Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: BX 16V 1988
ViestiLähetetty: 07.10.2010 13:11 

Viestit: 12
Paikkakunta: Oulu
Noh niin. Näkemättä Ahvenanmaalta ostettu 16V on nyt kotona, ja yllättäen alkaisi laastarointi. Apuva kaivataan seuraavilla osa-alueilla:

A) Miksi tuo laturin remmin hihnapyörä (tai oik ilmastoinnin hihnapyörä) syö tuota muovisuojusta? Mikä moottorin tukikumi on väsähtänyt / mikä tuon suojamuovin kiinnitysverme ei ole paikallaan? (Ostetaan-palstalla onkin jo ostopyyntö uudesta muovisuojasta. Jos Sinulta löytyy moinen tarpeettomana, niin ostan tuollaisen poies.)

B) "uudehko" eli alle 60tkm /10v vanha HP pumppu naksuu kolmen sekunnin välein vaikka kuulemma on uusi pallo paineenvaraajassa. Ehdotuksia viasta, vai onko vaan pumppu iästään huolimatta loppu? Jos, niin kuinka kettumaista on tuon irrotus / asennus?

C) Onko hiljaisessa vauhdissa tapahtuvaan miedohkoon nykimiseen muuta kandidaattia kuin vetoakselit/nivelet? Ellei, niin kuinka kettumaista noitten akseleiden vaihto on?

D) Mitä kaikkea joutuu purkamaan jotta tuon Superchipin saa vaihdettua alkuperäiseen? Alkup. satiainen tuli auton mukana, miten iso homma tuon "käänteinen lastuttaminen" on? Tartteeko tehdä muuta kuin vaihtaa piiri toiseen - eli joutuuko nollaamaan/resetoimaan mitään? Tietoa, mitä kaikkea tuo Superchippi tekee muuta kuin nostaa kierrosrajoitinta? Säästänkö talteen vai myydäänkö eniten tarjoavalle? :D Samaan syssyyn - tahtooko joku päästä kuulostaan eroon? Voisin lahjoittaa sporttisen takavaimentajan. Kuuntelin sitä yhden 700km maantiellä ja menetin illaksi kuuloni. Jos joku haluaa matalamman jyrinän & suoran ulostuloröörin niin nyt lähtee käytetty & välttävä takavaimentaja halvalla... Ei oo uusi eikä uudenveroinen, mutta ei ekalla vilkaisulla ollut läpilahokaan. Tarkemmin kuvia & infoa kunhan tuon ny saan vaihdettua.

E) Jos omistat tarpeettomat Morette-quadiamput niin voisin riivata alkuperäisyyttä vaalivaa sieluani juuri sen verran että moiset tuohon laittaisin. Eli saa tarjota.

Kuvia paluumuuttajasta alkaa ilmestymään kunhan alkukiire hellittää ja jaksan opetella gallerian käytön. Nyt laturin remmin kimppuun...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 16V 1988
ViestiLähetetty: 07.10.2010 13:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Superchippi voisi kiinnostaa, missäs kohtaa se rajoittaa?

edit:
Tällainen kuva löytyi, oliskohan tuolle lastulle alunperin tollanen kanta vai onko jälkeen laitettu? Jos kanta jo on, niin vaihtaminen saattais olla ihan helppoa :)
http://s183.photobucket.com/albums/x105/vice1991/?action=view&current=DSCF1131.jpg


Viimeksi muokannut Teuski päivämäärä 07.10.2010 13:21, muokattu yhteensä 2 kertaa


-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 16V 1988
ViestiLähetetty: 07.10.2010 13:20 

Viestit: 12
Paikkakunta: Oulu
Teuski kirjoitti:
Superchippi voisi kiinnostaa, missäs kohtaa se rajoittaa?

En oo niin kattonut. Enkä ole 100% varma että se on edes juuri tuo Superchip - myyjä noin väitti mutta saattoi tarkoittaa vaan mitä tahansa teholastua. Kunhan saan tuon vaihdettua niin voin kattoa tarkemmin tuon lastun tiedot. Netissä näin jossakin listan eri lastujen omituisuuksista.

EDIT:

Lainaa:
I did a back to back power test on a rolling road a couple of years ago,
comparing the standard chip with a BBR Starchip and a Superchip.

The BBR chip gave the best power + torque, the superchip only gave a little more power by extending the rev limiter upwards. Fine on the drag strip, but not really worthwhile on the road.

The standard chip was good, and only slightly worse than the BBR device.
The Starchip was worse than the standard part for most engine speeds.

The BBR device was a plain IC, unlike the Superchip which has a bunch of other parts on a pcb, presumably to stop counterfeiting.
So the BBR chip can easily be copied.

All three ICs plug into the ECU socket.

I would not spend much money on these, as the benefits are at best a few horse power. Chip tuning is best for supercharged engines.

the 16V engine with the full set of horsepower is plenty powerful enough for the chassis- if you feel you need more, perhaps a few horses have escaped? May be a session on a dyno would help find them.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 16V 1988
ViestiLähetetty: 07.10.2010 13:28 

Viestit: 12
Paikkakunta: Oulu
Teuski kirjoitti:
Superchippi voisi kiinnostaa, missäs kohtaa se rajoittaa?

edit:
Tällainen kuva löytyi, oliskohan tuolle lastulle alunperin tollanen kanta vai onko jälkeen laitettu? Jos kanta jo on, niin vaihtaminen saattais olla ihan helppoa :)
http://s183.photobucket.com/albums/x105/vice1991/?action=view&current=DSCF1131.jpg


Taitaa olla kanta koska toi mukana tullu alkup. satiainen on ihan juottamaton. Eli näemmä juuri tuossa kannassa kii. Saas nähdä, kun avaa tuon ja kattoo.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 16V 1988
ViestiLähetetty: 07.10.2010 13:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1128
A. Luultavasti suojuksen kiinnitys ei ole oikein. Jos ymmärsin suojuksen oikein niin siinä on alavesiletku kiinni. sen verran sen pitäisi mennä moottoritilan puolelle, loput on pyöräkotelossa. Letkulle siinä on sellainen haarukka.

B. Läpivirtausta on jossain. Säiliöltä paluuletkuja irti ja katsomaan mistä tulee enemmän kuin laki sallii. Jarruventtiilin katsoisin ensin.

C. Jarrut, jos kyseessä ei ole moottorin aiheuttama nyintä.

D. Ohjainpurkki on repsikan penkin alla ja penkistäkin lähtee istuinosa irti. Yhdessä koeajamassani 16Valvessa oli aikoinaan vastaava pakarivitys. Ei kiitos.

E. Samma på svenska. Tosin ajattelin kokeilla joskus tehdä moiset itse.

Hienon pelin hommasit



BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 16V 1988
ViestiLähetetty: 07.10.2010 17:36 

Viestit: 12
Paikkakunta: Oulu
avbx kirjoitti:
A. Luultavasti suojuksen kiinnitys ei ole oikein. Jos ymmärsin suojuksen oikein niin siinä on alavesiletku kiinni. sen verran sen pitäisi mennä moottoritilan puolelle, loput on pyöräkotelossa. Letkulle siinä on sellainen haarukka.

Jaa - samasta lämiskästä puhutaan mutta ei tässä enää mitään haarukkaa ole - ed. omistaja on sähköpiuhalla laittanut alavesiletkun roikkumaan moottorintuesta tjsp siellä ylhäällä. Tosin täytyy todeta että noista muoviklipsuista on vain 3 paikallaan. Jospa laittais loputkin ja kattois vieläkö tuo laahaa.
avbx kirjoitti:
B. Läpivirtausta on jossain. Säiliöltä paluuletkuja irti ja katsomaan mistä tulee enemmän kuin laki sallii. Jarruventtiilin katsoisin ensin.
C. Jarrut, jos kyseessä ei ole moottorin aiheuttama nyintä.

Voisko noi olla naimisissa keskenään? Hmmm... Jarruihin siis tutustumaan.
Saako tuon jarruventtiilin toiminnan tarkistettua (millään muulla kuin tuolla paluulitkun määrällä)?
avbx kirjoitti:
D. Ohjainpurkki on repsikan penkin alla ja penkistäkin lähtee istuinosa irti. Yhdessä koeajamassani 16Valvessa oli aikoinaan vastaava pakarivitys. Ei kiitos.

Onko tuossa taikoja tuon istuinosan irrottamiselle? Ja, oliko ajamasi vehje Turusta jokunen vuosi sitten ja harmaa? Tämä on ilmeisesti Turussa viettänyt aikaansa ennen Ahvenanmaan aikojaan.
avbx kirjoitti:
E. Samma på svenska. Tosin ajattelin kokeilla joskus tehdä moiset itse.

Oletin Morettejen olevan E-merkittyjä ja siten katsastussedän suosimia. Saako itse väkerrettyjä mitenkään katsastuksesta läpi?
avbx kirjoitti:
Hienon pelin hommasit

Tähän asti olen vielä ollut samaa mieltä, vaikka tuon konehuoneen tilajärjestelyistä vastaava insinööri joutaiskin seinää vasten. Tai ainakin loppuelämänsa vaihtamaan noita jakoremmejä urakkatöinä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 16V 1988
ViestiLähetetty: 07.10.2010 18:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Repo kirjoitti:
avbx kirjoitti:
E. Samma på svenska. Tosin ajattelin kokeilla joskus tehdä moiset itse.
Oletin Morettejen olevan E-merkittyjä ja siten katsastussedän suosimia. Saako itse väkerrettyjä mitenkään katsastuksesta läpi?
Eipä katsastussetää kiinnosta, mitä merkintöjä siinä kehyksessä on, eihän siinä tarvitse mitään olla. Ei kauheasti kiinnosta missä umpio on kiinni tai mitä sen vieressä on, kunhan umpio on tukevasti kiinni ja valo suunnattu oikein.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 16V 1988
ViestiLähetetty: 07.10.2010 23:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1128
Kun tuo auto on pukeilla tallissa, niin kävin ottamassa pari kuvaa suojamuovista. Haarukka oli vähän lyhyempi kuin muistinkaan.


Liitteet:
07102010044.jpg
07102010044.jpg [ 22.61 KiB | Katsottu 6798 kertaa ]
07102010043.jpg
07102010043.jpg [ 23.11 KiB | Katsottu 6794 kertaa ]

BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 16V 1988
ViestiLähetetty: 08.10.2010 20:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 113
Paikkakunta: Liminka
Onko tämä Ahvenanmaan auto DFW- vai D6C-koneella? Chippi kiinnostaa minua myös, jos se on ns. tarkoitettu katalyyttikoneelle (DFW).



BX 16V Mk II, BX 16V Mk I, D-Super, 2CV6 CT, C5 II 2.0 Break, C5 X7 163 HDi Tourer, C4 Cactus 130
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 16V 1988
ViestiLähetetty: 09.10.2010 08:51 

Viestit: 12
Paikkakunta: Oulu
Waltteri kirjoitti:
Onko tämä Ahvenanmaan auto DFW- vai D6C-koneella? Chippi kiinnostaa minua myös, jos se on ns. tarkoitettu katalyyttikoneelle (DFW).

D6C. Tai, niin minulle on kerrottu eikä kattia ole - en ole moottorinumeroa vielä kaivanut esille & tarkistanut.

Ensi viikolla olen budjetoinut aikaa tuon beksin delastuttamiseen, viikon puoliväliin asti joutuu puutarhatöihin. Kunhan saan tuon vaihdettua niin laitan kuvia tuosta sitten. En tiedä saako satiaisen päällä olevilla tarroilla sitten kaivettua enempää tietoa kuin mitä tuo yllä quottaamani jonkun omiin kokeiluihin perustuva lista väittäisi.

Onko jossain netin syövereissä hieno flowchart / troubleshooting lämiskä beksin hydraulimystiikkajärjestelmästä? Veikkaan että moiselle tulisi käyttöä. Vaihtoehtoisesti joku muu korjausmanuska kuin Haynesin kelpaisi kanssa joko ladattavaksi tai ostettavaksi.

Ja koska huoltokohteet perinteisesti eivät koskaan lopu, onko tuo takakorkeudensäätäjä korjattavissa? Mokoma vuotaa pikkaisen (ei tee lätäkköä mutta tippoja tekee), voisko moisesta selvitä tiivisteiden vaihdolla vai onko uusi / liikkeen peruskorjaama säätäjä ainoa vaihtoehto?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 16V 1988
ViestiLähetetty: 09.10.2010 13:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1203
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
Korkeussäätimeen saa osia- vaikka meiltä. Mutta pitäisi jokaisesta Citroen huollostakin löytyä.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: