|
Kirjoittaja |
Viesti |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 2.0 16V VSX -95 Lähetetty: 28.10.2010 07:08 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Jahas, tuplaviestiä pukkaa... älkää ihmetelkö moisia, Logitech hajalla, arpoo tuplaklikkauksia tavallisten sekaan ja aina ei huomaa reagoida heti poistonappia painamalla. 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Jeth
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 2.0 16V VSX -95 Lähetetty: 28.10.2010 08:06 |
Viestit: 993 Paikkakunta: Seinäjoki
|
laakeri kirjoitti: Jeth kirjoitti: Ja mikäs on se sopivan kokoinen? Nuo täyttää pyörän kaaria aivan juuri sopivasti mielestäni. Kokoa en tuossa tiedä, mutta tuuman tai ehkä jopa kaksi pienemmät. Veikkaan tuuman pienempiä jo ihan asiallisen näköisiksi - kokeilla melkein pitäisi. Kaksi tuumaa pienemmätkään tuskin ottavat jarruihin vielä tuossa kiinni, kun niin pieneltä tuo etulaikkakin näyttää tuolla tyhjyydessä. 17" nuo ovat, nämäkin ovat niin makuasioita. 15" vanteet näyttää ihan liian pieniltä xantiassa (mielestäni) ja 16" on semmoinen välikoko.
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 2.0 16V VSX -95 Lähetetty: 28.10.2010 13:27 |
Viestit: 1599 Paikkakunta: Tampere
|
Makuasioitahan nämä... 15" näyttää ihan ok ainakin Activan vakiovanteilla & -rengastuksella. 16" saattas näyttää ok jollain 205/55 -rengastuksella, muuten tahtoo mennä profiili liian korkeaksi tai liian matalaksi, siis ulkonäköä ajatellen. 17" näyttää suorastaan hyvältä 215/45 -gumekseilla, kun taas 225/45 menee imo turhan isoksi. 235/40-17 vois olla aika jees, jos vaan löytäis käypäset vanteet...
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
Jeth
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 2.0 16V VSX -95 Lähetetty: 28.10.2010 18:59 |
Viestit: 993 Paikkakunta: Seinäjoki
|
Nuo talvinakit ovat juurikin 225/45 koossa, kesällä 215/45
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 2.0 16V VSX -95 Lähetetty: 29.10.2010 13:50 |
Viestit: 2642 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Ei ne sumarit, mutta se puskurin muoto sopis paremmin kuin tuo vakio, näyttää nyt aika kököltä kun on sporttinen sivusta, mutta pappamallin etupuskin.. Loppumaton kierre, häh? 
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 2.0 16V VSX -95 Lähetetty: 29.10.2010 15:34 |
Viestit: 1599 Paikkakunta: Tampere
|
Ja Activan spoilerin toi tietty kaipais myös, xanttu näyttää niin kovin orvolta ilman... 
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
Cituning
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 2.0 16V VSX -95 Lähetetty: 29.10.2010 15:46 |
Viestit: 699 Paikkakunta: Keuruu
|
Igor kirjoitti: Ja Activan spoilerin toi tietty kaipais myös, xanttu näyttää niin kovin orvolta ilman...  Ja tähän väliin voinen heittää mainoksen että J. Storckilta Keuruulta löytyy uusi pohjamaalattu Activan etupuskuri, skandimalli eli lampunpesurien reiät ovat. Toinen meni jo kaupaksi  ps. en saa mitään provikoita tästä mainoksesta.
C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
|
|
|
|
 |
Jeth
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 2.0 16V VSX -95 Lähetetty: 29.10.2010 19:16 |
Viestit: 993 Paikkakunta: Seinäjoki
|
Igor kirjoitti: Ja Activan spoilerin toi tietty kaipais myös, xanttu näyttää niin kovin orvolta ilman...  Se olis kyllä kova sana jos jostain edullisesti löytäisi. Cituning kirjoitti: J. Storckilta Keuruulta löytyy uusi pohjamaalattu Activan etupuskuri Olishan mulla se lasikuituinen activan puskuri tuossa irtonaisena  Mutta emäntä maksaa mitä tähän tehdään, minä vain teen, joten siltä pitää kysyä mitä se haluaa! 
|
|
|
|
 |
artturi2
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 2.0 16V VSX -95 Lähetetty: 13.02.2011 11:16 |
Viestit: 352 Paikkakunta: Hollola
|
Mielenkiintoista, tuostahan voisi tehdä vaikka kuvallisen työjärjestyksen joka helpottaa meitä muita poropeukaloita.
Citroen C4 Cactus -14 Citroen Berlingo XTR -08 Harley-Davidson Softail Heritage -99
|
|
|
|
 |
Jouko
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 2.0 16V VSX -95 Lähetetty: 13.02.2011 11:52 |
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 2.0 16V VSX -95 Lähetetty: 14.02.2011 09:39 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
|
|
|
 |
peltipolvi
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 2.0 16V VSX -95 Lähetetty: 01.03.2011 00:45 |
Viestit: 683 Paikkakunta: KUOPIO
|
Kaapelimies kirjoitti: Toi keula huutaa Lesteriä...
Edit:
Eiku mikä se puskuri oli jossa oli pyöreät sumarit? Ei löytynyt äkkiseltään, ei Lester sittenkään, eikä Musketier.. Zender? http://www.sitronen.fi/autot/xantia/xantia08072009.jpg
Volvot V70/V50 exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
|
|
|
|
 |
Jeth
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 2.0 16V VSX -95 Lähetetty: 02.03.2011 17:42 |
Viestit: 993 Paikkakunta: Seinäjoki
|
peltipolvi kirjoitti: Kaapelimies kirjoitti: Toi keula huutaa Lesteriä...
Edit:
Eiku mikä se puskuri oli jossa oli pyöreät sumarit? Ei löytynyt äkkiseltään, ei Lester sittenkään, eikä Musketier.. Zender? http://www.sitronen.fi/autot/xantia/xantia08072009.jpgHyi. Nuo "päälleliimattavat" ovat niitä kaikista rumimpia mitä on. Jos tuohon jotain pitäisi laittaa niin Activan puskuri. Putkimieheltä kovasti koitan tingata takaspoileria tuohon, näyttää todella orvolta ilman. Kennokin on ollut jo vaihdettuna jonkin aikaa! Kourallinen ruuvejä jäi yllättäen käteen, mutta ei vielä mikään ole tippunut.
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 2.0 16V VSX -95 Lähetetty: 02.03.2011 18:11 |
Viestit: 1599 Paikkakunta: Tampere
|
Jeth kirjoitti: Putkimieheltä kovasti koitan tingata takaspoileria tuohon, näyttää todella orvolta ilman.
Näin on! En kehtais ajella ilman 
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 2.0 16V VSX -95 Lähetetty: 03.03.2011 01:03 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Igor kirjoitti: Jeth kirjoitti: Putkimieheltä kovasti koitan tingata takaspoileria tuohon, näyttää todella orvolta ilman.
Näin on! En kehtais ajella ilman  Parempaa tarjousta odotellen 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Jeth
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 2.0 16V VSX -95 Lähetetty: 17.06.2011 15:06 |
Viestit: 993 Paikkakunta: Seinäjoki
|
Tänään vaihdettu 3. sylinterin puola, vanha sanoi poks ja kävi kolmella..
|
|
|
|
 |
Jeth
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 2.0 16V VSX -95 Lähetetty: 09.08.2011 20:28 |
Viestit: 993 Paikkakunta: Seinäjoki
|
Hoplaa! tuli faro:lta ostettua takaspoileri tähän, halkeillut joka paikasta, joten pitää vähän koittaa entisöidä. Hiotaan ensin mataksi 240 paperilla:  Kuvia halkioista:    Sitte rälläkkä hioma laikalla käteen ja hioa kuoppa halkioiden kohtaan:   Rasvanpoistajalla putsaten ja Finnscon PU-10 "yleisliimaa" päälle, jos se pitäisi halkeamat kasassa, ettei huonommaksi ainakaan mene:   Noille kevyt hionta ensikerralla kun meen pajalle, sit pakkelia päälle ja pohjustaa muutoinkin. Alapuolelle pitää tehdä sama operaation, mutta teen sen vasta kun yläpuoli on valmis. Tuli ostettua myös apukuskille lasin nostaja, vanha kun on ollut rikki jo meille tullessaan (ei ole johdot poikki), vaihtaa sen sitte ku spoilerin asentaa 
|
|
|
|
 |
Jeth
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 2.0 16V VSX -95 Lähetetty: 26.09.2011 22:46 |
Viestit: 993 Paikkakunta: Seinäjoki
|
Tulipas tänään tutustuttua tuon kulku ongelmiin.. puristus ja ohivuoto mittaus osoitti, ettei kone ole enää ihan täydessä hapessa. 1. 2. ja 4 sylinterissä n. 8,5bar puristusta ja 20% ohivuotoa öljytilaan. 3. sylinterissä 7,5bar puristusta ja 35% ohivuotoa öljytilaan ja pakokanaviin.. Emäntä totes, että saa olla kulkematta sitte toistaiseksi  Ei tuosta kuitenkaan pikkurahalla selviä.
|
|
|
|
 |
|
|