Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/2 [ 35 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Laakeri, mutta kumpi puoli?
ViestiLähetetty: 24.01.2011 11:19 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
ABS-navoissa ei taida olla peltiä. Ainakaan -00 Xantiassa. Muuten pelti pitänee hankkia marmori- tai vastaavalta tiskiltä. Voisiko absittomaan napaan lyödä entisestä hammaskehä? Jos materiaalia riittäisi esim. sopivan huulloksen sorvaamista varten.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Laakeri, mutta kumpi puoli?
ViestiLähetetty: 24.01.2011 14:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Mistähän suojapellistä nyt oikein on kyse? (Kysyy yhden absillisen ja yhden absittoman beksin, yhden abisttoman ja yhden absillisen xantian omistanut)



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Laakeri, mutta kumpi puoli?
ViestiLähetetty: 24.01.2011 14:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
"Voisiko absittomaan napaan lyödä entisestä hammaskehä?"

Niin se kehä on siinä vetoakselissa ei navassa. Yleensä sen kehän voi lämmitää ja lyödä kolistella varovasti irti ja sentaa uudeen vetariin.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Laakeri, mutta kumpi puoli?
ViestiLähetetty: 24.01.2011 14:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Cikatti kirjoitti:
"Voisiko absittomaan napaan lyödä entisestä hammaskehä?"

Niin se kehä on siinä vetoakselissa ei navassa. Yleensä sen kehän voi lämmitää ja lyödä kolistella varovasti irti ja sentaa uudeen vetariin.
Ei kai sentään takana ole vetoakselissa? ;)



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Laakeri, mutta kumpi puoli?
ViestiLähetetty: 24.01.2011 15:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
laakeri kirjoitti:
Mistähän suojapellistä nyt oikein on kyse? (Kysyy yhden absillisen ja yhden absittoman beksin, yhden abisttoman ja yhden absillisen xantian omistanut)

Kuva

Kysymys on tuosta pellistä(oikealla :) ), eli suojaa tuota laakeria navassa(muutenhan se on "avoinna")


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Laakeri, mutta kumpi puoli?
ViestiLähetetty: 24.01.2011 15:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 852
Paikkakunta: VT 2

Profiili WWW
Siinä olisi suojapellin mitat, jos jossain välissä ehtisi sorvailla prässäysmuotit:

Kuva



Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Laakeri, mutta kumpi puoli?
ViestiLähetetty: 24.01.2011 18:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Jaa niin tosiaan siellähän oli tuommoinenkin. Mie kun en oo joutunu sitikoista vielä takapyöränlaakereita vaihtamaan, kun ovat olleet miulla niin vähän ajettuja (alle 400 Mm) :D

Yhdestä pösöstä (ZX) olen kyllä joutunut moisen vaihtamaan.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Laakeri, mutta kumpi puoli?
ViestiLähetetty: 25.01.2011 22:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Vanha oli jo leikannut kiinni ja akselikin saanut vähän kipeää :?
Kuva

Uusi tarkoitusta varten hankittu orkkislaakeri ei sopinutkaan, abs-kehä pyöri tyhjää sen päällä. Asennuspaja hankki omia kanaviaan FAG:in laakerin. Kalliimpi mutta siinä oli kehä valmiina sekä myös uusi voitelukuppi ja mutteri.
Kuva



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Laakeri, mutta kumpi puoli?
ViestiLähetetty: 26.01.2011 09:53 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Vanha taitaa olla esimerkkinä, kuin eräästä Keski-Suomen läntisen sivun seudulta voisi sanoa, kaikki käytetään loppuun saakka, vaikka mummot, viimeisillä voimillaan, perunapellolla... :) Kuulat eivät taida enää kelvata fortunaankaan. :) Miks´ei väljää hammaskehää voisi laittaa sopivalla mellalla ja epoksillakin, pitäisi pysyä? Mutta onko hintaerot niin isoja, että maksaisi vaivan?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Laakeri, mutta kumpi puoli?
ViestiLähetetty: 26.01.2011 12:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Ehkä tuon olisi saanut jollain konstilla pysymään mutta korjaamolla ei ole varaa pitää nosturilla autoja sillä aikaa kun virittelevät osia sopimaan. Siinä loppuu leivän tulo äkkiä.



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 35 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: