Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Katsastus ja pallot
ViestiLähetetty: 13.11.2011 17:17 

Viestit: 37
Hei, tietämätön kysyy :
Takapallot kohta tyhjät, vaihto ei onnistu hetimiten, katsastaa pitäis..
Miten kova takapää suhtautuu siihen masiinaan jolla ravistetaan ...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Katsastus ja pallot
ViestiLähetetty: 13.11.2011 18:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
jos se ravistin hajoo ,niin anna hajota vaan kunhan kuljin säilyy ehjänä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Katsastus ja pallot
ViestiLähetetty: 13.11.2011 18:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2201
Paikkakunta: Laukaa
Taitavat ravistimella katsoa pääasiassa samalla akselilla olevien pyörien välistä eroa. Jos ero on pieni, niin voit selvitä läpi.

>>>Kun nämä on näitä sitikoita, ei näiden lukemista oikein mitään muuta osaa päätellä.....sano minullekin eräs katsastusmies<<< :mrgreen:



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Katsastus ja pallot
ViestiLähetetty: 13.11.2011 18:10 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
Ei mene kovat pallot läpi,jos katsuri on yhtään perillä asiasta..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Katsastus ja pallot
ViestiLähetetty: 13.11.2011 18:17 

Viestit: 37
Kiitos kovasti kommenteista, kärry unohtu mainita, xm 90 2.0, köyhän miehen delorean...
Ois hyvä vaihtaa takapallotkin ite , ei oo sattunu sopivaa ramppia tai ojaa kohdalle..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Katsastus ja pallot
ViestiLähetetty: 14.11.2011 21:11 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
Vaidossa tuli juuri katsastettu Xsara takapää jumissa,kysyn miten tämä meni katsastuksesta läpi,katsastus henkilö (lue ei mies) oli kehunut,että miten hyvät iskarin on takana... :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Katsastus ja pallot
ViestiLähetetty: 15.11.2011 01:48 

Viestit: 37
Joo, paras koittaa vaihtaa ennen... Keksis vaan missä vaihtaisi, en oo takapalloi ennen vaihtanut ja ei oo ramppei tms


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Katsastus ja pallot
ViestiLähetetty: 15.11.2011 08:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Montakos metriä sitä autoo tarttee nostaa, että pääsee alle hommiin? Vai riittäskö hallitunkki?



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Katsastus ja pallot
ViestiLähetetty: 15.11.2011 08:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
iisoppi kirjoitti:
Joo, paras koittaa vaihtaa ennen... Keksis vaan missä vaihtaisi, en oo takapalloi ennen vaihtanut ja ei oo ramppei tms
Ei siihen mitään ramppeja tarvittane XM:nkään kohdalla. Ainakin BX:stä ja Xantiasta ovat vaihtuneet tunkin ja pukkien kanssa. Jos eivät ole mahdottoman pitkään olleet alla ja/tai on järkevästi laitettu, niin tarvitset a) isot putkitonget, b) lyöntitaltan ja vasaran tai c) muun hommaan sopivan työkalun. Jos ovat olleet todella kauan ja kuivana laitettu liian tiukkaan jne, niin tarvitset ehkä jopa kemppiä, mutta tuskin niin tiukassa sentään ovat.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Katsastus ja pallot
ViestiLähetetty: 15.11.2011 12:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Akaile kirjoitti:
Montakos metriä sitä autoo tarttee nostaa, että pääsee alle hommiin? Vai riittäskö hallitunkki?
Ainakin sen verran, että mahdut alle jousituksen ollessa ala-asennossa.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Katsastus ja pallot
ViestiLähetetty: 15.11.2011 13:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
svc kirjoitti:
Akaile kirjoitti:
Montakos metriä sitä autoo tarttee nostaa, että pääsee alle hommiin? Vai riittäskö hallitunkki?
Ainakin sen verran, että mahdut alle jousituksen ollessa ala-asennossa.

Onnistuu ilman nosturia/monttua, parin hallitunkin/pukin kanssa. Eli siis, auto yläasentoon, palloja löysälle, pukit takanostokorvakkeiden alle, auto ala-asentoon jolloin takapyörät nousee jopa ilmaan asti, ja tilaa on puolisen metriä takapään alla touhuta...

Tuollai on tullut Xm:n alla takapalloja vaihdettua...

Kuva
Tuollasella on pallot lähteny aika kivasti, jos ei ole vedetty "momenttiin vailla täyttä ymmärrystä", muussa tapauksessa sitten meeetrisillä putkipihdeillä irtivääntäen...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Katsastus ja pallot
ViestiLähetetty: 15.11.2011 13:07 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Ei kait tuolla väliä KUN auto, peräpää on pukeilla*, vaikkakin jousitus ala-asennossa. Tämähän nostaa peräpäätä...Ja paineet ehdottomasti pois! Antaa moottorin käydä jonkin aikaa, korkeus ala-asentoon laitettuna. Jos paineenlasku on onnistunut, takapyöriä voi käsin nostaa ja nouseekin, pallot pyörivät käsin irti. Kunhan on aluksi löysätty paineenalaisena, auto ylös säädettynä. * Pukeilla, nimenomaan. Kun jokatapauksessa könyät auton alla, voit samalla hyvin herkistellä ja voidella korkeussäätönivelikön, varapyörä ja -teline irrotettuna, sen koukun kierteiden rasvauskin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Katsastus ja pallot
ViestiLähetetty: 07.12.2011 21:21 

Viestit: 106
comfort pallot autoartikkelista ja katsastuskin onnistuu


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: