Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/2 [ 32 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: XM osaa ranskaakin
ViestiLähetetty: 26.02.2011 00:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
jasu kirjoitti:
laakeri kirjoitti:
cxtb2 kirjoitti:
jokos maga-ruutasta saa diesel-version? eli sähkösuuttimet vaan jostain, ja pumppu tekemään vaan painetta, älypää päättää ajoituksen ja annoksen...
Ei muuta kuin kokonaan omaa ruutanohjausta rakentamaan... ei ainakaan lopu vapaa-ajan tekeminen :)

Mahdoitko lukea pätkääkään tuosta laittamastani linkistä..?
Nopeasti vilkaisin, mutta vastasin lähinnä tuohon cxtb2:n kirjoitukseen.

Meikäläistä ainakin kiinnostaisi ihan harrasteena rakennella moottorinohjaus johonkin vehkeeseen tyhjästä - todennäköisesti kuitenkin bensanpolttimeen. Mitään järkeähän siinä ei olisi, mutta onko vanhojen sitikoiden harrastamisessa muutenkaan mitään järkeä? Jos on joskus sellainen tilanne, ettei koulu häiritse ja on varaa jotain sopivaa harrastepeliä pitää, niin voisi tuollaista yrittääkin...



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM osaa ranskaakin
ViestiLähetetty: 27.02.2011 15:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 609
Paikkakunta: Kouvola

Profiili WWW
Nojoo, olen yrittänyt selitellä tätä omaa projektia itselleni mahdollisella bensansäästöllä, parantuneella teholla ja päästöjen pienenemisellä tms. :lol:

Tosiasiassa tämä oman D:n ruuttaaminen lähti menemään ihan ajatuksella että katsotaas miten onnistuisi.
Ja onhan tuo jo pöydällä toiminnassa. Jahka pääsen toden teolla kokoamaan konetta ja
tiputtamaan sen takaisin konehuoneseen, alkaa megakin löytää paikkansa.
Mielenkiinnolla odotan valmistumista ja ensisavuja...

Rahaa on ruuttaan poltettu jo useamman kesän bensojen edestä :shock:
Jos olisin nyt aloittamassa hommaa alusta, pääsisin todennäköisesti huomattavasti edullisemmin. Riippuu niin siitä paljonko käyttää uusia osia.
Itse ruuttahan ei ole edes kallis...



Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM osaa ranskaakin
ViestiLähetetty: 27.02.2011 15:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
IsoD kirjoitti:
Nojoo, olen yrittänyt selitellä tätä omaa projektia itselleni mahdollisella bensansäästöllä, parantuneella teholla ja päästöjen pienenemisellä tms. :lol:

Nuo kaikki kolome juttua on kyllä toteutunu miulla Rättärin kanssa, lisäks on parantunu ajettavuus ja käyntiinlähtö...

Ja juu, itte ällipurkki tuossa Megaruutassa ei se kallis ole, alle pari satkua valmiikskasattunakin ja muistaakseni 140€ rakennussarjana, tieteski hintaa tulee jos/kun ominaisuuksia lisää haluaa... Purkuautojen osia kun kerää ajan kanssa, niin halavalla pääsee (oma muutos alle 200€ kaikkineen), jos taas enimmäkseen osto-osilla menee niin selvähän se on että maksamaan siinä pääsee (kaverille Harrikkaan rakennettu, kyllä se lähemmäks tonnia meni). Vaan elämässä on valintoja, tässäkin asiassa...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM osaa ranskaakin
ViestiLähetetty: 27.02.2011 17:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1719
Paikkakunta: Korpilahti
jasu, olekko 2T -koneeseen rakennellu megaruuttaa? tai tiedätkö jokun, joka olis...

on jollain aikataululla tarkoitus m-kelkasa korvata kaasuttimet ruiskulla, suurin ongelmahan siinä on virran riittävyys, kun magneettotyyppisellä virityksellä tehdään sähköä, eikä moottorissa ole starttia ja (vielä ainakaan) akkuakaan.

sillähän noista HID-valoistakin kiinnostuin, kun se on helpoin tapa säästää virtaa kelkassa, kun korvaa 120w. halogeeneja 35w+35w kaasupurkausvaloilla. silti pitäisi saada 12v./7A. riittämään polttoainepumpulle, älypoxille ja 2:lle suuttimelle :lol:



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM osaa ranskaakin
ViestiLähetetty: 27.02.2011 17:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
En ole 2T -koneeseen koskaan askarrellu, mutta joitakin niitäkin näkyi tuolla olleen ainakin joskus suunnitteilla ellei sitten jo toteutettunakin Finsquirtin sivuilla. Ulkomaanfoorumilla muistelisin kyllä törmänneeni, pitäis kaivella esiin..?

Suurin ongelma tuossa tulee olemaan sähkönpuutostauti, bensapumppu kun imaisee melekeinpä tuon kaiken jo yksinään... Lambdaa ei 2T -sovelluksissa välttämättä edes käytetä, vaan seosten oikeellisuutta ovat katselleet pakolämmöistä, joten sieltä säästää hieman, purkki itsessään ei juurikaan vie, suuttimet sitten jotain ottavat. Tiukkaa tulee tekemään, suosittelisin kyllä tukevampaa sähköntuotantolaitetta, kun tuo ei varmastikaan pienillä kierroksilla tuota lähellekään sitä mitä ajokierroksilla, mutta ruisku tarvii kuitenkin sen saman määrän kierroksista riippumatta...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM osaa ranskaakin
ViestiLähetetty: 27.02.2011 18:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1719
Paikkakunta: Korpilahti
sehän se noissa 2t-ratkaisuissa on ongelmana, kun se dynamo on integroitu sinne lohkoon ja kampuraan itteensä, siellä ei ole mitään laturia, jonka vaan vaihtaisi tehokkaampaan...

tuossa kun on vielä syttypuoli ja sähköntuotto samaa "modulia". onhan tuosta motista olemassa tehokaammalla sähköntuotolla olevia versioita, mutta irrallaan niitä ei juuri ole, eikä vara-osina kannata hommata, melkeen saa sitten jo toisen käytetyn kelkan sillä hinnalla :mrgreen:



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM osaa ranskaakin
ViestiLähetetty: 27.02.2011 23:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Natero kirjoitti:
Esa66 kirjoitti:
Muinoin oli 505turbo pökötti, se puhui ranskaa, naisen äänellä. Jos oli pissapojan neste vähissä, se suorastaan nalkutti :D

Tuttu kokemus. Ajoin kerran korttelin ympäri ranskaa puhuvalla Peugeot 505:lla, joka vittuili naisellisesti koko ajan monesta eri asiasta. Olen toisella 505:lla ajanut n.100000km, mutta hän onneksi osasi pitää turpansa kiinni.
Joskus 80-luvulla Talbot Solara VIP osasi jutella ihan suomea. Alkoivat kuulemma vanhemmiten horisemaan omiaan.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 32 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: