Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 7/10 [ 228 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: E 10
ViestiLähetetty: 31.03.2011 22:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Pasis kirjoitti:
Jos ja kun 95E10:n markkinaosuus oli 2011 tammikuussa 65,5 % ja helmikuussa enää 55 %, onhan silloin siirrytty käyttämään 98:ia. Kun hintaero on n. 3 % ja kulutusero 2-3 %, niin lähes yhtä paljon se tili tyhjenee kummallakin bensalla. Kohta hintaero on jotain muuta, kun 98E5:n hinta nousee ja kulutusero pysyy samana.
Kyllä siinä tapauksessa on syytä kerrata matematiikanoppeja, jos esim. 16V Xantioiden kulutuseroista 98E5:n ja 95E10:n välillä saa vain 3 %. No, nouskoot hinta, sen verran viitsin ajatella ympäristöystävällisesti, että jatkan ysikasilla ainakin toistaiseksi, vaikka vähän ysivitosta kalliimmaksi menisikin.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: E 10
ViestiLähetetty: 01.04.2011 08:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
laakeri kirjoitti:
... 98:lla ympäristöystävällisesti ajeleveat ...

Riippuen kunkin poliittisesta kannasta 98E5 voi laskennallisesti olla 95E10:ä ympäristöystävällisempää, mutta ei se siitä 98:lla ajelusta ympäristöystävällistä tee ;)



// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: E 10
ViestiLähetetty: 01.04.2011 10:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
niko kirjoitti:
Riippuen kunkin poliittisesta kannasta 98E5 voi laskennallisesti olla 95E10:ä ympäristöystävällisempää, mutta ei se siitä 98:lla ajelusta ympäristöystävällistä tee ;)
Ei kai polttomoottoriautolla ajelu ikinä ole ympäristöystävällistä? Kuitenkin 98E5 on se parempi vaihtoehto, kun sitä käyttäessä menee sekä bensaa että etanolia vähemmän kuin 95E10:tä käyttäessä...



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: E 10
ViestiLähetetty: 01.04.2011 10:17 

Viestit: 909
laakeri kirjoitti:
Pasis kirjoitti:
Jos ja kun 95E10:n markkinaosuus oli 2011 tammikuussa 65,5 % ja helmikuussa enää 55 %, onhan silloin siirrytty käyttämään 98:ia. Kun hintaero on n. 3 % ja kulutusero 2-3 %, niin lähes yhtä paljon se tili tyhjenee kummallakin bensalla. Kohta hintaero on jotain muuta, kun 98E5:n hinta nousee ja kulutusero pysyy samana.
Kyllä siinä tapauksessa on syytä kerrata matematiikanoppeja, jos esim. 16V Xantioiden kulutuseroista 98E5:n ja 95E10:n välillä saa vain 3 %. No, nouskoot hinta, sen verran viitsin ajatella ympäristöystävällisesti, että jatkan ysikasilla ainakin toistaiseksi, vaikka vähän ysivitosta kalliimmaksi menisikin.


Puhuin bensiinkäyttöisitä ajoneuvoista yleisesti. Eihän tammikuun ja helmikuun bensakauppiaiden tankkaustilastotkaan olleet 16V Xantioiden tankkausten tilastoja.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: E 10
ViestiLähetetty: 01.04.2011 10:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Pasis kirjoitti:
Puhuin bensiinkäyttöisitä ajoneuvoista yleisesti. Eihän tammikuun ja helmikuun bensakauppiaiden tankkaustilastotkaan olleet 16V Xantioiden tankkausten tilastoja.
Muiden merkkien kulutuksista ei minulla oikein ole tietoakaan, siksi tämä rajattu mallivalikoima tarkastelussa. C5:n kohdallahan tilanne on jo varmaan uudempien moottorien myötä toinen?



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: E 10
ViestiLähetetty: 01.04.2011 10:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
Täytyypä miettiä jos siirtyisi kesän tullen takaisin vielä 98:iakin ympäristöystävällisempään bensaan, eli Shellin V-Poweriin. Siinä kun on kuulemma E5-leimasta huolimatta käytännössä <3% viinaa.




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: E 10
ViestiLähetetty: 01.04.2011 11:26 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
Igor kirjoitti:
Täytyypä miettiä jos siirtyisi kesän tullen takaisin vielä 98:iakin ympäristöystävällisempään bensaan, eli Shellin V-Poweriin. Siinä kun on kuulemma E5-leimasta huolimatta käytännössä <3% viinaa.

Mistäs sitä V...un Sheelin poveri saa.. :o


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: E 10
ViestiLähetetty: 01.04.2011 12:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Tuoltahan tuon saatavuuden voi tarkistaa :lol:

http://www.helmisimpukka.fi/helmisimpukka!/fi_FI/


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: E 10
ViestiLähetetty: 01.04.2011 12:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Tapsa 550 kirjoitti:
Mistäs sitä V...un Sheelin poveri saa.. :o
Shelliltä. Yllättävä tieto ehkä?

Kokeile vaikka tuolta:
Lainaa:
Shell Naarajärvi (7.77 km)
Kangasniementie 18
Naarajärvi, 76850, FI
02-07415510
Saatavilla olevat polttonesteet: V-Power, 95 -bensiini, Diesel
Tai etsi jokin toinen asema: http://www.shell.fi/home/content/fin/shell_station_locator/



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: E 10
ViestiLähetetty: 01.04.2011 14:49 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
laakeri kirjoitti:
Tapsa 550 kirjoitti:
Mistäs sitä V...un Sheelin poveri saa.. :o
Shelliltä. Yllättävä tieto ehkä?

Kokeile vaikka tuolta:
Lainaa:
Shell Naarajärvi (7.77 km)
Kangasniementie 18
Naarajärvi, 76850, FI
02-07415510
Saatavilla olevat polttonesteet: V-Power, 95 -bensiini, Diesel
Tai etsi jokin toinen asema: http://www.shell.fi/home/content/fin/shell_station_locator/

Justiin ajoin ohi Hinta jotain 1,639 e.. :o


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: E 10
ViestiLähetetty: 02.04.2011 12:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2203
Paikkakunta: Laukaa
On tää E10 todella mielipiteitä jakavaa polttoainetta.

Tämän jutun mukaan tyttö jätti poikaystävänsä, kun tämä tankkasi vaan E10 bensaa tytön vastusteluista huolimatta:

Lainaa:
E10-bensan käyttö on aiheuttanut Suomessa ainakin yhden eron. Asiasta IS:lle kertoo ST1:n pääomistaja Mika Anttonen.
Anttosen mukaan tyttö ilmeisesti pelkäsi, että E10-bensa rikkoo heidän autonsa. Kun poika ei totellut tyttöystäväänsä, vaan jatkoi bensan tankkaamista autoon, tyttö jätti hänet.


http://www.iltasanomat.fi/autot/E10-ben ... 61449.html



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: E 10
ViestiLähetetty: 02.04.2011 12:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
Tapsa 550 kirjoitti:
Justiin ajoin ohi Hinta jotain 1,639 e.. :o


Niinno...omalla lähiasemalla ihan tavallinen 98E 1,629 € juuri nyt, joten tankkausvälillä kun 80 l työntää säiliöön niin kyllä naurattaa... :twisted:



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: E 10
ViestiLähetetty: 13.04.2011 08:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Uudella 95-oktaanisella E10-bensiinillä on ollut paikoin niin huono kysyntä, että sen myynti on lopetettu kokonaan joillakin bensa-asemilla.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: E 10
ViestiLähetetty: 13.04.2011 09:16 

Viestit: 1729
Paikkakunta: Nousiainen
Veikkaisimpa että osa syy tuohon E10 tankkaamattomuuteen joillakin aluiella johtuu alueen kulkuneuvojen matalasta keskiiästä.
Veikkaisimpa että tuolla keskisessä ja itäisessä Suomessa ajellaan paljon vanhemmilla autoilla keskimäärin, kuin eteläisessä Suomessa.
Mikä johtuu suuresti ko. alueiden matalammasta keskitulosta.
Monet automerkithän (kuten Citroen) eivät takaa E10 kestävyyttä v. 2000 vanhemmille autoille.
Eli kyllä tais päättäjä herroilla Suomessa taas olla ruusulinssit laseissaan kun päättelivät että tokihan kaikki suomalaiset ryntäävät heti käyttämään ekologista E10 bensaa... se on niin vaikea muistaa siellä Arkadian mäellä että ei me kaikki suomalaiset tienata 5000 € tai yli kuukaudessa... tämä on niiiiiiin usein tullut vastaan.
Meikäläisen nippanappa 2000 € käteeen kk:ssa pitää riittää vaimon (kotona) ja kolmen lapsen menoihin sekä omiin harrastuksiin... revi siitä sit herrojen korotuksiin rahat... ja pomo ei anna palkankorotusta, kun mun työt saadaan Intiassa tehtyä halvemmalla...
Ja nyt intiaanit on rantautuneet tänne meidän työpaikan naapuriinkiin, myymään alihintaisia palveluitaan.



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: E 10
ViestiLähetetty: 13.04.2011 09:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Kami kirjoitti:
Monet automerkithän (kuten Citroen) eivät takaa E10 kestävyyttä v. 2000 vanhemmille autoille.
Kesti tai ei, mutta eihän esim. Xantiassa vaan kannata käyttää sitä vajaaoktaanista, kun sitä menee niin paljon enemmän.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: E 10
ViestiLähetetty: 13.04.2011 09:48 

Viestit: 1729
Paikkakunta: Nousiainen
Noh, tuota en voi omalta osaltani allekirjoittaa. Ilmeisesti johtuu tuon mun Xantun janoisuudesta (tai siis kuskin kaasujalasta), mutta ei ole ollut tankkausten välisessä keskikulutuksessa mitään eroa...
Enemmän näemmä saan tankkausten välillä säästettyä keskikulutuksessa keventämällä kaasujalkaa...
Mulla on siis vm. -94 1.8 8V.
Ja talven aikana keskikulutus on tankkausten välillä pyörinyt 8.8 - 9.2. välillä riippumatta siitä mitä on tankissa ollut.
Nyt kun lämpöiset ovat saapuneet sain jo yhden tankkauksen keskikulutukseksi 7.8 vaikka tankissa on E10:tä (pohjalla oli ehkä 9 l 98:a, meni 56 l). Mutta tuolla välillä olin koettanut välttää voimakkaita kiihdytyksiä liikennevaloista lähdettäessä ja ei ollut tullut ajettua yli 100 km/h nopeuksiakaan. Satastakin verrattain vähän.



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: E 10
ViestiLähetetty: 13.04.2011 11:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Kami kirjoitti:
Mulla on siis vm. -94 1.8 8V.
Joo ei meilläkään tuommoisella moottorilla olevassa eroa tuntunut olevan 95:n ja 98:n välillä, mutta 16-venttiilisissä eroa on - tai ainakin tuossa 2.0 16V:ssä. Katsotaan kesällä 1.8 16V:n lukemat vielä, kun siitä olisi tankkausdataa viime kesältä 95:llakin ja on vielä tänä kesänäkin samat renkaat alla. 95:lla sekalaisessa taisi hörppiä keskimäärin kahdeksan tienoilla. Vertailuna tuo emännän 2.0 16V on tuntunut vievän myös kasin tienoilla tai alle talvirenkaillakin ysikasia käyttäen...



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: E 10
ViestiLähetetty: 13.04.2011 11:46 

Viestit: 228
Paikkakunta: Lahti
laakeri kirjoitti:
Kami kirjoitti:
Mulla on siis vm. -94 1.8 8V.
Joo ei meilläkään tuommoisella moottorilla olevassa eroa tuntunut olevan 95:n ja 98:n välillä, mutta 16-venttiilisissä eroa on - tai ainakin tuossa 2.0 16V:ssä. Katsotaan kesällä 1.8 16V:n lukemat vielä, kun siitä olisi tankkausdataa viime kesältä 95:llakin ja on vielä tänä kesänäkin samat renkaat alla. 95:lla sekalaisessa taisi hörppiä keskimäärin kahdeksan tienoilla. Vertailuna tuo emännän 2.0 16V on tuntunut vievän myös kasin tienoilla tai alle talvirenkaillakin ysikasia käyttäen...


Miten se venttiilien lukumäärä voi kulutukseen vaikuttaa? Ai kun on enemmän reikiä kannessa, niin vuotaa enempi. Enemmän oma ajotapa ja kaasujalan paino siihen vaikuttaa.



vv. 1968-1983 omistanut 8 rättäriä ja 1 GSA
2 Xsara farkkua
2 Xsara Picasso 1,6i 16v -07
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: E 10
ViestiLähetetty: 13.04.2011 11:51 

Viestit: 5874
Paikkakunta: Lahti
oddjob58 kirjoitti:
laakeri kirjoitti:
Kami kirjoitti:
Mulla on siis vm. -94 1.8 8V.
Joo ei meilläkään tuommoisella moottorilla olevassa eroa tuntunut olevan 95:n ja 98:n välillä, mutta 16-venttiilisissä eroa on - tai ainakin tuossa 2.0 16V:ssä. Katsotaan kesällä 1.8 16V:n lukemat vielä, kun siitä olisi tankkausdataa viime kesältä 95:llakin ja on vielä tänä kesänäkin samat renkaat alla. 95:lla sekalaisessa taisi hörppiä keskimäärin kahdeksan tienoilla. Vertailuna tuo emännän 2.0 16V on tuntunut vievän myös kasin tienoilla tai alle talvirenkaillakin ysikasia käyttäen...


Miten se venttiilien lukumäärä voi kulutukseen vaikuttaa? Ai kun on enemmän reikiä kannessa, niin vuotaa enempi. Enemmän oma ajotapa ja kaasujalan paino siihen vaikuttaa.


Ainakaan 16V Xantiassa vauhti ei juuri vaikuta kulutukseen, muutaman vuoden takaisen Saksan ympäriajon keskikulutus oli alle 9 litraa, 8V-kone vie samoilla ajonopeuksilla huomattavasti enemmän.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: E 10
ViestiLähetetty: 13.04.2011 11:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
oddjob58 kirjoitti:
Miten se venttiilien lukumäärä voi kulutukseen vaikuttaa? Ai kun on enemmän reikiä kannessa, niin vuotaa enempi. Enemmän oma ajotapa ja kaasujalan paino siihen vaikuttaa.
Vaikuttaisikohan kenties ne muutkin pienet erot moottorissa ja moottorinohjauksessa 8- ja 16-venttiilisien mallien välillä? Katsoppas uudestaan niitä moottoreita hetki, niin saatat huomata jotain muitakin eroja kuin pelkän venttiilien määrän ;)

Tuossa 1.8 8V:ssähän ei tainnut olla edes nakutuksentunnistinta?



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: E 10
ViestiLähetetty: 13.04.2011 12:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
oddjob58 kirjoitti:
laakeri kirjoitti:
Kami kirjoitti:
Mulla on siis vm. -94 1.8 8V.
Joo ei meilläkään tuommoisella moottorilla olevassa eroa tuntunut olevan 95:n ja 98:n välillä, mutta 16-venttiilisissä eroa on - tai ainakin tuossa 2.0 16V:ssä. Katsotaan kesällä 1.8 16V:n lukemat vielä, kun siitä olisi tankkausdataa viime kesältä 95:llakin ja on vielä tänä kesänäkin samat renkaat alla. 95:lla sekalaisessa taisi hörppiä keskimäärin kahdeksan tienoilla. Vertailuna tuo emännän 2.0 16V on tuntunut vievän myös kasin tienoilla tai alle talvirenkaillakin ysikasia käyttäen...


Miten se venttiilien lukumäärä voi kulutukseen vaikuttaa? Ai kun on enemmän reikiä kannessa, niin vuotaa enempi. Enemmän oma ajotapa ja kaasujalan paino siihen vaikuttaa.

Kyllä toi 24V mylly vie selkeästi enemmän kuin 8V tai 16V, ihan ajotavasta riippumatta :lol:




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: E 10
ViestiLähetetty: 13.04.2011 14:08 
Radiosta juuri kuultua: E10 bensiinin myynti ei lopu. Se vaan korvataan E98:lla :lol:
lausunnon antaja ABC:n edustaja (meni ohi missä päin)


   
 
 Viestin otsikko: Re: E 10
ViestiLähetetty: 13.04.2011 17:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Vaalitentissä oli mielenkiintoista havaita, ettei edes puolueiden johtajat aja erehdys10:llä. Mites se menikään; niin makaa kuin... :roll:



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: E 10
ViestiLähetetty: 13.04.2011 18:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4696
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
edelleen turhaa huuhaata. saara vuodelta 1997 1.4 TU koneella ja nelipiste ruutalla pelaa oikein hyvin tuolla.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: E 10
ViestiLähetetty: 13.04.2011 18:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2203
Paikkakunta: Laukaa
Bx 1,9 kaasarikone toimii kans 95E:llä. Odottelen, milloin kaasuttuminen kohokammion pohja putoaa.. ;)



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 7/10 [ 228 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: