citroen for ever kirjoitti:
http://www.blocket.se/stockholm/Citroen_C5_173_HDI_Exclusive_36824910.htm?ca=11&w=1
Tossa maukas vaihtoehto ei taida Saksastakaa halvemmalla saada (matkat etc mukaanlukien)
Toi ylittää kyllä mun budjetin jo tuplaten..
Valuuttakurssit ovat tällä hetkellä ruotsintuontia vastaan. Antamasi esimerkkiauton 130 000 SEK on päivän kurssin mukaan 14,399.96 €. Tämä on toki n. 2000€ halvempi kuin vastaava nettiauto.comissa. Mikäli tulkitsen tullin listoja oikein, laskuttavat he tuon ikäistä autoa 2000-4000€ edestä. Loppulasku olisi siis kutakuinkin sama kun jos auton olisi ostanut Suomesta.. Vai olenko täysin hakoteillä?
Saksasta saa autoscout24.eun mukaan Ruotsin auton hinnalla joko jotain uudempaa, tai samoilla kilsoilla halvempaa. Totta on varmastikin se, että Saksasta haettuna on matkakustannukset helposti suuremmat kun Ruotsista haettuna.
Siinä hintahaarukassa jossa minä liikun, eli max 7000€, on tarjonta mielestäni Saksan nettisivuilla rikkaampaa. Joskin siellä huijatuksi tulemisen riski on ilmeisesti suurempaa kuin kotopohjolassa. Kiitos siis siitä vinkistä kaikille! Ongelma sitten onkin se, että miten tietää tulevansa huijatuksi ja osata olla lankeamatta ansaan..
black_van kirjoitti:
Ruotsin rekisteristä voi viimeisimmän katsastuksen tiedot katsoa ihan ilmaiseksikin
Puhuu ehdottomasti Ruotsin järjestelmän puolesta. Huijarin liikkumavara vaikuttaisi olevan erittäin pieni. Voi kun näin olisi myös Saksassa! Outoa että byrokratian luvatussa maassa näin ei ole.
black_van kirjoitti:
eräs tuttu kertoi et aina kun hän hakee autoa,hän varaa majoituksen edullisesta motellista viikoksi,useinmiten berliinistä,ostaa paikallisen lehden,jossa yksityiset myyvät autojaan,sitten etsii suoraan yksityisiltä.
Tuo antoi idean perheloman ja autonhakureissun yhdistämisestä, vaimon kanssa kun molemmat olemme tykästyneet maasta. Perheriidan välttämiseksi kannattaisi varmaankin hakureissu olla tulosvastuuvapaa, eli jos ei natsaa niin ei natsaa.. Yhdistettynä kaupunkilomana ei matkan kustannukset tuntuisi auton hintaa suoraan rasittavana kuluna.
Julmuri kirjoitti:
Jos on aivan ensikertalainen niin hyvä vaihtoehto on käyttää välittäjää
Miten välitäjään pääsee yhteyteen ja minkä suuruisista palkkioista on kyse? Onko heitä useampi, eli onko sillä saralla kilpailua?
jasu kirjoitti:
Hmm. Viisi, kohta kuusi vuotias auto, jolla olisi tuon verran ajettu, Saksalaisella mittapuulla aika runsas ajosuorite vuoteen...
Havaintoni netin mukaan on se, että 100tkm on aika tavallinen mittariluku 2005 vm autolle. Tai minä ainakaan en osaa kysenalaistaa tätä. Otse olen tyytyväinen maantietä jo jonkin verran syöneeseen yksilöön, varsinkin jos se heijastuu hintaan. Eikös dieseleillä pääse pitkälti yli 300-400tkm?
Toisaalta jos näppituntumasi sanoo kilometrimäärän olevan suuri, ei sen mittaria tod. näk. ole sormeiltu..
Paso kirjoitti:
Meidän C8 oli ruuvattu.
Mistä tunnistaa ruuvatun auton?
Pystyisikö tällaiseen miinaan astumisen välttää käyttämällä auto autotohtorilla/ tarkastamolla ennen ostopäätöstä? Onko Saksassa sellaisia?
Julmuri kirjoitti:
Yksityiseltä kun ostaa ja suurinpiirtien tietää mitä on ostamassa niin ei se autokauppaa kummempaa Saksassakaan ole.
Tämä on tavoitetila! Kiitos jo nyt kaikista neuvoista ja keskusteluista! Hienoa olisi jos keskustelu jatkuisi edelleen. Kokemusten ja näkökantojen kirjo on avartavaa! Lisää tällaista!