jlandah kirjoitti:
laakeri kirjoitti:
Uusista osista kun kasasit, niin muistithan välyksen säädellä shimmeillä?
En hoksannut säädellä välyksiä. Mistä löytyisi ohjeet välyksien säätämiseen? Uudesta laakerista tuli juuri niin pitkä/leveä kuin laakeripesän läpi menevä putki on.
Jos jätät sen säätöprikan pois sieltä tukivarren ja kelkan korvakkeiden välistä, saattaa tukivarteen jäädä pieni välys. Sehän ei sinänsä ole vaarallista, pahempi tilanne on silloin, jos sinne tunkee liian vahvan prikan jolloin laakerirullat joutuvat kovaan puristukseen. Useimmiten säätöprikat ovat jo kadonneet edellisten remonttien myötä.
Lainaa:
Vielä pitäs toiselle puolelle tehdä sama remontti, sillä erotuksella, että vaihdan samalla rikkinäisen abs-anturin. Miten sen anturin saisi kätevästi irti siitä metalli levystä? Anturi tuntuu olevan varsin tiukasti siinä kiinni, senkin jälkeen kun anturissa kiinni olevan ruuvin on irrottanut.
Ota jarrulevy- ja kilpi pois ja riko entinen anturi, jos se ei suosiolla irtoa. Johdon pujotus tukivarren ollessa paikoillaan on haastava tehtävä. Johdolle voi etsiä uuden reitin, kunhan katsoo että se ei jää hankaamaan mihinkään auton jousituksen ylä- ja ala-asennon välissä. Mutta jos irrotat tukivarren, vaihda samalla abs-anturi, niin saat johdonkin pujotettua oikealle paikalleen.
Lainaa:
Anturin irrotusta varmasti helpottaa kun ottaa pois jarrulevyn. Keskiökupin takaa löytyy mutteri mikä aukaisemalla irtoaa myös jarrulevy? Vai miten jarrulevy irroitetaan?
Jarrulevy lähtee pois kun irrotat sitä kiinnipitävän pienen kartiomallisen, torx- tai ristipää ruuvin levyn keskiöstä. Levy saattaa olla ruostunut napaan kiinni, joten ruiskuta ruosteenirrotusainetta pyöränpultin reijistä ja myös keskiöreijän ympärille. Sitten koputtelet jarrulevyä, kyllä se jossain vaiheessa irtoaa.
Se iso mutteri siellä peltilevyn alla pitää pyörännapaa paikoillaan, älä siihen koske.
Kyllä se siitä
