|
Kirjoittaja |
Viesti |
Ralle
|
Viestin otsikko: Citroen ZX 1.9i Volcane Aut.'92 Lähetetty: 24.04.2011 11:44 |
Viestit: 2821
|
Tehdään nyt tällekin oma topic jotta ainakin on oman muistin turvana Tarkoitus olisi kunnostella tätä mamman entistä kauppakassia pikkuhiljaa ja ajella lähinnä talvisin ja käydä mahdollisuuksien mukaan ratapäivillä. Mitä on tehty tähän mennessä niin perushuollot ja automaattiin vaihdettu öljyt ja suodattimet. Tänään tuli laitettua 16 valven suuttimet ja rukattua ilmaa enempi koneelle 7 napsun verran. Nuo nyt ihan testimielessä. Paineitakin piti nostaa mutta ruiskun tukki olikin erillainen kuin muistin ja se jäi laittamati näin ollen paineet on vakiot 2.5 vaikka suunnitelma oli työntää painetta 3-3,5. Pyhien jälkeen otan tuon pois liikenteestä ja alan ihmetellä tarkemmin pohjaa ja taka-akselia. Laitetaan kuvia jos ja kun ottelen tässä nyt ainakin yksi kuva 
Liitteet: |
Tiedoston kommentti: Volsu puunattuna

zeksi.jpg [ 26.93 KiB | Katsottu 20047 kertaa ]
|
|
|
|
|
 |
Siert
|
Viestin otsikko: Re: Citroen ZX 1.9i Volcane Aut.'92 Lähetetty: 24.04.2011 12:29 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
Pidän Volcanesta. Minusta Volcane voisi olla hyvä "käyttörataauto".
Tein itse joskus pösön taka-akseliremontti, ei ole tosi paha. 205gtidrivers.com:stä löytyy hyvät remontti ohjeet.
1978 Citroën GS Club
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: Citroen ZX 1.9i Volcane Aut.'92 Lähetetty: 23.06.2011 15:46 |
Viestit: 2821
|
Taitaa olla aika kaivaa volsu tallista Jussin jälkeen ja aloittaa ihan ratalelun tekeminen tästä. Jos jotain pientä keksis tähän Ostoksia on taas tehty ja lisää tullaan tekemään. Aluksi nähtävästi purettava sisusta pois ja tutkittava miten ruosteinen koppa on, keula on varmasti ok kun sen on suojannut vaihdelaatikon väljä stefa ( eli Stefa hoitaa...  ) Nähtävästi nousee myös moottori ja laatikko pois ainakin kunnostusta varten tai...... Suunnitelmissa olisi myös häkki tuonne sisään jotta pysyy radalla turvassa jos lipsahtaa. Kuvia tulloo kun ehtii..... niin ja se taka-akselikin olis vaihdettava kun on valmiina kerran.
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: Citroen ZX 1.9i Volcane Aut.'92 Lähetetty: 22.07.2011 12:16 |
Viestit: 2821
|
vähän on tuo projekti piiiiitkässä juoksussa. mutta sellainen tuli mieleen ,että onkos tuohon ZX:ään miten helppo kunnostaa noi oven johdot eli ne jotka menee sen kumin sisällä? Päteekö tuo yleisohje niihin? Onko porukka halkaissut tuon kumin ja laittanut liimalla kasaan vai pitkällä kaavalla yrittänyt saada kaiken ehjänä tusattua. Korvaavaa johdinta saanee moponetistä tai bilteemasta ihan kerä tolkulla ja eri väreissä jos iskee halu hifistellä Tän kanssa kun on yhtä vuoristorataa ja ei kyllä raaskis raiskata tuota vaan kait se olis kuitenkin pidettävä orkkiksena kun siihen olis varakone ja lootakin olemassa  Pysyy välit tuonne ZX-jaokseenkin paremmassa kunnossa 
|
|
|
|
 |
Xsaravts2.0
|
Viestin otsikko: Re: Citroen ZX 1.9i Volcane Aut.'92 Lähetetty: 23.07.2011 12:26 |
Viestit: 284 Paikkakunta: Turku/Raisio
|
saksassa näihin zx oli moneen laitettu xsara vts:ssän kone. aikoinaan teki mieli ostaa zx jossa oli vts:ssän kone ja sitä oli viritetty 210hv asti. (nokat,putkisto,bensansuuttimet,bensapumppu ja lastu)
|
|
|
|
 |
Cituning
|
Viestin otsikko: Re: Citroen ZX 1.9i Volcane Aut.'92 Lähetetty: 23.07.2011 13:54 |
Viestit: 699 Paikkakunta: Keuruu
|
Xsaravts2.0 kirjoitti: saksassa näihin zx oli moneen laitettu xsara vts:ssän kone. aikoinaan teki mieli ostaa zx jossa oli vts:ssän kone ja sitä oli viritetty 210hv asti. (nokat,putkisto,bensansuuttimet,bensapumppu ja lastu) ZX:iä on saanut vts:n koneella ihan tehdastekoisinakin.
C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
|
|
|
|
 |
Hessu
|
Viestin otsikko: Re: Citroen ZX 1.9i Volcane Aut.'92 Lähetetty: 23.07.2011 18:17 |
Viestit: 1526 Paikkakunta: The City of Häijää
|
ZX SP3, jota ei tosin saanut automaattivaihteisena kuten ei esim. Xantia VSX 16V:täkään.
Have more than you show, speak less than you know.
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: Citroen ZX 1.9i Volcane Aut.'92 Lähetetty: 23.07.2011 19:51 |
Viestit: 2821
|
Mitäs eroa on muuten SP3:n ja volsun alustassa? jos nyt aletaan taas kikkailee?....
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Citroen ZX 1.9i Volcane Aut.'92 Lähetetty: 27.07.2011 15:26 |
Viestit: 1599 Paikkakunta: Tampere
|
Xsaravts2.0 kirjoitti: saksassa näihin zx oli moneen laitettu xsara vts:ssän kone. Onhan niihin tungettu V6-koneitakin 
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: Citroen ZX 1.9i Volcane Aut.'92 Lähetetty: 27.07.2011 23:08 |
Viestit: 2821
|
No kova jätkä pitää suht vakiona kyllähän muualla tekee mut suomalainen maksaa ja kärsii kiitos lakien. Mitä hyötyä EU:sta jos lakeja ei yhtenäistetä? Ärsyttää kun ollaan malli maana monessa, mutta muualla saa laittaa juuri ton V6:n vaikka Saxoon täällä et saa edes kunnolla Beksiin laittaa 16v jottei se mene Audien ja Volvojen ohi eiköhän se 2cv pysähdy yhtä hyvin jos jarrut on V6:sta xm:stä josta osa tekniikasta on vaihdettu? No tää avautuminen nyt ei liittynyt kyllä tähän projektiin mutta menköön....... 
|
|
|
|
 |
Hessu
|
Viestin otsikko: Re: Citroen ZX 1.9i Volcane Aut.'92 Lähetetty: 30.07.2011 14:30 |
Viestit: 1526 Paikkakunta: The City of Häijää
|
Sehän tässä onkin, että auton rakennemuutoksia säädellään varsin pitkälti liikenneministeriön ja Trafin tekemillä päätöksillä ja ohjeilla. Näitä tahoja ei ole vaaleilla valittu eivätkä he varmaan isommin piittaa jonkun autoharrastajan kohtaamista rajoituksista ja vaikeuksista.
Have more than you show, speak less than you know.
|
|
|
|
 |
Xsaravts2.0
|
Viestin otsikko: Re: Citroen ZX 1.9i Volcane Aut.'92 Lähetetty: 03.08.2011 02:55 |
Viestit: 284 Paikkakunta: Turku/Raisio
|
onhan siinä se järki jos sais laittaa mitä vaan konepellin alle, niin pian 316 bemuissa on 4.4 v8 286hv moottori eikä tietookaan turvallisuudesta. useat näistä virittelijöistä haluaa juuri näyttää kadulla kenen p..nis pitenee. muutenkin raisiossa alkaa tympii noi japanin ruostekasat jotka ovat viritettyjä 300-500hv tehoisia. ei siinä mitään mut ne revittelee aina yöllä samassa paikassa 60km/h alueella vähintään 120-180km/h meidän rivarin ohi huutaen. mut noissa japanin tuonti peleissä se kiva puoli ne hajoaa helposti, eikä omistajalle ole varaa ostaa uutta konetta entinen naapurini joka omisti subaru impreza sti 300hv hajosi kone 4kk oston jälkeen eikä korjaus kannattanut. autosta oli verot vielä maksamatta 2500-3000€ ja tax free hinta oli 6000€ remontin hinta olis ollut 3000-4500€ eli lähes 50% osto hinnasta anteeksi, meni vähän aiheen ohi.
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Citroen ZX 1.9i Volcane Aut.'92 Lähetetty: 03.08.2011 08:52 |
Viestit: 1599 Paikkakunta: Tampere
|
Xsaravts2.0 kirjoitti: onhan siinä se järki jos sais laittaa mitä vaan konepellin alle, niin pian 316 bemuissa on 4.4 v8 286hv moottori eikä tietookaan turvallisuudesta. useat näistä virittelijöistä haluaa juuri näyttää kadulla kenen p..nis pitenee. muutenkin raisiossa alkaa tympii noi japanin ruostekasat jotka ovat viritettyjä 300-500hv tehoisia. ei siinä mitään mut ne revittelee aina yöllä samassa paikassa 60km/h alueella vähintään 120-180km/h meidän rivarin ohi huutaen. Tota mieltähän ne päättäjätkin tuntuu pykälineen olevan, eli 300-500hv japanin ruostekasat on ok, mutta 286hv 3-sarjan bemari ei ole enää turvallinen... 
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: Citroen ZX 1.9i Volcane Aut.'92 Lähetetty: 21.08.2011 22:10 |
Viestit: 2821
|
Tänään tuli duunattua taka-akseli valmiiksi vaihtoon. Jos tuossa joku ilta kotiuttais masiinan pihaan ja vaihtais pois. Sitte olis pari orkkis akselia joista vois rakennella yhden hyvän. muuttuu akselin leveys 1415mm ---> 1420mm tuolla Xsaran akselilla.
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Citroen ZX 1.9i Volcane Aut.'92 Lähetetty: 10.10.2011 08:25 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Igor kirjoitti: Tota mieltähän ne päättäjätkin tuntuu pykälineen olevan, eli 300-500hv japanin ruostekasat on ok, mutta 286hv 3-sarjan bemari ei ole enää turvallinen...  Luuletkos, että ne teinitu(u)narilehdissä mainostetut tehot on ihan oikeasti otteelle merkittyjä tehoja?
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: Citroen ZX 1.9i Volcane Aut.'92 Lähetetty: 10.10.2011 18:56 |
Viestit: 2821
|
No tuskin, ja miten on mahdollista seuraava? kadulla 200hv, ja radalla nostetuilla ahdoilla ja ilokaasuilla 800hv ( esimerkki ) Mulla on sellanen käsitys ,että autosta ei saa löytyä ilokaasulaitteita. Vai onkos laki muuttunu? Uusimmassa tais olla 700hv Evo, jos toi on kilvissä niin ompas siitä tehty jo vakiona aikas tehokas malli 
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Citroen ZX 1.9i Volcane Aut.'92 Lähetetty: 10.10.2011 21:58 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
HOTHeaDFIN1 kirjoitti: Mulla on sellanen käsitys, että autosta ei saa löytyä ilokaasulaitteita. Vai onkos laki muuttunu? Ei ainakaan katsastuksessa saa moisia olla. Tosin ei kaikki katsurit edes tiedä, miltä ilokaasuvehkeet näyttävät. Eikä poliisi valvo enää autojen tekniikkaa lainkaan. Onnettomuustutkintalautakunta niitä sitten perkaa aikanaan esiin... 
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
Xsaravts2.0
|
Viestin otsikko: Re: Citroen ZX 1.9i Volcane Aut.'92 Lähetetty: 10.10.2011 23:15 |
Viestit: 284 Paikkakunta: Turku/Raisio
|
svc kirjoitti: Igor kirjoitti: Tota mieltähän ne päättäjätkin tuntuu pykälineen olevan, eli 300-500hv japanin ruostekasat on ok, mutta 286hv 3-sarjan bemari ei ole enää turvallinen...  Luuletkos, että ne teinitu(u)narilehdissä mainostetut tehot on ihan oikeasti otteelle merkittyjä tehoja? en luulen kun tiedän niistä missä olen ollut kyydissä oletkos koskaan ollut 500hv toyota ariston kyydissä. itse olen ajellut 400hv evon kanssa parisen tuntia ja sen jälkeen kaikki muu tuntui aivan lussulta 
|
|
|
|
 |
Xsaravts2.0
|
Viestin otsikko: Re: Citroen ZX 1.9i Volcane Aut.'92 Lähetetty: 10.10.2011 23:19 |
Viestit: 284 Paikkakunta: Turku/Raisio
|
svc kirjoitti: HOTHeaDFIN1 kirjoitti: Mulla on sellanen käsitys, että autosta ei saa löytyä ilokaasulaitteita. Vai onkos laki muuttunu? Ei ainakaan katsastuksessa saa moisia olla. Tosin ei kaikki katsurit edes tiedä, miltä ilokaasuvehkeet näyttävät. Eikä poliisi valvo enää autojen tekniikkaa lainkaan. Onnettomuustutkintalautakunta niitä sitten perkaa aikanaan esiin...  kyl ne saa olla siellä, mutta ei kytkettynä. yhdessä xsara vts:ssä on ilokaasut. vain radalla sallittu ei muualla
|
|
|
|
 |
|
|