Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/2 [ 29 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia
ViestiLähetetty: 05.04.2011 12:21 

Viestit: 400
http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseu ... tso_kuvat/

Olisiko hapertunut polttoaineletku syynä?
Scrat


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia
ViestiLähetetty: 05.04.2011 14:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Scrat kirjoitti:
Olisiko hapertunut polttoaineletku syynä?
Scrat
Tankissa E10:ä?. Taitaa tosin Sitikoiden bensaletkut hapertua ilmankin...



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia
ViestiLähetetty: 05.04.2011 15:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
E10:n syytä tietenkin :)




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia
ViestiLähetetty: 05.04.2011 15:26 

Viestit: 497
svc kirjoitti:
Tankissa E10:ä?. Taitaa tosin Sitikoiden bensaletkut hapertua ilmankin...


Tuon voin todistaa, hapertuu ne. Tankattu vain 99 ja 98:a, ja pätkä bensaletkua meni D-Superissa vaihtoon jo 38 vuoden käytön jälkeen. Paska laatua ne sitikat...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia
ViestiLähetetty: 05.04.2011 22:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 874
Paikkakunta: Uusikaupunki
Vissiin sitten parempaa laatua D-Superin bensaletkun kuin Xantiassa, itse vaihdoin jo 16-vuotiaat moottoritilan bensaletkut uusiin kun näyttivät niin haperolta. Eivät vuotaneet tosin vielä, mutta enpä jäänyt sitä vaihetta odottamaankaan... Ehkä hyvä näin, lopputulos olisi voinut olla samanlainen kuin aloitusviestin linkissä. :?



Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia
ViestiLähetetty: 06.04.2011 00:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
Xantia on aikas moderni auto, kun ykköskoppaista pidetään arviolta kymmenvuotinaana :lol: ;) .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia
ViestiLähetetty: 06.04.2011 00:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Croisette! Täysin samaa mieltä! Meinas mennä kaffeet väärään kurkkuun kun näin tuon säälittävän kärkimerkin kuvan. Tuon palaminen oli hyvä asia koska se on vain uuden alku.... hauskoja nuo kommentit muuten: "syynä E95" jne. Haukotus! On aivan normaalia että bensaletkuja ei vahdata ja seurata ja nehän kypsyy vaikka olis lyijybensaa ja lopulta ne halkeaa ja ruuttaa suoraan pakosarjalle. Näin on aina käynyt ja tulee käymään.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia
ViestiLähetetty: 06.04.2011 07:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7818
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Cikatti kirjoitti:
hauskoja nuo kommentit muuten: "syynä E95" jne. Haukotus! On aivan normaalia että bensaletkuja ei vahdata ja seurata ja nehän kypsyy vaikka olis lyijybensaa ja lopulta ne halkeaa ja ruuttaa suoraan pakosarjalle. Näin on aina käynyt ja tulee käymään.


Mutta nyt jää ne "parhaat ranskalaiset saa grilliltä"-kommentit vähemmälle :)



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia
ViestiLähetetty: 06.04.2011 08:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Cikatti kirjoitti:
hauskoja nuo kommentit muuten: "syynä E95" jne. Haukotus! On aivan normaalia että bensaletkuja ei vahdata ja seurata ja nehän kypsyy vaikka olis lyijybensaa ja lopulta ne halkeaa ja ruuttaa suoraan pakosarjalle. Näin on aina käynyt ja tulee käymään.
Tämä on totta, mutta kestoikä riippuu myös tehtaan materiaalivalinnoista. ZX:nkin bensaletkut olivat vaihtokunnossa jo kymmenvuotiaina.

Toisaalta tuossa sigun Saabissa on edelleem originaalit letkut ja putket vuodelya -85. Niidenkin läpi on varmasti virrannut vaikka minkälaista bensaa. Moottori ja muu tekniikka ovat peräisin alunperin Arabiemiraatteihin muuttoautona myydystä 900 turbosta, jossa ei varmasti ole vuonna 85 sotkettu minkäänlaista viinaa bensan sekaan. Koskas muuten alkuperäiset 95E ja 98E tulivat myyntiin? Joskus 80-luvun lopulla, mutta minä vuonna?



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia
ViestiLähetetty: 06.04.2011 08:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
svc kirjoitti:
Joskus 80-luvun lopulla, mutta minä vuonna?
Tuolta Nesteen vuosilukuja: http://www.vmpk.fi/files/futura.pdf



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia
ViestiLähetetty: 06.04.2011 13:41 

Viestit: 497
Bumper kirjoitti:
Vissiin sitten parempaa laatua D-Superin bensaletkun kuin Xantiassa, itse vaihdoin jo 16-vuotiaat moottoritilan bensaletkut uusiin kun näyttivät niin haperolta....

svc kirjoitti:
Tämä on totta, mutta kestoikä riippuu myös tehtaan materiaalivalinnoista. ZX:nkin bensaletkut olivat vaihtokunnossa jo kymmenvuotiaina....


Kertakäyttökulttuuri on siis vallannut alaa Citroenillakin. Kevätaurinko sai eilen kaivamaan rättisitikan talviteloilta, ja siinä katselmusta tehdessä vääntelin bensaletkujakin, että olisiko halkeamanalkua tms. Ei ollut. Ovat alkuperäiset letkut 27 vuoden takaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia
ViestiLähetetty: 06.04.2011 15:13 

Viestit: 103
CX 20 tre kaasutinkone: Bensapumpun molemmin puolin polttoaineletkut olen joutunut uusimaan 2000-luvulla 4v välein ja yksi letku petti auton seistyä 2v ja bensaa lattialle.... Ei kestäneet huippulaatuisina myydyt kangaspäällysteiset sen enempää kuin kumipintaisetkaan. Turpoavat lähes tukkoon ja halkeavat. Bensiini ollut 90-luvulla useimmin TB 98terra ja myöhemmin tavallinen 98 ja joskus 95+oktaanibuusteria. Olisiko tuo lisäaine ollut syypää, mutta käyttö oli kyllä satunnaista. Muovinen bensasuodatinkin on usein muuttunut aivan lakritsaksi, ei sitä saanut ehjänä letkuista irti. Tuollaisilla letkuilla ja ruiskumoottorin paineilla olisi tulipalo ollut lähellä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia
ViestiLähetetty: 06.04.2011 16:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
Mitäs noi oktaanibuusterit tekee? Siis muuta kuin laskevat tehoa (testien mukaan)... :P




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia
ViestiLähetetty: 06.04.2011 17:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Ja alkuperäiseen syyhyn liittyen, yleisökommenteista kaivettua: "Auton omistajana kerron että tuossa autossa ei käytetä E10 bensaa.... autoon murtauduttiin edellisenä yönä ja sitä oli yritetty saada käyntii siinä kuitenkaan onnistumatta ! Ilmeisesti sillä on osuutta asiaan kun johtoja oli ropeloitu et oisivat saaneet auton käyntiin.... oisiko tästä syystä jokin mennyt oikoseen ja auto syttyi palamaan... Mutta odotellaan mihin tulokseen tarkastajat tulevat kun ovat auton tutkineet !!! "



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia
ViestiLähetetty: 06.04.2011 18:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Igor kirjoitti:
Mitäs noi oktaanibuusterit tekee? Siis muuta kuin laskevat tehoa (testien mukaan)... :P
Korottavat oktaania. Käytetään erittäin korkeaoktaanista tarvitsevissa moottoreissa (lähinnä kilpakoneet siis).



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia
ViestiLähetetty: 06.04.2011 20:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
Lehtijutussa lukee että " Auto oli sammunut, ja se alkoi savuttaa konepellin alta."
Viittaisi juurikin tuohon polttoainevuotoon. gti bx.ssä kerran petti polttoaineletku,onni onnettomuudessa ei syttynyt



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia
ViestiLähetetty: 06.04.2011 20:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Paljonkohan se Gatesin letku maksaa 5m, 30,5cm maksaa jotain 16e? Molemmilla on tuotenumero. 30.5cm pätkälle numero on 4219-05184 ja 5m pätkälle numero on 4219-05185. Kaha yhteydet omistavat valaisevat meitä?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia
ViestiLähetetty: 06.04.2011 21:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Tampereen motarilla näkyi tänään pientareella puoloiksi palanut 500-sarjan bimmeri.



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia
ViestiLähetetty: 06.04.2011 22:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 699
Paikkakunta: Keuruu
Esa66 kirjoitti:
Paljonkohan se Gatesin letku maksaa 5m, 30,5cm maksaa jotain 16e? Molemmilla on tuotenumero. 30.5cm pätkälle numero on 4219-05184 ja 5m pätkälle numero on 4219-05185. Kaha yhteydet omistavat valaisevat meitä?


Jälkimmäistä ei Kaha tunnista, mutta ihan uteliaisuudesta kysyn että mitä on "upotettava polttoaineletku"? Kestää myös ulkopinnaltaan polttoainetta? Normaali Gatesin pa-letkuhan ei sitä tee.



C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia
ViestiLähetetty: 06.04.2011 22:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Niinkuin mitä? Gatesin letku tankin sisäisiin aennuksiin, olikohan mulla väärät numerot? Ei ollu, sano netto ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia
ViestiLähetetty: 07.04.2011 00:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
"Ei kestäneet huippulaatuisina myydyt kangaspäällysteiset sen enempää kuin kumipintaisetkaan"

Absolut NOU NOU! Älkää koskaan ostako edes huippulaatuisa kangaspäällysteisiä. Niistä kun EI näe kun alkaa murtuminen, kankaan alla. Näistä on syntynyt niiiin murheellisia tapauksia että pahaa tekee. Ihmisä on jopa kuollut tämä takia.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia
ViestiLähetetty: 07.04.2011 07:26 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Näitä "rättipäällysteisiä" on uusittu, jo lyhyenkin käytön jälkeen. Pinta on kostunut. Jos muoviletkua saa olla, niin kokeilkaapa uretaania, se näyttää samalta, kuin PVC, väritöntä kirkasta, mutta on kestävyydeltään aivan toista luokkaa. Ainakin lämpötila- ja mekaaniselta kestävyydeltään.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia
ViestiLähetetty: 07.04.2011 07:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Onkos kellään kokemusta Teknikumin polttoaineletkujen kestävyydestä? Itsellä on vain monista muista Teknikumin letkuista kokemuksia, positiivisia sellaisia. Kuluttajillehan noita myy ainakin Etra: http://www.tuoteluettelo.com/tuotehinnasto/teknikum/index.php?tuotekategoria_id=8&lang_id=1



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia
ViestiLähetetty: 08.04.2011 22:09 
Tämän auton tarina on että autoon murtauduttiin tiistai aamuyöllä,heräsin kolahdukseen ja menin katsomaan ketään ei enää näkynyt paikalla.Ovi oli auki sekä virtalukko rassattu rikki,sekä jotain tavaraa viety.Lähdin seuraavana päivänä näyttämään vahinkotarkastajalle.Sain auton käyntiin virtalukosta avaimella,tällöin pyyhkijät nousi keskiasentoon ja pysähtyi siihen,latauksen merkkivalo syttyi selä vilkut ei toimineet.Ajattelin että sulake on palanut ja vaihdan Pakkalassa kun oli noin puoli tuntia aikaa vahinkotarkastajalle.Auto sammui yllättäen Jumbon vieressä ja huomasin kun savua nousi pellin alta,avasin konepeiton ja moottorin oikealla puolella oli liekit joten... auto ei kärynnyt eikä käyttäytynyt mitenkään oudosti ennen tätä.Ja tankissa EI ole käytetty 95E10 bensaa.Meni lunastukseen käyttöarvoa olisi ollut katsastettu noin 3 viikkoa aikaisemmin ja ei koskaan hitsailtu eikä ruostetta missään.


   
 
 Viestin otsikko: Re: Toivottavasti ei ollut patonkilaisen Xantia
ViestiLähetetty: 08.04.2011 23:30 
Sinunko se oli...
Tosi p*** juttu, kun menettää auton tuolla tavalla :evil:


   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 29 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: