|
Kirjoittaja |
Viesti |
tango
|
Viestin otsikko: V lohko Lähetetty: 21.05.2011 16:59 |
Viestit: 164 Paikkakunta: Suolahti
|
Tuota XM V6:sta kun tuossa olen räplännyt, V lohkoista ei aiempaa kokemusta. Miksi tuonne lohkojen väliin ei ole tehty mitään vedenpoistoreikiä, siis ulkopuolelta tulevalle vedelle. Tuossa mallissa on oikein sellaisia syvennyksiä mihin vesi varmasti jää, esim. moottoripesun yhteydessä. Onko kaikki V lohkot suunniteltu noin, vai onko tuossa käynyt insinöörille kämmi?
|
|
|
|
 |
Palloidiootti
|
Viestin otsikko: Re: V lohko Lähetetty: 21.05.2011 19:23 |
Viestit: 644 Paikkakunta: Vaasa
|
Minne tarkalleen ne reiät pitäisi porata? 
1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: V lohko Lähetetty: 21.05.2011 20:33 |
Viestit: 4695 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
|
|
|
 |
tango
|
Viestin otsikko: Re: V lohko Lähetetty: 21.05.2011 21:34 |
Viestit: 164 Paikkakunta: Suolahti
|
Palloidiootti kirjoitti: Minne tarkalleen ne reiät pitäisi porata?  kokemjne kirjoitti: tai oja kaivaa oletteko kyseenlaista mottia koskaan raplanneet?
|
|
|
|
 |
tango
|
Viestin otsikko: Re: V lohko Lähetetty: 21.05.2011 21:36 |
Viestit: 164 Paikkakunta: Suolahti
|
tango kirjoitti: Palloidiootti kirjoitti: Minne tarkalleen ne reiät pitäisi porata?  kokemjne kirjoitti: tai oja kaivaa oletteko kyseenalaista mottia koskaan raplanneet?
|
|
|
|
 |
Palloidiootti
|
Viestin otsikko: Re: V lohko Lähetetty: 21.05.2011 21:47 |
Viestit: 644 Paikkakunta: Vaasa
|
tango kirjoitti: Palloidiootti kirjoitti: Minne tarkalleen ne reiät pitäisi porata?  kokemjne kirjoitti: tai oja kaivaa oletteko kyseenlaista mottia koskaan raplanneet? Koivuklapiko tässä on kyseessä? Vakavasti puhuen XM:ää on saanut useammalla moottorivaihtoehdolla, mutta siihen, ettei V-koneissa ole vedenpoistoreikiä kampiakselin läpi, saattaa olla syynsä. 
1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
|
|
|
|
 |
tango
|
Viestin otsikko: Re: V lohko Lähetetty: 21.05.2011 21:52 |
Viestit: 164 Paikkakunta: Suolahti
|
mutta siihen, ettei V-koneissa ole vedenpoistoreikiä kampiakselin läpi, saattaa olla syynsä.  [/quote] No, huh, huh
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: V lohko Lähetetty: 21.05.2011 23:49 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
Itsekkin huomasin, että siihen lohkojen väliin jää vesi seisomaan, ja kaikea muutakin tauhkaa, mutta luulen, että ompi senverran lämmin paikka, että siitä vesi haihtuu ja saattaapi kiehuakkin aika nopsaan pois...
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
tango
|
Viestin otsikko: Re: V lohko Lähetetty: 22.05.2011 00:02 |
Viestit: 164 Paikkakunta: Suolahti
|
Palloidiootti kirjoitti: Minne tarkalleen ne reiät pitäisi porata?  kokemjne kirjoitti: tai oja kaivaa Palloidiootti kirjoitti: tango kirjoitti: Palloidiootti kirjoitti: Minne tarkalleen ne reiät pitäisi porata?  kokemjne kirjoitti: tai oja kaivaa oletteko kyseenlaista mottia koskaan raplanneet? Koivuklapiko tässä on kyseessä? Vakavasti puhuen XM:ää on saanut useammalla moottorivaihtoehdolla, mutta siihen, ettei V-koneissa ole vedenpoistoreikiä kampiakselin läpi, saattaa olla syynsä.  Herranjestas mitä (kommenteja) sieltä tulee. 
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: V lohko Lähetetty: 22.05.2011 02:30 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Kyllä se vesi sieltä haihtuu pois ja taas tiivistyy myös sinne. On siellä reikiä tai ei.
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: V lohko Lähetetty: 22.05.2011 10:13 |
Viestit: 2821
|
Taitaa kysyjällä mennä kohta herne nenään No itsellekkin kohta kyseinen v-lohko tulossa pihaan ja pääsee tilannetta ihmettelemään. Tietysti olisi voinut olettaa ,että suunnittelussa keskiosasta ei olisi tehty "munttua" vaan vähän pyöreä jolloin vesi olisi(ko?) valunut pois reunolta  laatikkoon ja jakopäähän Samaa ongelmaahan on esim. Visan motissa vaik ei olekaan v-lohko. sen kun pesasee niin moottosin päälle jää aika määrä vådaa 
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: V lohko Lähetetty: 22.05.2011 10:40 |
Viestit: 5125
|
Suunnitteluvirhe kuoppineen (jos kyse on PRV koneesta), ei ole kaikissa noin pahoja kuoppia V-koneen keskellä.  Kysyjällä on ihan asiallinen huoli sinne jää kaikki gunkka ja pahimmillaan syövyttää alumiinilohkon puhki: http://www.babbtechnology.com/Tech/Engi ... _block.jpg(Mutta kuten tuolla todetaan ei sinne kannattanut epoksiakaan laittaa, esti puhki menneen lohkon öljyvuodon, mutta valui öljykanavaan ja aiheutti lopullisen tuhon http://www.babbtechnology.com/Tech/Engi ... /index.htm) Sarkastisille vastaajille voisi pyytää antamaan vastaukset TLK:suomi24.fi, ainakin jos haluaa tulkita kysymyksiä tarkoituksella väärin.
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: V lohko Lähetetty: 22.05.2011 12:00 |
Viestit: 7816 Paikkakunta: Eurajoki
|
olli__o kirjoitti: (Mutta kuten tuolla todetaan ei sinne kannattanut epoksiakaan laittaa, esti puhki menneen lohkon öljyvuodon, mutta valui öljykanavaan ja aiheutti lopullisen tuhon http://www.babbtechnology.com/Tech/Engi ... /index.htm) Siis tuon kuopan pohjalla reikä joka johti öljytilaan. Moottorin ollessa koossa kuoppaan pumpattiin epoksia paineella ja lopulta oli yllätys, että sitä meni myös sinne öljytilaan? 
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Palloidiootti
|
Viestin otsikko: Re: V lohko Lähetetty: 22.05.2011 12:35 |
Viestit: 644 Paikkakunta: Vaasa
|
olli__o kirjoitti: Sarkastisille vastaajille voisi pyytää antamaan vastaukset TLK:suomi24.fi, ainakin jos haluaa tulkita kysymyksiä tarkoituksella väärin. Kysyjähän ei ole raivonpurkauksiltaan vieläkään vaivautunut kertomaan edes mistä koneesta on kysymys, mutta mikä tuo viittaamasi TLK-palsta on?
1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: V lohko Lähetetty: 22.05.2011 12:40 |
Viestit: 5125
|
Jeps, ei ollut helposti avautuva kirjoitustasu Yst. vast. tlk = Ystävälliset vastaukset Tämän Lehden Konttoriin  [Edit] Esittikö joku kysymyksen mikä kone on kyseessä, jos on tuore V6:n omistaja voi helposti unohtaa että (vain) loppupäässä on ES9? [Edit2] No olihan siellä toteamus että kahdella V6 koneella on XM:ää, ei vaan osunut helposti silmään
Viimeksi muokannut olli__o päivämäärä 22.05.2011 12:51, muokattu yhteensä 3 kertaa
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: V lohko Lähetetty: 22.05.2011 12:45 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Palloidiootti kirjoitti: Kysyjähän ei ole raivonpurkauksiltaan vieläkään vaivautunut kertomaan edes mistä koneesta on kysymys, mutta mikä tuo viittaamasi TLK-palsta on? Senkin tarmon minkä näihin v*ttuiluihin käyttänyt olet, olisit samalla vaivalla löytänyt vastauksen siihen että kysyjällä on ZPJ-moottorinen kohtuullisen alkusarjan V-kutonen... Ja niistä lohkovaihtoehdoista, ZPJ moottorinen tahi ES4J (meniköhän tuo taaskaan oikein, remmikoneinen kuiteski, sama mitä Xantiassa) on ollu Xm:ään saatavana. Vaikkakin sitten ZPJ4 on ollut se 24-venttiilinen versio, niin lohkon osalta on vastaava kuin 12-venttiilinen versio... Sitten, tuota alkuperäistä kysymystä/kysymyksiä kun tavaa, niin siellähän kysellään sellaistakin että Onko kaikki V lohkot suunniteltu noin eli myös tällaista yleisempää tarinointia on lie ajateltu, muttei ihan tuolla tasolla mihin nämä vastaukset on nyt ajautunut... Ja juu, ittellä on tuosta C-114 -lohkoisesta vähän tullut kokemusta, siellä päällä on myös potero (vai oliko pari, vois vaikka tarkistaa) mutta siitä löytyy vedenpoistoreikä jolle nämä kaikentietävät nerot nyt sitten irvailee oikein urakalla..! Pitäskö ottaa kuvat oikein todisteeksi vedenpoistoreiästä..? 
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
tango
|
Viestin otsikko: Re: V lohko Lähetetty: 22.05.2011 14:06 |
Viestit: 164 Paikkakunta: Suolahti
|
Palloidiootti kirjoitti: olli__o kirjoitti: Sarkastisille vastaajille voisi pyytää antamaan vastaukset TLK:suomi24.fi, ainakin jos haluaa tulkita kysymyksiä tarkoituksella väärin. Kysyjähän ei ole raivonpurkauksiltaan vieläkään vaivautunut kertomaan edes mistä koneesta on kysymys, mutta mikä tuo viittaamasi TLK-palsta on? Ei, en ole raivona. Hämmästynyt olen. V lohkosta oli kysymys ihan yleisesti. Tuossa mallissa ainakin vesi yms. jää tuonne lohkojen väliin lillumaan, olkoon motti mikä vaan. Onneksi täälä(kin) on kuitenkin suurin osa asiallista sakkia, kiitos teille.
|
|
|
|
 |
Palloidiootti
|
Viestin otsikko: Re: V lohko Lähetetty: 22.05.2011 14:29 |
Viestit: 644 Paikkakunta: Vaasa
|
jasu kirjoitti: Senkin tarmon minkä näihin v*ttuiluihin käyttänyt olet, olisit samalla vaivalla löytänyt vastauksen siihen että kysyjällä on ZPJ-moottorinen kohtuullisen alkusarjan V-kutonen... Hyvään tapaan kuuluu selvittää perusasiat aloitusviestissä, tai ainakin korjata asia siitä huomautettaessa. Arvaa kumpi on isompi vaiva, jokaisen ketjun lukevan etsiä aloittajan vanhat kirjoitukset suurennuslasilla läpi, vai aloittajan kirjoittaa se kerran, tai jopa laittaa kuva joka kertoisi mitä syvennyksiä tarkoittaa? jasu kirjoitti: Ja juu, ittellä on tuosta C-114 -lohkoisesta vähän tullut kokemusta, siellä päällä on myös potero (vai oliko pari, vois vaikka tarkistaa) mutta siitä löytyy vedenpoistoreikä jolle nämä kaikentietävät nerot nyt sitten irvailee oikein urakalla..! Pitäskö ottaa kuvat oikein todisteeksi vedenpoistoreiästä..?  Siis mitä ihmettä täällä on tapahtunut, viime aikoina patongissa ei ole saanut sanoa mitään normaalin leppoisaan tyylin edes selvien hymiöiden saattelemana ilman että heti on kasa tiukkapipoisia tosikkoja herne nenässä? Onko haukkumisesta tullut täälläkin maan tapa? 
1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
|
|
|
|
 |
Palloidiootti
|
Viestin otsikko: Re: V lohko Lähetetty: 22.05.2011 14:55 |
Viestit: 644 Paikkakunta: Vaasa
|
tango kirjoitti: Ei, en ole raivona. Hämmästynyt olen. V lohkosta oli kysymys ihan yleisesti. Tuossa mallissa ainakin vesi yms. jää tuonne lohkojen väliin lillumaan, olkoon motti mikä vaan. Onneksi täälä(kin) on kuitenkin suurin osa asiallista sakkia, kiitos teille. Jos siis oikeasti tosissasi kysyt, niin syy miksi näitä poteroita koneiden päälle syntyy, on se että niitä ei ole tarkoitettu säilytettäviksi säiden armoilla, joten riittävää syytä suunnitella vedenpoistokanavia tai reikiä ei ole nähty, sillä jokainen työvaihe lisää kustannuksia ja yhtä kohtaa heikennettäessä täytyy tämä ottaa huomioon vahvistamalla sitä toisaalta, joten reikä olisi pitänyt lisätä jo suunnitteluvaiheessa, eli vaikka syytä olisi myöhemmin ilmaantunutkin, tilanteen korjaaminen on voinut osoittautua liian kalliksi. Vahvisteet, jotka muodostavat näiden syvennysten seinämät, ja täten pitävät veden moottorinpesun jäljiltä paikallaan, taas on katsottu tarpeellisiksi koneen kestävyyden kannalta. Sitä miksi ne ovat juuri siinä missä ovat, kannattaa kysyä suunnittelijoilta, mutta syy siihen, ettei vahvikkeita ole tehty umpinaisiksi, löytyy eri vaihtoehtojen koneen painoa ja materiaalikustannuksia vertaillen. Tai sitten sitä punkkua on taas juotu liikaa. Pahoittelen jos kommenttini tuntuivat sinusta jotenkin loukkaavilta, se ei ollut mitenkään tarkoitus, aloitusviestisi vain oli kuin luotu kevennykselle. Kuivaa nyt kuitenkin jatkossakin ne poterot pesun jälkeen, se on paljon helpompi ja riskittömämpi ratkaisu kuin poistokanavien itse tekeminen. 
1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
|
|
|
|
 |
tango
|
Viestin otsikko: Re: V lohko Lähetetty: 22.05.2011 18:38 |
Viestit: 164 Paikkakunta: Suolahti
|
Palloidiootti kirjoitti: tango kirjoitti: Tai sitten sitä punkkua on taas juotu liikaa. Pahoittelen jos kommenttini tuntuivat sinusta jotenkin loukkaavilta, se ei ollut mitenkään tarkoitus, aloitusviestisi vain oli kuin luotu kevennykselle. Kuivaa nyt kuitenkin jatkossakin ne poterot pesun jälkeen, se on paljon helpompi ja riskittömämpi ratkaisu kuin poistokanavien itse tekeminen.  En ole loukkaantunut. Punkkua tulee kieltämättä joskus otettua ja toisinaan ehkä liikaakin. Siinä olet kyllä täysin oikeassa, että kyllä vitsailu/viisatelu jokaisen pitäisi kestää, ei tämä niin vakavaa saa olla. Toisinaan sitä vaan haluaa takertua pikkuseikkoihin.
|
|
|
|
 |
kaselin
|
Viestin otsikko: Re: V lohko Lähetetty: 22.05.2011 19:23 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Tampere
|
Pienet murheet suuret sanat on niitä monttuja yakee vkaseissakin eikä haittaa antakaa olla. 
C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
|
|
|
|
 |
tango
|
Viestin otsikko: Re: V lohko Lähetetty: 22.05.2011 19:41 |
Viestit: 164 Paikkakunta: Suolahti
|
Jos haluaa olla ystävällinen, käytetäänkö silloin  tätä merkkiä?
|
|
|
|
 |
Eki
|
Viestin otsikko: Re: V lohko Lähetetty: 22.05.2011 20:03 |
Viestit: 866 Paikkakunta: Janakkala
|
Palloidiootti kirjoitti: Siis mitä ihmettä täällä on tapahtunut, viime aikoina patongissa ei ole saanut sanoa mitään normaalin leppoisaan tyylin edes selvien hymiöiden saattelemana ilman että heti on kasa tiukkapipoisia tosikkoja herne nenässä? Minä olen kiinnittänyt huomiota samaan. Ei tällaista kai ennen ollut, ainakaan en minä muista... 
Ducato 3.0 ComfortMatic '08 Clio TCe 90 Dynamique '13 207 1.6 16V '07 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00 Visa 1.4 GT '83 AX First 1.4 Diesel '93
|
|
|
|
 |
Palloidiootti
|
Viestin otsikko: Re: V lohko Lähetetty: 22.05.2011 20:07 |
Viestit: 644 Paikkakunta: Vaasa
|
tango kirjoitti: Jos haluaa olla ystävällinen, käytetäänkö silloin  tätä merkkiä? Riippuu tilanteesta, mutta ainakin sillä osoitetaan ettei ole vakavissaan. Seuraavat toimivat paremmin jos haluat osoittaa ystävällisyyttä tai iloisuutta, mutta tarkoitat juuri mitä kirjoitat: Tätä kannattaa välttää, koska se ilmaisee avoimesti vihamielistä sarkasmia: 
1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
|
|
|
|
 |
tango
|
Viestin otsikko: Re: V lohko Lähetetty: 22.05.2011 21:12 |
Viestit: 164 Paikkakunta: Suolahti
|
|
|
|
 |
|
|