Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/3 [ 57 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Tissier
ViestiLähetetty: 29.11.2010 23:35 

Viestit: 352
Terve!

Tissier purkautuu vihdoin:

http://www.flickr.com/photos/proa_ono/

t

s.v.



" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tissier
ViestiLähetetty: 29.11.2010 23:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
:shock:



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tissier
ViestiLähetetty: 30.11.2010 00:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1723
Paikkakunta: Parainen
Mielenkiintoista nähdä nuo rakenneratkaisut lasikuidun alta. Paitövei, leboncoin:ssa on myynnissä
nelipyöräinen Tissier-ambulanssi parilla tonnilla. Haku citroen ambulance.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tissier
ViestiLähetetty: 30.11.2010 08:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Tuota takakelkkahässäkkää katsellessa tuli taas mieleen, kuinka hieno voisi hydejousitettu autotraileri olla :geek:

Jos tuntuu, että rakentamiseen ei saa aikaa menemään riittävästi niin sitä voisi palaa myös katsastuskonttorilla :D



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tissier
ViestiLähetetty: 30.11.2010 09:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 866
Paikkakunta: Janakkala
Teuski kirjoitti:
Tuota takakelkkahässäkkää katsellessa tuli taas mieleen, kuinka hieno voisi hydejousitettu autotraileri olla :geek:

Tai asuntovaunu. :shock: Pysyisi tavarat hyllyillä paremmin järjestyksessä huonommillakin teillä...

Mikäs paja se oli, kun muutti C25:iin ja C35:iin taka-akselit mehujousille? Sellaisen akselin kun saisi jostain ja ymppäisi tuohon meidän Jumperiin... Ja olisihan sellainen kärryn akselinakin vallan mainio.



Ducato 3.0 ComfortMatic '08
Clio TCe 90 Dynamique '13
207 1.6 16V '07
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00
Visa 1.4 GT '83
AX First 1.4 Diesel '93
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tissier
ViestiLähetetty: 30.11.2010 10:29 

Viestit: 352
Kyllä se Tissierin paja oli. Ne valmisti muutossarjoja etenkin C25:een.



" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tissier
ViestiLähetetty: 30.11.2010 10:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Mitäs tuollainen kärry sitten vaatisi?
Akselin levitys, sähköinen hydepumppu, paineensäädin ja -varaaja ja säiliö löhmille?
Kärryyn oma akku niin riittäisi normaali peräkärrypistoke, kauankohan kestäisi lataamatta? Pitäisiäkö järjestää lataus?
Jarrut onkin sitten oma juttunsa... tosin kaipa sen jarruventtiilin siihen aisaan saisi virteltyä :D

Ei tarvis pitkiä ajosiltoja tai kippaavaa kärryä kun sen voisi laskea alas lastaamisen ajaksi. Menis paineettomat sitikatkin nätisti kyytiin :;)
Kannattaisikohan katsoa jo valmiiksi harmaahapsinen katsastusmies kun tulee katsastuksen aika? :D



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tissier
ViestiLähetetty: 30.11.2010 11:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Teuski kirjoitti:
Kärryyn oma akku niin riittäisi normaali peräkärrypistoke, kauankohan kestäisi lataamatta? Pitäisiäkö järjestää lataus?
Miksi ei samalla myös vetoautosta sähkösyöttö ja lisäksi sinne kärryyn torvi huutamaan (ihan sellainen sähköinen käy, ei tarvitse itse mennä sinne seisoskelemaan), kun valoille tulee sähköä, mutta hydrauliikalle ei. Sähköisesti tai hydraulisesti vapautuva seisontajarrukaan ei ehkä olisi paha turvatoiminto tuossa? Jousituksellehan toki tulisi vajoamisenesto?

Sähkönsyöttö akulta paksulla piuhalla vetokoukun viereen, jossa trukkiliitin. Tuohon tyyliin ratkaistiin appiukon klapinkuskauskärryn kippihydrauliikan sähkösyöttö myös (en nyt ihan tarkkaa tehoa muista, mutta jossain 1,5 kW luokassa muistaakseni liikutaan).



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tissier
ViestiLähetetty: 30.11.2010 11:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 866
Paikkakunta: Janakkala
Teuski kirjoitti:
Jarrut onkin sitten oma juttunsa... tosin kaipa sen jarruventtiilin siihen aisaan saisi virteltyä :D

Sellainen menee ehkä yli katsastusmiehen ymmärryksen, mutta kyllähän hydraulisia työntöjarruja on ollut kautta aikojen. Tässäkin trailerissa on sellaiset. Eli siinä on vetopään jarrutangon päässä tavallinen jarrupääsylinteri, jota saa myös käsijarrukahvalla painettua.

Peruutusautomatiikan järjestetäminen käytettäessä auton akselista peräisin olevia jarruja lienee kuitenkin varsin haasteellista, joten helpommalla päässee käyttämällä valmiita perävaunun napoja vaijerijarruineen.



Ducato 3.0 ComfortMatic '08
Clio TCe 90 Dynamique '13
207 1.6 16V '07
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00
Visa 1.4 GT '83
AX First 1.4 Diesel '93
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tissier
ViestiLähetetty: 30.11.2010 12:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Hydraulinen kärry on jo olemassa, ei muuta kuin yhteydenotot tekijään ja vinkkejä kysymään... ;)

Kuva



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tissier
ViestiLähetetty: 30.11.2010 12:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
laakeri kirjoitti:
Miksi ei samalla myös vetoautosta sähkösyöttö ja lisäksi sinne kärryyn torvi huutamaan (ihan sellainen sähköinen käy, ei tarvitse itse mennä sinne seisoskelemaan), kun valoille tulee sähköä, mutta hydrauliikalle ei.


Tuokin kävi mielessä, mutta olishan se hienompaa kun kärry kävisi auton kuin auton perään ilman ylimääräisiä virityksiä :)



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tissier
ViestiLähetetty: 30.11.2010 12:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Teuski kirjoitti:
Tuokin kävi mielessä, mutta olishan se hienompaa kun kärry kävisi auton kuin auton perään ilman ylimääräisiä virityksiä :)
Eihän pikkukärryssä ole kuin yksi sähköpistoke ja yksi varmistusvaijeri kytkettävänä muutenkaan, joten aika vähäisenä vielä pysyy. Pääsee normaalin isomman kärryn tasolle oikeastaan ;)



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tissier
ViestiLähetetty: 09.10.2011 19:39 

Viestit: 352
Taas on projekti nytkähtänyt vähän etiäppäin. Tuli lisäksi hommattua varaosa-auto.
t

s.v.


Liitteet:
IMG_1230.jpg
IMG_1230.jpg [ 76.94 KiB | Katsottu 27392 kertaa ]
IMG_1227.jpg
IMG_1227.jpg [ 64.96 KiB | Katsottu 27394 kertaa ]
IMG_1237.jpg
IMG_1237.jpg [ 70.2 KiB | Katsottu 27395 kertaa ]

" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tissier
ViestiLähetetty: 09.10.2011 19:42 

Viestit: 352
Ja vielä lisää. . . .

Paluuputkisto, se muovista tehty, tuli nyt rakennettua pneumatiikkakamoista. Toiminee niinkin? Ainakin liitokset on lujempia, kuin alkuperäiset.


Liitteet:
IMG_1243.jpg
IMG_1243.jpg [ 70.15 KiB | Katsottu 27402 kertaa ]
IMG_1241.jpg
IMG_1241.jpg [ 65.97 KiB | Katsottu 27392 kertaa ]

" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tissier
ViestiLähetetty: 10.10.2011 14:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Teuski kirjoitti:
Jarrut onkin sitten oma juttunsa... tosin kaipa sen jarruventtiilin siihen aisaan saisi virteltyä
Rakenteluihioksi pitäisi etsiä tarpeeksi vanha jo valmiiksi nestejarruilla oleva perävaunu.

Uuden omavalmisteisen kärryn teko alkaa olla jo taidetta, etenkin jos siihen haluaa jarrut:
http://leimalle.com/tietoa/perakarrynteko.php



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tissier
ViestiLähetetty: 17.10.2011 11:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Tulipahan mieleen sellainenkin asia, että sähköpumpun lisäksi voisi varmaan olla peräkärryn pyörältä voimansa saava mekaaninen hydraulipumppu, "varmistuksena". Sopivalla välityksellä tuskin jarruttaisi niin kovasti, että haittaisi?



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tissier
ViestiLähetetty: 17.10.2011 12:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
laakeri kirjoitti:
Tulipahan mieleen sellainenkin asia, että sähköpumpun lisäksi voisi varmaan olla peräkärryn pyörältä voimansa saava mekaaninen hydraulipumppu, "varmistuksena". Sopivalla välityksellä tuskin jarruttaisi niin kovasti, että haittaisi?
Onko kukaan nähnyt missään lukuja, paljonko Sitikan hydraulipumpun tehontarve on?

Hmm. Onhan tuo laskettavissa kun tietää varaajapallon sisältämän energian. Pitääpä kaivaa hydrauliikan kirja esiin.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tissier
ViestiLähetetty: 17.10.2011 18:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2644
Paikkakunta: Päijät-Häme
Voisitteko rakentaa sen peräkärrynne jossain toisessa ketjussa? Kiinnostava aihe sinänsä mutta tissi..er kiinnostaa enempi ;)



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tissier
ViestiLähetetty: 17.10.2011 19:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
eipä tuo rakentelu juurikaan haittaa kun sen voi helposti ohittaa menemättä sille sivulle. :D


Paikalla
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tissier
ViestiLähetetty: 17.10.2011 23:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Kaapelimies kirjoitti:
Voisitteko rakentaa sen peräkärrynne jossain toisessa ketjussa? Kiinnostava aihe sinänsä mutta tissi..er kiinnostaa enempi ;)

Pakko olla kyllä Kaapelin kanssa samaa mieltä ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tissier
ViestiLähetetty: 31.01.2012 21:25 

Viestit: 352
Tissier kokoontuu vihdoin. Koppa on nostettu päälle. Seuraavaksi teen uuden väliseinän vanhan lahonneen lastulevyisen tilalle. Seinä laitetaan vähän alkuperäista taaemmaksi paremman takajalkatilan toivossa.
Tästä se pikkuhiljaa etenee, kun ei anna epätoivolle pikkusormea, vaan näkertelee hiljalleen eteenpäin.


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Runko raakileena
IMG_1402.jpg
IMG_1402.jpg [ 70.94 KiB | Katsottu 25991 kertaa ]

" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tissier
ViestiLähetetty: 31.01.2012 21:26 

Viestit: 352
Koppa on taas mukana. Pultireiätkin meni melki kohdalleen kerrasta.


Liitteet:
IMG_1421.jpg
IMG_1421.jpg [ 55.54 KiB | Katsottu 25992 kertaa ]

" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tissier
ViestiLähetetty: 31.01.2012 22:46 

Viestit: 5124
Hienoa!

Olikos alkuperäinen keula niin ruosteessa että oli pakko vaihtaa?
Miten tuo keulan vaihto onnistuu nykyään ja saako vielä rekisteriin? Onko tämä sellainen kanta-auto + prosentti juttu ja kumpi näistä autoista sitten syntyy uutena; keulan mukaisilla papereilla vai kopan?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tissier
ViestiLähetetty: 01.02.2012 10:10 

Viestit: 352
Kyllä se keulan vaihto onnistuu ihan vaihtamalla. Kaikki tunnusluvut ovat takarungossa, eli meistos ja Tissierin messinkikilpi. Maalautan koko hoidon valkoiseksi, niin on kuvissa ihan samannäköinen kuin ennenkin.
Vanha keulaosa oli kolaroitu banaaniksi ja helmojen lisävahvikepalkeista oli alapuolisko ja etummainen puoli metriä muuttunut ruosteeksi, joten ne olis pitänyt kuitenkin vaihtaa, mikä puolestaan olisi edellyttänyt korin poisnostoa.
Etuoven ikkunakarmi meni vänkärin puolella osittain takaoven karmin päälle, eikä ollut säätövaraa enää. Päätin sitten tehdä radikaalin ratkaisun.



" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tissier
ViestiLähetetty: 01.02.2012 11:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Magee on prokkis.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/3 [ 57 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: