Kyllä sen pitäisi kai onnistua ihan laillisesti, kun tekee koneen vaihtona. Jälkiturbotuskin onnistuu mutta se taas vaatii tyyppihyväksyntämittauksen. Kone minkä siihen vaihdat pitää olla vähäpäästöisestä eli vaikka ihan samanikäisestä kulkineesta.
Tehojen puolesta ei kai sinänsä ole ongelmaa kun tuosta on VTS, mutta alusta ja jarrut pitää vastata sitä tai olla tehokkaammat. Ja mallisarjan tehokkaimpaan verrataan aina jos johonkin verrataan vaikka tuossakin olisi 90 heppasen td koneen kanssa saman tehoisia bensakoneita (älytöntä siis, mutta tämä kannattaa varmistaa konttorilta että mitä kelpuuttavat vertailumoottoriksi.). 1.9 (1905cc) koneen saa laittaa kun kuutiotilavuus menee sääntöön eli 1585 + 25% = 1975. Ja kuutiotilavuussääntö täyttyy kyllä 1.5D koneenkin kanssa ja tehot taas riittää 1360cc/75hp koneesta. Eli mikäli konttorille kelpaa niin sitten riittäisi 1.4 koneisen jarrut ja alusta.
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779 tuollahan on vain mallisarjan vertailumoottori, eikä tehokkain moottori, eli pitäisi kelvata mikä tahansa versio vertailumoottoriksi.
Vaikeatahan tämä on mutta mahdollista, ja kun nuo säännöt opettelee ulkoa ja käy konttorilla asiat papereista läpi niin yleensä sieltä yhteinen sävel löytyy...