|
Kirjoittaja |
Viesti |
niko
|
Viestin otsikko: Joko saa luovuttaa? Lähetetty: 01.05.2009 18:27 |
Viestit: 996 Paikkakunta: Nokia
|
Nyt alkaa olla vähitellen mitta täynnä tuon vihreen XM:n kanssa. Se on millä tahansa asteikoilla huonoin auto, mitä minulla on koskaan ollut - ja minulla on sentään ollut yksi japanilainenkin. Tuon kanssahan on koko ajan saanut olla kädet *skassa ja kun yhden paikan saa ehjättyä, niin toinen laukeaa. Tämän päivän olen käyttänyt Hydractiven johtosarjaa korjaillen, joka onkin kettumainen homma, kun piuhat ovat jo niin haperoa kamaa, että pelkkä kuoriminenkin katkaisee kuparit. Pitäisi siis koko johtonippu rakentaa uusiksi, mutta se taas on melko ketku homma kaikkiaan. Ja sitten on vielä monta muuta hommaa, jotka tiedän korjattavaksi. Jos nyt olisi yhtään älliä päässä, niin toteaisi oppirahat maksetuiksi ja ajaisi tuon Kuusakoskelle. 
// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti # 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Joko saa luovuttaa? Lähetetty: 01.05.2009 18:49 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Kai otit talteen "PaaliKuukasta" Hydractiven johtosarjan, vai oliko siinä ykkönen ja tässä kohteessa kakkonen eli ei kävis..? Noo, ei siinä ny niin montaa piuhaa ole vaikka ne kaikki vaihtamaan joutuiskin... Tietennii jos tiiossa on paljon muutakin vielä, niin varmasti alkaa jossain vaiheessa tuolta tuntua. Vaan ei luovuttaa ehkä pitäs, kun just on pannuhuoneeseen uutta voimaa taisteltu ilman kolinoita..?
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
niko
|
Viestin otsikko: Re: Joko saa luovuttaa? Lähetetty: 01.05.2009 19:47 |
Viestit: 996 Paikkakunta: Nokia
|
Aavistuksen on erilainen tuo H1:n johtosarja. Sen verran siitä kyllä apua oli, että sai 7-napaisen liittimen siitä rosvottua. Ja sitten kamalia jatkoja abikoilla askartelin, kun halusin vain nopeasti paikantaa vian. Eikä se piuhojen määrä, mutta se reitti, missä nuo kulkevat...
Mutta kone käypi kolisematta, kytkin toimii ja ihan mukavasti tuo vetääkin.
// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti # 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
|
|
|
|
 |
12Soupapes
|
Viestin otsikko: Re: Joko saa luovuttaa? Lähetetty: 01.05.2009 19:52 |
Viestit: 255
|
Elä vielä luovuta. Kävin juuri vähän silittelemässä omaa vihreetä, ja sehän innostui ihan sädehtimään.
PS. Tarkka katsoja löytää kuvasta pari muutakin XM:ää..
Arkikäytössä: XM V6 A Pallas Berline -91 XM TurboD12 A Break -98 Xantia 2.0i aut Break -98
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Joko saa luovuttaa? Lähetetty: 01.05.2009 20:04 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Niin, on nää Xm:t vaan sellasia että niitä pitää "hiplata" vaikkei välttämättä syytä olis, ja sitten kun syytä tulee niin sitä hiplaamista muuten riittää. Kuten vissiin tuosta koneenvaihtourakasta voi päätellä..? 160 kuvaa näytillä, kolme viikkoa oli laite telakalla, eikä kumma kyllä kertaakaan käyny mielessä luovuttaa..!  Tuollasen sitten tälläsin kokeeks paikalleen, pitäähän sitä ny tarkistaa että ahdot löytyy...  Kaipa tuo pitäs kiinnittää oikeesti jos tuota meinaa tuossa pitää, vaan ajatus kyllä oli ettei tuo kovin kauaa tuossa majailis. Letkulle kyllä tulee tarvetta vaikka mittari poistuisikin, kun vaan sais aikaseks askarrella vermeet joskus valmiiks asti... Pittää vaan käydä vielä hieromassa haaroitus tuolle, että pysyy toiminnassa alkuperäinenkin ahtopainemittari... Ja vois kai sitä askarrella samalla valoille sen katsastuskytkimen kun tuo keli on tuollanen...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
niko
|
Viestin otsikko: Re: Joko saa luovuttaa? Lähetetty: 01.05.2009 20:16 |
Viestit: 996 Paikkakunta: Nokia
|
Juu, ei muakaan koneenvaihdon aikana ihan hirveästi ahdistanut. Mutta nyt oli jo sellainen fiilis, että pitäisi päästä muita juttuja "viritelemään", niin vähän kiusaa tällaiset "pikkuviat". Ja kun tahdon, että se jousitus toimii niin kuin pitää, joten en halua alistua iskemään alle vaan jotain CX:n palloja.
Mutta onkos arvon raadilla tietoa, että kuinka herkästi H2 heittää kovaan moodiin, kun kaasupolkimeen koskee? Nyt tuntuu, että pienikin hipaisu pistää alustan jäykäksi. Ainoastaa todellinen mummokaasutus pitää moodin pehmeänä koko ajan.
Uutta muuten minulle oli, että täyskaasukiihdytyksessäkin jousitus palaa pehmeään moodiin, jos kaasupolkimen asento ei muutu... Vai onkohan tuossa nyt kaasupolkimen asennontunnistimen säätö pielessä?
// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti # 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
|
|
|
|
 |
niko
|
Viestin otsikko: Re: Joko saa luovuttaa? Lähetetty: 01.05.2009 21:15 |
Viestit: 996 Paikkakunta: Nokia
|
Laitetaas vielä kuva tämän päiväisen tuskan aiheuttajasta.  Liittimessä on seitsemän piuhaa, joista kolme pystyi katkaisemaan. Kaikki muut lähtivät irti vetäisemällä. Onko ihme, jos sähkö ei moisiesta läpi kulje. Näinhän siinä käy, kun joku oli aiemmin veistellyt valut pois johtojen ympäriltä, joten kuppa pääsee tuonnekin iskemään.
// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti # 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Joko saa luovuttaa? Lähetetty: 01.05.2009 21:32 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Niko, mistsää ruuvasti tuon irti? Mun V-kuugeli nimittäin heittää välillä tuota naurettavaakin naurettavampaa SPORT-modea päälle ja kyllä viiksettää se. Kuittaus napista SPORT-asentoon rauhoittaa tilanteen ja ongelma ei enää toistu. Niin eihän kunnon V-kuugelissa ole kuin 3 km johtoa  .....ainii, tossa vappu-aattona piti käydä myöhään illalla töissä ja oikeasti selvinpäin.... Oli helppo kenkäistä XM:ää moottoritiellä, ihan törkeästi, ja kas kummaa, BODIA ja SPORTTIA-modea ei tarjoiltu, luojan kiitos ja mutta outoa kuitenkin. Motarirampin päässä vauhti tosiaan oli jo sallitut 120 km/h +15%. Mutta koska Vapun menoliikenne oli kovimmillaan 22:00 aikaan Lahden väylällä niin olihan siinä jo hidastettava aikas nopeesti.
Viimeksi muokannut Cikatti päivämäärä 01.05.2009 21:39, muokattu yhteensä 1 kerran
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
niko
|
Viestin otsikko: Re: Joko saa luovuttaa? Lähetetty: 01.05.2009 21:37 |
Viestit: 996 Paikkakunta: Nokia
|
Cikatti kirjoitti: Niko, mistsää ruuvasti tuon irti? Y3 H2:ssa toi on auton alla, aikas tavalla repsikan jalkatilan alapuolella, siellä korkeudensäätimen lähellä. H1:ssä (johtosarjasta päätellen) lie jossain konetilassa rintapellissä. Y4:n kytentäkaavioista koitin katsella, mutta siinä lie vielä toisenlainen systeemi... Tekee hommasta ainakin haastavaa, kun joutuu pinnien järjestystä yleismittarilla tutkimaan... Ja jotta homma olisi hauska, niin tohon Hydractiveen liittyviä liittimiä on myös repsikan jalkatilassa. Mutta nuo tokko kuppaantuvat niin pahasti, kuin tuolla auton alla olevat.
// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti # 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Joko saa luovuttaa? Lähetetty: 01.05.2009 21:41 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Voihan nenä! Mulla on kosla jossa on vikakoodeja?! Töissä niitä vilisee liikaakin mutta nyt vapaa-ajallakin. Tuota, mites ne nollataan?
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Joko saa luovuttaa? Lähetetty: 01.05.2009 21:50 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
No men värkligen! Kuules, skannaatko ja tulen For.... siis XM:llä hakemaan niin ei tartte meilillä laittaa 
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
niko
|
Viestin otsikko: Re: Joko saa luovuttaa? Lähetetty: 01.05.2009 22:37 |
Viestit: 996 Paikkakunta: Nokia
|
Cikatti kirjoitti: Kuules, skannaatko ja tulen For.... siis XM:llä hakemaan niin ei tartte meilillä laittaa  Ei se sun XM:s tänne asti jaksa, Voortilla tuut kuitenkin  On se mulla levynkulmallakin jossain, jotta voin sähkömailillakin pläjäyttää 
// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti # 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Joko saa luovuttaa? Lähetetty: 01.05.2009 22:48 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
niko kirjoitti: Jos nyt olisi yhtään älliä päässä, niin toteaisi oppirahat maksetuiksi ja ajaisi tuon Kuusakoskelle.  Ei käy. Ei saa luovuttaa. Nih!
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Joko saa luovuttaa? Lähetetty: 02.05.2009 09:46 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Mutta kun se on vihreä, kyllä se on osasyy Kuusakoskella visiteeraamiseen Niko, jos sitä fileetä löytyy niin laitatko eej(mauh)fam.fi
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
niko
|
Viestin otsikko: Re: Joko saa luovuttaa? Lähetetty: 02.05.2009 19:04 |
Viestit: 996 Paikkakunta: Nokia
|
Joo, kyllä mää sit tiedotan, jos alkaa XM:n fileeraus  Ajelin tänään 300 kilsaa väärämmerkkisellä ja se vähän lievensi ahdistusta.
// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti # 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
|
|
|
|
 |
niko
|
Viestin otsikko: Re: Joko saa luovuttaa? Lähetetty: 06.05.2009 19:51 |
Viestit: 996 Paikkakunta: Nokia
|
Olipa hyvä, ettei tullut vielä paloiteltua... Nyt hydraulisysteemin putsailu alkaa hiljalleen kantaa hedelmää ja tänään koeajellessa tuo KakkaKuukka alkoi ensimmäistä kertaa tuntua XM:ltä. Jee jee 
// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti # 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
|
|
|
|
 |
|
|