|
Kirjoittaja |
Viesti |
TAHUOVIN
|
Viestin otsikko: ZX:n vilkkuviiksestä Lähetetty: 07.01.2011 18:29 |
Viestit: 136
|
Maanantaina tulee tarvikeliikkeeseen uusi vilkku/valo/äänimerkkiviiksi yritin tuossa mittailla, niin onko totta että pitää ratti ottaa pois ja airbag, mikä siitä tekee niin ahtaan uudelleen asennuksen? 
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: ZX:n vilkkuviiksestä Lähetetty: 07.01.2011 18:36 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Voihan tuo onnistua ilman ratin irrotusta. Ratintolpan muovien kiinnitysruuveja ei kuitenkaan ole ratin takana. Yläosa taitaa olla neljällä ruuvilla kiinni alaosassa ja olikohan muita ruuveja edes? Liittimet taitavat olla näkyvillä ylämuovin poisnostamisen jälkeen. Kannattaa tutkia. Muistelisin kuitenkin (bagittomästä) irrottaneeni ratintolpan muovit ilman ratin irrottamista ja ei kai se viiksi nyt sentään niin ahtaasti siellä takana voi olla.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
TAHUOVIN
|
Viestin otsikko: Re: ZX:n vilkkuviiksestä Lähetetty: 07.01.2011 18:47 |
Viestit: 136
|
Niin minäkin sitä aattelin, ainut vaan että minkälainen pötikkä on se viiksen alamötikkä, että mahtuuko se tulemaan sieltä pois, tuo ylempi suojamuovihan näyttää jo pääsevän tuosta rattiaukosta tulemaan ihan nätisti suoraan 
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: ZX:n vilkkuviiksestä Lähetetty: 07.01.2011 18:49 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Veikkaisin, että katsomalla asiaa lähemmin saa varmuuden. Tuskin menee montaa minuuttia muovien irrotamiseen ja asian tarkistamiseen.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
TAHUOVIN
|
Viestin otsikko: Re: ZX:n vilkkuviiksestä Lähetetty: 07.01.2011 18:58 |
Viestit: 136
|
No diin, kuudella torxilla ala-osasta kiinni, eikä muita ruuveja ole kuin sitten tuo airbagin kaksi eihän sitä tiedä, että voisi onnistuakin 
|
|
|
|
 |
ZX_Kuski
|
Viestin otsikko: Re: ZX:n vilkkuviiksestä Lähetetty: 07.01.2011 22:02 |
Viestit: 200 Paikkakunta: Turku
|
Muistaakseni muovit saa pois ja viiksen ruuvitkin, mutta meidän zeksällä ainakaan viiksi ei mahdu liukumaan paikaltaan pois ilman ruorin irrotusta, tjsp.
BX 16 Valve -89 Gris Axinite, BX GTi 4WD -91 Rouge Furio, ZX 1.8i Tonic -95 Rouge Griotte Nacre
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: ZX:n vilkkuviiksestä Lähetetty: 08.01.2011 11:03 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
Ratin irroitus on pikkuhomma ja sit on tilaa ja näkyvyyttä.. 
|
|
|
|
 |
TAHUOVIN
|
Viestin otsikko: Re: ZX:n vilkkuviiksestä Lähetetty: 13.01.2011 13:49 |
Viestit: 136
|
Moi, Mahtaako kellään olla muistikuvaa, minkä kokoisia on nuo 2 airbagin ruuvia ja minkälaisella avaimella niihin pääsee käsiksi 
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: ZX:n vilkkuviiksestä Lähetetty: 13.01.2011 14:46 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
|
|
|
 |
TAHUOVIN
|
Viestin otsikko: Re: ZX:n vilkkuviiksestä Lähetetty: 13.01.2011 15:54 |
Viestit: 136
|
Juu, otan akunkengät irti, onko bägin johdot miten kiinni ja sitten vielä tarvitaanko muuta huomioitavaa kaupasta mäyräkoira ja munakello 
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: ZX:n vilkkuviiksestä Lähetetty: 13.01.2011 16:21 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
TAHUOVIN kirjoitti: Juu, otan akunkengät irti, onko bägin johdot miten kiinni ja sitten vielä tarvitaanko muuta huomioitavaa kaupasta mäyräkoira ja munakello  Oma koira vieressä ihmettelemässä ja sveitsiläinen ranteessa aikaa näyttämässä riittää. Ei bägi tuon ihmeempiä tosiaan vaadi irrotusvaiheessa. Takaisin laittaessa sitten kun kaikki on paikoillaan ja olet saanut akkuun piuhat takaisin kiinni, niin mene repsikan paikalle istumaan ja avainta kääntämään, ei kuskin paikalle pommin eteen.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: ZX:n vilkkuviiksestä Lähetetty: 13.01.2011 19:12 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
laakeri kirjoitti: TAHUOVIN kirjoitti: Juu, otan akunkengät irti, onko bägin johdot miten kiinni ja sitten vielä tarvitaanko muuta huomioitavaa kaupasta mäyräkoira ja munakello  Oma koira vieressä ihmettelemässä ja sveitsiläinen ranteessa aikaa näyttämässä riittää. Ei bägi tuon ihmeempiä tosiaan vaadi irrotusvaiheessa. Takaisin laittaessa sitten kun kaikki on paikoillaan ja olet saanut akkuun piuhat takaisin kiinni, niin mene repsikan paikalle istumaan ja avainta kääntämään, ei kuskin paikalle pommin eteen. Onko jossain paukkunut... 
|
|
|
|
 |
TAHUOVIN
|
Viestin otsikko: Re: ZX:n vilkkuviiksestä Lähetetty: 13.01.2011 19:18 |
Viestit: 136
|
Meillä pohjoisessa tuo repsikka tarkoittanee sanaa vänkäri 
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: ZX:n vilkkuviiksestä Lähetetty: 13.01.2011 21:05 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Tapsa 550 kirjoitti: Onko jossain paukkunut...  Toivottavasti ei, mutta on suotavaa vältellä jatkossakin ja siitäkin huolimatta pienentää mahdollisten seurausten vaikutuksia.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: ZX:n vilkkuviiksestä Lähetetty: 13.01.2011 21:12 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
laakeri kirjoitti: Tapsa 550 kirjoitti: Onko jossain paukkunut...  Toivottavasti ei, mutta on suotavaa vältellä jatkossakin ja siitäkin huolimatta pienentää mahdollisten seurausten vaikutuksia. Eli auto pitäs aina käynnistää ulkoa esim.ikkunasta tai mielummin rakentaa kaukokäynnistys... 
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: ZX:n vilkkuviiksestä Lähetetty: 13.01.2011 21:24 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Tapsa 550 kirjoitti: laakeri kirjoitti: Toivottavasti ei, mutta on suotavaa vältellä jatkossakin ja siitäkin huolimatta pienentää mahdollisten seurausten vaikutuksia. Eli auto pitäs aina käynnistää ulkoa esim.ikkunasta tai mielummin rakentaa kaukokäynnistys...  Ei. Tervetuloa takaisin maan pinnalle. Kun bagi testataan ensimmäisen kerran takaisinasentamisen jälkeen, on kuitenkin suurempi todennäköisyys toimintahäiriöön kuin normaalissa käynnistyksessä. Vastaavasti jotkut hurjat jopa kokeilevat täyden jarruremontin jälkeen jarrujakin jo aikaisemmin kuin siinä ensimmäisessä valtatien liittymässä, vaikka eivät aina muuten tavallisesti liikkeelle lähtiessään niitä erityisesti testaisikaan. 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: ZX:n vilkkuviiksestä Lähetetty: 13.01.2011 23:00 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
laakeri kirjoitti: Vastaavasti jotkut hurjat jopa kokeilevat täyden jarruremontin jälkeen jarrujakin jo aikaisemmin kuin siinä ensimmäisessä valtatien liittymässä, vaikka eivät aina muuten tavallisesti liikkeelle lähtiessään niitä erityisesti testaisikaan.  Ja jarrut pitäisi aina sisäänajaa rauhallisella jarruttelulla, tuo yllämainittu kun on paras tapa pilata uudet jarrukamat...
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: ZX:n vilkkuviiksestä Lähetetty: 14.01.2011 11:13 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
laakeri kirjoitti: Tapsa 550 kirjoitti: laakeri kirjoitti: Toivottavasti ei, mutta on suotavaa vältellä jatkossakin ja siitäkin huolimatta pienentää mahdollisten seurausten vaikutuksia. Eli auto pitäs aina käynnistää ulkoa esim.ikkunasta tai mielummin rakentaa kaukokäynnistys...  Ei. Tervetuloa takaisin maan pinnalle. Kun bagi testataan ensimmäisen kerran takaisinasentamisen jälkeen, on kuitenkin suurempi todennäköisyys toimintahäiriöön kuin normaalissa käynnistyksessä. Vastaavasti jotkut hurjat jopa kokeilevat täyden jarruremontin jälkeen jarrujakin jo aikaisemmin kuin siinä ensimmäisessä valtatien liittymässä, vaikka eivät aina muuten tavallisesti liikkeelle lähtiessään niitä erityisesti testaisikaan.  Lumityöt vähän sekoittaa elämää,on sitä riittänyt,mutta jarrut ja peruutus vaihteen kokeilen aina kun lähden ajoon... 
|
|
|
|
 |
Bumper
|
Viestin otsikko: Re: ZX:n vilkkuviiksestä Lähetetty: 14.01.2011 19:47 |
Viestit: 874 Paikkakunta: Uusikaupunki
|
Vähän offtopic, mutta Xantian vilkkuviiksi ajaa minut kohta hulluksi. Ei tarvitse kuin hiukan hipaista, puhaltaa päin tai ajaa johonkin terävään kuoppaan niin joku (vilkku-?)rele alkaa hakkaamaan kuin viimeistä päivää... Tai siis toivottavasti vika on tuossa viiksessä, korvaava (oletettavasti) ehjä osa odottaa jo onneksi takapaksissa sopivaa asennushetkeä.
Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: ZX:n vilkkuviiksestä Lähetetty: 14.01.2011 20:58 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
Bumper kirjoitti: Vähän offtopic, mutta Xantian vilkkuviiksi ajaa minut kohta hulluksi. Ei tarvitse kuin hiukan hipaista, puhaltaa päin tai ajaa johonkin terävään kuoppaan niin joku (vilkku-?)rele alkaa hakkaamaan kuin viimeistä päivää... Tai siis toivottavasti vika on tuossa viiksessä, korvaava (oletettavasti) ehjä osa odottaa jo onneksi takapaksissa sopivaa asennushetkeä. Pura ja puhdista se liika rasva pois ja pikkusen voitelua ja taas pelaa.. 
|
|
|
|
 |
|
|