Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 3/5 [ 111 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 21.10.2011 07:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Siert kirjoitti:
Lauri kirjoitti:
Minulla on myös tuollainen teline, mutta siinä ainakin on kippi mikä mahdollistaa takaluukun aukaisun, vaikka teline olisi pyörineen paikoillaan. Voi tietenkin olla, ettei se kippaa kylliksi GS:n tarpeisiin.
Takaluukku mene kiinni jo osaan mitä ei kippaa. GS:lla takaluukku mene noin 2cm koukun yli siis ei voi laita siihen mitään kiinni jos haluat vielä aukea luukku. Sen takia ei olikin yllätys minulle.
Vastausta viiveellä, kun tuli nyt huomattua. Jos löydät GS:n kattotelineet jostain, niin pyörien kuljettamiseenhan on helpompikin ratkaisu. Ei ole pienintäkään ongelmaa avata takaluukkua tämän pyörätelineen kanssa:
Liitteet:
195-65-15.jpg
195-65-15.jpg [ 113.39 KiB | Katsottu 19263 kertaa ]



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 21.10.2011 10:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
Totta. Mutta kuin takaluukku on GS:ssa niin outo ratkaisu, mulla on kuitenkin tavallisesti tavarat takapenkissa. Pyöräteline sopii kuitenkin hyvin takakontissa. Sitä voi siis aina viedä mukaan, ja ei vie tilaa kellarikomerossa.



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 21.04.2012 17:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
GS on häettu tänään talvisäilytyksestä. Edelleen auto toimii hyvin, vaikka tulossa on muutama juttuja.



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 22.05.2012 09:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
Vuoden ensimmäinen tuhat kilometri on tullut mittarille. Auto lähti kylmänä huonosti käyntiin, mutta kuin minulla oli muuta projekteja menossa en kiinnostunut korjauksesta. Kunnes viime perjantaina työmatkä ei enaa onnistui. Silloin oli siis pakko vaihda benssasuodatin ja avata kaasutin parkkiruudussa, olisi parempi ollut jos olisin tehnyt se ennen kuin auto hajosi kokonaan... ainakin nyt käynnistaa taas helposti!



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 11.06.2012 10:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
Meni se taas helposti katsastuksen läpi



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 15.06.2012 20:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 609
Paikkakunta: Kouvola

Profiili WWW
Siert,

Onnea leimasta =)
GS on vaan niin hieno vaunu!

Mulla on muuten kolme GS:n kaasuttimen tiivistesarjaa jos luulet että niistä olisi apua kaasareiden kanssa?
Ovat alkuperäisiä Citroen sarjoja eli ovat ns. "vanhaa varastoa".

Kuva

T:Mika



Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 16.06.2012 11:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
Kiitos tarjouksesta, mutta minulla on GS:lla Weber kaasutin eikä Solex. Kaasuttimella ei ole muuten enää ongelmia ja tiivisteet ovat jo joskus vaihdettu.



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 24.06.2012 21:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
Kuva



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 25.06.2012 21:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 203
Paikkakunta: Helsinki

Profiili WWW
Wau! :)



Xsara 1.6i
Porsche 944 -86
EX-BX 16 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 26.06.2012 16:49 

Viestit: 519
IsoD kirjoitti:
Siert,

Mulla on muuten kolme GS:n kaasuttimen tiivistesarjaa jos luulet että niistä olisi apua kaasareiden kanssa?
Ovat alkuperäisiä Citroen sarjoja eli ovat ns. "vanhaa varastoa".

T:Mika


Voisit ottaa noita D-miittiin mukaan, jos vaikka innostuisis poikkeamaan. Meikäläisen GSA:ssa on Solexi, ehkä tiivistesarjalle tulee joskus tarve.



Dee Schneider ja Tepsu
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 21.10.2012 17:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
Vihdoinkin kone tuli nostettu pois GS:stä. Aika helppo oli. Nyt voin vaihda kytkimen painelaakeri. On myös tarkoitukseni siivoa moottoritilaa vähän.
Kuva



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 11.11.2012 11:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
Kuva
Kuva
Kuva

Jotain tuli tehty ;) Kyseessä on siis öljynpalautusputken tiiviste vaihtoa. En tiedä mikä kytkimille on tapahtunut. Vaikka kytkin ei ollut ihan loppuun, vauhtipyörä on pakko viedä konepajalle.



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 11.11.2012 19:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
Kuva
Kuva



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 11.11.2012 21:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Tiivistekeskukselta Viton-kumia O-renkaiksi ja Wúrthin punaista silikoonia ylä ja alapäähän paluuputkiin. Trust me!

Jos vaihdat nokka-hihnat, älä luota hihnojen ajoitusmerkkeihin, vaan laske hampaat tarkasti!



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 12.11.2012 08:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
Akaile kirjoitti:
Jos vaihdat nokka-hihnat, älä luota hihnojen ajoitusmerkkeihin, vaan laske hampaat tarkasti!

Juu tiedän, olen jo joskus tehnyt sen, joten käytän nyt samat hihnat uudelleen samassa asentoon. Tai ehkä vaihdan, en tiedä vielä.



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 13.11.2012 18:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1332
Paikkakunta: Järvenpää
Paljonkos tuo geesun motti muuten painaa?



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 13.11.2012 19:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Wesa kirjoitti:
Paljonkos tuo geesun motti muuten painaa?

N. 75kg, lukee noissa AKE:n muutoslupalapuissa. Lie oikein, ja vauhtipyörän yms osien kanssa, täydellisenä käyntikuntoisena..?

Ei tuollasta ihan mielellään itsekseen nostele, kuten Sätkän konetta... :roll:



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 13.11.2012 19:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
tarvitaanko tuohon hommaan joku lupalappukin ? :o


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 13.11.2012 19:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
kokemjne kirjoitti:
tarvitaanko tuohon hommaan joku lupalappukin ? :o

Mihin hommaan? :roll:

En tiedä mihin tuota painoa Wesa kyseli, mutta siihen mistä tuon painon katsoin tarvitaan kyllä. Muutoslupalappu on kun aikanaan Rättäriin on haettu lupaa tällätä GS:n moottori, sitä ei ilman lupia tehdä jos sen siten haluaa tehdä että kestää päivänvalon...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 13.11.2012 20:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
tuollahan puhutaan vuosimallin 1978 Citroen GS 1220 Club versiosta. perusmoottori G12/212 .
jos sinne tällää vaikka G12/619 koneen niin sellaisen löytää vain se joka tietää mitä ettiä.
ja vaikka laittais G13 koneetkin ,niin ei sitä missään leimaamossa huomattas.
se on sitten toinen juttu jos noita virittää sätkän keulalle.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 13.11.2012 22:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
kokemjne kirjoitti:
se on sitten toinen juttu jos noita virittää sätkän keulalle.


videovastaus tuohon lausahdukseen alkaa kohdasta 1:22 http://www.youtube.com/watch?v=7l3wgP_s ... ure=relmfu
(muutenkin ko. sketsi sivuaa hiuksenhienosti tätä katsastamista ja suomen lakikäytäntöjä)



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 13.11.2012 22:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1332
Paikkakunta: Järvenpää
jasu kirjoitti:
Mihin hommaan? :roll:

En tiedä mihin tuota painoa Wesa kyseli, mutta siihen mistä tuon painon katsoin tarvitaan kyllä. Muutoslupalappu on kun aikanaan Rättäriin on haettu lupaa tällätä GS:n moottori, sitä ei ilman lupia tehdä jos sen siten haluaa tehdä että kestää päivänvalon...


Yritän vähän haarukoida miten paljon tuon moottorin korvaaminen 55 kiloisella sähkömoottorilla vaikuttaa kokonaispainoon kun lisäksi lähtee putkisto ja tankki?



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 13.11.2012 22:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
Wesa kirjoitti:
Paljonkos tuo geesun motti muuten painaa?

En tiedä, 75kg kuulosta suunilleen oikein.



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 18.11.2012 18:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
Kuva
Kuva



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 18.11.2012 21:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Uudet männät ja kampiakselin stefa? Mistä moisia herkkuja?



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 3/5 [ 111 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: