|
Kirjoittaja |
Viesti |
sitikan vanki
|
Viestin otsikko: Tissier Lähetetty: 29.11.2010 23:35 |
Viestit: 352
|
" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
|
|
|
|
 |
Siert
|
Viestin otsikko: Re: Tissier Lähetetty: 29.11.2010 23:53 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Tissier Lähetetty: 30.11.2010 00:43 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
Mielenkiintoista nähdä nuo rakenneratkaisut lasikuidun alta. Paitövei, leboncoin:ssa on myynnissä nelipyöräinen Tissier-ambulanssi parilla tonnilla. Haku citroen ambulance.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
Eki
|
Viestin otsikko: Re: Tissier Lähetetty: 30.11.2010 09:13 |
Viestit: 866 Paikkakunta: Janakkala
|
Teuski kirjoitti: Tuota takakelkkahässäkkää katsellessa tuli taas mieleen, kuinka hieno voisi hydejousitettu autotraileri olla Tai asuntovaunu.  Pysyisi tavarat hyllyillä paremmin järjestyksessä huonommillakin teillä... Mikäs paja se oli, kun muutti C25:iin ja C35:iin taka-akselit mehujousille? Sellaisen akselin kun saisi jostain ja ymppäisi tuohon meidän Jumperiin... Ja olisihan sellainen kärryn akselinakin vallan mainio.
Ducato 3.0 ComfortMatic '08 Clio TCe 90 Dynamique '13 207 1.6 16V '07 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00 Visa 1.4 GT '83 AX First 1.4 Diesel '93
|
|
|
|
 |
sitikan vanki
|
Viestin otsikko: Re: Tissier Lähetetty: 30.11.2010 10:29 |
Viestit: 352
|
Kyllä se Tissierin paja oli. Ne valmisti muutossarjoja etenkin C25:een.
" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Tissier Lähetetty: 30.11.2010 10:53 |
Viestit: 7815 Paikkakunta: Eurajoki
|
Mitäs tuollainen kärry sitten vaatisi? Akselin levitys, sähköinen hydepumppu, paineensäädin ja -varaaja ja säiliö löhmille? Kärryyn oma akku niin riittäisi normaali peräkärrypistoke, kauankohan kestäisi lataamatta? Pitäisiäkö järjestää lataus? Jarrut onkin sitten oma juttunsa... tosin kaipa sen jarruventtiilin siihen aisaan saisi virteltyä  Ei tarvis pitkiä ajosiltoja tai kippaavaa kärryä kun sen voisi laskea alas lastaamisen ajaksi. Menis paineettomat sitikatkin nätisti kyytiin :;) Kannattaisikohan katsoa jo valmiiksi harmaahapsinen katsastusmies kun tulee katsastuksen aika? 
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Tissier Lähetetty: 30.11.2010 11:20 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Teuski kirjoitti: Kärryyn oma akku niin riittäisi normaali peräkärrypistoke, kauankohan kestäisi lataamatta? Pitäisiäkö järjestää lataus? Miksi ei samalla myös vetoautosta sähkösyöttö ja lisäksi sinne kärryyn torvi huutamaan (ihan sellainen sähköinen käy, ei tarvitse itse mennä sinne seisoskelemaan), kun valoille tulee sähköä, mutta hydrauliikalle ei. Sähköisesti tai hydraulisesti vapautuva seisontajarrukaan ei ehkä olisi paha turvatoiminto tuossa? Jousituksellehan toki tulisi vajoamisenesto? Sähkönsyöttö akulta paksulla piuhalla vetokoukun viereen, jossa trukkiliitin. Tuohon tyyliin ratkaistiin appiukon klapinkuskauskärryn kippihydrauliikan sähkösyöttö myös (en nyt ihan tarkkaa tehoa muista, mutta jossain 1,5 kW luokassa muistaakseni liikutaan).
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Eki
|
Viestin otsikko: Re: Tissier Lähetetty: 30.11.2010 11:26 |
Viestit: 866 Paikkakunta: Janakkala
|
Teuski kirjoitti: Jarrut onkin sitten oma juttunsa... tosin kaipa sen jarruventtiilin siihen aisaan saisi virteltyä  Sellainen menee ehkä yli katsastusmiehen ymmärryksen, mutta kyllähän hydraulisia työntöjarruja on ollut kautta aikojen. Tässäkin trailerissa on sellaiset. Eli siinä on vetopään jarrutangon päässä tavallinen jarrupääsylinteri, jota saa myös käsijarrukahvalla painettua. Peruutusautomatiikan järjestetäminen käytettäessä auton akselista peräisin olevia jarruja lienee kuitenkin varsin haasteellista, joten helpommalla päässee käyttämällä valmiita perävaunun napoja vaijerijarruineen.
Ducato 3.0 ComfortMatic '08 Clio TCe 90 Dynamique '13 207 1.6 16V '07 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00 Visa 1.4 GT '83 AX First 1.4 Diesel '93
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Tissier Lähetetty: 30.11.2010 12:14 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Hydraulinen kärry on jo olemassa, ei muuta kuin yhteydenotot tekijään ja vinkkejä kysymään...  
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Tissier Lähetetty: 30.11.2010 12:31 |
Viestit: 7815 Paikkakunta: Eurajoki
|
laakeri kirjoitti: Miksi ei samalla myös vetoautosta sähkösyöttö ja lisäksi sinne kärryyn torvi huutamaan (ihan sellainen sähköinen käy, ei tarvitse itse mennä sinne seisoskelemaan), kun valoille tulee sähköä, mutta hydrauliikalle ei. Tuokin kävi mielessä, mutta olishan se hienompaa kun kärry kävisi auton kuin auton perään ilman ylimääräisiä virityksiä 
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Tissier Lähetetty: 30.11.2010 12:46 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Teuski kirjoitti: Tuokin kävi mielessä, mutta olishan se hienompaa kun kärry kävisi auton kuin auton perään ilman ylimääräisiä virityksiä  Eihän pikkukärryssä ole kuin yksi sähköpistoke ja yksi varmistusvaijeri kytkettävänä muutenkaan, joten aika vähäisenä vielä pysyy. Pääsee normaalin isomman kärryn tasolle oikeastaan 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
sitikan vanki
|
Viestin otsikko: Re: Tissier Lähetetty: 09.10.2011 19:39 |
Viestit: 352
|
|
|
|
 |
sitikan vanki
|
Viestin otsikko: Re: Tissier Lähetetty: 09.10.2011 19:42 |
Viestit: 352
|
Ja vielä lisää. . . .
Paluuputkisto, se muovista tehty, tuli nyt rakennettua pneumatiikkakamoista. Toiminee niinkin? Ainakin liitokset on lujempia, kuin alkuperäiset.
Liitteet: |

IMG_1243.jpg [ 70.15 KiB | Katsottu 27402 kertaa ]
|

IMG_1241.jpg [ 65.97 KiB | Katsottu 27392 kertaa ]
|
" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Tissier Lähetetty: 10.10.2011 14:05 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Teuski kirjoitti: Jarrut onkin sitten oma juttunsa... tosin kaipa sen jarruventtiilin siihen aisaan saisi virteltyä Rakenteluihioksi pitäisi etsiä tarpeeksi vanha jo valmiiksi nestejarruilla oleva perävaunu. Uuden omavalmisteisen kärryn teko alkaa olla jo taidetta, etenkin jos siihen haluaa jarrut: http://leimalle.com/tietoa/perakarrynteko.php
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Tissier Lähetetty: 17.10.2011 11:17 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Tulipahan mieleen sellainenkin asia, että sähköpumpun lisäksi voisi varmaan olla peräkärryn pyörältä voimansa saava mekaaninen hydraulipumppu, "varmistuksena". Sopivalla välityksellä tuskin jarruttaisi niin kovasti, että haittaisi?
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Tissier Lähetetty: 17.10.2011 12:37 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
laakeri kirjoitti: Tulipahan mieleen sellainenkin asia, että sähköpumpun lisäksi voisi varmaan olla peräkärryn pyörältä voimansa saava mekaaninen hydraulipumppu, "varmistuksena". Sopivalla välityksellä tuskin jarruttaisi niin kovasti, että haittaisi? Onko kukaan nähnyt missään lukuja, paljonko Sitikan hydraulipumpun tehontarve on? Hmm. Onhan tuo laskettavissa kun tietää varaajapallon sisältämän energian. Pitääpä kaivaa hydrauliikan kirja esiin.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Tissier Lähetetty: 17.10.2011 18:38 |
Viestit: 2644 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Voisitteko rakentaa sen peräkärrynne jossain toisessa ketjussa? Kiinnostava aihe sinänsä mutta tissi..er kiinnostaa enempi 
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Tissier Lähetetty: 17.10.2011 19:10 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
eipä tuo rakentelu juurikaan haittaa kun sen voi helposti ohittaa menemättä sille sivulle. 
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: Tissier Lähetetty: 17.10.2011 23:34 |
Viestit: 2821
|
Kaapelimies kirjoitti: Voisitteko rakentaa sen peräkärrynne jossain toisessa ketjussa? Kiinnostava aihe sinänsä mutta tissi..er kiinnostaa enempi  Pakko olla kyllä Kaapelin kanssa samaa mieltä 
|
|
|
|
 |
sitikan vanki
|
Viestin otsikko: Re: Tissier Lähetetty: 31.01.2012 21:25 |
Viestit: 352
|
Tissier kokoontuu vihdoin. Koppa on nostettu päälle. Seuraavaksi teen uuden väliseinän vanhan lahonneen lastulevyisen tilalle. Seinä laitetaan vähän alkuperäista taaemmaksi paremman takajalkatilan toivossa. Tästä se pikkuhiljaa etenee, kun ei anna epätoivolle pikkusormea, vaan näkertelee hiljalleen eteenpäin.
Liitteet: |
Tiedoston kommentti: Runko raakileena

IMG_1402.jpg [ 70.94 KiB | Katsottu 25991 kertaa ]
|
" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
|
|
|
|
 |
sitikan vanki
|
Viestin otsikko: Re: Tissier Lähetetty: 31.01.2012 21:26 |
Viestit: 352
|
Koppa on taas mukana. Pultireiätkin meni melki kohdalleen kerrasta.
Liitteet: |

IMG_1421.jpg [ 55.54 KiB | Katsottu 25992 kertaa ]
|
" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Tissier Lähetetty: 31.01.2012 22:46 |
Viestit: 5124
|
Hienoa!
Olikos alkuperäinen keula niin ruosteessa että oli pakko vaihtaa? Miten tuo keulan vaihto onnistuu nykyään ja saako vielä rekisteriin? Onko tämä sellainen kanta-auto + prosentti juttu ja kumpi näistä autoista sitten syntyy uutena; keulan mukaisilla papereilla vai kopan?
|
|
|
|
 |
sitikan vanki
|
Viestin otsikko: Re: Tissier Lähetetty: 01.02.2012 10:10 |
Viestit: 352
|
Kyllä se keulan vaihto onnistuu ihan vaihtamalla. Kaikki tunnusluvut ovat takarungossa, eli meistos ja Tissierin messinkikilpi. Maalautan koko hoidon valkoiseksi, niin on kuvissa ihan samannäköinen kuin ennenkin. Vanha keulaosa oli kolaroitu banaaniksi ja helmojen lisävahvikepalkeista oli alapuolisko ja etummainen puoli metriä muuttunut ruosteeksi, joten ne olis pitänyt kuitenkin vaihtaa, mikä puolestaan olisi edellyttänyt korin poisnostoa. Etuoven ikkunakarmi meni vänkärin puolella osittain takaoven karmin päälle, eikä ollut säätövaraa enää. Päätin sitten tehdä radikaalin ratkaisun.
" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
|
|
|
|
 |
|
|