Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/2 [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantia hdi myytiin viikossa
ViestiLähetetty: 02.02.2009 11:21 

CarZone myi viime viikolla Xantian vm 00 aj 290 000km ja hp 3t ja "jotain". Itse en ehtinyt ko menopeliä vilkaisemaan mutta kuvissa auto näytti siistiltä. Pienenä erikoisuutena se oli myös ruostesuojattu. Myyntiaika oli vajaa viikko ja siitä näkee, että oikean hinnoittelun myötä kauppa edelleen käy.
Nettiautossa käytettyjen Xantioiden hintapyynnit ovat aika reippaita enkä ole viitsinyt kohteiden perään edes kysellä.

Nykyinen Xantiani leimataan tänä vuonna ns viimeisen kerran ja seuraava kulkuvälineeni saattaa hyvinkin olla Xantia.

Autoliike seurantaa:
CarZonelle lähettämääni "utelumeiliini" vastattiin ripeästi mutta ennen vastaamista autoon ei kuitenkaan oltu perehdytty kysymieni yksityiskohtien kohdalta.

[*]Xantia turboD vm 97 485 000km R.I.M[*]
Xantia hdi vm 2000 243 000 km
Poissa

Viestin otsikko: Re: Xantia hdi myytiin viikossa
ViestiLähetetty: 02.02.2009 12:59 
Käyttäjän avatar

Nettiautossa näyttää olevan valikoimaa tällä hetkellä reippaasti. Hintahaitarikin on "melko" iso.

C5 HDi 240 Tourer
Poissa

ViestiLähetetty: 02.02.2009 15:19 

Nettiautossa on muutamia Xantioita myynnissä ja osa kohteista on ollut siellä tarjolla jo kohtuullisen ajan. No, omaansahan saa toki kaupitella... Yli viisi vuotta vanhat ja aika reippaasti ajetut dieselit eivät ole kaikkein helpoimpia kaupattavia. Polttoaineveron vuoksi ei kannata aivan pienillä kilometreillä nakua hankkia ja paljon ajavat eivät (minua lukuunottamatta) juurikaan käytettyjä katsele.
- Oma etiäiseni kertoo, että tänä vuonna autokaupassa tapahtuu kummia. Satamissa on paljon uusia venäjälle tarkoitettuja autoja ja jos mitään ei tapahdu niin jotakinhan niille pitää tehdä! Suomen markkinat ovat niin pienet, että ne voidaan hyvinkin sotkea myymällä varastoissa seisovat autot huutokaupalla.

Poissa

ViestiLähetetty: 02.02.2009 16:05 
Käyttäjän avatar

Joo valikoimaa on nyt tosiaan reilusti enemmän kuin 2v sitten kun ite moista haeskelin, silloin oli hyvä jos nettiautossa sattui olemaan 3kpl HDi-Xantioita samaan aikaan. Tuokin nykyinen kulkine ei tainnut viikkoa liikkeessä olla myynnissä. Koeajonkin tein ennenkuin autoa oli ehditty pestä tai fiksata. ;)

Paljonhan noilla on ajettu väkisinkin kun ikää alkaa olemaan lähes 10v. Toki tuossa 300tkm nurkilla alkaa tulemaan monetkin osat tiensä päähän mutta moottori onneksi taitaa kestää. Mut jos pitää diisseliauto saada kaasunestejousituksella niin ei tossa hintaluokassa vaihtoehtoja paljoa ole. Ekat C5 ei ainakaan mulle ollut/ole edes vaihtoehto. Nyt ootellaankin vaan että C5 tuoreinta versiota alkaa saamaan kymppitonnilla. :mrgreen:

C5 HDi 240 Tourer
Poissa

ViestiLähetetty: 02.02.2009 16:36 

Niin oli aikanaan myynnissä olevat Hdi:t vähissä, että Xantippa ehti ostaa sen Xantian jota minä en ehtinyt edes katsomaan. Minulle jäi sitten se mitä sinä olit käynyt aiemmin katsomassa :D Tosin onneksi kävi niin sillä Breakille on ollut tarvetta. Tästä tosin puhuttiin jo "wanhassa patongissa".

Poissa

ViestiLähetetty: 02.02.2009 16:48 
Käyttäjän avatar

Tirehtööri kirjoitti:
Niin oli aikanaan myynnissä olevat Hdi:t vähissä, että Xantippa ehti ostaa sen Xantian jota minä en ehtinyt edes katsomaan. Minulle jäi sitten se mitä sinä olit käynyt aiemmin katsomassa :D Tosin onneksi kävi niin sillä Breakille on ollut tarvetta. Tästä tosin puhuttiin jo "wanhassa patongissa".

Aiwan! :mrgreen:

Toi olikin sangen outoa että sattu olemaan Kuopion suunnalla jopa kaksi ehdokasta yhtä aikaa tarjolla.

C5 HDi 240 Tourer
Poissa

ViestiLähetetty: 02.02.2009 16:49 
Käyttäjän avatar

On siellä yksi 2.1TD:kin. Halvempi ja vähemmillä kilometreillä kuin muut. Omakohtaisen kokemuksen mukaan 2.1 ei juurikaan kuluta Hdi:tä enempää, mutta on paaljon mukavampi ajaa. Teho- sekä vääntöalue ovat laakeammat, ja kone sallii myös hetkelliset alikierrokset.

-06 Renault Grand Scenic 2.0t 190tkm
-03 Jaguar XJ8 (X308) 3.2 Sport 200tkm
-74 Dyane
Poissa

ViestiLähetetty: 02.02.2009 18:39 
Käyttäjän avatar

Mulla oli 1,9 TD ja samassa käytössä. Melkein litran vei enemmän kuin 20hv vahvempi HDi.

Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa

ViestiLähetetty: 02.02.2009 18:56 

Omalla td:ni keskikulutus lienee 6.5 l/100km. Kesällä hieman alle ja talvella hieman yli. Ajotapani ei ole polttoainetta säästävä mutta toisaalta en juurikaan aja kaupunkiajoa. Kulutuslukemani olen mitannut n 5000km matkalta.
Hdi tekniikalla pääsee varmaan pienemmällä kulutuksella?

Poissa

ViestiLähetetty: 02.02.2009 23:06 
Käyttäjän avatar

Omalla tulee juuri ensimmäinen kymppitonni täyteen, ja tuon ajan yhdeksän tankkauksen keskikulutus on 5,4l/100km.

Toki tuo mun Sle-Lpr-Sle työmatka on kulutuksen kannalta ideaalista, 100km 80~90km/h köröttelyä päivittäin, mutta silti.

Kyllä minä tuohon XUD-sarjan viimeiseen iteraatioon olen varsin paljon tykästynyt.

-74 Dyane
Poissa

ViestiLähetetty: 03.02.2009 00:40 
Käyttäjän avatar

Xantippa kirjoitti:
Tirehtööri kirjoitti:

Toi olikin sangen outoa että sattu olemaan Kuopion suunnalla jopa kaksi ehdokasta yhtä aikaa tarjolla.

Kaveri haki viininpunaisen HDi.n Kuopiosta reilu vuosi(?) sitten :)

Volvo V70 D4 -15 A
Poissa

ViestiLähetetty: 03.02.2009 09:19 
Käyttäjän avatar

Hiukan kommenttia HDi:n kulutuslukemiin. Olen ajanut Xantia HDi 110:llä yli kahdeksan vuotta päivittäistä työmatka- ja harrastus ajoa. Ajettuja kilometrejä on takana reilu 245tkm ja keskikulutus KOKO matkalle on 5,83 l/100km, alimmillaan on mennyt yksi tankkausväli 4,15 l/100km ja korkeimmillaan 7,4 l/100km kun perässä oli 600kg kärryssä sisustusta vailla oleva kokonainen DS. Kokonaisuutena Xantia+110 HDi on loistava yhdistelmä, kohtuu suorituskykyinen vakionakin, tankilla ajaa yli 1000km ja ei ole lastentauteja teknikassa, jopa penkinlämmittimet toimivat.

Tuplaviikset kulkimissa vuodesta 1981.
Poissa

ViestiLähetetty: 03.02.2009 10:15 

Aika hyvä lukema ja ainakin mittausväli on vähintäänkin riittävä;)) Minun päivittäinen työmatkani on muutaman sata kilometriä puoliksi moottori- ja normi maantietä. Kesällä keskinopeus on luokkaa yli 100 km/h ja talvella hieman sen alle.
Et ole lastuttanut hdi:si? Jos itse päätyn hdi Xantiaan niin tutkailen sen lastutus mahdollisuutta. Tosin muistelen, että vetoakselit ovat Xantiassa aika tarkkaan mitoitettuja.

Poissa

ViestiLähetetty: 03.02.2009 11:13 
Käyttäjän avatar

Kait se täytyy sitten myöntää Hdi paremmaksi, kun kerran 2.1TD:n istuinlämmitin poltti vaimon pöksyihin reiän mennä viikolla. :lol: Emäntä on nyt sitä mieltä, että mun tulee kalliisti korvata hänen ensteksparhaat 10v vanhat collegehousut. Mun mielestä taas en ole korvausvelvollinen, koska lämmitettävä kohde vain oli yksinkertaisesti liian suuri...

-74 Dyane
Poissa

ViestiLähetetty: 03.02.2009 11:37 

Voi -tana;)) Vai poltti pöksyt! Minä en siitä selviäisi hengissä mutta toisaalta, rouvalle eivät sovi yhdetkään antiikkiset yli kymmenen vuotta sitten käytössä olleet housut;))

Poissa

ViestiLähetetty: 03.02.2009 12:45 
Käyttäjän avatar

xantiano kirjoitti:
Aika hyvä lukema ja ainakin mittausväli on vähintäänkin riittävä;)) Minun päivittäinen työmatkani on muutaman sata kilometriä puoliksi moottori- ja normi maantietä. Kesällä keskinopeus on luokkaa yli 100 km/h ja talvella hieman sen alle.
Et ole lastuttanut hdi:si? Jos itse päätyn hdi Xantiaan niin tutkailen sen lastutus mahdollisuutta. Tosin muistelen, että vetoakselit ovat Xantiassa aika tarkkaan mitoitettuja.

Jep, vakiona olen pitänyt, on ehtinyt, ottaa mittariin reilu 190, ja jos se vielä palvelisi monta vuotta. Sinänsä 110 HDi on lastuttamiseen ihan passeli, laatikko ja kytkin ovat eri kuin 90hp:n HDi:ssä, etujarrulevyt ovat suurimmat mitä Xantioissa on, samat kuin V6:ssa. Uudelleen ohjelmoinnilla siitä saa ulos jotakuinkin 130hp ja vääntöä 320Nm.

Poissa

ViestiLähetetty: 03.02.2009 13:31 

Muistelen lukeneeni vanhalta palstalta, että Xantian vetoakselit eivät pidä tehonlisäyksestä. Tuollaiset 130hv olisivat ihan asiallinen lisä (mikäli sopiva xantia löytyy). Luulisi polttoaineen kulutuksen hieman laskevan normaalissa ajossa.
- Onko palstalaisilla tietoa osaavasta pajasta?

Poissa

ViestiLähetetty: 03.02.2009 13:46 
Käyttäjän avatar

Tuskinpa ne vetarit välittää jos ei tolkuttomasti ykkösellä revitä. Vääntö vetareilla kun on yli viisinkertainen pienimmällä vaihteella suurimpaan verrattuna. Niin että maantieajoa kestänevät ongelmitta.

-74 Dyane
Poissa

ViestiLähetetty: 03.02.2009 14:11 
Käyttäjän avatar

Tuommoiset käppyrät löytyi koneelta. Niistä sitten arpomaan mikä on kutkuttavin vaihtoehto.

Liitteet:
2.1TD.gif
2.1TD.gif [ 16.9 KiB | Katsottu 24584 kertaa ]
Hdi.gif
Hdi.gif [ 16.61 KiB | Katsottu 24586 kertaa ]

-74 Dyane
Poissa

Viestin otsikko: HDI:n ja 2.1 td:n kulutus
ViestiLähetetty: 04.02.2009 09:47 
Käyttäjän avatar

FinXanDS kirjoitti:
Olen ajanut Xantia HDi 110:llä <klips> reilu 245tkm ja keskikulutus KOKO matkalle on 5,83 l/100km, <klips> jopa penkinlämmittimet toimivat.

Omasta (tai rouvahan sillä normaalisti ajaa) 2.1 td breakista täytyy todeta ekkana ettei penkinlämmittimiä ole tuohon Välimeren rantaan uutuuttaan myytyyn Xantiaan eksynyt lainkaan joten ne toimivat aivan kuin uutena :D

Sitten asiaan, viimeisen reilun 10 tkm ajan olen kirjaa pitänyt ja kulutus näyttää nyt tältä eli keskimäärin 6.26 l/100 km. Auton puolustukseksi täytyy mainita että normaali ajo on sitä että rouva köröttelee sillä töihin 10 kilometrin päähän ja matkalle sattuu kuudet (punaiset :twisted: ) liikennevalot. Kulutusta kaunistaa se että siitä ei kilometrejä kerry vaan ne ajetaan sitten Lpr-Lahti/Mikkeli/Joensuu/Helsinki/Tampere -matkoilla tasaista rajoitus+10 -vauhtia. Melkoisen eron tosin tuntuu tekevän vauhdin nostaminen 90 -> 130. Kulutusmittari olisi kiva mutta kun tuossa ei vielä ole OBD-porttia niin perusmallin jälkiasennusmittari ei ole vaihtoehto.

Onhan noilla hieman kulutuseroa tehtaankin mielestä, Breakille ilmoitetaan:
    malli  90   110  kaupunki
    HDI 110:  4,7 5,7 7,5
    2.1td:     5,5 7,0 9,4
Sitä en ole keksinyt vielä että millä ilveellä noihin yli yhdeksän kaupunkikulutuslukemiin pääsisi :mrgreen:

Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa

ViestiLähetetty: 04.02.2009 11:22 

Seitsemän litran yhdistettykin tuntuu hieman reippaalta kulutukselta mutta omallani en ole juurikaan ajanut muuta kuin maantieajoa.
En lainkaan ylläty jos seuraava ajokkini on edelleen Xantia mutta hinnan tulee olla kohdallaan.

Poissa

ViestiLähetetty: 04.02.2009 15:06 
Käyttäjän avatar

Xantiani on henkilömallinen, Berline, ja sen keskikulutukseksi ilmoitettiin 5,5l/100km. Pääosin nuo kilometrini ovat tulleet pääkaupunkiseudulla välillä aika nykivässäkin liikenteessä. Matka-ajossa kulutus on jäänyt n. 5,5l vaikka suksiboxi on ollut talvisin katolla. Jännä ominaisuus HDi:ssä on että tasainen reipasvauhtinen moottoritie ajo, n. 140-150 mittarissa eli mitä vauhtia 3- ja 4-tien vasenkaista menee kesällä, ei nosta juuri kulutusta eli pysyy tuossa keskikulutuksen luokassa. Kevät ja syyskelissä, jos oikein säästelee ja ilmastointi on pois päältä, kulutuslukema alkaa 4:lla.

Yhteenvetona faceliftattu Xantia + HDi on hyvä yhdistelmä. Koeteltu muu tekniikka, ei ole herkkä ruosteelle, ja uuden sukupolven moottori. Jousitusmukavuus hiukan ylipaineisilla palloilla kohdallaan, ei ole paluuta rautajousiin. Hinta/ominaisuukset käytettynä varmasti kohdallaan. Ja onhan se viimeinen aito Citikka hydrauliikaltaan ja siihen liittyviltä osiltaan. C5:n toi samoja asioita hydrauliikkaan sähköisellä ohjauksella ja mitä olen kuullut, ei niin luotettavana, on vaihdettu sähköisiä korkeuden säätimiä, valot vilkkuu sähköisen pumpun tahtiin -> ajovalo lamppuja pimenee koko ajan, jne. jne.

Poissa

ViestiLähetetty: 05.02.2009 00:43 
Käyttäjän avatar

Neljäs Xantia menossa.... tai oikeestaan viideskin jo hommattu :D

edit: Tuo viides liittyy sisäinen hamsteri-ilimiöön :mrgreen:

Volvo V70 D4 -15 A
Poissa

ViestiLähetetty: 07.02.2009 09:08 

Putkimies22 kirjoitti:
Xantippa kirjoitti:
Tirehtööri kirjoitti:

Kaveri haki viininpunaisen HDi.n Kuopiosta reilu vuosi(?) sitten :)

tunnustan myyneen yhden punaisen farkun hdi:llä jossa ei eeberi toiminut about vuosi sitten etelään...ei tarvinnu pitkään kaupata kun hinta oli kohillaan,ja sitten toisen myin alle 200tkm ajetun elo-syyskuussa jonnekin eteläiseen suomeen-sinne ne hyvät yksilöt männöö...

Poissa

ViestiLähetetty: 08.02.2009 21:48 
Käyttäjän avatar

Xantiasta en kyllä yhtään ihmettele vaikka myydään ja heti niissä ei kyllä vikoja paljon ole jos on vähänkin huolettu
osat ovat motonetissa halpoja. Juttelin ko. liikeessä xantian osista ne ei heillä liiku ainut syy laadukas auto :idea: .
Rahapulan takia ko. puuttuu meiltä :cry:

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava