|
citroen for ever
|
Viestin otsikko: Re: XUDin kiinnityspisteet Lähetetty: 25.12.2011 21:40 |
Viestit: 511
|
|
|
|
 |
rmattila
|
Viestin otsikko: Re: XUDin kiinnityspisteet Lähetetty: 25.12.2011 22:59 |
Viestit: 852 Paikkakunta: VT 2
|
Juu, kyllä mä noita tusinan verran olen vaihdellut. Meinasin vaan, jos tukien tarkat etäisyydet milleinä olisi jossain valmiina, niin ei tarvitsisi keksiä, millä nuo saisi moottorista riittävän tarkasti mitattua.
Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka. http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/ http://alstuttu.org/
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: XUDin kiinnityspisteet Lähetetty: 26.12.2011 21:22 |
Viestit: 4695 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
 liekohan nuo olleet millntarkkoja edes linjalta lahtiessaan , varsinkin kun otetaan huomioon etelamalaisten toleranssit, jotka ova vielakin suhteellisempia kasitteita ,kuin aikoinaan venajalla. joten en kylla nae erityista syyta tollaisiin mittauksiin kuin lahinna tieteellisessa mielessa 
|
|
|
|
 |
rmattila
|
Viestin otsikko: Re: XUDin kiinnityspisteet Lähetetty: 26.12.2011 22:02 |
Viestit: 852 Paikkakunta: VT 2
|
No joo, mutta se olennaisin parametri eli vaihdelaatikon kiinnityspultin sivusuuntainen etäisyys jakopään tuelta pitäisi joka tapauksessa saada mahdollisimman tarkaksi, että saa hitsattua vaihdelaatikon päätä kannattavat tukiraudat oikeaan paikkaan kehikossa. Muuten tulee ruokottoman näköinen kötöstys, jos palikat ovat millikaupalla toisistaan sivussa. Joku roti pitää olla maamoottorihommissakin. 
Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka. http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/ http://alstuttu.org/
|
|
|
|
 |
peltipolvi
|
Viestin otsikko: Re: XUDin kiinnityspisteet Lähetetty: 26.12.2011 23:35 |
Viestit: 683 Paikkakunta: KUOPIO
|
Mattila taitaa olla niinkuin se entinen kirvesmies: "ei meillä mitään toleransseja ole, me tehrään just jämttisti" 
Volvot V70/V50 exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: XUDin kiinnityspisteet Lähetetty: 27.12.2011 02:36 |
Viestit: 2644 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Miks se pitäis siitä Beksin keulasta irrottaa yleensäkään jos se lootineen menee jatkokäyttöön? Laikka laulamaan vaan ja ylimääräiset ympäriltä pois. On muuten nättiä kun pimeässä tekee, ja videokamera kuvaa  .
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
rmattila
|
Viestin otsikko: Re: XUDin kiinnityspisteet Lähetetty: 27.12.2011 11:22 |
Viestit: 852 Paikkakunta: VT 2
|
Kaapelimies kirjoitti: Miks se pitäis siitä Beksin keulasta irrottaa yleensäkään jos se lootineen menee jatkokäyttöön? No kun se keula kuuluu rouvan Breakille, joka sai uuden koneen jo toissa syksynä.. Tuo kone meni hylkyyn oksennettuaan kolmannen kerran öljyt ilmanputsariin. 2000 kierroksen rauhallista käyttöä klapikoneessa uskoisin sen silti vielä jokusen vuoden kestävän.
Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka. http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/ http://alstuttu.org/
|
|
|
|
 |
Teme
|
Viestin otsikko: Re: XUDin kiinnityspisteet Lähetetty: 27.12.2011 13:13 |
Viestit: 433 Paikkakunta: Eurajoki
|
Tue moottori siihen kohtaan/asentoon mihin aiot sen lopullisesti asentaa. Sitten vaan suunnittelemaan/toteuttamaan kiinnikkeitä klapikoneeseen.
Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olisit oikeassa.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: XUDin kiinnityspisteet Lähetetty: 27.12.2011 14:00 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Ömm, tuota... meinaatko sie siis jättää siihen vaihteistonkin jatkoksi, etkä vaan pelkkää moottoria? Mitenkäs se voiman ulosotto - hitsaatko kempin lukon siihen ja ihan vetarilla otat woimaa? No eipä se periaatteessa paljoa woimaa vaadi, jos ei iso kone ole, mutta... Anoppilassa on muistaakseni Hakki Pilke 2X Easy ( tuosta vanhempi malli). Olisikohan siinä sähkömoottorilla tehoa jotain 7,5 kW tienoilla, kuten noissa nykyisissäkin vastaavissa. M-F 35:n perässä ei suostunut kuitenkaan heti pyörähtämään, vaan alkoi voima kadota kytkimeen, ennen kuin sitä säädeltiin. Missään muussa käytössä ei tuossa massikassa ollut huomannut mitään ongelmaa kytkimen pidon kanssa, joten kyllä tuommoinenkin ihan kivasti vastaan pistää.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: XUDin kiinnityspisteet Lähetetty: 27.12.2011 17:52 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
rmattila kirjoitti: Tuommoinen vehje kyseessä Ookkei, tuommoinen pikkukone. No eiköhän se sitten tuolla laitteistolla pyöri.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
rmattila
|
Viestin otsikko: Re: XUDin kiinnityspisteet Lähetetty: 30.12.2011 23:42 |
Viestit: 852 Paikkakunta: VT 2
|
Jos se tosta lähtis:  Passataan paikoillaan tarkaksi. Murphyn lain mukaan kuskasin norsun viikko takaperin kakkostien väärään (=oikeaan) päähän, mutta eiköhän tuon tuosta käsipelissäkin hollilleen muljaa passailua varten. Kehän korkeus 680 mm, leveys 1000 mm, syvyys vielä määrittämättä ja samoin se lootan pultin paikka. Akun ja syylärin meinasin suunnilleen alkuperäisille paikoilleen, pakoputkipuoli vielä miettimättä. Ei kellään olis joutilasta (punaista) kauneuskyttyrää kuomuksi? 
Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka. http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/ http://alstuttu.org/
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: XUDin kiinnityspisteet Lähetetty: 31.12.2011 10:36 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Riittääkö tuo kehikko pitäämään moottorin paikallaan maassa mahdollisen voimansiirron vian yhteydessä? Vain onko noissa väliakseleissa jonkinlainen vääntömomentin rajoitus? Paljonkohan Beksin kone vääntää 2000 kierroksella?
Belarus tuskin liikahtaa, jos klapikone menisi jostain syystä jumiin, mutta Beksin kone voi hyvinkin lähteä liikkeelle, ellei kehikko ole kiinni jossain isommassa.
Kiinnityspisteiden mitat löytyisivät varmaan joltain autopeltikorjaamolta koripenkin mittakorteista.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
rmattila
|
Viestin otsikko: Re: XUDin kiinnityspisteet Lähetetty: 31.12.2011 11:50 |
Viestit: 852 Paikkakunta: VT 2
|
Kyllä nivelakselissakin momenttisuoja on, mutta tarkoituksena on tehdä tuohon kehikkoon jonkunlainen levikeseiväs, joka estää sen pyörähtämisen jumitilanteissa. Sinänsä riski on kyllä pieni, että klapikoneessa nivelakselin päässä on hydraulipumppu, ja kaikki liikkeet tapahtuvat hydraulisesti. Mutta voihan se pumppukin periaatteessa jumittaa.
Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka. http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/ http://alstuttu.org/
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: XUDin kiinnityspisteet Lähetetty: 01.01.2012 23:08 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Tuostahan saa myös mukavasti kilowatteja vaikka generaattoria pyörittämään.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: XUDin kiinnityspisteet Lähetetty: 07.01.2012 23:46 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Sä tarviit katoksen kanssa  Multa viininpunainen Xantian konepeitto tuohon päälle 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
turtana
|
Viestin otsikko: Re: XUDin kiinnityspisteet Lähetetty: 08.01.2012 12:39 |
Viestit: 171 Paikkakunta: Eurajoki
|
valkoinen irti nykästy koppa lojuu nurkissa, tosin sahattu reunoja pitkin. saa hakea pois.
|
|
|
|
 |
Teme
|
Viestin otsikko: Re: XUDin kiinnityspisteet Lähetetty: 08.01.2012 15:32 |
Viestit: 433 Paikkakunta: Eurajoki
|
Koppaa Turtanalta matkalla valkoinen kuuppa ja tule vaihtamaan se mun punaiseen (irroitettu) Yks pitää jäädä, teen kelkan perään ahkion 
Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olisit oikeassa.
|
|
|
|
 |
|
|