|
Kirjoittaja |
Viesti |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Taasko? Lähetetty: 25.01.2011 19:22 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Putkimies22 kirjoitti: Soittivat korjaamolta että molemmat helmat ovat pelkän maalin ja massan varassa, vasen puoli vielä kittiä täynnä. '00:ssa? Miten se onnistuu? Onko siitä hiekkapuhallettu maalit pois, pyyhitty suolavedellä ja kitattu litku kiinni ja maalattu päälle vai onko se käynyt jostain syystä maalattavana Hondan tehtaalla? 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Taasko? Lähetetty: 25.01.2011 19:26 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
laakeri kirjoitti: Putkimies22 kirjoitti: Soittivat korjaamolta että molemmat helmat ovat pelkän maalin ja massan varassa, vasen puoli vielä kittiä täynnä. '00:ssa? Miten se onnistuu? Onko siitä hiekkapuhallettu maalit pois, pyyhitty suolavedellä ja kitattu litku kiinni ja maalattu päälle vai onko se käynyt jostain syystä maalattavana Hondan tehtaalla?  En tiedä. En ole vielä hakenut sitä pois sieltä. Ei tee mieli. Toisaalta tuo paja on yleensä aika kriittinen mutta jos arvio oli sellainen ettei kannata laittaa niin kai se on aika paha. Takaovien saumakohta, se klassinen paikka, on taas virheetön.
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
xantiano
|
Viestin otsikko: Re: Taasko? Lähetetty: 26.01.2011 10:01 |
Viestit: 327
|
Aika yllättävää! Edellisessä kulkineessani helmat olivat kilometreihin nähden vähintäänkin hyväksyttävät mutta takaoven kohdalta se oli heikossa hapessa. Helmakoteloihin on päässyt suolaa, eihän ne muuten lahoa 
[*]Xantia turboD vm 97 485 000km R.I.M[*] Xantia hdi vm 2000 243 000 km
|
|
|
|
 |
aaltopelti_fun
|
Viestin otsikko: Re: Taasko? Lähetetty: 26.01.2011 22:48 |
Viestit: 568 Paikkakunta: Akaa
|
Vähän OT, mutta kun silmäili nettiauton Picassotarjontaa niin ihmetytti kyllä, miksi kolaroimattomasta 2001 mallisesta 270000 ajetusta Pikatsusta on jo helmatkin vaihdettu? http://www.nettiauto.com/citroen/xsara-picasso/3726581
.~___~. {[___]} {°/^\°} {/_^_\} "Hyviä on vähän, pahoja vielä vähemmän, mutta meitä siunatusti hulluja laskematon määrä" - Aapeli. HY, C5 2.2 hdi Break, BX GT, Berlingo, BX Van "GT", B11 proj. ja C4 2.0 16V:n yksinhuoltajuus
|
|
|
|
 |
peltipolvi
|
Viestin otsikko: Re: Taasko? Lähetetty: 26.01.2011 23:00 |
Viestit: 683 Paikkakunta: KUOPIO
|
P-ka juttu. Pahoittelen 
Volvot V70/V50 exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Taasko? Lähetetty: 28.01.2011 01:10 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Taasko? Lähetetty: 28.01.2011 08:16 |
Viestit: 7815 Paikkakunta: Eurajoki
|
aijai... mulla on samanlaiset vanteet 
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
lukkis
|
Viestin otsikko: Re: Taasko? Lähetetty: 28.01.2011 09:22 |
Viestit: 287
|
Ei todellakaan kauhea. Vakipaikat täysin virheettömät Ei tuossa paria iltaa enempää saa kulumaan, jotain 6 h jos sitäkään vaikka taivuttelisi itse pellit suorasta tavarasta. Eräs missä jouduin hitsailemaan joutui arvailemaan välillä muotoa, ei siinäkään iltaa enempää mennyt per kynnys... Mutta sitten ne vaurion laadun saa selville kun alkaa hitsaamaan, yllättävän paljon joutuu joskus leikkaamaan pois 
|
|
|
|
 |
Jari79
|
Viestin otsikko: Re: Taasko? Lähetetty: 28.01.2011 09:46 |
Viestit: 555 Paikkakunta: Lahti
|
Hitsihommista mitään tiedä, mutta ei tuo nyt äkkiseltään toivottamalta näyttänyt. Jos kikotin muuten on kunnossa ja tuon ikäiseksi kiisseli Santuksi vähän ajettu (väitti joku) niin eikö tuota kannata laitella. Tiedä millaista jälkiä saisi amisviikset aikaiseksi??
Skoda Superb combi 1.5 TSI DSG
"Sitikat on ihan yhtä hyviä, kuin muutkin huonot merkit" Citikka Maken asentaja
|
|
|
|
 |
Laura78401
|
Viestin otsikko: Re: Taasko? Lähetetty: 28.01.2011 11:46 |
Viestit: 217 Paikkakunta: Lieksa
|
Voi hyvänen aika. Miten pystyy noinkin uudessa Xantiassa olemaan tuollaiset ruostevauriot?! Edelliset omistajat ovat kyllä ajelleet jossain suolahappoliuoksessa. Tulee taas mieleen tämä ennaltaehkäisyn merkitys. Eikö ole huomannut/välittänyt ruveta kunnostelemaan noita vaurioita jo aiemmin ja pystynyt estämään moisen lopputuleman? Noin välinpitämättömät omistajat eivät Xantiaa ole ansainneet! Tee sinä nyt miehen työ ja laita auto kuntoon. Oma kulkine (-93) kävi viime kesänä helmojen laitossa, korjattiin kolarivaurio, tehtiin ruostesuojaus, massaus ja maalaus. Maksaahan se, mutta kyllä vanhaakin kannattaa laittaa jos autolla on käyttöarvoa. Noilla kilometreillä autolla ajelee vielä vuosia ja vuosia!
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Taasko? Lähetetty: 28.01.2011 12:14 |
|
Kenguru kirjoitti: Tuolta näytti min zx:n helmat aiemmin  ...ja mun... päällepäin näytti ihan kauniilta, ja siksi läpäisi katsastuksenkin vaikka mua vähän jännitti. Totta kai annoin korjata!
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Taasko? Lähetetty: 28.01.2011 19:11 |
Viestit: 7815 Paikkakunta: Eurajoki
|
rmattila kirjoitti: Kuvien perusteella ei kaipaa kuin pientä markkaa markan päälle, korjaamolausuntoreferenssien perusteella taas suunnilleen valmis paaliin.. puhutaanko oikeasti samasta autosta? Jos korjaamolla ei ole uskallettu ottaa työn alle kun siinä on se ihmejousitus? 
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Taasko? Lähetetty: 28.01.2011 23:19 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Teuski kirjoitti: rmattila kirjoitti: Kuvien perusteella ei kaipaa kuin pientä markkaa markan päälle, korjaamolausuntoreferenssien perusteella taas suunnilleen valmis paaliin.. puhutaanko oikeasti samasta autosta? Jos korjaamolla ei ole uskallettu ottaa työn alle kun siinä on se ihmejousitus?  Sitä siinä vähän kyllä oli. Mutta ei tuossa paikkaamisella pääse, koko pituudelta on hapanta.
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Taasko? Lähetetty: 28.01.2011 23:28 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Saa, tsekkasin jo. Yli 700€ satsi nuo peltipalikat
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Bumper
|
Viestin otsikko: Re: Taasko? Lähetetty: 29.01.2011 11:42 |
Viestit: 874 Paikkakunta: Uusikaupunki
|
Itsellä oli '94:ssa tuon näköiset helmat:  Olivat siis vain etureunastaan ruostuneet, ilmeisesti hiekkasuihkun takia. Ymmärtelin, että tuossa ei uudesta asti olisi ollut kuraläppiä, vaan ilmeisesti laitettu edellisen (aika retuperäisen) korjauksen aikoihin... Korjauksena vedettiin helmat peltipuhtaaksi koko mitalta ja maalattiin uudestaan + tietty massattiin. Koteloihin ei sisälle päässyt enempää katsomaan, mutta pohjan melkein kaikki kumitulpat tuli vaihdettua ja joka koloon ruiskittua kotelosuojaa. Hitsattavaa tuossa ei ollut, vaan kaikki ruoste oli vielä melko pintapuolista. Vielä ovat tämän talven suolakylvyn kestäneet, toivottavasti kestävät vielä pari seuraavaakin. Kyllä sitä mahdollisimman huolella yritettiin tehdä, vaikka tuskinpa niistä alkuperäisen veroisia kestävyydessä tuli.
Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
|
|
|
|
 |
ZX_Kuski
|
Viestin otsikko: Re: Taasko? Lähetetty: 29.01.2011 13:11 |
Viestit: 200 Paikkakunta: Turku
|
Bumperilla on näköjään ollut rehellisesti näkyvillä ruosteet. Meidän ZX:ään (-95) katsuri kopautti reiät molempiin, virheettömän näköisiin, helmoihin reikiä lähes koko pituuksiltaan. Suurin syy noin laajoihin vaurioihin taisi olla siinä että edelliset omistajat olivat runnoneet etummaiset nostokorvakkeet nurin, jolloin etupyöristä tuleva kurasuihku pääsi repeämistä sisään. Olisinpa tuon tajunnut paljon aiemmin. Päällepäin voi näyttää paljon todellista paremmalta, mutta oikeasti sen paksun kiveniskumassan tjsp alla voi olla pelkkä rapea kerros ruostetta, jos sitäkään. Ohueksi raiskaantuneen pellin viereen on mielestäni turha yrittää saada kunnolla hitsattua pieniä paloja. Leikkaa vaan reilusti ruostuneitten ympäriltä pois. Turasin ZX:ään uudet pellit tähän tyyliin: http://www.flickr.com/photos/plunden/4717974700 Yhdet isot palat siis ja vielä B-pilareiden alapäihin pienet laput. edit: Ai niin, piti vielä pelkääjän kohdalla kynnyskotelon päälle laittaa joku pala.
BX 16 Valve -89 Gris Axinite, BX GTi 4WD -91 Rouge Furio, ZX 1.8i Tonic -95 Rouge Griotte Nacre
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Taasko? Lähetetty: 29.01.2011 13:26 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
ZX_Kuski kirjoitti: Turasin ZX:ään uudet pellit tähän tyyliin: http://www.flickr.com/photos/plunden/4717974700 Yhdet isot palat siis ja vielä B-pilareiden alapäihin pienet laput. Noin se pitäisi minunkin mielestä tehdä.
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
|
|