kokemjne kirjoitti:
siitä kumikauluksesta mistä se vipu menee satulaan raota sillä ruuvarilla sitä kaulusta ja lipitä sillä TIPPAKANNULLA sitä öljyä sinne kumikortongin sisälle ainakin 10 lutkautusta.
kokemjne kirjoitti:
huomaat kun mäntä alkaa kiertyä kevyemmin = automaattisäätö sai öljyvoitelun ekaa kertaa tehtaalta lähdön jälkeen. se ranskisten valkoinen tali on jo jossakin muualla kuin voitelemassa automatiikkaa.
Tuli tämä mieleen, kun eilen vaihtelin Xantiasta etujarrupaloja ja samalla tuli käsijarruvivustokin voideltua. Hyvältähän ne kirkkaat, kellerteävät vaseliinit siellä edelleen näyttivät, mutta ajattelinpa nyt vaihtaa tuoreemmat tilalle. Hankalasti tippakannullahan ei sinne mitään kannata tunkea, kun voi sen nippusiteen napsasta poikki, kääntää kumin sivuun ja tehdä kunnon huollon. Vuotta vanhemmassa näkyi olevan keltaisen sijasta valkoista vaseliinia, joka sekin oli vielä aivan kunnollista. Näköjään ei tarvitse ihan niin usein käsijarrua huoltaa kuin jarruja muuten.