Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantia 1,8, vm2000
ViestiLähetetty: 18.07.2014 12:57 

Viestit: 138
Hej.

Vaemo soitteli Lappeenrannasta, et jätti zitikka liikennevaloihin. Kytkin painuu pohjaan, vaihdekeppi liikkuu, mut auto ei. Joku kanssa-autoilija oli saanu sen siirrettyy pois risteyksestä laittamalla sammuksissa vaihteen päälle ja sit auto käyntiin. Siten liikku.

Tän enempää en tiedä, ja itse oon 150km päässä potilaasta. Oisko ehdotuksia / ajatuksia? Lähinnä, jos meen sitä kattoo, ni mitä pitää ottaa mukaan?

Tai jos joku paikallis-osaaja vois käydä ehtiessään linnoituksella (sinne se hinattiin) pelastaa neidon pulasta. Tässä tapauksessa mun puh O5O 4O11 28kax.

Kiitos!

N


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 1,8, vm2000
ViestiLähetetty: 18.07.2014 13:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
Kuulostaa siltä, että kytkin ei irrota.
Luultavasti joudut tekemään kytkinrempan.
Ajaa voi ilman kytkintäkin, jos sovittelee nopeuden ja kierrokset kohdilleen.

Tai jos kytkin toimi käynnistyksen jälkeen, kun vaihde oli laitettu päälle, vika on vaihteiston vivustossa.



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 1,8, vm2000
ViestiLähetetty: 18.07.2014 13:33 

Viestit: 138
No peijooni! Jäi otsikosta murhe pois. Pahoittelen! Pääseeks sitä jotenki muokkaa?

Onks kytkimessä jossain joku vaijeri, joka on hypänny haarukasta pois, vai onks seki jollain mehulla toimiva?

N


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 1,8, vm2000
ViestiLähetetty: 18.07.2014 13:46 

Viestit: 982
Kytkin toimii vaijerilla, mutta jos poljin vapautettuna palautuu sieltä lattiasta ylös niin tuskin siinä vika.
Vaihteiston ja rintapellin välisessä tilassa on 3 siirtotankoa (2 lyhyttä ja 1 pitempi, kaikki kuulaan painettuja molemmista päistään), kannattaisi yrittää katsoa onko joku niistä pompannut irti kuulastaan.
Pitkän tangon toinen pää voi myös ratketa kumijousto-osasta ihan omia aikojaan...
Katveessa ovat, tien päällä yläkautta näkee jotain hydepöntön kohdalta alas ja pyörätilasta jotain vasemman etupyörän takaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 1,8, vm2000
ViestiLähetetty: 18.07.2014 14:23 

Viestit: 138
Onks kytkinpolkimen palautusjousi siis vaijerin päässä? Jos jousi on polkimessa, niinku usein on, ni nouseehan se poljin, vaikka ei ois vaijerii ollenkaan.

Jos sieltä on joku kuulapäävipu irti, miten se voi toimia auton ollessa sammuksissa, mut ei käydessä?

Mitä kautta niihin kuulapäävipuihin pääsee käsiks, jos niitä ei ees näe? Mitä puretaan edestä pois?

Kyselyikä. Ü

N


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 1,8, vm2000
ViestiLähetetty: 18.07.2014 14:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
Harri126 kirjoitti:

Tai jos kytkin toimi käynnistyksen jälkeen, kun vaihde oli laitettu päälle, vika on vaihteiston vivustossa.

Vivuston vika ilmenee niin, ettei pykäliä oikein tahdo löytyä, ts melko holtittomasti heiluu tseba. :)



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 1,8, vm2000
ViestiLähetetty: 18.07.2014 14:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
Neppi kirjoitti:

Mitä kautta niihin kuulapäävipuihin pääsee käsiks, jos niitä ei ees näe? Mitä puretaan edestä pois?

Kyselyikä. Ü

N

Nosturilla alakautta pääsee jotenkin räpeltämään. :)



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 1,8, vm2000
ViestiLähetetty: 18.07.2014 14:37 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
Jos kytkin on vaijerilla ja automaattisäätö se on rikki silloin poljin jää pohjaan japalautuu nostamalla. Jos on mutterisäätö vaijeri on poikki. Molemmissa tapauksissa uusi vaijeri auttaa.
Varmista asia kytkimenpuoleisesta päästä onko mutterit. Nim. Kokem. 2 kk sitten käv noin automaattisäätö hajos.



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 1,8, vm2000
ViestiLähetetty: 18.07.2014 14:43 

Viestit: 138
Tossa poljin kyllä nousee takas ylös, niinku ennenku.

N


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 1,8, vm2000
ViestiLähetetty: 18.07.2014 14:53 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
Onko painelaakeri menny asetelmasta läpi sit ei auta kun kytkinremontti. Eli kytkin poljin painuu pohjaan mutta vaihteet ei mene päälle auton käydessä, mutta sammutettuna toimii .



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 1,8, vm2000
ViestiLähetetty: 18.07.2014 14:58 

Viestit: 138
Tota painelaakerihommaa vähän mietinki. Päästäiskö tuo pahan äänen läpimennessään?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 1,8, vm2000
ViestiLähetetty: 18.07.2014 15:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
Neppi kirjoitti:
Tota painelaakerihommaa vähän mietinki. Päästäiskö tuo pahan äänen läpimennessään?

kyllä siitä ääntä syntyy kun läpi menee



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: