Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/2 [ 29 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: XUDin kiinnityspisteet
ViestiLähetetty: 25.12.2011 20:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 852
Paikkakunta: VT 2

Profiili WWW
Löytyyköhän jostain mittakuva XU-koneiden kiinnitysgeometriasta? Pitäis vähitellen väännellä kehikko tuolle yhdelle projektille, että sais sen pihasta pois ja hyötykäyttöön klapikoneen eteen.



Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XUDin kiinnityspisteet
ViestiLähetetty: 25.12.2011 21:40 

Viestit: 511
Sehän roikkuu laatikon päästä ja jakopään päästä, sitten kiertymisestin on lohkon ja etupoikkipalkin välissä.
http://205dcom.free.fr/205d/img/xud7l.jpg Jakopään kannake.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XUDin kiinnityspisteet
ViestiLähetetty: 25.12.2011 22:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 852
Paikkakunta: VT 2

Profiili WWW
Juu, kyllä mä noita tusinan verran olen vaihdellut. Meinasin vaan, jos tukien tarkat etäisyydet milleinä olisi jossain valmiina, niin ei tarvitsisi keksiä, millä nuo saisi moottorista riittävän tarkasti mitattua.



Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XUDin kiinnityspisteet
ViestiLähetetty: 26.12.2011 21:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
:shock: liekohan nuo olleet millntarkkoja edes linjalta lahtiessaan , varsinkin kun otetaan huomioon etelamalaisten toleranssit, jotka ova vielakin suhteellisempia kasitteita ,kuin aikoinaan venajalla. joten en kylla nae erityista syyta tollaisiin mittauksiin kuin lahinna tieteellisessa mielessa :mrgreen:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XUDin kiinnityspisteet
ViestiLähetetty: 26.12.2011 22:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 852
Paikkakunta: VT 2

Profiili WWW
No joo, mutta se olennaisin parametri eli vaihdelaatikon kiinnityspultin sivusuuntainen etäisyys jakopään tuelta pitäisi joka tapauksessa saada mahdollisimman tarkaksi, että saa hitsattua vaihdelaatikon päätä kannattavat tukiraudat oikeaan paikkaan kehikossa. Muuten tulee ruokottoman näköinen kötöstys, jos palikat ovat millikaupalla toisistaan sivussa.

Joku roti pitää olla maamoottorihommissakin. :P



Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XUDin kiinnityspisteet
ViestiLähetetty: 26.12.2011 23:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 683
Paikkakunta: KUOPIO
Mattila taitaa olla niinkuin se entinen kirvesmies: "ei meillä mitään toleransseja ole, me tehrään just jämttisti" ;)



Volvot V70/V50
exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XUDin kiinnityspisteet
ViestiLähetetty: 27.12.2011 02:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2644
Paikkakunta: Päijät-Häme
Miks se pitäis siitä Beksin keulasta irrottaa yleensäkään jos se lootineen menee jatkokäyttöön? Laikka laulamaan vaan ja ylimääräiset ympäriltä pois. On muuten nättiä kun pimeässä tekee, ja videokamera kuvaa ;) .



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XUDin kiinnityspisteet
ViestiLähetetty: 27.12.2011 11:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 852
Paikkakunta: VT 2

Profiili WWW
Kaapelimies kirjoitti:
Miks se pitäis siitä Beksin keulasta irrottaa yleensäkään jos se lootineen menee jatkokäyttöön?


No kun se keula kuuluu rouvan Breakille, joka sai uuden koneen jo toissa syksynä.. Tuo kone meni hylkyyn oksennettuaan kolmannen kerran öljyt ilmanputsariin. 2000 kierroksen rauhallista käyttöä klapikoneessa uskoisin sen silti vielä jokusen vuoden kestävän.



Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XUDin kiinnityspisteet
ViestiLähetetty: 27.12.2011 13:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 433
Paikkakunta: Eurajoki
Tue moottori siihen kohtaan/asentoon mihin aiot sen lopullisesti asentaa. Sitten vaan suunnittelemaan/toteuttamaan kiinnikkeitä klapikoneeseen.



Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olisit oikeassa.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XUDin kiinnityspisteet
ViestiLähetetty: 27.12.2011 13:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 852
Paikkakunta: VT 2

Profiili WWW
Meininki olisi vääntää tuuman ja vartin vesijohtoputkesta tms. oheisen kuvan mukaiset kehät, hitsata yläreunojen väliin poikkipalkki jakopään kannatusta varten ja toiseen päähän poikkipalkki vaihdelaatikon kannatusta varten. Sen poikkipalkin korkeuden saa kyllä helposti passattua, kun palkki on koneessa kiinni, mutta nuo keltaiset pystypalkit kehien väliin olisi varmaan helpointa olla kiinni jo ennen kuin konetta alkaa sovittelemaan.

Tai sitten ei, pitää vielä tovi funtsia.


Liitteet:
voimakone.jpg
voimakone.jpg [ 21.19 KiB | Katsottu 13662 kertaa ]

Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XUDin kiinnityspisteet
ViestiLähetetty: 27.12.2011 14:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Ömm, tuota... meinaatko sie siis jättää siihen vaihteistonkin jatkoksi, etkä vaan pelkkää moottoria? Mitenkäs se voiman ulosotto - hitsaatko kempin lukon siihen ja ihan vetarilla otat woimaa?

No eipä se periaatteessa paljoa woimaa vaadi, jos ei iso kone ole, mutta... Anoppilassa on muistaakseni Hakki Pilke 2X Easy (tuosta vanhempi malli). Olisikohan siinä sähkömoottorilla tehoa jotain 7,5 kW tienoilla, kuten noissa nykyisissäkin vastaavissa. M-F 35:n perässä ei suostunut kuitenkaan heti pyörähtämään, vaan alkoi voima kadota kytkimeen, ennen kuin sitä säädeltiin. Missään muussa käytössä ei tuossa massikassa ollut huomannut mitään ongelmaa kytkimen pidon kanssa, joten kyllä tuommoinenkin ihan kivasti vastaan pistää.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XUDin kiinnityspisteet
ViestiLähetetty: 27.12.2011 14:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 852
Paikkakunta: VT 2

Profiili WWW
Juu, kemppilukko tasauspyörästöön, styyrpuurin vetari sisemmästä nivelestä poikki ja siihen VOA-tumppi ja nivelakselilla veto klapikoneelle. Yhden suhteella neljään kun pudottaa vaihdelaatikolla kierroksia, saa ulosottoon sen 400-500 rpm mitä tarvitaan.

Tuommoinen vehje kyseessä: http://www.youtube.com/watch?v=2M2SAed- ... IviFAeEnl5 , ajatuksena olisi vapauttaa Belkku klapikoneen edestä pitelemään klapisäkkiä hihnan päässä.



Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XUDin kiinnityspisteet
ViestiLähetetty: 27.12.2011 17:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
rmattila kirjoitti:
Tuommoinen vehje kyseessä
Ookkei, tuommoinen pikkukone. No eiköhän se sitten tuolla laitteistolla pyöri.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XUDin kiinnityspisteet
ViestiLähetetty: 30.12.2011 23:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 852
Paikkakunta: VT 2

Profiili WWW
Jos se tosta lähtis:

Kuva

Passataan paikoillaan tarkaksi. Murphyn lain mukaan kuskasin norsun viikko takaperin kakkostien väärään (=oikeaan) päähän, mutta eiköhän tuon tuosta käsipelissäkin hollilleen muljaa passailua varten.

Kehän korkeus 680 mm, leveys 1000 mm, syvyys vielä määrittämättä ja samoin se lootan pultin paikka. Akun ja syylärin meinasin suunnilleen alkuperäisille paikoilleen, pakoputkipuoli vielä miettimättä.

Ei kellään olis joutilasta (punaista) kauneuskyttyrää kuomuksi? :lol:



Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XUDin kiinnityspisteet
ViestiLähetetty: 31.12.2011 10:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Riittääkö tuo kehikko pitäämään moottorin paikallaan maassa mahdollisen voimansiirron vian yhteydessä? Vain onko noissa väliakseleissa jonkinlainen vääntömomentin rajoitus? Paljonkohan Beksin kone vääntää 2000 kierroksella?

Belarus tuskin liikahtaa, jos klapikone menisi jostain syystä jumiin, mutta Beksin kone voi hyvinkin lähteä liikkeelle, ellei kehikko ole kiinni jossain isommassa.

Kiinnityspisteiden mitat löytyisivät varmaan joltain autopeltikorjaamolta koripenkin mittakorteista.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XUDin kiinnityspisteet
ViestiLähetetty: 31.12.2011 11:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 852
Paikkakunta: VT 2

Profiili WWW
Kyllä nivelakselissakin momenttisuoja on, mutta tarkoituksena on tehdä tuohon kehikkoon jonkunlainen levikeseiväs, joka estää sen pyörähtämisen jumitilanteissa. Sinänsä riski on kyllä pieni, että klapikoneessa nivelakselin päässä on hydraulipumppu, ja kaikki liikkeet tapahtuvat hydraulisesti. Mutta voihan se pumppukin periaatteessa jumittaa.



Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XUDin kiinnityspisteet
ViestiLähetetty: 01.01.2012 14:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 852
Paikkakunta: VT 2

Profiili WWW
Pikku hiljaa alkaa hahmottua.

Päämitat 1000 x 680 x 930.

Kuva



Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XUDin kiinnityspisteet
ViestiLähetetty: 01.01.2012 17:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 852
Paikkakunta: VT 2

Profiili WWW
Ensmäiset passailut:

Kuva
Kuva



Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XUDin kiinnityspisteet
ViestiLähetetty: 01.01.2012 22:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 852
Paikkakunta: VT 2

Profiili WWW
Kakkosnelosen, M12 holkkimutterin ja jenkatangon avulla tuon sai passattua mittausasentoon.

Kuva



Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XUDin kiinnityspisteet
ViestiLähetetty: 01.01.2012 23:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Tuostahan saa myös mukavasti kilowatteja vaikka generaattoria pyörittämään.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XUDin kiinnityspisteet
ViestiLähetetty: 07.01.2012 23:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 852
Paikkakunta: VT 2

Profiili WWW
Mitenkähän tuon syylärin yläpään sais eleganteimmin tuettua?

Kuva



Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XUDin kiinnityspisteet
ViestiLähetetty: 07.01.2012 23:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Sä tarviit katoksen kanssa :) Multa viininpunainen Xantian konepeitto tuohon päälle :D



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XUDin kiinnityspisteet
ViestiLähetetty: 08.01.2012 00:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 852
Paikkakunta: VT 2

Profiili WWW
Putkimies22 kirjoitti:
Sä tarviit katoksen kanssa :) Multa viininpunainen Xantian konepeitto tuohon päälle :D


Vanin koppa sen olla pitää. :mrgreen: Tarjouksia otetaan vastaan. ;)



Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XUDin kiinnityspisteet
ViestiLähetetty: 08.01.2012 12:39 

Viestit: 171
Paikkakunta: Eurajoki
valkoinen irti nykästy koppa lojuu nurkissa, tosin sahattu reunoja pitkin.
saa hakea pois.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XUDin kiinnityspisteet
ViestiLähetetty: 08.01.2012 15:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 433
Paikkakunta: Eurajoki
Koppaa Turtanalta matkalla valkoinen kuuppa ja tule vaihtamaan se mun punaiseen (irroitettu)

Yks pitää jäädä, teen kelkan perään ahkion ;)



Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olisit oikeassa.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 29 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: xantti ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: