Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/2 [ 29 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: TURBO CX SÄHKÖT
ViestiLähetetty: 05.09.2011 20:56 

Viestit: 19
mistä löytyy vm.85 gti turbo cxään helppotajuinen kytkentä kaavio kun käyntihäiriön syytä etsiessä huomasin että ruiskureleen töpsölistä puuttuu 1 johto ja pari muutakin johtoa oli irti.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TURBO CX SÄHKÖT
ViestiLähetetty: 05.09.2011 22:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
katoppas kaava sen releen kyljestä ja luettele pinnit joista piuhat puuttuu


Paikalla
   
 
 Viestin otsikko: Re: TURBO CX SÄHKÖT
ViestiLähetetty: 05.09.2011 22:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
ja loput heinäsestä, sieltä löytyy ihan toimivat kaavat


Paikalla
   
 
 Viestin otsikko: Re: TURBO CX SÄHKÖT
ViestiLähetetty: 05.09.2011 22:33 

Viestit: 19
se on se sininen rele lampuntakana releestä hävinnyt teksti on 7 napainen ja keskimmäinen johto hävöksissä samoin ilmastointilaitteen kompuralta roikkuu johto ilman vastapäätä ja oli sielä sitten ainakin 3 johtoa ilman paikkaa


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TURBO CX SÄHKÖT
ViestiLähetetty: 05.09.2011 23:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
sen releen kannalla pitäisi olla kaikki releen nastoja vastaavat liitännät kunnossa. en ota kantaa eikä edes kiinnosta just nyt joku ilm.lait. kompuran kytkentä.


Paikalla
   
 
 Viestin otsikko: Re: TURBO CX SÄHKÖT
ViestiLähetetty: 05.09.2011 23:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
voisit kertoo kuiteskii ,mimmosia häiriköitä esiintyy koneen toiminnassa


Paikalla
   
 
 Viestin otsikko: Re: TURBO CX SÄHKÖT
ViestiLähetetty: 06.09.2011 20:29 

Viestit: 19
kun autolla ajelee se sammuu ja lähtee sitten puolentunnin päästä taas käyntiin, mikä on heinänen onko haynes? käyn nyt kuitenkin hakemassa motonetistä uuden releen kun ei se maksa kun vähän yli 30 euroa. kun auto käy se toimii ihan kun pitääkin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TURBO CX SÄHKÖT
ViestiLähetetty: 07.09.2011 12:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
"kun autolla ajelee se sammuu ja lähtee sitten puolentunnin päästä taas käyntiin"

Sun YKK anturi on kuollut, siinä nousee lämmetessä resitanssi ja kone pysää. Kun jäähtyy niin käynnistyy nätisti. Tämä anturi on siinä vaihteiston ja koneen välissä, ihan päältä katsottuna. Mittaa se kylmän niin pitäs oll 60 ohm ja kun kuumenee, kuumenna vaikka hiustenkuivaimella tai käyttämällä niin jo nousee vaikka jopa 300 ohmiin ja näin ei sais käydä.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TURBO CX SÄHKÖT
ViestiLähetetty: 07.09.2011 13:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 624
Paikkakunta: espoo
ja eikös näitä ykk-antureita pitäisi oleman siellä kaksin kappalein, näin ainakin omastani muistelen...



GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere
CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique
C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium
MB C43 AMG Touring 2017

Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TURBO CX SÄHKÖT
ViestiLähetetty: 07.09.2011 13:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
On rintaisin kaksi. Mut ovat helppo mitata paikallaan. Liittimet irti ja ohmi-mittari kines.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TURBO CX SÄHKÖT
ViestiLähetetty: 07.09.2011 16:21 

Viestit: 19
ok. kiitos vinkistä hain uuden ruiskureleen fixus liikkeestä ja tässä näkyy numerot

87
__
t o 87b 1 5
I _ I
5 0 3 0 3 1
I I I tuli vähän tökerö mutta 87b natsasta puuttuu johto mikähän siihen tulisi , saako noita triggeri antureita siihen vaihteiston päälle tilata jostain nettikaupasta edullisempaan hintaan kun tampereella pyydettiin 80e kappale eikä ollut kuin 1 hyllyssä. kiitos.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TURBO CX SÄHKÖT
ViestiLähetetty: 07.09.2011 16:24 

Viestit: 19
ei tosta näykkään mitään kun muuttuu lähettäessä mutta keskimmäisestä 87b natsasta puuttuu johto.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TURBO CX SÄHKÖT
ViestiLähetetty: 07.09.2011 17:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
muistaakseni 87 ja 87b ovat rinnankytkettyjä . siinä releessä pitäis olla vielä semmonen kaposampi liitin ja siihen tulee AEI boksilta ns: TD pulssi jolla tahdistetaan ruisku sytyn kanssa. ei siinä releessä oo vikaa........luultavasti vaan jommassa kummassa picupin liitännässä. sitten vielä semmonen tarkistus että kytkinkopassa on kyllä kaks reikää ,mutta vuosimallista riippuen käytetään joko yhtä ( sininen ) liitin tai kahta ( sininen ja ruskee ) sininen on hammaslaskija ja ruskee syttypulssi. ne liitokset niissä liittimissä kannattaa käydä läpi ja samalla pikkusen venyttelee niitä piuhoja ....saatais vaikka joku niistä ohkaisista karvoista olla ns. kuminauha. nimim. kokem on moisesta.
silta ruskeelta tulee piuha AEI boksin nastaan 1 tai 15. jalleen kerran se heinänen ( HAYNES ) kertoo kaavan.


Paikalla
   
 
 Viestin otsikko: Re: TURBO CX SÄHKÖT
ViestiLähetetty: 08.09.2011 00:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
"kun autolla ajelee se sammuu ja lähtee sitten puolentunnin päästä taas käyntiin,"

Hei keskity olennaiseen eli tsekkaa ne pickupit moottorin ja vaihteiston välistä. Lopeta kaikki muu sähläys. Ihan kaikki.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TURBO CX SÄHKÖT
ViestiLähetetty: 08.09.2011 00:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1203
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
citrique kirjoitti:
ja eikös näitä ykk-antureita pitäisi oleman siellä kaksin kappalein, näin ainakin omastani muistelen...

Vanhemmassa 2 uudemmassa 1. Ja ei ei ole motonetissä...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TURBO CX SÄHKÖT
ViestiLähetetty: 08.09.2011 19:17 

Viestit: 19
juu tarvii mittailla ne kylmänä ja lämpösenä viikon loppuna kun kerkiän, mutta tarvii silti löytää paikka niille irto johdoille kun auto on muuten ehjä ja tosi siisti sisältä ja päältä niin haluan että kaikki on 100% niin kun pitääkin . edelleen kysyn että mistä niitä antureita saisi sopivasti siihen vaihteiston päälle pitää olla uusia . auto on vanhempi malli 2 anturilla.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TURBO CX SÄHKÖT
ViestiLähetetty: 08.09.2011 19:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Jos spekuloidaan, että vain toinen niistä antureista on rikki niin eikö 80e ole melkoisen pieni hinta siitä, että saat sen auton liikenteeseen? Onhan niitä varmasti käytettyinä, mutta mistä tiedät kestääkö käytetty osa tunnin, kaksi, päivän, viikon...



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TURBO CX SÄHKÖT
ViestiLähetetty: 08.09.2011 19:53 

Viestit: 19
jos spekuloidaan että molemmat on yhtä vanhoja niin vaihdan kyllä molemmat ja jos toinen on ehjä jätän sen hanskalokeroon varalle, francemötöörissä on tosiaan se 1 mutta haluan vaihtaa molemmat.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TURBO CX SÄHKÖT
ViestiLähetetty: 08.09.2011 20:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Veikkaampa, että yksi hyllyssä voi kertoa jotain ko. osan saatavuudesta... :roll: Ja todennäköisesti sekin kappale meni jo, kun CX-miähet heräsivät juuri lauseeseesi ;)



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TURBO CX SÄHKÖT
ViestiLähetetty: 08.09.2011 21:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
EI niissä antureissa tarvitse ,eikä luultavimmin ole mitään vikaa , vaan johdotuksessa ja liitännöissä.


Paikalla
   
 
 Viestin otsikko: Re: TURBO CX SÄHKÖT
ViestiLähetetty: 09.09.2011 00:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 624
Paikkakunta: espoo
CX-basiksesta hommasin omani.
http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?cPath=22605&products_id=4087



GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere
CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique
C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium
MB C43 AMG Touring 2017

Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TURBO CX SÄHKÖT
ViestiLähetetty: 09.09.2011 00:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1203
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
kokemjne kirjoitti:
EI niissä antureissa tarvitse ,eikä luultavimmin ole mitään vikaa , vaan johdotuksessa ja liitännöissä.


8/10 on vika anturissa. Nimim. kokemusta...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TURBO CX SÄHKÖT
ViestiLähetetty: 09.09.2011 08:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Joo siis ykk-anturit kuuluu laueta CX:ssä. Olen myös tavannut useita vastaavia tapauksia. Ensimmäinen taappaus oli velipojan turbossa. 170 000 mittarissa ja anturi nosti vastusta 200 ohmia lämmetessään. Viileenä vastus on noin 58-65 ohm.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TURBO CX SÄHKÖT
ViestiLähetetty: 10.09.2011 11:50 

Viestit: 19
anturien vastus kylmänä taaempi 70,7 ja etummainen 73.4 ohmia lämpösenä molemmat 0.1 ohmia kävi pihassa tunnin eikä pätkinyt sitten koputtelin ruiskurelettä ja sammui vedin releen puukolla auki ja kielen välissä on piikkiä ja tosiaan 87 ja 87b navat näkyy olevan sillassa elikkä keskimmäiseen napaan ei tarvitse tulla johtoa


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TURBO CX SÄHKÖT
ViestiLähetetty: 10.09.2011 14:44 

Viestit: 19
oli mittari vähän väärällä asteikolla kun mittasin lämpimänä


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 29 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: