Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 2/2 [ 40 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: C5 saksasta - opastusta kaivataan
ViestiLähetetty: 19.12.2011 08:27 

Paso kirjoitti:
Meidän C8 oli ruuvattu.

Miten sait selville, ihan ominpäin vai saiko merkkihuollosta jotain tietoa historiasta?

Poissa

ViestiLähetetty: 19.12.2011 11:13 

stauber kirjoitti:
Ajatuksena olis dieselkoneellinen C5 vuosimallia 2005 tai -06....
Onko jotain auto/ mallikohtaisia seikkoja mitä pitäisi osata huomioida?

Jos ei C5:sta ole kokemuksia, niin suosittelen ajamaan sellaista Suomessa ennen Saksan "ostosmatkaa". Minäkin niitä syksyllä katselin "ihan tosissaan", mutta koeajossa auto oli suuri pettymys. En pitänyt.

Poissa

ViestiLähetetty: 19.12.2011 13:10 
Käyttäjän avatar

citroen for ever kirjoitti:
http://www.blocket.se/stockholm/Citroen_C5_173_HDI_Exclusive_36824910.htm?ca=11&w=1
Tossa maukas vaihtoehto ei taida Saksastakaa halvemmalla saada (matkat etc mukaanlukien)
Toi ylittää kyllä mun budjetin jo tuplaten..

Valuuttakurssit ovat tällä hetkellä ruotsintuontia vastaan. Antamasi esimerkkiauton 130 000 SEK on päivän kurssin mukaan 14,399.96 €. Tämä on toki n. 2000€ halvempi kuin vastaava nettiauto.comissa. Mikäli tulkitsen tullin listoja oikein, laskuttavat he tuon ikäistä autoa 2000-4000€ edestä. Loppulasku olisi siis kutakuinkin sama kun jos auton olisi ostanut Suomesta.. Vai olenko täysin hakoteillä?

Saksasta saa autoscout24.eun mukaan Ruotsin auton hinnalla joko jotain uudempaa, tai samoilla kilsoilla halvempaa. Totta on varmastikin se, että Saksasta haettuna on matkakustannukset helposti suuremmat kun Ruotsista haettuna.

Siinä hintahaarukassa jossa minä liikun, eli max 7000€, on tarjonta mielestäni Saksan nettisivuilla rikkaampaa. Joskin siellä huijatuksi tulemisen riski on ilmeisesti suurempaa kuin kotopohjolassa. Kiitos siis siitä vinkistä kaikille! Ongelma sitten onkin se, että miten tietää tulevansa huijatuksi ja osata olla lankeamatta ansaan..

black_van kirjoitti:
Ruotsin rekisteristä voi viimeisimmän katsastuksen tiedot katsoa ihan ilmaiseksikin
Puhuu ehdottomasti Ruotsin järjestelmän puolesta. Huijarin liikkumavara vaikuttaisi olevan erittäin pieni. Voi kun näin olisi myös Saksassa! Outoa että byrokratian luvatussa maassa näin ei ole.

black_van kirjoitti:
eräs tuttu kertoi et aina kun hän hakee autoa,hän varaa majoituksen edullisesta motellista viikoksi,useinmiten berliinistä,ostaa paikallisen lehden,jossa yksityiset myyvät autojaan,sitten etsii suoraan yksityisiltä.
Tuo antoi idean perheloman ja autonhakureissun yhdistämisestä, vaimon kanssa kun molemmat olemme tykästyneet maasta. Perheriidan välttämiseksi kannattaisi varmaankin hakureissu olla tulosvastuuvapaa, eli jos ei natsaa niin ei natsaa.. Yhdistettynä kaupunkilomana ei matkan kustannukset tuntuisi auton hintaa suoraan rasittavana kuluna.

Julmuri kirjoitti:
Jos on aivan ensikertalainen niin hyvä vaihtoehto on käyttää välittäjää
Miten välitäjään pääsee yhteyteen ja minkä suuruisista palkkioista on kyse? Onko heitä useampi, eli onko sillä saralla kilpailua?

jasu kirjoitti:
Hmm. Viisi, kohta kuusi vuotias auto, jolla olisi tuon verran ajettu, Saksalaisella mittapuulla aika runsas ajosuorite vuoteen...
Havaintoni netin mukaan on se, että 100tkm on aika tavallinen mittariluku 2005 vm autolle. Tai minä ainakaan en osaa kysenalaistaa tätä. Otse olen tyytyväinen maantietä jo jonkin verran syöneeseen yksilöön, varsinkin jos se heijastuu hintaan. Eikös dieseleillä pääse pitkälti yli 300-400tkm?
Toisaalta jos näppituntumasi sanoo kilometrimäärän olevan suuri, ei sen mittaria tod. näk. ole sormeiltu..

Paso kirjoitti:
Meidän C8 oli ruuvattu.
Mistä tunnistaa ruuvatun auton?

Pystyisikö tällaiseen miinaan astumisen välttää käyttämällä auto autotohtorilla/ tarkastamolla ennen ostopäätöstä? Onko Saksassa sellaisia?

Julmuri kirjoitti:
Yksityiseltä kun ostaa ja suurinpiirtien tietää mitä on ostamassa niin ei se autokauppaa kummempaa Saksassakaan ole.
Tämä on tavoitetila! Kiitos jo nyt kaikista neuvoista ja keskusteluista! Hienoa olisi jos keskustelu jatkuisi edelleen. Kokemusten ja näkökantojen kirjo on avartavaa! Lisää tällaista!

Poissa

ViestiLähetetty: 19.12.2011 13:24 
Käyttäjän avatar

Tässä yksi minun lapsuuden tuttu joka tuo autoja työkseen. Käytin itse 2003 kun tuotin 3-vuotiaan Xantian itselleni :)

Mika Kitola +491718290393

Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa

ViestiLähetetty: 19.12.2011 13:29 
Käyttäjän avatar

Lauri kirjoitti:
Jos ei C5:sta ole kokemuksia, niin suosittelen ajamaan sellaista Suomessa ennen Saksan "ostosmatkaa". Minäkin niitä syksyllä katselin "ihan tosissaan", mutta koeajossa auto oli suuri pettymys. En pitänyt.
Hyvä pointti ja näin olinkin ajatellut toimia. Alkuvuodesta olis tarkoitus käydä autokaupoilla koeajamassa.

Edelliseen autooni, Xantiaan olin erittäin tyytyväinen. Xantia onkin vaihtoehto edelleen, vaikka isompaa autoa pääasiassa havittelen.. Kiitettävästi noitakin vielä markkinoilla liikku..

Poissa

ViestiLähetetty: 19.12.2011 14:07 
Käyttäjän avatar

Putkimies22 kirjoitti:
Tässä yksi minun lapsuuden tuttu joka tuo autoja työkseen. Käytin itse 2003 kun tuotin 3-vuotiaan Xantian itselleni :)
Vaikuttaa asialliselta palvelulta. Googletus antoi pääasiassa positiivista palautetta Mikan palveluista. Harkinnan arvoinen juttu.

Vois vaikka menetellä niin, että antais toimeksiannon ja ajoittais toimituksen oman Saksanloman yhteyteen. Siitä sitten ajais uudella autolla kotiin..

Poissa

ViestiLähetetty: 19.12.2011 15:30 
Käyttäjän avatar

stauber kirjoitti:
Putkimies22 kirjoitti:
Vaikuttaa asialliselta palvelulta. Googletus antoi pääasiassa positiivista palautetta Mikan palveluista. Harkinnan arvoinen juttu.

Vois vaikka menetellä niin, että antais toimeksiannon ja ajoittais toimituksen oman Saksanloman yhteyteen. Siitä sitten ajais uudella autolla kotiin..

Mikaa en ole nähnyt yli 25 vuoteen mutta ei se hommaa estänyt :)

Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa

ViestiLähetetty: 19.12.2011 22:16 
Käyttäjän avatar

Putkimies22 kirjoitti:

Saman kaverin palveluksia käytin minäkin kun VTS tuotiin... ja varmaan käytän seuraavallakin kerralla. :)

Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
Poissa

ViestiLähetetty: 19.12.2011 23:49 

olli__o kirjoitti:
Paso kirjoitti:
Meidän C8 oli ruuvattu.

Miten sait selville, ihan ominpäin vai saiko merkkihuollosta jotain tietoa historiasta?

Löysin hansikaslokerosta autoa liisanneen henkilön puhelinnumeron ja soitin. Löysin myös tunnukset, joilla pääsi katsomaan millä kilometreillä autoa oli tankattu. Huoltohistoriasta löytyi pari pikku juttua, jotka oli tehty autossa olevan kilometrilukeman jälkeen. BSI:n korvakkeet olivat kokeneet kovia ruuvauksen yhteydessä. Onneksi auto ei kuitenkaan ole pommi, siitä vaan puuttuu yli 30 tkm, jotka ovat sitten loppupäästä pois, aiomme ajaa autolla pitkään!

C8 HDi136 -07
Xantia HDi110 -99
BX TRD turbo -91
Poissa

ViestiLähetetty: 28.12.2011 13:17 
Käyttäjän avatar

Lauri kirjoitti:

Koeajoin toissapäivänä tuttavan C5 II 2.0 bensakonetta. Pettymys oli hämmästyttävän suuri kun ohjaustuntumaa ei ollut nimeksikään. Ilmeisesti ohjaustehostin avustaa liikaa eikä näin tehdessään anna minkäänlaista tietuntumaa.

Haulla löysin mutaman viitteen aikaisemmista keskusteluista ohjauksen tunteettomuuteen, eli ilmeisesti tämä(kin) on C5 ominaisuus. Onko näissä mallikohtaisia eroja, vai onko kaikissa II-koppaisissa sama tehostus? Entä millainen ohjaus on III-koppaisissa?

C5 2.0 kone tuntui kuitenkin hyvältä, eli siinä oli riittävästi potkua. Pitäis vielä käydä kokemassa dieselkoneita saadakseen jotain vertailupohjaa bensa-diesel mietintään.

Xantian ohjaus joka jo se aiokanaan tuntui erittäin kevyeltä antaa kuitenkin hyvän tietuntuman. Eli miksi kehitys on mennyt huonompaan suuntaan..? Onko se kiitos sähköisen tehostuksen?

Harmittaa jos tämän vuoksi pitää Citikoista vaihtaa toisenmerkkiseen, kun Xantioitakaan ei tunnu oikein enää löytyän muuta kun "loppuunajettuja".

Poissa

ViestiLähetetty: 28.12.2011 13:22 
Käyttäjän avatar

stauber kirjoitti:
Xantian ohjaus joka jo se aiokanaan tuntui erittäin kevyeltä antaa kuitenkin hyvän tietuntuman. Eli miksi kehitys on mennyt huonompaan suuntaan..?
Samaa kehityksen huonompaan suuntaan menemistä ilmeni jo Xantian aikakaudella. Olisi saanut Xantiaankin tulla isommista tuttu DIRAVI. Mutta kun ei, poistui se isommistakin ja tilalle tuli huonompi :x

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 28.12.2011 13:30 

stauber luitko jo tämän ketjun läpi: http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=8253? Siitä voisi olla apua, jos C5:sta vielä haaveilet. Tuolloin jo keskusteltiin tuosta ohjauksesta.

stauber kirjoitti:
Harmittaa jos tämän vuoksi pitää Citikoista vaihtaa toisenmerkkiseen, kun Xantioitakaan ei tunnu oikein enää löytyän muuta kun "loppuunajettuja".

Kyllähän siinä valitettavasti niin käy etenkin jos tarvitsee korkeaa konttitilaa ja farmarit miellyttävät tila-autoja enemmän. Citroënilla ei ole tarjota kuin C5 Break. Se jos ei kiinnosta, niin tämä oli tässä :( .

Poissa

ViestiLähetetty: 28.12.2011 13:36 
Käyttäjän avatar

Lauri kirjoitti:
stauber luitko jo tämän ketjun läpi: http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=8253? Siitä voisi olla apua, jos C5:sta vielä haaveilet. Tuolloin jo keskusteltiin tuosta ohjauksesta.
Kiitos, tuon samaisen olin löytänyt. Jäi vaan mietityttämään se, että onko ohjaus kaikissa malleissa yhtä tunnoton. Tuntuu vaaralliselta jos tehokaampia V6 bensa ja 170hv diesseliä ohjataan tuollaisella tuntumalla..

Hämmentävää tosiaan että tuotekehitystä halutaan viedä huonompaan suuntaan..

Poissa

ViestiLähetetty: 28.12.2011 21:12 

Mie käytin silloin aikonaan, Stigu Granin palvelua http://www.menopeli.de/

Olin erittäin tyytyväinen, itse en edes saksassa silloin käynyt, XM tuli kivasti suomeen. Ehkä ensikesänä homaan hänen kautta taas auton.

Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
Poissa

ViestiLähetetty: 28.12.2011 21:32 

Tuttavalla on ollut Xantioita (vm 94 ja 00) sekä C5 II (05) ja C5 III (09). Kuulemma tuo uusin on ehdottomasti paras mm ohjaukseltaan ja jousitukseltaan. Jonkin verran olen itsekin tuota "kolmosta" päässyt tyyppäämään ja onhan se ihan eri planeetalta kuin C5 II. Positiivisessa mielessä nimen omaan.

C5 II ohjauksen tunnottomuudesta muuten sen verran että alussa se hämmenti, mutta siihen tottui todella nopeasti.

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 40 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2