Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/2 [ 33 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Aah... nautinto Xantulla ajaa!
ViestiLähetetty: 30.10.2010 20:53 

Viestit: 1729
Paikkakunta: Nousiainen
On se muuten naatinto Xantulla jaa pitkästä aikaa! :-D
ZXä saa kyllä väistyä vaikka kuntoon tulisikin!
(Täytyy sen verran kyllä huomauttaa että ei vedä vertoja sille muistolle mitä oli V6 XM:n ohjastaminen)



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aah... nautinto Xantulla ajaa!
ViestiLähetetty: 30.10.2010 23:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
no niin, tästähän oli puhetta jossain ketjussa :D



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aah... nautinto Xantulla ajaa!
ViestiLähetetty: 31.10.2010 00:17 
Kami kirjoitti:
On se muuten naatinto Xantulla jaa pitkästä aikaa! :-D
ZXä saa kyllä väistyä vaikka kuntoon tulisikin!

Suurimmat nautinnot mitä mulla on ollut elämässä liittyy ZXllä ajamiseen, mutta mun Zeksi onki kunnossa :!:


   
 
 Viestin otsikko: Re: Aah... nautinto Xantulla ajaa!
ViestiLähetetty: 31.10.2010 00:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
:D saara on alla mutta kaipailen kyllä pallojousitusta :mrgreen:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aah... nautinto Xantulla ajaa!
ViestiLähetetty: 31.10.2010 00:37 
kokemjne kirjoitti:
:D saara on alla mutta kaipailen kyllä pallojousitusta :mrgreen:

Käytössä ZX ja BX ...
hmm - no ZX ei häviä ajettavuudessa yhtään BXlle! Ja Xanttua mulle ei tule!!!


   
 
 Viestin otsikko: Re: Aah... nautinto Xantulla ajaa!
ViestiLähetetty: 31.10.2010 10:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
kokemjne kirjoitti:
:D saara on alla mutta kaipailen kyllä pallojousitusta :mrgreen:


Saaralla itsekkin ajan ja mammalla Toi ZX. Ja hyviä vehkeitä, mutta tuli toi Xantia tuotua kotiin 70km päästä siirtolapuilla ja voi taivas.... kyllä mehujousi on aina mehujousi.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aah... nautinto Xantulla ajaa!
ViestiLähetetty: 31.10.2010 15:58 

Viestit: 832
Paikkakunta: Imatra
XM on miullakin muistoissa hyvin muistan kun sillä ajeltiin Inarista hiekkatietä pitkin kittilään, vauhtia sellaset 130-140 tuli sillä tiellä pidettyä, Sitten taas kerran tiellä 20 eli Kuusamosta ouluun yritti yksi primera ottaa kisaa, mutta ei se primera
mennyt kuin 190 mie ajoin siitä sitten xm.llä ohi. Oli muuten mahtava auto ajella yli 170 km nopeuksia, onneksi lapissa ei noita sheriffejä kovin paljoa silloin näkynyt, eli ei kertaakaan selkosilla vastaan edes tulleet. Ehkä mie vielä joskus XM:n hommaan. Missä lie ny se vihreä..no en sitä kuitenkaan enää kaipaa, mutta uudempaa ehkä.....



Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aah... nautinto Xantulla ajaa!
ViestiLähetetty: 31.10.2010 17:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Kami kirjoitti:
On se muuten naatinto Xantulla jaa pitkästä aikaa! :-D
ZXä saa kyllä väistyä vaikka kuntoon tulisikin!
Juu ei pidä mennä ZX:ää sentään Xanttuun tai BX:ään vertaamaan. Kyllä se ero on kuin yöllä ja päivällä Xantian ja BX:n hyväksi. XM on ihan parasta unohtaa näistä puheista kokonaan, etteivät ZX-kuskit masennu liiaksi 8-)



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aah... nautinto Xantulla ajaa!
ViestiLähetetty: 31.10.2010 20:35 

Viestit: 66
Paikkakunta: Nousiainen
Vooooooiii,
Ensin minulta vietiin XM. Melkein väkisin riistettiin, vasta 18 kuukautta olin ehtinyt ilmoitella ja hintaa pudottaa kun se jo minut jätti. Ja nyt ostettin Xantiakin pois.
Onneksi on vielä tuo BX, viimeinen lohtuni.
PS. Vinosilmä, tuo otsikon Xantia on SE diplomaattiyksilö.



R.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aah... nautinto Xantulla ajaa!
ViestiLähetetty: 01.11.2010 12:54 

Viestit: 327
00 mallinen Xantia hdi on jousitukseltaan kovin erilainen verrattuna 97 tdsl Xantiaan. 00 mallinen ei kallistele lähellekään niin paljoa mutta toisaalta jousituksesta puuttuu pehmeyttä. Millaisia ratkaisuja patonkilaiset ovat kokeilleet Xantioidensa kanssa?



[*]Xantia turboD vm 97 485 000km R.I.M[*]
Xantia hdi vm 2000 243 000 km
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aah... nautinto Xantulla ajaa!
ViestiLähetetty: 01.11.2010 13:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7817
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
xantiano kirjoitti:
00 mallinen Xantia hdi on jousitukseltaan kovin erilainen verrattuna 97 tdsl Xantiaan. 00 mallinen ei kallistele lähellekään niin paljoa mutta toisaalta jousituksesta puuttuu pehmeyttä. Millaisia ratkaisuja patonkilaiset ovat kokeilleet Xantioidensa kanssa?


2-koppainen on vähän erilainen kuin 1-koppainen. Jos toisessa on hydractive ja toisessa ei niin sen pitäisi selittää paljon.
En kyllä ole ajanut yhtään xantiaa jossa olisi ihan priimat pallot, enkä kyllä hydractive-xanttuakaan :)


Viimeksi muokannut Teuski päivämäärä 01.11.2010 13:04, muokattu yhteensä 1 kerran


-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aah... nautinto Xantulla ajaa!
ViestiLähetetty: 01.11.2010 13:04 

Viestit: 161
Paikkakunta: Kangasala
xantiano kirjoitti:
00 mallinen Xantia hdi on jousitukseltaan kovin erilainen verrattuna 97 tdsl Xantiaan. 00 mallinen ei kallistele lähellekään niin paljoa mutta toisaalta jousituksesta puuttuu pehmeyttä. Millaisia ratkaisuja patonkilaiset ovat kokeilleet Xantioidensa kanssa?


Xanttuja on tietääkseni kolmenlaisella jousituksella:

- Passiivinen
- Aktiivinen
- Activa

Noiden lisäksi vaikuttavat vielä vanhemman ja uudemman sarjan erilaiset pallot. Eli versioita tosiaan löytyy. Laittamalla (passiiviseen) faceliftiin vanhan sarjan pallot, pitäisi päästä samaan tuntumaan vanhemman sarjan kanssa. Viisaammat ja enemmän tietävät korjatkoon...



XM V6 -00 & Jumper 2.2 HDI -06 & C5 tourer V6 HDI -09
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aah... nautinto Xantulla ajaa!
ViestiLähetetty: 01.11.2010 13:10 

Viestit: 327
Edelliseen Xantiaan ostin kertaalleen uudet pallot. Merkkiliikkeessä eivät puhuneet mitään eri vaihtoehdoista. Ovatko vaihtoehdot vain pallojen numeroissa vai kuinka erivaihtoehdot saa esille?

Ilmeisesti Xantiani jousitus on aktiivinen, enkä kaipaa kallistelua takaisin mutta mukavuutta saisi olla enemmän.



[*]Xantia turboD vm 97 485 000km R.I.M[*]
Xantia hdi vm 2000 243 000 km
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aah... nautinto Xantulla ajaa!
ViestiLähetetty: 01.11.2010 13:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7817
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
xantiano kirjoitti:
Edelliseen Xantiaan ostin kertaalleen uudet pallot. Merkkiliikkeessä eivät puhuneet mitään eri vaihtoehdoista. Ovatko vaihtoehdot vain pallojen numeroissa vai kuinka erivaihtoehdot saa esille?

Ilmeisesti Xantiani jousitus on aktiivinen, enkä kaipaa kallistelua takaisin mutta mukavuutta saisi olla enemmän.


Ei ole vaihtoehtoja, on vain eri malleihin kuuluvia oikeita palloja. Näitä sitten valveutuneesti sekoitellaan kun fyysisesti sopivat korvaamaan toisiaan :)
Jos sulla on jousituksen sport-nappi niin kyseessä on hydractive. Pallojakin on silloin enemmän kuin kuusi. Activa se tuskin on, lieneekö suomessa yhtään HDi-Activaa? :)

Täällä linkkejä pallotaulukoihin:
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=5250



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aah... nautinto Xantulla ajaa!
ViestiLähetetty: 01.11.2010 13:37 

Viestit: 161
Paikkakunta: Kangasala
xantiano kirjoitti:
Ilmeisesti Xantiani jousitus on aktiivinen, enkä kaipaa kallistelua takaisin mutta mukavuutta saisi olla enemmän.


Mikäli pallukoissasi on venttiilit, voit tietysti pyytää seuraavan huollon yhteydessä (omalla vastuulla) vaikkapa takapalloihin hieman enemmän painetta. Ja niitä venttileitä mikäli ei ole, niin asiantunteva huolto hoitaa nekin ;)



XM V6 -00 & Jumper 2.2 HDI -06 & C5 tourer V6 HDI -09
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aah... nautinto Xantulla ajaa!
ViestiLähetetty: 01.11.2010 13:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
xantiano kirjoitti:
Merkkiliikkeessä eivät puhuneet mitään eri vaihtoehdoista. Ovatko vaihtoehdot vain pallojen numeroissa vai kuinka erivaihtoehdot saa esille?
CX:n etupalloihin olen ollut Xantia II:ssa tyytyväinen... takapäähän pitäisi vielä alkuperäisiä parempia kokeilla.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aah... nautinto Xantulla ajaa!
ViestiLähetetty: 01.11.2010 13:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 699
Paikkakunta: Keuruu
Teuski kirjoitti:
Activa se tuskin on, lieneekö suomessa yhtään HDi-Activaa? :)


Ainakin yksi.



C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aah... nautinto Xantulla ajaa!
ViestiLähetetty: 01.11.2010 14:48 

Viestit: 327
CX:n etupalloihin olen ollut Xantia II:ssa tyytyväinen... takapäähän pitäisi vielä alkuperäisiä parempia kokeilla.

Millaisen ajotuntuman sait CX:n palloilla?



[*]Xantia turboD vm 97 485 000km R.I.M[*]
Xantia hdi vm 2000 243 000 km
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aah... nautinto Xantulla ajaa!
ViestiLähetetty: 01.11.2010 19:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
xantiano kirjoitti:
Millaisen ajotuntuman sait CX:n palloilla?
Hyvän :D
Voisihan se jousitus pehmeämpikin olla, mutta on tuo ihan asiallinen. Heilahduksenvaimennus on kohdillaan, ei jää heijaamaan yhtään.
Keväällä saa tulla taas kokeilemaan ;)



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aah... nautinto Xantulla ajaa!
ViestiLähetetty: 01.11.2010 20:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
laakeri kirjoitti:
xantiano kirjoitti:
Millaisen ajotuntuman sait CX:n palloilla?
Hyvän :D
Voisihan se jousitus pehmeämpikin olla, mutta on tuo ihan asiallinen. Heilahduksenvaimennus on kohdillaan, ei jää heijaamaan yhtään.
Keväällä saa tulla taas kokeilemaan ;)


Olikos se niin että CXn pallot ei sovi heittämällä paikalleen? Ja mikähän olis sopiva taakse... Vaihtoaika alkas olla, mutta noista comforteista ei oikein positiivista ole kuullut.



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aah... nautinto Xantulla ajaa!
ViestiLähetetty: 01.11.2010 20:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
mistäs tännekkin on ilmestyny noita esson baarin juttuja. CX:n pallot menee santtuun ihan samalla tavalla kiertämällä kuin santun omatkin. niin eteen kuin taaksekkin. mutta cx:n 75 kiloiset ovat liian lullat xantun keulalle nelikymppiset istuu kyllä taakse. molemmat ovat 500 kuutioisia.
santusta loytyi orkkiksena sekä 55/ 70 kilosia mutta ne tais olla 400 kuutioisia.
vaiha bx:n 55/500 eteen ja 40/500 taakse niin saat hyvän


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aah... nautinto Xantulla ajaa!
ViestiLähetetty: 01.11.2010 20:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Xantippa kirjoitti:
Olikos se niin että CXn pallot ei sovi heittämällä paikalleen?
Jaa millä tavalla eivät sovi? Pallo kuin pallo (no joo, ei kannata SC.MAC-pallon tilalle varmaan yrittää sentään muuta laittaa jne, mutta varsinaisista jousipalloista jos puhutaan). Tässä kuvassa näkyvät nuo cexikkäät joustimet. Pehmeimmistä pehmeimmät eivät valitettavasti ole tosiaan, mutta kyllä noilla ajelee. Ja parasta on, että lullamaisuutta ei ole niiden kanssa ollenkaan.
Xantippa kirjoitti:
Ja mikähän olis sopiva taakse... Vaihtoaika alkas olla, mutta noista comforteista ei oikein positiivista ole kuullut.
Takapalloista en mitään kommentoi, kun en ole itse hyviä vielä päässyt kokeilemaan. Comfortit ovat kyllä parhaat kaupan hyllylle jätettyinä. Ovat epämukavat, mutta huonolla vaimennuksella.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aah... nautinto Xantulla ajaa!
ViestiLähetetty: 01.11.2010 22:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
Taakse painetta 60 bar, ja jos sekään ei riitä, niin sitten hiukan keskireikää isommaksi, ei paljon, menee muuten lullaksi. Kannattaa kokeilla 0,1mm kerrallaan. Ja CX:n pallot taakse on kanssa se yks vaihtoehto, on kokeiltu ja toimii, tosin ylipaineessa nekin on ;) .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aah... nautinto Xantulla ajaa!
ViestiLähetetty: 02.11.2010 09:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
Juu tais mennä C5 ja Xantia sekasin, ensimmäiseen ei tainnu noi isot pallot siis sopia...

Oliskos noi koken ehdottamat Bexin pallot sopivat myös tohon raskaskeulaiseen diisseliin keulaan? Ne perus-Xantian (1,8 8v), eli pehmeimmät vakiopallot on jo sinnepäin, mutta haluttais vähän pehmeämpää vielä kokeilla.

Paineiden kanssa olis kiva testailla, mutta eipä täällä Sawossa oikein moinen onnistu. :cry:



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Aah... nautinto Xantulla ajaa!
ViestiLähetetty: 02.11.2010 11:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
Xantippa kirjoitti:
Oliskos noi koken ehdottamat Bexin pallot sopivat myös tohon raskaskeulaiseen diisseliin keulaan?

Sunnuntaina juuri askarreltiin RPekan kanssa meidän Xantiaan eteen Beksän pitkät etupallot, painetta tuli 80 baria. Sanoisinko, että ihan mukavat ovat. :mrgreen: Takapalloille pitää vain tehdä jotain, nykyään siellä on vakioetupallot, eikä ne ole hyvät. Hirveä heijaus, eikä pehmeästä jousituksesta tietoakaan.

Mutta, pitääpi ostaa tuollaiset Beksän pitkät takapallot, sellaiset minulla on C5:ssäkin tällä hetkellä. :)



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 33 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: C5NSeppo ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: