|
Kirjoittaja |
Viesti |
Neppi
|
Viestin otsikko: Xantia 1,8, vm2000 Lähetetty: 18.07.2014 12:57 |
Viestit: 138
|
Hej.
Vaemo soitteli Lappeenrannasta, et jätti zitikka liikennevaloihin. Kytkin painuu pohjaan, vaihdekeppi liikkuu, mut auto ei. Joku kanssa-autoilija oli saanu sen siirrettyy pois risteyksestä laittamalla sammuksissa vaihteen päälle ja sit auto käyntiin. Siten liikku.
Tän enempää en tiedä, ja itse oon 150km päässä potilaasta. Oisko ehdotuksia / ajatuksia? Lähinnä, jos meen sitä kattoo, ni mitä pitää ottaa mukaan?
Tai jos joku paikallis-osaaja vois käydä ehtiessään linnoituksella (sinne se hinattiin) pelastaa neidon pulasta. Tässä tapauksessa mun puh O5O 4O11 28kax.
Kiitos!
N
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1,8, vm2000 Lähetetty: 18.07.2014 13:22 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
Kuulostaa siltä, että kytkin ei irrota. Luultavasti joudut tekemään kytkinrempan. Ajaa voi ilman kytkintäkin, jos sovittelee nopeuden ja kierrokset kohdilleen.
Tai jos kytkin toimi käynnistyksen jälkeen, kun vaihde oli laitettu päälle, vika on vaihteiston vivustossa.
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
Neppi
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1,8, vm2000 Lähetetty: 18.07.2014 13:33 |
Viestit: 138
|
No peijooni! Jäi otsikosta murhe pois. Pahoittelen! Pääseeks sitä jotenki muokkaa?
Onks kytkimessä jossain joku vaijeri, joka on hypänny haarukasta pois, vai onks seki jollain mehulla toimiva?
N
|
|
|
|
 |
IJN
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1,8, vm2000 Lähetetty: 18.07.2014 13:46 |
Viestit: 982
|
Kytkin toimii vaijerilla, mutta jos poljin vapautettuna palautuu sieltä lattiasta ylös niin tuskin siinä vika. Vaihteiston ja rintapellin välisessä tilassa on 3 siirtotankoa (2 lyhyttä ja 1 pitempi, kaikki kuulaan painettuja molemmista päistään), kannattaisi yrittää katsoa onko joku niistä pompannut irti kuulastaan. Pitkän tangon toinen pää voi myös ratketa kumijousto-osasta ihan omia aikojaan... Katveessa ovat, tien päällä yläkautta näkee jotain hydepöntön kohdalta alas ja pyörätilasta jotain vasemman etupyörän takaa.
|
|
|
|
 |
Neppi
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1,8, vm2000 Lähetetty: 18.07.2014 14:23 |
Viestit: 138
|
Onks kytkinpolkimen palautusjousi siis vaijerin päässä? Jos jousi on polkimessa, niinku usein on, ni nouseehan se poljin, vaikka ei ois vaijerii ollenkaan.
Jos sieltä on joku kuulapäävipu irti, miten se voi toimia auton ollessa sammuksissa, mut ei käydessä?
Mitä kautta niihin kuulapäävipuihin pääsee käsiks, jos niitä ei ees näe? Mitä puretaan edestä pois?
Kyselyikä. Ü
N
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1,8, vm2000 Lähetetty: 18.07.2014 14:24 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
Harri126 kirjoitti: Tai jos kytkin toimi käynnistyksen jälkeen, kun vaihde oli laitettu päälle, vika on vaihteiston vivustossa.
Vivuston vika ilmenee niin, ettei pykäliä oikein tahdo löytyä, ts melko holtittomasti heiluu tseba. 
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1,8, vm2000 Lähetetty: 18.07.2014 14:30 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
Neppi kirjoitti: Mitä kautta niihin kuulapäävipuihin pääsee käsiks, jos niitä ei ees näe? Mitä puretaan edestä pois?
Kyselyikä. Ü
N
Nosturilla alakautta pääsee jotenkin räpeltämään. 
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
kaselin
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1,8, vm2000 Lähetetty: 18.07.2014 14:37 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Tampere
|
Jos kytkin on vaijerilla ja automaattisäätö se on rikki silloin poljin jää pohjaan japalautuu nostamalla. Jos on mutterisäätö vaijeri on poikki. Molemmissa tapauksissa uusi vaijeri auttaa. Varmista asia kytkimenpuoleisesta päästä onko mutterit. Nim. Kokem. 2 kk sitten käv noin automaattisäätö hajos.
C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
|
|
|
|
 |
Neppi
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1,8, vm2000 Lähetetty: 18.07.2014 14:43 |
Viestit: 138
|
Tossa poljin kyllä nousee takas ylös, niinku ennenku.
N
|
|
|
|
 |
kaselin
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1,8, vm2000 Lähetetty: 18.07.2014 14:53 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Tampere
|
Onko painelaakeri menny asetelmasta läpi sit ei auta kun kytkinremontti. Eli kytkin poljin painuu pohjaan mutta vaihteet ei mene päälle auton käydessä, mutta sammutettuna toimii .
C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
|
|
|
|
 |
Neppi
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1,8, vm2000 Lähetetty: 18.07.2014 14:58 |
Viestit: 138
|
Tota painelaakerihommaa vähän mietinki. Päästäiskö tuo pahan äänen läpimennessään?
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 1,8, vm2000 Lähetetty: 18.07.2014 15:11 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
Neppi kirjoitti: Tota painelaakerihommaa vähän mietinki. Päästäiskö tuo pahan äänen läpimennessään? kyllä siitä ääntä syntyy kun läpi menee
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
|
|