Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 3/5 [ 102 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Activa tuli taloon
ViestiLähetetty: 16.04.2009 07:47 
INikki kirjoitti:
citsportsite kirjoitti:
Tuo metallipunainen olisi siitä hieno väri, ettei sitä ole muissa kuin Activoissa.


Mistä tuollainen käsitys?

Tarkoittanee vanhempaa korimallia.
Tuossa vielä Activan värikartta: http://www.xactiva.de/text/farben.html


   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa tuli taloon
ViestiLähetetty: 16.04.2009 13:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 157
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Tarkoitin Activan omaa helmiäismetallipunaista nimeltä "Rouge d’enfer", värikoodi KJA.



Harrasteet: Xantia V6 Activa -97, Xantia 2.0i SX -93, GS Pallas -79, BX Sport -85
Käyttikset: C5 2.0i Confort -09, Berlingo XTR -06
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa tuli taloon
ViestiLähetetty: 16.04.2009 14:02 
Vastannee käsittääkseni ylläolevan saksankielisen taulukon väriä: Luzifer-Rot. Ja tuota väriähän ei ollut saatavana kuin vuosina 1996, 1997 ja 1998.


   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa tuli taloon
ViestiLähetetty: 16.04.2009 14:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 157
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Rouge Lucifer = EKQ

"Helvetin punainen" oli mielestäni ainoastaan Activan väri (ja sen XM Multimedian).



Harrasteet: Xantia V6 Activa -97, Xantia 2.0i SX -93, GS Pallas -79, BX Sport -85
Käyttikset: C5 2.0i Confort -09, Berlingo XTR -06
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa tuli taloon
ViestiLähetetty: 16.04.2009 14:46 
No siinä tapauksessa täytyy olla saksalaisen taulukon Magma-Rot. Siinä ainakin lukee kaksikerros helmiäisväri. Toinen onkin "vain" kaksikerros metalliväri.
KJA = 1996, 1997 ja 1998
EKQ = 1999, 2000 ja 2001


   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa tuli taloon
ViestiLähetetty: 16.04.2009 21:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 137
Eikös Rouge d'Enfer ollut tuttu väri vanhakeulaisessa Breakissäkin?

Tällaista asiaa ainakin löytyi: http://aebergon.club.fr/Citroen/page_Ci ... ace_96.htm


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa tuli taloon
ViestiLähetetty: 16.04.2009 21:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 157
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Hienoa, nyt tuli uutta tietoa!

Joudun siis muuttamaan hieman väittämääni:
Siis "rouge d'Enfer" on Activan väri, joka myöhemmin oli saatavana XM Multimedia (1998) ja Saxo, ZX, Xantia "Audace" -erikoismalleissa (1996).

Xantia Activahan esiteltiin virallisesti lehdistölle syyskuussa 1994 ja myyntiin se tuli vuonna 1995, joten väri on ollut siinä ensimmäisenä.

Pystyykö kukaan toisin todistamaan? ;)



Harrasteet: Xantia V6 Activa -97, Xantia 2.0i SX -93, GS Pallas -79, BX Sport -85
Käyttikset: C5 2.0i Confort -09, Berlingo XTR -06
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa tuli taloon
ViestiLähetetty: 17.04.2009 08:37 

Viestit: 118
Paikkakunta: Tuusula, Nuppulinna
Paholaisen punainen ei ainakaan ole mikään tietyn mallin erikoisväri. Se on vieläkin tuotannossa monessakin (?) psa-mallissa. Ex-Xsara oli sitä sävyä myös. Ja on sekin helmiäisväri, tokikaan en tiedä helmiäisvärin virallista määritelmää...



'91 XM V6 A Berline / RP 5135 / Vert Triton (ERT)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa tuli taloon
ViestiLähetetty: 17.04.2009 13:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 332
Paikkakunta: Kalajoki
Jarski6944 kirjoitti:
Tutustuin vasta asiaan ja luettuani Activasta jäin miettimään miksi ihmeessä tuota systeemiä ei ole enää missään mallissa?


Upsista!

Tämä kiinnostaa muakin. Tietääkö kukaan?



-------
Sitikka-kyytiä v:sta -58
nyt alla Xantia Activa TCT
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa tuli taloon
ViestiLähetetty: 17.04.2009 13:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 157
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
maarit kirjoitti:
Jarski6944 kirjoitti:
Tutustuin vasta asiaan ja luettuani Activasta jäin miettimään miksi ihmeessä tuota systeemiä ei ole enää missään mallissa?


Upsista!

Tämä kiinnostaa muakin. Tietääkö kukaan?


Veikkaisin ettemme ostaneet niitä tarpeeksi uutena, eli ei ollut tehtaalle taloudellisesti kannattavaa...

Kaikkiaan Xantia Activa -malleja bensiini ja diesel-moottoreilla valmistui vuosien 1994-2000 aikana 18.242 kappaletta. Näistä V6 moottorisia oli vain 2.747 autoa!
Xantian kokonaistuotantomäärä oli 1.246.531 kpl.

Lisäksi vaikka järjestelmä on periaatteeltaan suhteellisen yksinkertainen, on se ollut teknisesti haastava valmistaa ja osin ylläpitääkin.



Harrasteet: Xantia V6 Activa -97, Xantia 2.0i SX -93, GS Pallas -79, BX Sport -85
Käyttikset: C5 2.0i Confort -09, Berlingo XTR -06
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa tuli taloon
ViestiLähetetty: 17.04.2009 14:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 332
Paikkakunta: Kalajoki
citsportsite kirjoitti:
Veikkaisin ettemme ostaneet niitä tarpeeksi uutena, eli ei ollut tehtaalle taloudellisesti kannattavaa...

Kaikkiaan Xantia Activa -malleja bensiini ja diesel-moottoreilla valmistui vuosien 1994-2000 aikana 18.242 kappaletta. Näistä V6 moottorisia oli vain 2.747 autoa!
Xantian kokonaistuotantomäärä oli 1.246.531 kpl.

Lisäksi vaikka järjestelmä on periaatteeltaan suhteellisen yksinkertainen, on se ollut teknisesti haastava valmistaa ja osin ylläpitääkin.


Onkohan Sitikalla peräti patentti tuohon kallistuksenvaimennukseen? Eikö mikään muu autonvalmistaja ole ollut kiinnostunut siitä?



-------
Sitikka-kyytiä v:sta -58
nyt alla Xantia Activa TCT
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa tuli taloon
ViestiLähetetty: 17.04.2009 14:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 137
Olikohan Guerlainillä Rouge d'Enfer ihan ekana? Voihan sekin olla tietysti Activan innoittamana kehitetty..:
http://www.strawberrynet.com/makeup/gue ... uge/72011/


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa tuli taloon
ViestiLähetetty: 17.04.2009 15:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 236
Paikkakunta: Uusikaupunki
citsportsite kirjoitti:
Lisäksi vaikka järjestelmä on periaatteeltaan suhteellisen yksinkertainen, on se ollut teknisesti haastava valmistaa ja osin ylläpitääkin.


Tässä todennäköisesti on myös syy siihen, miksei Activoita myyty niin paljoa. Toinen selittävä tekijä voi löytyä myös moottoreista, Xantian 2-litrainen turbopannu oli tietysti melkein ydinsodan kestävä mutta kuitenkin jo vähän primitiivinen kilpailijoihin verrattuna, eikä V6 ilmeisesti myöskään houkutellut kohderyhmää riittävästi. Alusta olisi antanut varmasti hyvän mahdollisuuden lähemmäs 300 hevosvoiman padalle, mutta kun moista ei ollut (eikä ole vieläkään) saatavana koko mallistossa. Eli kokonaispakettina Activaa olisi ehkä pitänyt saada selkeämmin eriytettyä esim. Exclusivesta.

Jos nyt leikitään ajatusleikkiä... C5 Activa 250-300 heppaisella ahdetulla kutoskoneella voisi kyllä olla aika hekumallinen laite. :)



Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa tuli taloon
ViestiLähetetty: 18.04.2009 19:31 

Viestit: 128
Kyllähän tuosta Xantian turbo-pannusta sen 300hv nyhtää kun vaihtaa "vähän" kilkkeitä 8-)



C5 V6 240 HDi, C5 Aircross Hybrid
(ex. C4, Xantia Activa TCT, Xm V6, BX 14RE)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa tuli taloon
ViestiLähetetty: 19.04.2009 20:44 

Viestit: 161
Paikkakunta: Kangasala
ace kirjoitti:
Kyllähän tuosta Xantian turbo-pannusta sen 300hv nyhtää kun vaihtaa "vähän" kilkkeitä 8-)


Noinkohan tuo suomen lainsäätäjä tykkäisi moisesta kyttyrää... Mutta entäpä, jos tuollaisen teettäisi jossain muualla (vaikkapa Ruåtsissa) ja yrittäisi tuoda kiesin suomeen. Mahtaisikohan tuo onnistua? Olisihan se mukava saada sikakiikkuun vähän lisää asennetta :) (n. 100 ylimääräistä hevosta olisi varmaankin aika riittävä, mutta taitaisi mennä autosta aika paljon uusiksi - jarrut ja voimansiirto nyt ainakin. Mitenköhän vaihteisto mahtaisi kestää? )



XM V6 -00 & Jumper 2.2 HDI -06 & C5 tourer V6 HDI -09
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa tuli taloon
ViestiLähetetty: 19.04.2009 20:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 993
Paikkakunta: Seinäjoki

Profiili WWW
Kyllä sen suomessa saisi kilpiin kunhan päästöt pysyy kurissa. 406 V6 coupesta 4 mäntäiset jarrut eteen isoilla levyillä. Iso ahdin, välijäähdytin isoksi, 3 tuuman pakoputki, perään lukko, isommat suuttimet, kannentiiviste paremmaksi, takomännät, mittatilaus veivit, sintteri kytkin ja lopuksi uudelleen ohjelmointi. Eikö tuossa jo omaisuus olisi kulunut ja tehoja ainakin se 300hp :D jos nyt pyrkisi edes 200hp aluksi...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa tuli taloon
ViestiLähetetty: 19.04.2009 21:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Julmuri kirjoitti:
Toinen selittävä tekijä voi löytyä myös moottoreista, Xantian 2-litrainen turbopannu oli tietysti melkein ydinsodan kestävä mutta kuitenkin jo vähän primitiivinen kilpailijoihin verrattuna, eikä V6 ilmeisesti myöskään houkutellut kohderyhmää riittävästi.

Toisaalta konehan oli melko kelpo, kun miettii mitä muuta 90-luvun puolessa välissä oli tarjolla. Mitään uuttahan se ei tietysti tarjonnut. Jos huipputehoissa oltiinkin maltillisia, niin TCT:n tasainen vääntökäyrä ei tuohon aikaan tainnut olla itsestäänselvyys.



// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa tuli taloon
ViestiLähetetty: 19.04.2009 21:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 236
Paikkakunta: Uusikaupunki
No joo, saahan sitä tietysti tehtyä kun rakentaa koko moottorin ja voimansiirron uudelleen... :P

Ellen nyt ihan väärin ole käsittänyt niin Activan moottorinohjaus oli jotenkin hassu, ainakin liika ahtopaine kaiketi laittaa koko roskan vikatilaan ja oliko se nyt vielä onnistuttu naittamaan jollain tavalla jousitusta ohjaavaan tietokoneeseenkin? Senkin saa kaiketi ohitettua mutta ei ilmeisesti ihan läpihuutojuttu ole... Hyvä moottorihan tuo Activan turbopannu on käyttöominaisuuksiltaan. Activa olisi vain saattanut olla helpompi markkinoida jos teholukemat olisivat olleet vähän toisenlaiset.



Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa tuli taloon
ViestiLähetetty: 19.04.2009 22:03 

Viestit: 161
Paikkakunta: Kangasala
Jeth kirjoitti:
Kyllä sen suomessa saisi kilpiin kunhan päästöt pysyy kurissa. 406 V6 coupesta 4 mäntäiset jarrut eteen isoilla levyillä. Iso ahdin, välijäähdytin isoksi, 3 tuuman pakoputki, perään lukko, isommat suuttimet, kannentiiviste paremmaksi, takomännät, mittatilaus veivit, sintteri kytkin ja lopuksi uudelleen ohjelmointi. Eikö tuossa jo omaisuus olisi kulunut ja tehoja ainakin se 300hp :D jos nyt pyrkisi edes 200hp aluksi...


Tuossa 200 hevosessa on se ongelma, että se löytyy jo veekuukasta, joten asenteen lisäys on marginaalinen satsaukseen verrattuna ;) Mutta nyt kun kerran haaveillaan, niin kaippa se tuo veekuukkelin turbotus menisi "samalla vaivalla" :roll:



XM V6 -00 & Jumper 2.2 HDI -06 & C5 tourer V6 HDI -09
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa tuli taloon
ViestiLähetetty: 19.04.2009 23:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 993
Paikkakunta: Seinäjoki

Profiili WWW
Mutta 200hp on hyvä alkutavoite tuolle koneelle, se ei edes vaadi suuria ponnisteluja. Ahtopaine tunnistus saadaan pois ottamalla alkuperäinen ecu pois ja pistetään megasquirt tilalle ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa tuli taloon
ViestiLähetetty: 20.04.2009 00:19 

Viestit: 161
Paikkakunta: Kangasala
Jeth kirjoitti:
Mutta 200hp on hyvä alkutavoite tuolle koneelle, se ei edes vaadi suuria ponnisteluja. Ahtopaine tunnistus saadaan pois ottamalla alkuperäinen ecu pois ja pistetään megasquirt tilalle ;)


Öh - pitäisikö tämä nyt tulkita niin, että Seinäjoelta saattaisi löytyä tällainen? (Tai jos ei vielä löydy, niin kohta löytyy ;)



XM V6 -00 & Jumper 2.2 HDI -06 & C5 tourer V6 HDI -09
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa tuli taloon
ViestiLähetetty: 20.04.2009 06:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 993
Paikkakunta: Seinäjoki

Profiili WWW
Saattaa olla että tulee olemaan ;) mutta ei ainakaan 82 aamuun...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa tuli taloon
ViestiLähetetty: 20.04.2009 16:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
Jeth kirjoitti:
Kyllä sen suomessa saisi kilpiin kunhan päästöt pysyy kurissa. 406 V6 coupesta 4 mäntäiset jarrut eteen isoilla levyillä. Iso ahdin, välijäähdytin isoksi, 3 tuuman pakoputki, perään lukko, isommat suuttimet, kannentiiviste paremmaksi, takomännät, mittatilaus veivit, sintteri kytkin ja lopuksi uudelleen ohjelmointi. Eikö tuossa jo omaisuus olisi kulunut ja tehoja ainakin se 300hp :D jos nyt pyrkisi edes 200hp aluksi...

406 V6 coupen brembot ei välttämättä siedä LHM:ää, ja käsijarrukin taitaa uupua. Lukkoperää kaipais jo kuukkelinkin tehoilla, ainakin noilla Gislavedeilla, mutta semmosen taikominen Xantiaan ei taida olla ihan helppoa?

jpop kirjoitti:
Tuossa 200 hevosessa on se ongelma, että se löytyy jo veekuukasta, joten asenteen lisäys on marginaalinen satsaukseen verrattuna ;) Mutta nyt kun kerran haaveillaan, niin kaippa se tuo veekuukkelin turbotus menisi "samalla vaivalla" :roll:

TCT Activa on muistaakseni yli 50kg kevyempi kuin kuukkeli, joten niillä 200 hevosella olis ainakin hiukan vähemmän kuskattavaa. Ja kuukkeliin saa kyllä valmiita turbosatseja, mutta se leiman saanti... :roll:




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa tuli taloon
ViestiLähetetty: 20.04.2009 16:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
citsportsite kirjoitti:
Hienoa, nyt tuli uutta tietoa!

Joudun siis muuttamaan hieman väittämääni:
Siis "rouge d'Enfer" on Activan väri, joka myöhemmin oli saatavana XM Multimedia (1998) ja Saxo, ZX, Xantia "Audace" -erikoismalleissa (1996).

Xantia Activahan esiteltiin virallisesti lehdistölle syyskuussa 1994 ja myyntiin se tuli vuonna 1995, joten väri on ollut siinä ensimmäisenä.

Pystyykö kukaan toisin todistamaan? ;)

No... tuolla ainakin lukee että Rouge d'enfer (KJA) tuli valikoimiin vasta 1996:
http://www.citroenkerho.fi/xantia/taulukot/varit.htm :P




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa tuli taloon
ViestiLähetetty: 20.04.2009 18:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 373
Mulla tuossa aktivoimattomassa Xantiassa on värikoodi KJA.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 3/5 [ 102 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Kultainensitrus ja 1 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: