|
Kirjoittaja |
Viesti |
Scrat
|
Viestin otsikko: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia Lähetetty: 05.04.2011 12:21 |
Viestit: 400
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia Lähetetty: 05.04.2011 14:20 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Scrat kirjoitti: Olisiko hapertunut polttoaineletku syynä? Scrat Tankissa E10:ä?. Taitaa tosin Sitikoiden bensaletkut hapertua ilmankin...
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia Lähetetty: 05.04.2011 15:11 |
Viestit: 1599 Paikkakunta: Tampere
|
E10:n syytä tietenkin 
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
2cv-Olli
|
Viestin otsikko: Re: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia Lähetetty: 05.04.2011 15:26 |
Viestit: 497
|
svc kirjoitti: Tankissa E10:ä?. Taitaa tosin Sitikoiden bensaletkut hapertua ilmankin... Tuon voin todistaa, hapertuu ne. Tankattu vain 99 ja 98:a, ja pätkä bensaletkua meni D-Superissa vaihtoon jo 38 vuoden käytön jälkeen. Paska laatua ne sitikat...
|
|
|
|
 |
Bumper
|
Viestin otsikko: Re: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia Lähetetty: 05.04.2011 22:50 |
Viestit: 874 Paikkakunta: Uusikaupunki
|
Vissiin sitten parempaa laatua D-Superin bensaletkun kuin Xantiassa, itse vaihdoin jo 16-vuotiaat moottoritilan bensaletkut uusiin kun näyttivät niin haperolta. Eivät vuotaneet tosin vielä, mutta enpä jäänyt sitä vaihetta odottamaankaan... Ehkä hyvä näin, lopputulos olisi voinut olla samanlainen kuin aloitusviestin linkissä. 
Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia Lähetetty: 06.04.2011 00:33 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
Xantia on aikas moderni auto, kun ykköskoppaista pidetään arviolta kymmenvuotinaana  .
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia Lähetetty: 06.04.2011 00:40 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Croisette! Täysin samaa mieltä! Meinas mennä kaffeet väärään kurkkuun kun näin tuon säälittävän kärkimerkin kuvan. Tuon palaminen oli hyvä asia koska se on vain uuden alku.... hauskoja nuo kommentit muuten: "syynä E95" jne. Haukotus! On aivan normaalia että bensaletkuja ei vahdata ja seurata ja nehän kypsyy vaikka olis lyijybensaa ja lopulta ne halkeaa ja ruuttaa suoraan pakosarjalle. Näin on aina käynyt ja tulee käymään.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia Lähetetty: 06.04.2011 07:22 |
Viestit: 7818 Paikkakunta: Eurajoki
|
Cikatti kirjoitti: hauskoja nuo kommentit muuten: "syynä E95" jne. Haukotus! On aivan normaalia että bensaletkuja ei vahdata ja seurata ja nehän kypsyy vaikka olis lyijybensaa ja lopulta ne halkeaa ja ruuttaa suoraan pakosarjalle. Näin on aina käynyt ja tulee käymään. Mutta nyt jää ne "parhaat ranskalaiset saa grilliltä"-kommentit vähemmälle 
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia Lähetetty: 06.04.2011 08:39 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Cikatti kirjoitti: hauskoja nuo kommentit muuten: "syynä E95" jne. Haukotus! On aivan normaalia että bensaletkuja ei vahdata ja seurata ja nehän kypsyy vaikka olis lyijybensaa ja lopulta ne halkeaa ja ruuttaa suoraan pakosarjalle. Näin on aina käynyt ja tulee käymään. Tämä on totta, mutta kestoikä riippuu myös tehtaan materiaalivalinnoista. ZX:nkin bensaletkut olivat vaihtokunnossa jo kymmenvuotiaina. Toisaalta tuossa sigun Saabissa on edelleem originaalit letkut ja putket vuodelya -85. Niidenkin läpi on varmasti virrannut vaikka minkälaista bensaa. Moottori ja muu tekniikka ovat peräisin alunperin Arabiemiraatteihin muuttoautona myydystä 900 turbosta, jossa ei varmasti ole vuonna 85 sotkettu minkäänlaista viinaa bensan sekaan. Koskas muuten alkuperäiset 95E ja 98E tulivat myyntiin? Joskus 80-luvun lopulla, mutta minä vuonna?
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia Lähetetty: 06.04.2011 08:58 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
|
|
|
 |
2cv-Olli
|
Viestin otsikko: Re: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia Lähetetty: 06.04.2011 13:41 |
Viestit: 497
|
Bumper kirjoitti: Vissiin sitten parempaa laatua D-Superin bensaletkun kuin Xantiassa, itse vaihdoin jo 16-vuotiaat moottoritilan bensaletkut uusiin kun näyttivät niin haperolta.... svc kirjoitti: Tämä on totta, mutta kestoikä riippuu myös tehtaan materiaalivalinnoista. ZX:nkin bensaletkut olivat vaihtokunnossa jo kymmenvuotiaina.... Kertakäyttökulttuuri on siis vallannut alaa Citroenillakin. Kevätaurinko sai eilen kaivamaan rättisitikan talviteloilta, ja siinä katselmusta tehdessä vääntelin bensaletkujakin, että olisiko halkeamanalkua tms. Ei ollut. Ovat alkuperäiset letkut 27 vuoden takaa.
|
|
|
|
 |
kiji123
|
Viestin otsikko: Re: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia Lähetetty: 06.04.2011 15:13 |
Viestit: 103
|
CX 20 tre kaasutinkone: Bensapumpun molemmin puolin polttoaineletkut olen joutunut uusimaan 2000-luvulla 4v välein ja yksi letku petti auton seistyä 2v ja bensaa lattialle.... Ei kestäneet huippulaatuisina myydyt kangaspäällysteiset sen enempää kuin kumipintaisetkaan. Turpoavat lähes tukkoon ja halkeavat. Bensiini ollut 90-luvulla useimmin TB 98terra ja myöhemmin tavallinen 98 ja joskus 95+oktaanibuusteria. Olisiko tuo lisäaine ollut syypää, mutta käyttö oli kyllä satunnaista. Muovinen bensasuodatinkin on usein muuttunut aivan lakritsaksi, ei sitä saanut ehjänä letkuista irti. Tuollaisilla letkuilla ja ruiskumoottorin paineilla olisi tulipalo ollut lähellä.
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia Lähetetty: 06.04.2011 16:59 |
Viestit: 1599 Paikkakunta: Tampere
|
Mitäs noi oktaanibuusterit tekee? Siis muuta kuin laskevat tehoa (testien mukaan)... 
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia Lähetetty: 06.04.2011 17:25 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Ja alkuperäiseen syyhyn liittyen, yleisökommenteista kaivettua: "Auton omistajana kerron että tuossa autossa ei käytetä E10 bensaa.... autoon murtauduttiin edellisenä yönä ja sitä oli yritetty saada käyntii siinä kuitenkaan onnistumatta ! Ilmeisesti sillä on osuutta asiaan kun johtoja oli ropeloitu et oisivat saaneet auton käyntiin.... oisiko tästä syystä jokin mennyt oikoseen ja auto syttyi palamaan... Mutta odotellaan mihin tulokseen tarkastajat tulevat kun ovat auton tutkineet !!! "
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia Lähetetty: 06.04.2011 18:57 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Igor kirjoitti: Mitäs noi oktaanibuusterit tekee? Siis muuta kuin laskevat tehoa (testien mukaan)...  Korottavat oktaania. Käytetään erittäin korkeaoktaanista tarvitsevissa moottoreissa (lähinnä kilpakoneet siis).
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia Lähetetty: 06.04.2011 20:06 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
Lehtijutussa lukee että " Auto oli sammunut, ja se alkoi savuttaa konepellin alta." Viittaisi juurikin tuohon polttoainevuotoon. gti bx.ssä kerran petti polttoaineletku,onni onnettomuudessa ei syttynyt
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia Lähetetty: 06.04.2011 20:18 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Paljonkohan se Gatesin letku maksaa 5m, 30,5cm maksaa jotain 16e? Molemmilla on tuotenumero. 30.5cm pätkälle numero on 4219-05184 ja 5m pätkälle numero on 4219-05185. Kaha yhteydet omistavat valaisevat meitä?
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia Lähetetty: 06.04.2011 21:41 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Tampereen motarilla näkyi tänään pientareella puoloiksi palanut 500-sarjan bimmeri.
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Cituning
|
Viestin otsikko: Re: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia Lähetetty: 06.04.2011 22:14 |
Viestit: 699 Paikkakunta: Keuruu
|
Esa66 kirjoitti: Paljonkohan se Gatesin letku maksaa 5m, 30,5cm maksaa jotain 16e? Molemmilla on tuotenumero. 30.5cm pätkälle numero on 4219-05184 ja 5m pätkälle numero on 4219-05185. Kaha yhteydet omistavat valaisevat meitä? Jälkimmäistä ei Kaha tunnista, mutta ihan uteliaisuudesta kysyn että mitä on "upotettava polttoaineletku"? Kestää myös ulkopinnaltaan polttoainetta? Normaali Gatesin pa-letkuhan ei sitä tee.
C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia Lähetetty: 06.04.2011 22:32 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Niinkuin mitä? Gatesin letku tankin sisäisiin aennuksiin, olikohan mulla väärät numerot? Ei ollu, sano netto 
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia Lähetetty: 07.04.2011 00:57 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
"Ei kestäneet huippulaatuisina myydyt kangaspäällysteiset sen enempää kuin kumipintaisetkaan"
Absolut NOU NOU! Älkää koskaan ostako edes huippulaatuisa kangaspäällysteisiä. Niistä kun EI näe kun alkaa murtuminen, kankaan alla. Näistä on syntynyt niiiin murheellisia tapauksia että pahaa tekee. Ihmisä on jopa kuollut tämä takia.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia Lähetetty: 07.04.2011 07:26 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Näitä "rättipäällysteisiä" on uusittu, jo lyhyenkin käytön jälkeen. Pinta on kostunut. Jos muoviletkua saa olla, niin kokeilkaapa uretaania, se näyttää samalta, kuin PVC, väritöntä kirkasta, mutta on kestävyydeltään aivan toista luokkaa. Ainakin lämpötila- ja mekaaniselta kestävyydeltään.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia Lähetetty: 07.04.2011 07:49 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
|
|
|
 |
nuorju
|
Viestin otsikko: Re: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia Lähetetty: 08.04.2011 22:09 |
|
Tämän auton tarina on että autoon murtauduttiin tiistai aamuyöllä,heräsin kolahdukseen ja menin katsomaan ketään ei enää näkynyt paikalla.Ovi oli auki sekä virtalukko rassattu rikki,sekä jotain tavaraa viety.Lähdin seuraavana päivänä näyttämään vahinkotarkastajalle.Sain auton käyntiin virtalukosta avaimella,tällöin pyyhkijät nousi keskiasentoon ja pysähtyi siihen,latauksen merkkivalo syttyi selä vilkut ei toimineet.Ajattelin että sulake on palanut ja vaihdan Pakkalassa kun oli noin puoli tuntia aikaa vahinkotarkastajalle.Auto sammui yllättäen Jumbon vieressä ja huomasin kun savua nousi pellin alta,avasin konepeiton ja moottorin oikealla puolella oli liekit joten... auto ei kärynnyt eikä käyttäytynyt mitenkään oudosti ennen tätä.Ja tankissa EI ole käytetty 95E10 bensaa.Meni lunastukseen käyttöarvoa olisi ollut katsastettu noin 3 viikkoa aikaisemmin ja ei koskaan hitsailtu eikä ruostetta missään.
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia Lähetetty: 08.04.2011 23:30 |
|
Sinunko se oli... Tosi p*** juttu, kun menettää auton tuolla tavalla 
|
|
|
|
 |
|
|