|
Kirjoittaja |
Viesti |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: XM osaa ranskaakin Lähetetty: 26.02.2011 00:14 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
jasu kirjoitti: laakeri kirjoitti: cxtb2 kirjoitti: jokos maga-ruutasta saa diesel-version? eli sähkösuuttimet vaan jostain, ja pumppu tekemään vaan painetta, älypää päättää ajoituksen ja annoksen... Ei muuta kuin kokonaan omaa ruutanohjausta rakentamaan... ei ainakaan lopu vapaa-ajan tekeminen  Mahdoitko lukea pätkääkään tuosta laittamastani linkistä..? Nopeasti vilkaisin, mutta vastasin lähinnä tuohon cxtb2:n kirjoitukseen. Meikäläistä ainakin kiinnostaisi ihan harrasteena rakennella moottorinohjaus johonkin vehkeeseen tyhjästä - todennäköisesti kuitenkin bensanpolttimeen. Mitään järkeähän siinä ei olisi, mutta onko vanhojen sitikoiden harrastamisessa muutenkaan mitään järkeä? Jos on joskus sellainen tilanne, ettei koulu häiritse ja on varaa jotain sopivaa harrastepeliä pitää, niin voisi tuollaista yrittääkin...
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
IsoD
|
Viestin otsikko: Re: XM osaa ranskaakin Lähetetty: 27.02.2011 15:06 |
Viestit: 609 Paikkakunta: Kouvola
|
Nojoo, olen yrittänyt selitellä tätä omaa projektia itselleni mahdollisella bensansäästöllä, parantuneella teholla ja päästöjen pienenemisellä tms. Tosiasiassa tämä oman D:n ruuttaaminen lähti menemään ihan ajatuksella että katsotaas miten onnistuisi. Ja onhan tuo jo pöydällä toiminnassa. Jahka pääsen toden teolla kokoamaan konetta ja tiputtamaan sen takaisin konehuoneseen, alkaa megakin löytää paikkansa. Mielenkiinnolla odotan valmistumista ja ensisavuja... Rahaa on ruuttaan poltettu jo useamman kesän bensojen edestä Jos olisin nyt aloittamassa hommaa alusta, pääsisin todennäköisesti huomattavasti edullisemmin. Riippuu niin siitä paljonko käyttää uusia osia. Itse ruuttahan ei ole edes kallis...
Mika Sivonen Chrysler Sebring Cabrio 1997
https://youtube.com/@MikaSivonen http://sites.google.com/site/citroendseries http://citroendseries.blogspot.fi sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: XM osaa ranskaakin Lähetetty: 27.02.2011 15:33 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
IsoD kirjoitti: Nojoo, olen yrittänyt selitellä tätä omaa projektia itselleni mahdollisella bensansäästöllä, parantuneella teholla ja päästöjen pienenemisellä tms. Nuo kaikki kolome juttua on kyllä toteutunu miulla Rättärin kanssa, lisäks on parantunu ajettavuus ja käyntiinlähtö... Ja juu, itte ällipurkki tuossa Megaruutassa ei se kallis ole, alle pari satkua valmiikskasattunakin ja muistaakseni 140€ rakennussarjana, tieteski hintaa tulee jos/kun ominaisuuksia lisää haluaa... Purkuautojen osia kun kerää ajan kanssa, niin halavalla pääsee (oma muutos alle 200€ kaikkineen), jos taas enimmäkseen osto-osilla menee niin selvähän se on että maksamaan siinä pääsee (kaverille Harrikkaan rakennettu, kyllä se lähemmäks tonnia meni). Vaan elämässä on valintoja, tässäkin asiassa...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: XM osaa ranskaakin Lähetetty: 27.02.2011 17:11 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
jasu, olekko 2T -koneeseen rakennellu megaruuttaa? tai tiedätkö jokun, joka olis... on jollain aikataululla tarkoitus m-kelkasa korvata kaasuttimet ruiskulla, suurin ongelmahan siinä on virran riittävyys, kun magneettotyyppisellä virityksellä tehdään sähköä, eikä moottorissa ole starttia ja (vielä ainakaan) akkuakaan. sillähän noista HID-valoistakin kiinnostuin, kun se on helpoin tapa säästää virtaa kelkassa, kun korvaa 120w. halogeeneja 35w+35w kaasupurkausvaloilla. silti pitäisi saada 12v./7A. riittämään polttoainepumpulle, älypoxille ja 2:lle suuttimelle 
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: XM osaa ranskaakin Lähetetty: 27.02.2011 17:37 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
En ole 2T -koneeseen koskaan askarrellu, mutta joitakin niitäkin näkyi tuolla olleen ainakin joskus suunnitteilla ellei sitten jo toteutettunakin Finsquirtin sivuilla. Ulkomaanfoorumilla muistelisin kyllä törmänneeni, pitäis kaivella esiin..?
Suurin ongelma tuossa tulee olemaan sähkönpuutostauti, bensapumppu kun imaisee melekeinpä tuon kaiken jo yksinään... Lambdaa ei 2T -sovelluksissa välttämättä edes käytetä, vaan seosten oikeellisuutta ovat katselleet pakolämmöistä, joten sieltä säästää hieman, purkki itsessään ei juurikaan vie, suuttimet sitten jotain ottavat. Tiukkaa tulee tekemään, suosittelisin kyllä tukevampaa sähköntuotantolaitetta, kun tuo ei varmastikaan pienillä kierroksilla tuota lähellekään sitä mitä ajokierroksilla, mutta ruisku tarvii kuitenkin sen saman määrän kierroksista riippumatta...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: XM osaa ranskaakin Lähetetty: 27.02.2011 18:55 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
sehän se noissa 2t-ratkaisuissa on ongelmana, kun se dynamo on integroitu sinne lohkoon ja kampuraan itteensä, siellä ei ole mitään laturia, jonka vaan vaihtaisi tehokkaampaan... tuossa kun on vielä syttypuoli ja sähköntuotto samaa "modulia". onhan tuosta motista olemassa tehokaammalla sähköntuotolla olevia versioita, mutta irrallaan niitä ei juuri ole, eikä vara-osina kannata hommata, melkeen saa sitten jo toisen käytetyn kelkan sillä hinnalla 
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: XM osaa ranskaakin Lähetetty: 27.02.2011 23:00 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Natero kirjoitti: Esa66 kirjoitti: Muinoin oli 505turbo pökötti, se puhui ranskaa, naisen äänellä. Jos oli pissapojan neste vähissä, se suorastaan nalkutti  Tuttu kokemus. Ajoin kerran korttelin ympäri ranskaa puhuvalla Peugeot 505:lla, joka vittuili naisellisesti koko ajan monesta eri asiasta. Olen toisella 505:lla ajanut n.100000km, mutta hän onneksi osasi pitää turpansa kiinni. Joskus 80-luvulla Talbot Solara VIP osasi jutella ihan suomea. Alkoivat kuulemma vanhemmiten horisemaan omiaan.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
|
|