|
Kirjoittaja |
Viesti |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Ero tuli Lähetetty: 14.12.2010 11:47 |
|
Niinpä - kun tauti etenee riittävän pitkälle, tarvitaan jo ambulanssia  . Vaikuttavaa! Mutta koska pääsee näkemään 
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Ero tuli Lähetetty: 14.12.2010 11:56 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
Tuo viittaus isoon vaaleeseen tuli suomalaisesta elokuvasta " Iso Vaalee" vuodelta -83. Ihan kaikki patonkilaiset eivät varmaan kyseistä mestariteosta muista, kun eivät olleet vielä edes kiiltona silmissä, saatika sitten syntyneet kyseisenä vuonna. Takaovet on modattu breakin ovista lasikehystä muuttamalla. Lemon: älä hätäile, ei se mihkään karkaa. Täytyy ehtiä tulliin ensin ja sitä rataa. Voi mennä ensi vuoden puolelle nuo ehtimiset.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Ero tuli Lähetetty: 14.12.2010 12:21 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
jptcool kirjoitti: Tuo viittaus isoon vaaleeseen tuli suomalaisesta elokuvasta " Iso Vaalee" vuodelta -83. Tuosta elokuvasta tuli nimiviittaus Dr16-veturiinkin, joka suunniteltiin 80-luvun alussa (esittely '85) ja oli tuolloin paljon edeltäjiään vaaleampi väritykseltään. Vertaa ensimmäisen (proto-) Dr16 2801:n väritystä tässä kuvassa ja edellisen raskaan dieselveturisarjan edustajan Dr14 "seepran" väritystä tässä kuvassa. Vaikka CX:n teho ja vetovoima voikin olla melkoinen, niin ei silti sotketa citikoiden ja VR:n veturien nimityksiä toisiinsa Ranskalainen moottorihan isosta vaaleestakin kyllä löytyy (Pielstick). 1677 kW:n teho taitaa tosin juuri ja juuri ylittää CX:n tehon ja 270 kN:n vetovoimakin ehkä CX:n vetovoiman?  Ääninäytteen Pielstickistä (joka tosin osaksi peittyy SAMI:en vonkumiseen) saa vaikka tästä videosta.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
hans
|
Viestin otsikko: Re: Ero tuli Lähetetty: 14.12.2010 20:02 |
Viestit: 299 Paikkakunta: Kokkola
|
Onnittelut loistavasta hankinnasta!? Mitä muuta käyttöä on suunnitelmissa kuin nuo aikaisemmat hyväntahtoiset ehdottelut saunasta jne. Tuota selostusta ja kuvia katsellessa tuli mieleeni mukaelma siitä "kumpi oli ensin kana vai muna"jutusta, Sitikka harrastajalta voisi kysyä, kumpi oli ensin Sitikka vai traileri?Meinaan vaan että on se traileri aika tärkeä!!!
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Ero tuli Lähetetty: 14.12.2010 23:09 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
Hans kyseli käyttötarkoitusta saunomisen lisäksi. Ajattelin jonkinkaisen vierihoito-osaston perustamista tai Lapinlahden potilaskuljetuksia oto-hommina. Käytännössä kuitenkin ratkaisee aika paljon, tuleeko katsastuskonttorilta ulos paku vai henkilöauto. Mahtavan kokoperheen(7henk) reissupirssin siitä saisi myös, koska jatkos on tehty takajalkatilaan. Väliseinää vasten sedanin takapenkki selkä menosuuntaan ja "kontin" puolelle kaksi etujakkaraa. Niiden taakse jää vielä melkoinen tavaratila, eikä ilma lopu ihan heti reilun sisäkorkeuden ansiosta. Lisää valoaukkoja esim. breakin sivulasien muodossa se kyllä vaatii. Mutta katsotaan nyt.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Ero tuli Lähetetty: 15.12.2010 00:02 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
"sedanin takapenkki selkä menosuuntaan ja "kontin" puolelle kaksi etujakkaraa. Niiden taakse jää vielä melkoinen tavaratila, eikä ilma lopu ihan heti reilun sisäkorkeuden ansiosta." Jakkaraviritys kuulostaa melko huikeelta mutta olisko lopputulos siis 2 etujakkara ja 2 penkkiä selät vastakkain ja ihan taa 2 etujakkaraa. Näin sen vois ehkä katastaa kahdeksalle, tilaa kymmenelle mutta se ei mene läpi. Kyllä se ilma tasan varmaan vaihtuu huonosti koska tämä CX on kakkoskopan kojetaululla, sitä ilmaa tulee räppänöistä ihan yhtä paljon oli sitten puhallin täysillä tai ei 
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Ero tuli Lähetetty: 15.12.2010 00:29 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
Ei mitään linja-autoa sentään. Elikkä normaalit etupenkit (2henk), niiden taakse sedanin takapenkki ( 3henk) ja taakse kaksi etupenkkiä ( 2henk) = 7henk. Voi niiden takajakkaroiden tilalle laittaa toisen sedanin takapenkin, jolloin naamakirja kasvaa 8:aan. Mutta sitten on jo vaara, että anoppi tunkee mukaan. Nykyisellään auto on rekisteröity kolmelle, elikkä kontissa on jakkara hoitsulle.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: Ero tuli Lähetetty: 15.12.2010 00:48 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
Olikos tuo millä koneella? Henkilöautoksihan moinen kannattaa tehdä, jotta saa ajaa motarilla 120 km/h  . Tosin jos dieseli, niin verot tietty ikävän korkeat? Tosin tuon painoksi taitaa tulla sama kuin normaalin faminkin?
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Ero tuli Lähetetty: 15.12.2010 00:58 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
"elikkä kontissa on jakkara hoitsulle" Nyt se on siis erittäin hyvä ellei täydellinen 
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
hans
|
Viestin otsikko: Re: Ero tuli Lähetetty: 15.12.2010 09:54 |
Viestit: 299 Paikkakunta: Kokkola
|
Isovaalee on varmaan jo sulanut sen verran että uusia kuvia olisi tarjolla. Sisältä myös kiitos!
|
|
|
|
 |
Cituning
|
Viestin otsikko: Re: Ero tuli Lähetetty: 15.12.2010 14:48 |
Viestit: 699 Paikkakunta: Keuruu
|
Ja kuvissa mielellään näkyvissä myös se ranskalainen hoitsu... 
C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
|
|
|
|
 |
sitikan vanki
|
Viestin otsikko: Re: Ero tuli Lähetetty: 15.12.2010 15:32 |
Viestit: 352
|
Aivan loistava projekti, onnitteluni!!!!!!!!!
Lievästi pompöösi on varsin lievä ilmaisu tuollee autolle!!!
Mikä paja tuon on tehnyt, onko Heuliez vaim mikä???
" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Ero tuli Lähetetty: 15.12.2010 16:29 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
jptcool kirjoitti: Auto on Heuliez:n koripajan valmistama vm -86. sitikan vanki kirjoitti: Mikä paja tuon on tehnyt, onko Heuliez vaim mikä??? Kyllä.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Janne L
|
Viestin otsikko: Re: Ero tuli Lähetetty: 15.12.2010 20:59 |
Viestit: 725
|
Kyseinen kulkupeli on vielä siltä aikakaudelta kun tuolla tehtiin nimenomaan sairaankuljetusta - kolmen H:n hoitoprotokollalla; Happi, Huopa ja Hanaa.
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Ero tuli Lähetetty: 15.12.2010 23:21 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
En ottanut sisustasta kuvia, koska se on täysin identtinen tuolla aikaisemmin laittamani linkin kuvissa näkyvän Medicale mallin sisustan kanssa hoitsua myöten. Vain happipullot, pyörätuoli, paarit ja sydämenpysäyttäjä (tarkoitan sitä kojetta siellä ylähyllyllä, en hoitsua) puuttuu. Tarkennuksena vuosimalli olikin -87 ja akseliväli 3695. Joukkojenkuljetushaaveet täytyy unohtaa, pirssi painaa 1770kg ja siksi kantavuutta ei ole kuin 420kg eli 5,6 henkeä. Mitä raati sanoo, tehdäänkö pyöristys lähimpään kokonaislukuun vai kokonaiseen persoonaan? JanneL mainitsi tuon 3H-kerhon, tässä tapauksessa se hanaa tarkoittaa sitä happipullon hanaa, sillä vapari dieselillä tuo massa ei tosiaan kiihdytyksessä pudota paareja kyydistä, vaikka takailmastointi unohtuisi auki. Webasto osottautui asiakaspuolen lisälämppäriksi, kenno-puhallinyhdistelmä, joka on webaston tekemä. Kytketty normaalin lämppärin rinnalle. Oli siinä sentään mankkuventtiili huonetermarin ohjaamana. Niin Cikatti: tästä ei ilma lopu, vaikka kakkossarjalainen onkin, katolla on iso poistoventtiili ja lisähappea varten on pullotelineet ja letkut valmiina. Ilokaasulla voisi matka taittua hauskemmin.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Ero tuli Lähetetty: 15.12.2010 23:31 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
Juuso Hoi Miten siinä sun ex sairaankuljetus, nyk terveenkuljetuslaitteessa meni paino, kantavuus ja paikkaluku.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
Janne L
|
Viestin otsikko: Re: Ero tuli Lähetetty: 16.12.2010 00:25 |
Viestit: 725
|
jptcool kirjoitti: Joukkojenkuljetushaaveet täytyy unohtaa, pirssi painaa 1770kg ja siksi kantavuutta ei ole kuin 420kg eli 5,6 henkeä. Mitä raati sanoo, tehdäänkö pyöristys lähimpään kokonaislukuun vai kokonaiseen persoonaan?
Veikkaukseni on että 5,5. Viisi aikuista ja lapsi. Se olisi kyllä hölmö pyöristys... Ainakin tieliikennelaki taitaa tuntea tuon puolikkaan, kun 5hlö:n henkilöautossa tilapäinen ylittäminen sallitaan 50%:lla = 5+2,5.
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: Ero tuli Lähetetty: 16.12.2010 00:35 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
Mikä on tuon kantavuus Ranskalaisessa otteessa, siitä kannattaa pitää kiinni, jos se on suurempi kuin 420 kg?
2190kg on just se paino mitä normaali CX Fami painaa, siis kokonaispaino.
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Ero tuli Lähetetty: 16.12.2010 15:12 |
Viestit: 2644 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Janne L kirjoitti: Ainakin tieliikennelaki taitaa tuntea tuon puolikkaan, kun 5hlö:n henkilöautossa tilapäinen ylittäminen sallitaan 50%:lla = 5+2,5. Ylitystä ei nykyään käsittääkseni sallita. Kaikilla matkustajilla pitää olla oma paikka ja turvavyö, kiitos EU:n. Tämän takia lisäpenkilliset farmaritaksitkin poistuivat liikenteestä, ja lisäturvavöillä varustetut "1+8 tai 1+16 tenavaa" bussit. Aiemminhan BX Vanissakin sai kuljettaa "kuorman tekemistä varten tarvittavan henkilökunnan pakettiauton tavaratilassa" 
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Ero tuli Lähetetty: 16.12.2010 16:29 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Kaapelimies kirjoitti: Aiemminhan BX Vanissakin sai kuljettaa "kuorman tekemistä varten tarvittavan henkilökunnan pakettiauton tavaratilassa"  Joko sitä taas on muutettu? "Säälittäviä tapauksia" ei enää kyllä sallita ylimääräisinä kyydissä, mutta onko paketti- ja kuorma-auton tavaratilassa kuljetus kielletty joskus 2002 joulukuun jälkeen? Asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä kirjoitti: 3. Kuorma- ja pakettiauton (N-luokat) tavaratilassa, jossa ei ole istuimia eikä penkkejä, saa kuljettaa kuormaamiseen ja kuorman purkamiseen tarvittavaa apuväkeä määräpaikalle ja takaisin.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Ero tuli Lähetetty: 17.12.2010 01:51 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
Kokonaispaino on sama kuin breakilla eli 2190. Valitettavasti. Tarttis olla toinen akseli takana, niin ei ahistaisi painot.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Ero tuli Lähetetty: 17.12.2010 18:06 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
jptcool kirjoitti: Kokonaispaino on sama kuin breakilla eli 2190. Valitettavasti. Tarttis olla toinen akseli takana, niin ei ahistaisi painot.  Siis niinkö tuollanen..? 6899€... Muutenhan jo pitäs olla kiireesti tarkistelemassa lottonummeroita, muttaku tuo on tuollanen "tylsä" korotettu, matalakattonen olis jotenki enempi omiin silimiin sopiva malli... 
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Ero tuli Lähetetty: 18.12.2010 00:47 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
Jasu: mistä tuommosen bongasit Myynnissä? 
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Ero tuli Lähetetty: 18.12.2010 01:26 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
Laitoin pari kuvaa lämppärin kennon vaihdosta. Glykolia tuli pari litraa, kun leikkasin kotelon kylkeen kennon menevän reijän. Keskieuroopan kenno oli vajaan sentin ohkaisempi ja lamellijako aavistuksen harvempi. Toisen päädyn alakulma oli turvonnut auki niin paljon, että kenno valui minuutissa tyhjäksi. Pannaanpa vaihtaen. Alukennon teho piisaa hyvin kahden hengen ohjaamon lämmittämiseen. Säästetään kupariset breakkiin. Tuo paineilmakäyttöinen katkaisulaikka on aika näppärä laite tällaisissa pikkuleikkauksissa, muovia voi ajaa pienillä kierroksilla ilman, että tarttee tukehtua savuun.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Ero tuli Lähetetty: 18.12.2010 01:29 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
Tuo Jasun laittaman kuvan pirssi näkyy useimmiten kuvissa keula maassa ja perä pystyssä. Muuten siisti peli. Ollut myynnissä jo jonkin aikaa.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
|
|