Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/2 [ 28 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: V lohko
ViestiLähetetty: 21.05.2011 16:59 

Viestit: 164
Paikkakunta: Suolahti
Tuota XM V6:sta kun tuossa olen räplännyt, V lohkoista ei aiempaa kokemusta. Miksi tuonne lohkojen väliin ei ole tehty mitään vedenpoistoreikiä, siis ulkopuolelta tulevalle vedelle. Tuossa mallissa on oikein sellaisia syvennyksiä mihin vesi varmasti jää, esim. moottoripesun yhteydessä. Onko kaikki V lohkot suunniteltu noin, vai onko tuossa käynyt insinöörille kämmi?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: V lohko
ViestiLähetetty: 21.05.2011 19:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 644
Paikkakunta: Vaasa
Minne tarkalleen ne reiät pitäisi porata? :lol:



1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: V lohko
ViestiLähetetty: 21.05.2011 20:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
tai oja kaivaa


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: V lohko
ViestiLähetetty: 21.05.2011 21:34 

Viestit: 164
Paikkakunta: Suolahti
Palloidiootti kirjoitti:
Minne tarkalleen ne reiät pitäisi porata? :lol:
kokemjne kirjoitti:
tai oja kaivaa

oletteko kyseenlaista mottia koskaan raplanneet?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: V lohko
ViestiLähetetty: 21.05.2011 21:36 

Viestit: 164
Paikkakunta: Suolahti
tango kirjoitti:
Palloidiootti kirjoitti:
Minne tarkalleen ne reiät pitäisi porata? :lol:
kokemjne kirjoitti:
tai oja kaivaa

oletteko kyseenalaista mottia koskaan raplanneet?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: V lohko
ViestiLähetetty: 21.05.2011 21:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 644
Paikkakunta: Vaasa
tango kirjoitti:
Palloidiootti kirjoitti:
Minne tarkalleen ne reiät pitäisi porata? :lol:
kokemjne kirjoitti:
tai oja kaivaa

oletteko kyseenlaista mottia koskaan raplanneet?

Koivuklapiko tässä on kyseessä? :mrgreen:

Vakavasti puhuen XM:ää on saanut useammalla moottorivaihtoehdolla, mutta siihen, ettei V-koneissa ole vedenpoistoreikiä kampiakselin läpi, saattaa olla syynsä. :mrgreen:



1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: V lohko
ViestiLähetetty: 21.05.2011 21:52 

Viestit: 164
Paikkakunta: Suolahti
mutta siihen, ettei V-koneissa ole vedenpoistoreikiä kampiakselin läpi, saattaa olla syynsä. :mrgreen:[/quote]
No, huh, huh


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: V lohko
ViestiLähetetty: 21.05.2011 23:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1719
Paikkakunta: Korpilahti
Itsekkin huomasin, että siihen lohkojen väliin jää vesi seisomaan, ja kaikea muutakin tauhkaa, mutta luulen, että ompi senverran lämmin paikka, että siitä vesi haihtuu ja saattaapi kiehuakkin aika nopsaan pois...



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: V lohko
ViestiLähetetty: 22.05.2011 00:02 

Viestit: 164
Paikkakunta: Suolahti
Palloidiootti kirjoitti:
Minne tarkalleen ne reiät pitäisi porata? :lol:
kokemjne kirjoitti:
tai oja kaivaa
Palloidiootti kirjoitti:
tango kirjoitti:
Palloidiootti kirjoitti:
Minne tarkalleen ne reiät pitäisi porata? :lol:
kokemjne kirjoitti:
tai oja kaivaa

oletteko kyseenlaista mottia koskaan raplanneet?

Koivuklapiko tässä on kyseessä? :mrgreen:

Vakavasti puhuen XM:ää on saanut useammalla moottorivaihtoehdolla, mutta siihen, ettei V-koneissa ole vedenpoistoreikiä kampiakselin läpi, saattaa olla syynsä. :mrgreen:


Herranjestas mitä (kommenteja) sieltä tulee. :roll:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: V lohko
ViestiLähetetty: 22.05.2011 02:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Kyllä se vesi sieltä haihtuu pois ja taas tiivistyy myös sinne. On siellä reikiä tai ei.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: V lohko
ViestiLähetetty: 22.05.2011 10:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Taitaa kysyjällä mennä kohta herne nenään :o
No itsellekkin kohta kyseinen v-lohko tulossa pihaan ja pääsee tilannetta ihmettelemään.
Tietysti olisi voinut olettaa ,että suunnittelussa keskiosasta ei olisi tehty "munttua" vaan vähän pyöreä jolloin vesi olisi(ko?) valunut pois reunolta :lol: laatikkoon ja jakopäähän :lol:
Samaa ongelmaahan on esim. Visan motissa vaik ei olekaan v-lohko. sen kun pesasee niin moottosin päälle jää aika määrä vådaa :mrgreen:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: V lohko
ViestiLähetetty: 22.05.2011 10:40 

Viestit: 5125
Suunnitteluvirhe kuoppineen (jos kyse on PRV koneesta), ei ole kaikissa noin pahoja kuoppia V-koneen keskellä.
Kuva

Kysyjällä on ihan asiallinen huoli sinne jää kaikki gunkka ja pahimmillaan syövyttää alumiinilohkon puhki:
http://www.babbtechnology.com/Tech/Engi ... _block.jpg

(Mutta kuten tuolla todetaan ei sinne kannattanut epoksiakaan laittaa, esti puhki menneen lohkon öljyvuodon, mutta valui öljykanavaan ja aiheutti lopullisen tuhon http://www.babbtechnology.com/Tech/Engi ... /index.htm)

Sarkastisille vastaajille voisi pyytää antamaan vastaukset TLK:suomi24.fi, ainakin jos haluaa tulkita kysymyksiä tarkoituksella väärin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: V lohko
ViestiLähetetty: 22.05.2011 12:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7816
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
olli__o kirjoitti:
(Mutta kuten tuolla todetaan ei sinne kannattanut epoksiakaan laittaa, esti puhki menneen lohkon öljyvuodon, mutta valui öljykanavaan ja aiheutti lopullisen tuhon http://www.babbtechnology.com/Tech/Engi ... /index.htm)


Siis tuon kuopan pohjalla reikä joka johti öljytilaan. Moottorin ollessa koossa kuoppaan pumpattiin epoksia paineella ja lopulta oli yllätys, että sitä meni myös sinne öljytilaan? :oops:



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: V lohko
ViestiLähetetty: 22.05.2011 12:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 644
Paikkakunta: Vaasa
olli__o kirjoitti:
Sarkastisille vastaajille voisi pyytää antamaan vastaukset TLK:suomi24.fi, ainakin jos haluaa tulkita kysymyksiä tarkoituksella väärin.

Kysyjähän ei ole raivonpurkauksiltaan vieläkään vaivautunut kertomaan edes mistä koneesta on kysymys, mutta mikä tuo viittaamasi TLK-palsta on?



1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: V lohko
ViestiLähetetty: 22.05.2011 12:40 

Viestit: 5125
Jeps, ei ollut helposti avautuva kirjoitustasu
Yst. vast. tlk = Ystävälliset vastaukset Tämän Lehden Konttoriin :shock:

[Edit] Esittikö joku kysymyksen mikä kone on kyseessä, jos on tuore V6:n omistaja voi helposti unohtaa että (vain) loppupäässä on ES9? [Edit2] No olihan siellä toteamus että kahdella V6 koneella on XM:ää, ei vaan osunut helposti silmään


Viimeksi muokannut olli__o päivämäärä 22.05.2011 12:51, muokattu yhteensä 3 kertaa

Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: V lohko
ViestiLähetetty: 22.05.2011 12:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Palloidiootti kirjoitti:
Kysyjähän ei ole raivonpurkauksiltaan vieläkään vaivautunut kertomaan edes mistä koneesta on kysymys, mutta mikä tuo viittaamasi TLK-palsta on?

Senkin tarmon minkä näihin v*ttuiluihin käyttänyt olet, olisit samalla vaivalla löytänyt vastauksen siihen että kysyjällä on ZPJ-moottorinen kohtuullisen alkusarjan V-kutonen...

Ja niistä lohkovaihtoehdoista, ZPJ moottorinen tahi ES4J (meniköhän tuo taaskaan oikein, remmikoneinen kuiteski, sama mitä Xantiassa) on ollu Xm:ään saatavana. Vaikkakin sitten ZPJ4 on ollut se 24-venttiilinen versio, niin lohkon osalta on vastaava kuin 12-venttiilinen versio...

Sitten, tuota alkuperäistä kysymystä/kysymyksiä kun tavaa, niin siellähän kysellään sellaistakin että Onko kaikki V lohkot suunniteltu noin eli myös tällaista yleisempää tarinointia on lie ajateltu, muttei ihan tuolla tasolla mihin nämä vastaukset on nyt ajautunut... :evil:

Ja juu, ittellä on tuosta C-114 -lohkoisesta vähän tullut kokemusta, siellä päällä on myös potero (vai oliko pari, vois vaikka tarkistaa) mutta siitä löytyy vedenpoistoreikä jolle nämä kaikentietävät nerot nyt sitten irvailee oikein urakalla..! :lol:

Pitäskö ottaa kuvat oikein todisteeksi vedenpoistoreiästä..? :roll:



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: V lohko
ViestiLähetetty: 22.05.2011 14:06 

Viestit: 164
Paikkakunta: Suolahti
Palloidiootti kirjoitti:
olli__o kirjoitti:
Sarkastisille vastaajille voisi pyytää antamaan vastaukset TLK:suomi24.fi, ainakin jos haluaa tulkita kysymyksiä tarkoituksella väärin.

Kysyjähän ei ole raivonpurkauksiltaan vieläkään vaivautunut kertomaan edes mistä koneesta on kysymys, mutta mikä tuo viittaamasi TLK-palsta on?


Ei, en ole raivona. Hämmästynyt olen. V lohkosta oli kysymys ihan yleisesti. Tuossa mallissa ainakin vesi yms. jää tuonne lohkojen väliin lillumaan, olkoon motti mikä vaan. Onneksi täälä(kin) on kuitenkin suurin osa asiallista sakkia, kiitos teille.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: V lohko
ViestiLähetetty: 22.05.2011 14:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 644
Paikkakunta: Vaasa
jasu kirjoitti:
Senkin tarmon minkä näihin v*ttuiluihin käyttänyt olet, olisit samalla vaivalla löytänyt vastauksen siihen että kysyjällä on ZPJ-moottorinen kohtuullisen alkusarjan V-kutonen...

Hyvään tapaan kuuluu selvittää perusasiat aloitusviestissä, tai ainakin korjata asia siitä huomautettaessa. Arvaa kumpi on isompi vaiva, jokaisen ketjun lukevan etsiä aloittajan vanhat kirjoitukset suurennuslasilla läpi, vai aloittajan kirjoittaa se kerran, tai jopa laittaa kuva joka kertoisi mitä syvennyksiä tarkoittaa?

jasu kirjoitti:
Ja juu, ittellä on tuosta C-114 -lohkoisesta vähän tullut kokemusta, siellä päällä on myös potero (vai oliko pari, vois vaikka tarkistaa) mutta siitä löytyy vedenpoistoreikä jolle nämä kaikentietävät nerot nyt sitten irvailee oikein urakalla..! :lol:

Pitäskö ottaa kuvat oikein todisteeksi vedenpoistoreiästä..? :roll:

Siis mitä ihmettä täällä on tapahtunut, viime aikoina patongissa ei ole saanut sanoa mitään normaalin leppoisaan tyylin edes selvien hymiöiden saattelemana ilman että heti on kasa tiukkapipoisia tosikkoja herne nenässä? Onko haukkumisesta tullut täälläkin maan tapa? :?



1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: V lohko
ViestiLähetetty: 22.05.2011 14:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 644
Paikkakunta: Vaasa
tango kirjoitti:
Ei, en ole raivona. Hämmästynyt olen. V lohkosta oli kysymys ihan yleisesti. Tuossa mallissa ainakin vesi yms. jää tuonne lohkojen väliin lillumaan, olkoon motti mikä vaan. Onneksi täälä(kin) on kuitenkin suurin osa asiallista sakkia, kiitos teille.

Jos siis oikeasti tosissasi kysyt, niin syy miksi näitä poteroita koneiden päälle syntyy, on se että niitä ei ole tarkoitettu säilytettäviksi säiden armoilla, joten riittävää syytä suunnitella vedenpoistokanavia tai reikiä ei ole nähty, sillä jokainen työvaihe lisää kustannuksia ja yhtä kohtaa heikennettäessä täytyy tämä ottaa huomioon vahvistamalla sitä toisaalta, joten reikä olisi pitänyt lisätä jo suunnitteluvaiheessa, eli vaikka syytä olisi myöhemmin ilmaantunutkin, tilanteen korjaaminen on voinut osoittautua liian kalliksi. Vahvisteet, jotka muodostavat näiden syvennysten seinämät, ja täten pitävät veden moottorinpesun jäljiltä paikallaan, taas on katsottu tarpeellisiksi koneen kestävyyden kannalta. Sitä miksi ne ovat juuri siinä missä ovat, kannattaa kysyä suunnittelijoilta, mutta syy siihen, ettei vahvikkeita ole tehty umpinaisiksi, löytyy eri vaihtoehtojen koneen painoa ja materiaalikustannuksia vertaillen.

Tai sitten sitä punkkua on taas juotu liikaa. :mrgreen:

Pahoittelen jos kommenttini tuntuivat sinusta jotenkin loukkaavilta, se ei ollut mitenkään tarkoitus, aloitusviestisi vain oli kuin luotu kevennykselle. Kuivaa nyt kuitenkin jatkossakin ne poterot pesun jälkeen, se on paljon helpompi ja riskittömämpi ratkaisu kuin poistokanavien itse tekeminen. :)



1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: V lohko
ViestiLähetetty: 22.05.2011 18:38 

Viestit: 164
Paikkakunta: Suolahti
Palloidiootti kirjoitti:
tango kirjoitti:

Tai sitten sitä punkkua on taas juotu liikaa. :mrgreen:

Pahoittelen jos kommenttini tuntuivat sinusta jotenkin loukkaavilta, se ei ollut mitenkään tarkoitus, aloitusviestisi vain oli kuin luotu kevennykselle. Kuivaa nyt kuitenkin jatkossakin ne poterot pesun jälkeen, se on paljon helpompi ja riskittömämpi ratkaisu kuin poistokanavien itse tekeminen. :)


En ole loukkaantunut. Punkkua tulee kieltämättä joskus otettua ja toisinaan ehkä liikaakin. Siinä olet kyllä täysin oikeassa, että kyllä vitsailu/viisatelu jokaisen pitäisi kestää, ei tämä niin vakavaa saa olla. Toisinaan sitä vaan haluaa takertua pikkuseikkoihin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: V lohko
ViestiLähetetty: 22.05.2011 19:23 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
Pienet murheet suuret sanat on niitä monttuja yakee vkaseissakin eikä haittaa antakaa olla. :mrgreen: :mrgreen:



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: V lohko
ViestiLähetetty: 22.05.2011 19:41 

Viestit: 164
Paikkakunta: Suolahti
Jos haluaa olla ystävällinen, käytetäänkö silloin :mrgreen: tätä merkkiä?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: V lohko
ViestiLähetetty: 22.05.2011 20:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 866
Paikkakunta: Janakkala
Palloidiootti kirjoitti:
Siis mitä ihmettä täällä on tapahtunut, viime aikoina patongissa ei ole saanut sanoa mitään normaalin leppoisaan tyylin edes selvien hymiöiden saattelemana ilman että heti on kasa tiukkapipoisia tosikkoja herne nenässä?

Minä olen kiinnittänyt huomiota samaan. Ei tällaista kai ennen ollut, ainakaan en minä muista... :shock:



Ducato 3.0 ComfortMatic '08
Clio TCe 90 Dynamique '13
207 1.6 16V '07
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00
Visa 1.4 GT '83
AX First 1.4 Diesel '93
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: V lohko
ViestiLähetetty: 22.05.2011 20:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 644
Paikkakunta: Vaasa
tango kirjoitti:
Jos haluaa olla ystävällinen, käytetäänkö silloin :mrgreen: tätä merkkiä?

Riippuu tilanteesta, mutta ainakin sillä osoitetaan ettei ole vakavissaan. Seuraavat toimivat paremmin jos haluat osoittaa ystävällisyyttä tai iloisuutta, mutta tarkoitat juuri mitä kirjoitat: :D :)

Tätä kannattaa välttää, koska se ilmaisee avoimesti vihamielistä sarkasmia: :roll:



1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: V lohko
ViestiLähetetty: 22.05.2011 21:12 

Viestit: 164
Paikkakunta: Suolahti
:mrgreen: Sorry, ymmärsin tuon merkin sitten ihan väärin :D :)


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 28 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: pvalila ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: