|
Kirjoittaja |
Viesti |
25GTI
|
Viestin otsikko: TURBO CX SÄHKÖT Lähetetty: 05.09.2011 20:56 |
Viestit: 19
|
mistä löytyy vm.85 gti turbo cxään helppotajuinen kytkentä kaavio kun käyntihäiriön syytä etsiessä huomasin että ruiskureleen töpsölistä puuttuu 1 johto ja pari muutakin johtoa oli irti.
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: TURBO CX SÄHKÖT Lähetetty: 05.09.2011 22:16 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
katoppas kaava sen releen kyljestä ja luettele pinnit joista piuhat puuttuu
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: TURBO CX SÄHKÖT Lähetetty: 05.09.2011 22:16 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
ja loput heinäsestä, sieltä löytyy ihan toimivat kaavat
|
|
|
|
 |
25GTI
|
Viestin otsikko: Re: TURBO CX SÄHKÖT Lähetetty: 05.09.2011 22:33 |
Viestit: 19
|
se on se sininen rele lampuntakana releestä hävinnyt teksti on 7 napainen ja keskimmäinen johto hävöksissä samoin ilmastointilaitteen kompuralta roikkuu johto ilman vastapäätä ja oli sielä sitten ainakin 3 johtoa ilman paikkaa
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: TURBO CX SÄHKÖT Lähetetty: 05.09.2011 23:10 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
sen releen kannalla pitäisi olla kaikki releen nastoja vastaavat liitännät kunnossa. en ota kantaa eikä edes kiinnosta just nyt joku ilm.lait. kompuran kytkentä.
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: TURBO CX SÄHKÖT Lähetetty: 05.09.2011 23:12 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
voisit kertoo kuiteskii ,mimmosia häiriköitä esiintyy koneen toiminnassa
|
|
|
|
 |
25GTI
|
Viestin otsikko: Re: TURBO CX SÄHKÖT Lähetetty: 06.09.2011 20:29 |
Viestit: 19
|
kun autolla ajelee se sammuu ja lähtee sitten puolentunnin päästä taas käyntiin, mikä on heinänen onko haynes? käyn nyt kuitenkin hakemassa motonetistä uuden releen kun ei se maksa kun vähän yli 30 euroa. kun auto käy se toimii ihan kun pitääkin.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: TURBO CX SÄHKÖT Lähetetty: 07.09.2011 12:13 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
"kun autolla ajelee se sammuu ja lähtee sitten puolentunnin päästä taas käyntiin"
Sun YKK anturi on kuollut, siinä nousee lämmetessä resitanssi ja kone pysää. Kun jäähtyy niin käynnistyy nätisti. Tämä anturi on siinä vaihteiston ja koneen välissä, ihan päältä katsottuna. Mittaa se kylmän niin pitäs oll 60 ohm ja kun kuumenee, kuumenna vaikka hiustenkuivaimella tai käyttämällä niin jo nousee vaikka jopa 300 ohmiin ja näin ei sais käydä.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
citrique
|
Viestin otsikko: Re: TURBO CX SÄHKÖT Lähetetty: 07.09.2011 13:22 |
Viestit: 624 Paikkakunta: espoo
|
ja eikös näitä ykk-antureita pitäisi oleman siellä kaksin kappalein, näin ainakin omastani muistelen...
GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium MB C43 AMG Touring 2017 Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: TURBO CX SÄHKÖT Lähetetty: 07.09.2011 13:24 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
On rintaisin kaksi. Mut ovat helppo mitata paikallaan. Liittimet irti ja ohmi-mittari kines.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
25GTI
|
Viestin otsikko: Re: TURBO CX SÄHKÖT Lähetetty: 07.09.2011 16:21 |
Viestit: 19
|
ok. kiitos vinkistä hain uuden ruiskureleen fixus liikkeestä ja tässä näkyy numerot
87 __ t o 87b 1 5 I _ I 5 0 3 0 3 1 I I I tuli vähän tökerö mutta 87b natsasta puuttuu johto mikähän siihen tulisi , saako noita triggeri antureita siihen vaihteiston päälle tilata jostain nettikaupasta edullisempaan hintaan kun tampereella pyydettiin 80e kappale eikä ollut kuin 1 hyllyssä. kiitos.
|
|
|
|
 |
25GTI
|
Viestin otsikko: Re: TURBO CX SÄHKÖT Lähetetty: 07.09.2011 16:24 |
Viestit: 19
|
ei tosta näykkään mitään kun muuttuu lähettäessä mutta keskimmäisestä 87b natsasta puuttuu johto.
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: TURBO CX SÄHKÖT Lähetetty: 07.09.2011 17:05 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
muistaakseni 87 ja 87b ovat rinnankytkettyjä . siinä releessä pitäis olla vielä semmonen kaposampi liitin ja siihen tulee AEI boksilta ns: TD pulssi jolla tahdistetaan ruisku sytyn kanssa. ei siinä releessä oo vikaa........luultavasti vaan jommassa kummassa picupin liitännässä. sitten vielä semmonen tarkistus että kytkinkopassa on kyllä kaks reikää ,mutta vuosimallista riippuen käytetään joko yhtä ( sininen ) liitin tai kahta ( sininen ja ruskee ) sininen on hammaslaskija ja ruskee syttypulssi. ne liitokset niissä liittimissä kannattaa käydä läpi ja samalla pikkusen venyttelee niitä piuhoja ....saatais vaikka joku niistä ohkaisista karvoista olla ns. kuminauha. nimim. kokem on moisesta. silta ruskeelta tulee piuha AEI boksin nastaan 1 tai 15. jalleen kerran se heinänen ( HAYNES ) kertoo kaavan.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: TURBO CX SÄHKÖT Lähetetty: 08.09.2011 00:06 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
"kun autolla ajelee se sammuu ja lähtee sitten puolentunnin päästä taas käyntiin,"
Hei keskity olennaiseen eli tsekkaa ne pickupit moottorin ja vaihteiston välistä. Lopeta kaikki muu sähläys. Ihan kaikki.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Sitikkapuoskari
|
Viestin otsikko: Re: TURBO CX SÄHKÖT Lähetetty: 08.09.2011 00:22 |
Viestit: 1203 Paikkakunta: Ilmajoki
|
citrique kirjoitti: ja eikös näitä ykk-antureita pitäisi oleman siellä kaksin kappalein, näin ainakin omastani muistelen... Vanhemmassa 2 uudemmassa 1. Ja ei ei ole motonetissä...
|
|
|
|
 |
25GTI
|
Viestin otsikko: Re: TURBO CX SÄHKÖT Lähetetty: 08.09.2011 19:17 |
Viestit: 19
|
juu tarvii mittailla ne kylmänä ja lämpösenä viikon loppuna kun kerkiän, mutta tarvii silti löytää paikka niille irto johdoille kun auto on muuten ehjä ja tosi siisti sisältä ja päältä niin haluan että kaikki on 100% niin kun pitääkin . edelleen kysyn että mistä niitä antureita saisi sopivasti siihen vaihteiston päälle pitää olla uusia . auto on vanhempi malli 2 anturilla.
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: TURBO CX SÄHKÖT Lähetetty: 08.09.2011 19:34 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Jos spekuloidaan, että vain toinen niistä antureista on rikki niin eikö 80e ole melkoisen pieni hinta siitä, että saat sen auton liikenteeseen? Onhan niitä varmasti käytettyinä, mutta mistä tiedät kestääkö käytetty osa tunnin, kaksi, päivän, viikon...
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
25GTI
|
Viestin otsikko: Re: TURBO CX SÄHKÖT Lähetetty: 08.09.2011 19:53 |
Viestit: 19
|
jos spekuloidaan että molemmat on yhtä vanhoja niin vaihdan kyllä molemmat ja jos toinen on ehjä jätän sen hanskalokeroon varalle, francemötöörissä on tosiaan se 1 mutta haluan vaihtaa molemmat.
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: TURBO CX SÄHKÖT Lähetetty: 08.09.2011 20:48 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Veikkaampa, että yksi hyllyssä voi kertoa jotain ko. osan saatavuudesta...  Ja todennäköisesti sekin kappale meni jo, kun CX-miähet heräsivät juuri lauseeseesi 
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: TURBO CX SÄHKÖT Lähetetty: 08.09.2011 21:02 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
EI niissä antureissa tarvitse ,eikä luultavimmin ole mitään vikaa , vaan johdotuksessa ja liitännöissä.
|
|
|
|
 |
citrique
|
Viestin otsikko: Re: TURBO CX SÄHKÖT Lähetetty: 09.09.2011 00:00 |
Viestit: 624 Paikkakunta: espoo
|
GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium MB C43 AMG Touring 2017 Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
|
|
|
|
 |
Sitikkapuoskari
|
Viestin otsikko: Re: TURBO CX SÄHKÖT Lähetetty: 09.09.2011 00:06 |
Viestit: 1203 Paikkakunta: Ilmajoki
|
kokemjne kirjoitti: EI niissä antureissa tarvitse ,eikä luultavimmin ole mitään vikaa , vaan johdotuksessa ja liitännöissä. 8/10 on vika anturissa. Nimim. kokemusta...
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: TURBO CX SÄHKÖT Lähetetty: 09.09.2011 08:03 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Joo siis ykk-anturit kuuluu laueta CX:ssä. Olen myös tavannut useita vastaavia tapauksia. Ensimmäinen taappaus oli velipojan turbossa. 170 000 mittarissa ja anturi nosti vastusta 200 ohmia lämmetessään. Viileenä vastus on noin 58-65 ohm.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
25GTI
|
Viestin otsikko: Re: TURBO CX SÄHKÖT Lähetetty: 10.09.2011 11:50 |
Viestit: 19
|
anturien vastus kylmänä taaempi 70,7 ja etummainen 73.4 ohmia lämpösenä molemmat 0.1 ohmia kävi pihassa tunnin eikä pätkinyt sitten koputtelin ruiskurelettä ja sammui vedin releen puukolla auki ja kielen välissä on piikkiä ja tosiaan 87 ja 87b navat näkyy olevan sillassa elikkä keskimmäiseen napaan ei tarvitse tulla johtoa
|
|
|
|
 |
25GTI
|
Viestin otsikko: Re: TURBO CX SÄHKÖT Lähetetty: 10.09.2011 14:44 |
Viestit: 19
|
oli mittari vähän väärällä asteikolla kun mittasin lämpimänä
|
|
|
|
 |
|
|