|
Kirjoittaja |
Viesti |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club Lähetetty: 21.10.2011 07:11 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Siert kirjoitti: Lauri kirjoitti: Minulla on myös tuollainen teline, mutta siinä ainakin on kippi mikä mahdollistaa takaluukun aukaisun, vaikka teline olisi pyörineen paikoillaan. Voi tietenkin olla, ettei se kippaa kylliksi GS:n tarpeisiin. Takaluukku mene kiinni jo osaan mitä ei kippaa. GS:lla takaluukku mene noin 2cm koukun yli siis ei voi laita siihen mitään kiinni jos haluat vielä aukea luukku. Sen takia ei olikin yllätys minulle. Vastausta viiveellä, kun tuli nyt huomattua. Jos löydät GS:n kattotelineet jostain, niin pyörien kuljettamiseenhan on helpompikin ratkaisu. Ei ole pienintäkään ongelmaa avata takaluukkua tämän pyörätelineen kanssa: Liitteet:
195-65-15.jpg [ 113.39 KiB | Katsottu 19275 kertaa ]
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Siert
|
Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club Lähetetty: 21.10.2011 10:30 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
Totta. Mutta kuin takaluukku on GS:ssa niin outo ratkaisu, mulla on kuitenkin tavallisesti tavarat takapenkissa. Pyöräteline sopii kuitenkin hyvin takakontissa. Sitä voi siis aina viedä mukaan, ja ei vie tilaa kellarikomerossa.
1978 Citroën GS Club
|
|
|
|
 |
Siert
|
Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club Lähetetty: 21.04.2012 17:21 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
GS on häettu tänään talvisäilytyksestä. Edelleen auto toimii hyvin, vaikka tulossa on muutama juttuja.
1978 Citroën GS Club
|
|
|
|
 |
Siert
|
Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club Lähetetty: 22.05.2012 09:10 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
Vuoden ensimmäinen tuhat kilometri on tullut mittarille. Auto lähti kylmänä huonosti käyntiin, mutta kuin minulla oli muuta projekteja menossa en kiinnostunut korjauksesta. Kunnes viime perjantaina työmatkä ei enaa onnistui. Silloin oli siis pakko vaihda benssasuodatin ja avata kaasutin parkkiruudussa, olisi parempi ollut jos olisin tehnyt se ennen kuin auto hajosi kokonaan... ainakin nyt käynnistaa taas helposti!
1978 Citroën GS Club
|
|
|
|
 |
Siert
|
Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club Lähetetty: 11.06.2012 10:08 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
|
|
|
 |
Siert
|
Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club Lähetetty: 16.06.2012 11:07 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
Kiitos tarjouksesta, mutta minulla on GS:lla Weber kaasutin eikä Solex. Kaasuttimella ei ole muuten enää ongelmia ja tiivisteet ovat jo joskus vaihdettu.
1978 Citroën GS Club
|
|
|
|
 |
Siert
|
Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club Lähetetty: 24.06.2012 21:02 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
|
|
|
 |
BXboy89
|
Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club Lähetetty: 26.06.2012 16:49 |
Viestit: 519
|
IsoD kirjoitti: Siert,
Mulla on muuten kolme GS:n kaasuttimen tiivistesarjaa jos luulet että niistä olisi apua kaasareiden kanssa? Ovat alkuperäisiä Citroen sarjoja eli ovat ns. "vanhaa varastoa".
T:Mika Voisit ottaa noita D-miittiin mukaan, jos vaikka innostuisis poikkeamaan. Meikäläisen GSA:ssa on Solexi, ehkä tiivistesarjalle tulee joskus tarve.
Dee Schneider ja Tepsu
|
|
|
|
 |
Siert
|
Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club Lähetetty: 21.10.2012 17:37 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
Vihdoinkin kone tuli nostettu pois GS:stä. Aika helppo oli. Nyt voin vaihda kytkimen painelaakeri. On myös tarkoitukseni siivoa moottoritilaa vähän. 
1978 Citroën GS Club
|
|
|
|
 |
Siert
|
Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club Lähetetty: 11.11.2012 11:41 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
|
|
|
 |
Siert
|
Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club Lähetetty: 11.11.2012 19:51 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club Lähetetty: 11.11.2012 21:49 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Tiivistekeskukselta Viton-kumia O-renkaiksi ja Wúrthin punaista silikoonia ylä ja alapäähän paluuputkiin. Trust me!
Jos vaihdat nokka-hihnat, älä luota hihnojen ajoitusmerkkeihin, vaan laske hampaat tarkasti!
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
Siert
|
Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club Lähetetty: 12.11.2012 08:22 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
Akaile kirjoitti: Jos vaihdat nokka-hihnat, älä luota hihnojen ajoitusmerkkeihin, vaan laske hampaat tarkasti! Juu tiedän, olen jo joskus tehnyt sen, joten käytän nyt samat hihnat uudelleen samassa asentoon. Tai ehkä vaihdan, en tiedä vielä.
1978 Citroën GS Club
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club Lähetetty: 13.11.2012 18:56 |
Viestit: 1332 Paikkakunta: Järvenpää
|
Paljonkos tuo geesun motti muuten painaa?
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club Lähetetty: 13.11.2012 19:06 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Wesa kirjoitti: Paljonkos tuo geesun motti muuten painaa? N. 75kg, lukee noissa AKE:n muutoslupalapuissa. Lie oikein, ja vauhtipyörän yms osien kanssa, täydellisenä käyntikuntoisena..? Ei tuollasta ihan mielellään itsekseen nostele, kuten Sätkän konetta... 
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club Lähetetty: 13.11.2012 19:15 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
tarvitaanko tuohon hommaan joku lupalappukin ? 
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club Lähetetty: 13.11.2012 19:43 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
kokemjne kirjoitti: tarvitaanko tuohon hommaan joku lupalappukin ?  Mihin hommaan? En tiedä mihin tuota painoa Wesa kyseli, mutta siihen mistä tuon painon katsoin tarvitaan kyllä. Muutoslupalappu on kun aikanaan Rättäriin on haettu lupaa tällätä GS:n moottori, sitä ei ilman lupia tehdä jos sen siten haluaa tehdä että kestää päivänvalon...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club Lähetetty: 13.11.2012 20:31 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
tuollahan puhutaan vuosimallin 1978 Citroen GS 1220 Club versiosta. perusmoottori G12/212 . jos sinne tällää vaikka G12/619 koneen niin sellaisen löytää vain se joka tietää mitä ettiä. ja vaikka laittais G13 koneetkin ,niin ei sitä missään leimaamossa huomattas. se on sitten toinen juttu jos noita virittää sätkän keulalle.
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club Lähetetty: 13.11.2012 22:11 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
kokemjne kirjoitti: se on sitten toinen juttu jos noita virittää sätkän keulalle. videovastaus tuohon lausahdukseen alkaa kohdasta 1:22 http://www.youtube.com/watch?v=7l3wgP_s ... ure=relmfu (muutenkin ko. sketsi sivuaa hiuksenhienosti tätä katsastamista ja suomen lakikäytäntöjä)
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club Lähetetty: 13.11.2012 22:34 |
Viestit: 1332 Paikkakunta: Järvenpää
|
jasu kirjoitti: Mihin hommaan? En tiedä mihin tuota painoa Wesa kyseli, mutta siihen mistä tuon painon katsoin tarvitaan kyllä. Muutoslupalappu on kun aikanaan Rättäriin on haettu lupaa tällätä GS:n moottori, sitä ei ilman lupia tehdä jos sen siten haluaa tehdä että kestää päivänvalon... Yritän vähän haarukoida miten paljon tuon moottorin korvaaminen 55 kiloisella sähkömoottorilla vaikuttaa kokonaispainoon kun lisäksi lähtee putkisto ja tankki?
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
Siert
|
Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club Lähetetty: 13.11.2012 22:50 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
Wesa kirjoitti: Paljonkos tuo geesun motti muuten painaa? En tiedä, 75kg kuulosta suunilleen oikein.
1978 Citroën GS Club
|
|
|
|
 |
Siert
|
Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club Lähetetty: 18.11.2012 18:38 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club Lähetetty: 18.11.2012 21:27 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Uudet männät ja kampiakselin stefa? Mistä moisia herkkuja?
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
|
|