|
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
Citrus
|
Viestin otsikko: Re: Mission CX HDI Lähetetty: 13.09.2011 10:48 |
Viestit: 11
|
Melko haastava ei riitä 
|
|
|
|
 |
|
svc
|
Viestin otsikko: Re: Mission CX HDI Lähetetty: 13.09.2011 11:36 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
|
Minulta löytyy sitten HDi:n melko täydelliset sähkökaaviot.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
|
Cituning
|
Viestin otsikko: Re: Mission CX HDI Lähetetty: 13.09.2011 15:20 |
Viestit: 699 Paikkakunta: Keuruu
|
Citrus kirjoitti: Tosiaan tuo sähköistys minuakin eniten huolettaa, Älä huoli, tuo on varmasti yksi pienimpiä murheita tässä projektissa kun olet sen moottori/vaihteistopaketin saanut keulalle laitettua. 
C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
|
|
|
|
 |
|
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Mission CX HDI Lähetetty: 19.09.2011 22:09 |
Viestit: 1334 Paikkakunta: Järvenpää
|
|
Sama haave on minulla pyörinyt päässä mukaan lukien Hydractiven ymppäämisen Cx.ään. Olen kaavaillut tuota Xm:n 2,5 TD:tä tuohon mutta kyllä hdi parempi olisi pienemmän painon johdosta. Mielestäni nuo kevyempi keulaiset TRE mallit on jotenkin "notkeampia" ajettavia kuin vanhoilla isolohkoilla varustetut Cx:ät. Hydractivekin sopisi niihin paremmin köykäisempien kallistuksen vakaajatankojen kaveriksi.
Mitenköhän noiden vetarien uritukset ja pituudet on yhteensopivia eri malleissa?
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
|
Citrus
|
Viestin otsikko: Re: Mission CX HDI Lähetetty: 08.01.2012 03:10 |
Viestit: 11
|
Koska kaikella on tarkoituksensa ja santtu ei ole lähtenyt jatkamaan matkaansa, joudutaan tehtävää ilmeisesti jatkamaan. Vastalauseita? 
|
|
|
|
 |
|
Eki
|
Viestin otsikko: Re: Mission CX HDI Lähetetty: 08.01.2012 11:10 |
Viestit: 866 Paikkakunta: Janakkala
|
Wesa kirjoitti: Mitenköhän noiden vetarien uritukset ja pituudet on yhteensopivia eri malleissa? Ei sekään varsinainen ongelma ole, työllistävä vain. Akselit vain poikki ja naittaen vanha ulkopää ja uusi sisäpää. On myös pajoja, joissa teettämällä tuo onnistuu, tulee varmasti suora, oikean mittainen ja tasapainossa.
Ducato 3.0 ComfortMatic '08 Clio TCe 90 Dynamique '13 207 1.6 16V '07 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00 Visa 1.4 GT '83 AX First 1.4 Diesel '93
|
|
|
|
 |
|
Siert
|
Viestin otsikko: Re: Mission CX HDI Lähetetty: 08.01.2012 13:13 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
Uskon että on ihan mahdollista, ja tuen idea. Minun mielessä suurin ongelma voi olla että CX:n etukelkka on iso ja korkea, ja alkuperäinen kone sis. imu- ja pakosarja ovat tosi kapea. Koneen takana tulee siis luultavasti tilaa ongelma. Varmaankin CX:n vaihdelaatikko ei voi käyttä kuin se on etuveto autolle tosi pitkää, siis HDI:n laatikko ja vetoakselit poikki on se helpoin tapa. Ai nyt huomaisin että kirjoitin melkein sama viesti jo joskus vuosi sitten... no ainakin minun mielipide ei muuttunut 
1978 Citroën GS Club
|
|
|
|
 |
|
BXboy89
|
Viestin otsikko: Re: Mission CX HDI Lähetetty: 08.01.2012 18:37 |
Viestit: 519
|
Apulaitteille pitää varmaan tehdä joku oma viritys. Tilankäytöllä lienee joku osa siihen, miksi ne ovat Cx:ssä lootan päällä. Mutta tuskin tuokaan on suurin murhe kun tekemään lähtee. Ps. Muista pistää automaattiloota, kun just se diesel+tomaatti-yhdistelmä Cx:stä puuttuu. 
Dee Schneider ja Tepsu
|
|
|
|
 |
|
Hessu
|
Viestin otsikko: Re: Mission CX HDI Lähetetty: 08.01.2012 19:20 |
Viestit: 1527 Paikkakunta: The City of Häijää
|
|
Kai se apulaitteiden käyttö on moottorin "väärässä päässä" jo D-mallin peruja. Siinä kun on moottori takaperin niin tuolla systeemillä on minimoitu ohjaamoa päin tulevan kyttyrän koko. Mahtoiko rellun koneella varusteituissa CX20 ja 22-mallissa olla hihna koneen etupäässä?
Have more than you show, speak less than you know.
|
|
|
|
 |
|
Citrus
|
Viestin otsikko: Re: Mission CX HDI Lähetetty: 08.01.2012 19:22 |
Viestit: 11
|
Luovuttaja-autossa ei valitettavasti ole tomaattilaatikko. Harkitaan toki vielä automaattiakin, aikaa on. Jos kones+laatikko saadaan kenkälusikoitua tilaansa, mahtaako kyseessä olla jopa tupla-ahdettu malli? Ehhehe. Jos tekniikka ei kaikesta survomisesta huolimatta mahdukkaan paikalle, teen siitä rantakirpun. Vappuna ajossa? 
|
|
|
|
 |
|
BXboy89
|
Viestin otsikko: Re: Mission CX HDI Lähetetty: 08.01.2012 19:46 |
Viestit: 519
|
|
Siellä Douvrinissahan ne on ns. normaalisti juu.
Dee Schneider ja Tepsu
|
|
|
|
 |
|
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Mission CX HDI Lähetetty: 09.01.2012 02:42 |
Viestit: 1724 Paikkakunta: Parainen
|
Tsemppiä projektiin. Ja kun tunnetusti nälkä kasvaa syödessä, niin seuraavaksi takaloosteriin toinen voimanlähde. Kuten eräs sakemanni oli ympännyt Cx T2:een toisen konepaketin takapenkin kohdalle. Oli aikoinaan myynnissä mobile.de:ssä. Itse haikailen kutosta Cx:n keulalle. PRV vaan on niin iso möhkäle, että tarttis koittaa jotain hoikempaa vinkkeliä, esim mitsun 6G7, jossa vinkkeli on 60 astetta PRV:n 90 sijaan. Eikun hommiin  .
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
|
svc
|
Viestin otsikko: Re: Mission CX HDI Lähetetty: 09.01.2012 08:24 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
jptcool kirjoitti: Itse haikailen kutosta Cx:n keulalle. PRV vaan on niin iso möhkäle, että tarttis koittaa jotain hoikempaa vinkkeliä, esim mitsun 6G7, jossa vinkkeli on 60 astetta PRV:n 90 sijaan. Eikun hommiin  . Mitenkäs Mazdan K8? Taitaa olla kaikkein pienin V6 mitä on toistaiseksi tehty.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
|
Citrus
|
Viestin otsikko: Re: Mission CX HDI Lähetetty: 09.01.2012 11:39 |
Viestit: 11
|
|
Mies limenvihreässä pikkutakissa laittoi projektiin jarrun päälle. Santtu siirtynee kuitenkin vielä seuraavalle omistajalle ajoon eikä elimensiirtoa nyt vielä ainakaan tehdä. Toisaalta ihan hyvä juttu kun tallissa ei nyt olisikaan tilaa swappiin. Pitää saada vääränmerkkinen aihio ensin talutettua ulos. Tätä ajatusta ei ole kuitenkaan tarkoitus haudata, päinvastoin. Tuskimpa elimenluovuttajien hinnat ainakaan nousee sillä aikaa kun tila talliin saadaan aikaiseksi.
|
|
|
|
 |
|
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Mission CX HDI Lähetetty: 09.01.2012 17:00 |
Viestit: 1599 Paikkakunta: Tampere
|
Laita sinne ahdettu wankel Mazda RX7:sta... eikös CX:n nokalle alunperin suunniteltu juuri kiertomäntämyllyä? 
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
|
|