|
Kirjoittaja |
Viesti |
sahtivaari
|
Viestin otsikko: Liikaa savua. Lähetetty: 11.08.2011 18:09 |
Viestit: 941 Paikkakunta: vihti
|
Jumpy saa antaa 1.5 päästöä, mutta meidän antoi 2,65. Hylky tuli siitä ja raidetangon ulommasta nivelestä. Mitäs muuta savun suhteen voi tehdä, kun vaihtaa ilmanputsari, öljyt ja antaa kenkää? 
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Liikaa savua. Lähetetty: 11.08.2011 18:57 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
ajoa pienillä vaihteilla ja isoilla kierroksilla, sehän se on ollu tapana ennen savutuksen mittausta  pakoputken mutkastahan ne tomut lähtee liikenteeseen...
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Liikaa savua. Lähetetty: 11.08.2011 19:10 |
Viestit: 5125
|
Jos se on HDI, ottaa tehoboksin pois (tai korjaa EGR:n tai jonkun muun vian? olikos näissä alipaineventtiili/solenoidi hukkaportille)
|
|
|
|
 |
sahtivaari
|
Viestin otsikko: Re: Liikaa savua. Lähetetty: 11.08.2011 20:06 |
Viestit: 941 Paikkakunta: vihti
|
HDI se on. Lisäohjeita kiitos! Ei savua ilman tulta ja ilman meteliä ei ole voimaa. 
|
|
|
|
 |
sahtivaari
|
Viestin otsikko: Re: Liikaa savua. Lähetetty: 11.08.2011 20:51 |
Viestit: 941 Paikkakunta: vihti
|
Systeemi on perseestä testauksessa. Eihän sille mitään mahda. Se on ihan sama, koska se savu tulee. Ennen katsastusta, tai ennen näyttöä. Europellet nauraa. 
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Liikaa savua. Lähetetty: 11.08.2011 21:10 |
Viestit: 4695 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
vilkase sitä putsaria. eikä niihin öljyihin tarvii puuttua, mutta kenkää koneelle muutamia kymmeniä kilometrejä ennen leimaamoo
|
|
|
|
 |
Jankos
|
Viestin otsikko: Re: Liikaa savua. Lähetetty: 11.08.2011 21:23 |
Viestit: 1229 Paikkakunta: Jokioinen
|
Hdi moottorin savutukseen ei ilmanputsarin tukkoisuus vaikuta kun polttoainemäärä määritetään ilmamassamittarin mukaan. Ja ei kyllä öljyjenkään tuohon pitäisi vaikuttaa, kun ei sitä öljyä luulisi palavankaan  Mutta kierroksilla kunnolla putki puhtaaksi. Minkä ikäinen tuo on kun noin matala lukema pitää olla? Euro4 moottorilla vai uudempi kuin 6/2008? Ja mitä noita savumittauksia on tullut tehtyä niin melkoinen nokipilvi saa tulla jo 1,5 lukemallakin... Ei tietenkään mitään yksittäistä mustaa pöllähdystä kun mittaa sen pahimman kohdan.
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
|
|
|
|
 |
sahtivaari
|
Viestin otsikko: Re: Liikaa savua. Lähetetty: 11.08.2011 21:35 |
Viestit: 941 Paikkakunta: vihti
|
Tää on 08 vuosimalli ja on pitkääkin reissua tehty. En ehkä osaa näitä pikkunakuja kengittää niinkuin isoja työjuhtia. Niissä kun on aina urku auki. 
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Liikaa savua. Lähetetty: 11.08.2011 21:40 |
Viestit: 5125
|
Kuulemma joskus EGR venttiili jumittaa auki ja yleensä vaikuttaa silloin myös tehoihin ja savuttaa, toki sitä ohjaava magneettiventtiilikin voi rikkua/vuotaa. Minulla ei onneksi ole tietoa eikä kokemusta dieseleistä  kenkäähän niille käsketään antaa ennen katsastusta, mutta kyllä HDI:llä tuo jo viittaisi orastavaan vikaan (tai paineanturiin on kytketty viriboksi jonkun edellisen toimesta ja sen säädöt pielessä) Millainen HDI? (HDI EGR savutus -gooletus löytää vaikka tuollaisen http://peugeot-foorumi.com/index.php?to ... #msg165557, mutta puhutaan siellä muistakin dieseleistä)
|
|
|
|
 |
Jeth
|
Viestin otsikko: Re: Liikaa savua. Lähetetty: 11.08.2011 22:29 |
Viestit: 993 Paikkakunta: Seinäjoki
|
Aja 3 vaihteella jotai 100 luokkaa tovi, ja tee reippaita kiihdytyksiä isommille kierroksille, noilla me töissä saadaan suurimmasta osasta pakokaasut kohdilleen
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Liikaa savua. Lähetetty: 11.08.2011 23:07 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Pitäisköhän tuo olla muodossa, liikaa nokea?
|
|
|
|
 |
Sitikkapuoskari
|
Viestin otsikko: Re: Liikaa savua. Lähetetty: 11.08.2011 23:45 |
Viestit: 1203 Paikkakunta: Ilmajoki
|
Egr antaisi vikakoodeja. Enkä usko että tässä autossa on mitään teinivirityksiä, kuskin kun tunnen  VArmaankin se on vaan nokinen tasaisesta ajosta johtuen. Jethin ohjeilla, kovaa ajoa ennen näyttöä ja kone kuumana kun menet konttorille.
|
|
|
|
 |
Oldis
|
Viestin otsikko: Re: Liikaa savua. Lähetetty: 13.08.2011 17:20 |
Viestit: 832 Paikkakunta: Imatra
|
Oli se vaan ennen helppoa, pikkasen vaan syöttöä pienemälle ja savutus loppu siihen, Pojallani on vm 84 land ruisesi, niin pikkasen kierettiin syöttöjä pienemälle niin meni kivasti katsastuksesta läpi.
Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
|
|
|
|
 |
Jeth
|
Viestin otsikko: Re: Liikaa savua. Lähetetty: 13.08.2011 20:24 |
Viestit: 993 Paikkakunta: Seinäjoki
|
Oldis kirjoitti: Oli se vaan ennen helppoa, pikkasen vaan syöttöä pienemälle ja savutus loppu siihen, Pojallani on vm 84 land ruisesi, niin pikkasen kierettiin syöttöjä pienemälle niin meni kivasti katsastuksesta läpi. Sama temppu toimii myös mun TD beksissä  Nykyisillä asetuksilla ei toivoakaan saada savuista läpi
|
|
|
|
 |
Natero
|
Viestin otsikko: Re: Liikaa savua. Lähetetty: 13.08.2011 21:50 |
|
Missä HDI:n säätöruuvi piileskelee? Oikea vastaus: ei missään. Kenkää sikana niin pitkään, että oppii savuttamaan vähemmän.
|
|
|
|
 |
Jankos
|
Viestin otsikko: Re: Liikaa savua. Lähetetty: 14.08.2011 09:11 |
Viestit: 1229 Paikkakunta: Jokioinen
|
Kyllähän tämä moottorin ja putkiston nokeaminen on ihan sama ongelma kaikilla dieseleillä, ei riipu pumpusta tai muustakaan. Tietty nämä uudemmat koneet kun vetää niin paljon alempaa niin se tukkeuttaminen on helpompaa kun auto sentään etenee pienilläkin kierroksilla. Vanhoja td koneita kun joutuu aina kierrättämään niin ne noetkin katoaa putkesta.
Eikä tuo 2.0 hdi 110 heppaisella koneella 140 heppasenakaan savuttanut katsastuksessa liikaa. Mutta sepä johtuukin taas ohjelmasta että sen voi tehdä niin että paikallaan ei syötä liikaa...
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
|
|
|
|
 |
Aakku
|
Viestin otsikko: Re: Liikaa savua. Lähetetty: 14.08.2011 14:50 |
Viestit: 1180
|
Mulla on tuollainen paku. En ikinä vie mitään autoa katsastuksen savumittaukseen. Nämä hoidetaan yleensä niin, että reipasta ajoa ennen testausta nelosvaihteella. Kone kuumaksi. Sitten testeriin. Jos ei anna hyväksyttyä tulosta ekalla, niin sitten hiukka huudatetaan ajossa. Näissä uudemmissa on kierrosten rajoitin paikallaan ollessa. Niitä kierroksia ei saa revittyä konttorillakaan ja hyvä niin. Hyväksytty testitulos konttorille ja se on siinä.
Citroën 2CV AZ Berline -56
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Liikaa savua. Lähetetty: 16.08.2011 00:31 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
"antaa kenkää?"
Kyllä, juuri tätä ja noin 20 km ajat kakkosella 100 km/h niin jo putoaa paska rattailta. Ja jos ei putoa niin kaadat tankkiin ihan raakasti, biodieselia tai lamppuöljyä niin jo tippuu savulukumittarin arvot. Pelkkä bio-diesel puolittaa luvut.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
sahtivaari
|
Viestin otsikko: Re: Liikaa savua. Lähetetty: 06.09.2011 17:15 |
Viestit: 941 Paikkakunta: vihti
|
Kyllä se nyt meni Jumpy 0,9 lukemalla läpi, mutta heti tuli sadepäivä, kun minä jouduin huudattamaan putkesta noet pihalle ennen katsastusta. Mutta nyt on niin vihreä olo, kun putki on puhdas ja sieltä tulee vain lämmintä höyryä vuoden ajan, kunnes taas poljen noet pihalle ennen mittausta. 
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Liikaa savua. Lähetetty: 06.09.2011 17:21 |
Viestit: 4695 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
no hyvä . nyt sitten vaan vonkaamaan viherpiipertäjiltä diplomia.
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Liikaa savua. Lähetetty: 06.09.2011 18:54 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Cikatti kirjoitti: Ja jos ei putoa niin kaadat tankkiin ihan raakasti, biodieselia tai lamppuöljyä niin jo tippuu savulukumittarin arvot. Pelkkä bio-diesel puolittaa luvut. Hodarissa ei maahantuojan mukaan saa käyttää biodieseliä: viewtopic.php?f=9&t=6229&hilit=biodieselHDi:n korkeapainepumppu on hyvin tarkka polttoaineen voitelevuuden suhteen. Bensan tai petrolin lisääminen tankkiin voi tulla kalliiksi. Samoin tankin päästäminen kuivaksi.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Liikaa savua. Lähetetty: 07.09.2011 16:02 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
SVC on oikeassa. Noita "vippaskonsteja" voi huoletta koittaa vain näissä vanhoissa riisseleissä joissa pumpun paine on hikiset 30-130 bar. Muistaakseni niinku CX riisselin paine oli noin 30 ja XM riisselissa 130 bar. Nää uudemmat pelit joissa mennään jopa yli 1000 bar:n on sovitteet pumpuilla jo sitä luokkaa että lastu lentää kun polttoaine on väärää.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
|
|