Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/3 [ 59 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Ero tuli
ViestiLähetetty: 14.12.2010 11:47 
Niinpä - kun tauti etenee riittävän pitkälle, tarvitaan jo ambulanssia :lol: . Vaikuttavaa! Mutta koska pääsee näkemään :?:


   
 
 Viestin otsikko: Re: Ero tuli
ViestiLähetetty: 14.12.2010 11:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1723
Paikkakunta: Parainen
Tuo viittaus isoon vaaleeseen tuli suomalaisesta elokuvasta " Iso Vaalee" vuodelta -83.
Ihan kaikki patonkilaiset eivät varmaan kyseistä mestariteosta muista, kun eivät olleet vielä
edes kiiltona silmissä, saatika sitten syntyneet kyseisenä vuonna.
Takaovet on modattu breakin ovista lasikehystä muuttamalla.
Lemon: älä hätäile, ei se mihkään karkaa. Täytyy ehtiä tulliin ensin ja sitä rataa. Voi mennä
ensi vuoden puolelle nuo ehtimiset.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ero tuli
ViestiLähetetty: 14.12.2010 12:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
jptcool kirjoitti:
Tuo viittaus isoon vaaleeseen tuli suomalaisesta elokuvasta " Iso Vaalee" vuodelta -83.
Tuosta elokuvasta tuli nimiviittaus Dr16-veturiinkin, joka suunniteltiin 80-luvun alussa (esittely '85) ja oli tuolloin paljon edeltäjiään vaaleampi väritykseltään. Vertaa ensimmäisen (proto-) Dr16 2801:n väritystä tässä kuvassa ja edellisen raskaan dieselveturisarjan edustajan Dr14 "seepran" väritystä tässä kuvassa. Vaikka CX:n teho ja vetovoima voikin olla melkoinen, niin ei silti sotketa citikoiden ja VR:n veturien nimityksiä toisiinsa ;)

Ranskalainen moottorihan isosta vaaleestakin kyllä löytyy (Pielstick). 1677 kW:n teho taitaa tosin juuri ja juuri ylittää CX:n tehon ja 270 kN:n vetovoimakin ehkä CX:n vetovoiman? :mrgreen: Ääninäytteen Pielstickistä (joka tosin osaksi peittyy SAMI:en vonkumiseen) saa vaikka tästä videosta.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ero tuli
ViestiLähetetty: 14.12.2010 20:02 

Viestit: 299
Paikkakunta: Kokkola
Onnittelut loistavasta hankinnasta!? Mitä muuta käyttöä on suunnitelmissa kuin nuo aikaisemmat hyväntahtoiset ehdottelut saunasta jne.
Tuota selostusta ja kuvia katsellessa tuli mieleeni mukaelma siitä "kumpi oli ensin kana vai muna"jutusta, Sitikka harrastajalta voisi kysyä, kumpi oli ensin Sitikka vai traileri?Meinaan vaan että on se traileri aika tärkeä!!!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ero tuli
ViestiLähetetty: 14.12.2010 23:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1723
Paikkakunta: Parainen
Hans kyseli käyttötarkoitusta saunomisen lisäksi. Ajattelin jonkinkaisen vierihoito-osaston
perustamista tai Lapinlahden potilaskuljetuksia oto-hommina. Käytännössä kuitenkin ratkaisee
aika paljon, tuleeko katsastuskonttorilta ulos paku vai henkilöauto. Mahtavan kokoperheen(7henk) reissupirssin siitä saisi myös, koska jatkos on tehty takajalkatilaan. Väliseinää vasten
sedanin takapenkki selkä menosuuntaan ja "kontin" puolelle kaksi etujakkaraa. Niiden taakse
jää vielä melkoinen tavaratila, eikä ilma lopu ihan heti reilun sisäkorkeuden ansiosta. Lisää
valoaukkoja esim. breakin sivulasien muodossa se kyllä vaatii. Mutta katsotaan nyt.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ero tuli
ViestiLähetetty: 15.12.2010 00:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
"sedanin takapenkki selkä menosuuntaan ja "kontin" puolelle kaksi etujakkaraa. Niiden taakse
jää vielä melkoinen tavaratila, eikä ilma lopu ihan heti reilun sisäkorkeuden ansiosta."

Jakkaraviritys kuulostaa melko huikeelta mutta olisko lopputulos siis 2 etujakkara ja 2 penkkiä selät vastakkain ja ihan taa 2 etujakkaraa. Näin sen vois ehkä katastaa kahdeksalle, tilaa kymmenelle mutta se ei mene läpi.

Kyllä se ilma tasan varmaan vaihtuu huonosti koska tämä CX on kakkoskopan kojetaululla, sitä ilmaa tulee räppänöistä ihan yhtä paljon oli sitten puhallin täysillä tai ei ;)



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ero tuli
ViestiLähetetty: 15.12.2010 00:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1723
Paikkakunta: Parainen
Ei mitään linja-autoa sentään. Elikkä normaalit etupenkit (2henk), niiden taakse sedanin takapenkki ( 3henk) ja taakse kaksi etupenkkiä ( 2henk) = 7henk. Voi niiden takajakkaroiden
tilalle laittaa toisen sedanin takapenkin, jolloin naamakirja kasvaa 8:aan. Mutta sitten on jo
vaara, että anoppi tunkee mukaan. Nykyisellään auto on rekisteröity kolmelle, elikkä kontissa
on jakkara hoitsulle.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ero tuli
ViestiLähetetty: 15.12.2010 00:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
Olikos tuo millä koneella? Henkilöautoksihan moinen kannattaa tehdä, jotta saa ajaa motarilla 120 km/h ;) . Tosin jos dieseli, niin verot tietty ikävän korkeat? Tosin tuon painoksi taitaa tulla sama kuin normaalin faminkin?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ero tuli
ViestiLähetetty: 15.12.2010 00:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
"elikkä kontissa on jakkara hoitsulle"

Nyt se on siis erittäin hyvä ellei täydellinen :twisted:



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ero tuli
ViestiLähetetty: 15.12.2010 09:54 

Viestit: 299
Paikkakunta: Kokkola
Isovaalee on varmaan jo sulanut sen verran että uusia kuvia olisi tarjolla. Sisältä myös kiitos!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ero tuli
ViestiLähetetty: 15.12.2010 14:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 699
Paikkakunta: Keuruu
Ja kuvissa mielellään näkyvissä myös se ranskalainen hoitsu... ;)



C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ero tuli
ViestiLähetetty: 15.12.2010 15:32 

Viestit: 352
Aivan loistava projekti, onnitteluni!!!!!!!!!

Lievästi pompöösi on varsin lievä ilmaisu tuollee autolle!!!

Mikä paja tuon on tehnyt, onko Heuliez vaim mikä???



" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ero tuli
ViestiLähetetty: 15.12.2010 16:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
jptcool kirjoitti:
Auto on Heuliez:n koripajan valmistama vm -86.
sitikan vanki kirjoitti:
Mikä paja tuon on tehnyt, onko Heuliez vaim mikä???
Kyllä.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ero tuli
ViestiLähetetty: 15.12.2010 20:59 

Viestit: 725
Kyseinen kulkupeli on vielä siltä aikakaudelta kun tuolla tehtiin nimenomaan sairaankuljetusta - kolmen H:n hoitoprotokollalla; Happi, Huopa ja Hanaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ero tuli
ViestiLähetetty: 15.12.2010 23:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1723
Paikkakunta: Parainen
En ottanut sisustasta kuvia, koska se on täysin identtinen tuolla aikaisemmin laittamani linkin
kuvissa näkyvän Medicale mallin sisustan kanssa hoitsua myöten. Vain happipullot, pyörätuoli,
paarit ja sydämenpysäyttäjä (tarkoitan sitä kojetta siellä ylähyllyllä, en hoitsua) puuttuu. Tarkennuksena vuosimalli olikin -87 ja akseliväli 3695.
Joukkojenkuljetushaaveet täytyy unohtaa, pirssi painaa 1770kg ja siksi kantavuutta ei ole
kuin 420kg eli 5,6 henkeä. Mitä raati sanoo, tehdäänkö pyöristys lähimpään kokonaislukuun
vai kokonaiseen persoonaan?
JanneL mainitsi tuon 3H-kerhon, tässä tapauksessa se hanaa tarkoittaa sitä happipullon
hanaa, sillä vapari dieselillä tuo massa ei tosiaan kiihdytyksessä pudota paareja kyydistä,
vaikka takailmastointi unohtuisi auki. Webasto osottautui asiakaspuolen lisälämppäriksi, kenno-puhallinyhdistelmä, joka on webaston tekemä. Kytketty normaalin lämppärin rinnalle. Oli siinä
sentään mankkuventtiili huonetermarin ohjaamana.
Niin Cikatti: tästä ei ilma lopu, vaikka kakkossarjalainen onkin, katolla on iso poistoventtiili ja
lisähappea varten on pullotelineet ja letkut valmiina. Ilokaasulla voisi matka taittua hauskemmin.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ero tuli
ViestiLähetetty: 15.12.2010 23:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1723
Paikkakunta: Parainen
Juuso Hoi
Miten siinä sun ex sairaankuljetus, nyk terveenkuljetuslaitteessa meni paino, kantavuus ja paikkaluku.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ero tuli
ViestiLähetetty: 16.12.2010 00:25 

Viestit: 725
jptcool kirjoitti:
Joukkojenkuljetushaaveet täytyy unohtaa, pirssi painaa 1770kg ja siksi kantavuutta ei ole
kuin 420kg eli 5,6 henkeä. Mitä raati sanoo, tehdäänkö pyöristys lähimpään kokonaislukuun
vai kokonaiseen persoonaan?


Veikkaukseni on että 5,5. Viisi aikuista ja lapsi. Se olisi kyllä hölmö pyöristys...
Ainakin tieliikennelaki taitaa tuntea tuon puolikkaan, kun 5hlö:n henkilöautossa tilapäinen ylittäminen sallitaan 50%:lla = 5+2,5.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ero tuli
ViestiLähetetty: 16.12.2010 00:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
Mikä on tuon kantavuus Ranskalaisessa otteessa, siitä kannattaa pitää kiinni, jos se on suurempi kuin 420 kg?

2190kg on just se paino mitä normaali CX Fami painaa, siis kokonaispaino.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ero tuli
ViestiLähetetty: 16.12.2010 15:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2644
Paikkakunta: Päijät-Häme
Janne L kirjoitti:
Ainakin tieliikennelaki taitaa tuntea tuon puolikkaan, kun 5hlö:n henkilöautossa tilapäinen ylittäminen sallitaan 50%:lla = 5+2,5.

Ylitystä ei nykyään käsittääkseni sallita. Kaikilla matkustajilla pitää olla oma paikka ja turvavyö, kiitos EU:n. Tämän takia lisäpenkilliset farmaritaksitkin poistuivat liikenteestä, ja lisäturvavöillä varustetut "1+8 tai 1+16 tenavaa" bussit. Aiemminhan BX Vanissakin sai kuljettaa "kuorman tekemistä varten tarvittavan henkilökunnan pakettiauton tavaratilassa" :lol:



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ero tuli
ViestiLähetetty: 16.12.2010 16:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Kaapelimies kirjoitti:
Aiemminhan BX Vanissakin sai kuljettaa "kuorman tekemistä varten tarvittavan henkilökunnan pakettiauton tavaratilassa" :lol:
Joko sitä taas on muutettu? "Säälittäviä tapauksia" ei enää kyllä sallita ylimääräisinä kyydissä, mutta onko paketti- ja kuorma-auton tavaratilassa kuljetus kielletty joskus 2002 joulukuun jälkeen?
Asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä kirjoitti:
3. Kuorma- ja pakettiauton (N-luokat) tavaratilassa, jossa ei ole istuimia eikä penkkejä, saa kuljettaa kuormaamiseen ja kuorman purkamiseen tarvittavaa apuväkeä määräpaikalle ja takaisin.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ero tuli
ViestiLähetetty: 17.12.2010 01:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1723
Paikkakunta: Parainen
Kokonaispaino on sama kuin breakilla eli 2190. Valitettavasti. Tarttis olla toinen akseli takana,
niin ei ahistaisi painot.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ero tuli
ViestiLähetetty: 17.12.2010 18:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
jptcool kirjoitti:
Kokonaispaino on sama kuin breakilla eli 2190. Valitettavasti. Tarttis olla toinen akseli takana,
niin ei ahistaisi painot.

Kuva
Siis niinkö tuollanen..? 6899€... Muutenhan jo pitäs olla kiireesti tarkistelemassa lottonummeroita, muttaku tuo on tuollanen "tylsä" korotettu, matalakattonen olis jotenki enempi omiin silimiin sopiva malli... :roll:



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ero tuli
ViestiLähetetty: 18.12.2010 00:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1719
Paikkakunta: Korpilahti
Jasu: mistä tuommosen bongasit Myynnissä? 8-)



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ero tuli
ViestiLähetetty: 18.12.2010 01:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1723
Paikkakunta: Parainen
Laitoin pari kuvaa lämppärin kennon vaihdosta. Glykolia tuli pari litraa, kun leikkasin kotelon
kylkeen kennon menevän reijän. Keskieuroopan kenno oli vajaan sentin ohkaisempi ja lamellijako
aavistuksen harvempi. Toisen päädyn alakulma oli turvonnut auki niin paljon, että kenno valui
minuutissa tyhjäksi. Pannaanpa vaihtaen. Alukennon teho piisaa hyvin kahden hengen ohjaamon
lämmittämiseen. Säästetään kupariset breakkiin. Tuo paineilmakäyttöinen katkaisulaikka on
aika näppärä laite tällaisissa pikkuleikkauksissa, muovia voi ajaa pienillä kierroksilla ilman, että
tarttee tukehtua savuun.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ero tuli
ViestiLähetetty: 18.12.2010 01:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1723
Paikkakunta: Parainen
Tuo Jasun laittaman kuvan pirssi näkyy useimmiten kuvissa keula maassa ja perä pystyssä.
Muuten siisti peli. Ollut myynnissä jo jonkin aikaa.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/3 [ 59 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: