RPekka kirjoitti:
Jos ne I-koppaisen pallot on tallessa niin totta kai niitä kannattaa kokeilla. Jos taas ostamaan joudut niin suosittelen BX:n pitkiä (500 cc) palloja, niillä saa Xantiaan hyvän kyydin. Comforteissa on mielestäni "outo" tuntuma joka johtunee siitä että se vaimennus todellisuudessa perustuu muuhunkin kuin vain siihen keskireikään, niitä ohuita peltejä on eri määriä riippuen pallosta. Suurempi pallon esitäyttöpaine, samoin kuin tilavuus laskevat molemmat jousivakiota jolloin vaimennuksella saadaan hallitumpi käytös.
Suoralta kädeltä en mene lyttäämään RPekan suositusta koska makunsa kullakin, mutta mä taasen en omakohtaisen kokemuksen perusteella ole tyytyväinen beksin pitkiin palloihin santun keulilla. Mulla ainakin 2.0 berliinan keulilla terävissä töyssyissä lyö helposti pohjille, loivemmissa töyssyissä taas keula jää vellomaan. Yritin hakea Xantiaan lisää pehmeyttä, mutta itse en ainakaan pehmeydellä hae vellovaa ja 'löllöä' olemusta. Haen samanmoista käytöstä kuin broidilla aikanaan olleessa GTI beksissä. Se oli pehmeä, muttei missään tapauksessa vellova.
Rouvan Breakissa (1.8) meillä on 70 bar comfortit edessä ja ne käyttäytyy paljon miellyttävämmin kuin noi beksin pitkät, mutta ei nekään ole ihan sitä mitä itse haen. Ne on vähän pintakovat. Täytyy varmaan seuraavaksi kokeilla alkupään santtujen korkeampipaineisia vakiopalloja tuohon berliinaan.