santis kirjoitti:
Kesärenkaiden vaihdon yhteydessä aloin tsekkaamaan melko loppuunkuluneita Xantun takajarrupaloja
(uudet jo ostettuna). Totesin kuitenkin että satulat ovat vääntyneet jo niin vinoon että hankaavat kevyesti
levyyn ja uusi pala ei enää mahtuisi sisäpuolelle edes ilma kitinälevyä. Satuloiden irroitus ja ruosteenpoisto
siis edessä. Kiinnityspultit tuntuisivat lähtevän liikkeelle ok. Haynesin manuaali käskee nostamaan auton pukeille ja poistamaan paineen hydrauliikkajärjestelmästä (korkeussäätö alas, paineenvapautus ruuvi auki).
Onko välttämätöntä? Jos jarrupolkimeen ei koske satuloiden putkien ollessa irti LHM:n eikai pitäisi isommin vuotaa? Putkiliittimen tiiviste käsketään vaihtaa, mutta entä satulan puolikkaiden välinen o-rengas? Pysyykö satula niin hyvin nipussa palojen pidikeruuvilla että sitä ei tarvitse vaihtaa?
Jos takajarrusatula on syöpynyt vinoksi, asian voi korjata vaihtamalla jarrusatulat puolelta toiselle, jolloin ehjät ulkopinnat tulevat sisäpuolelle tukivartta vasten ja satulat ovat taas suorassa.