Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/2 [ 29 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Vaihdoin palat Xantiaan, mitäs nyt?
ViestiLähetetty: 29.07.2015 23:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
Helvetinmoinen kalkatus ja kolina, kuuntele itse:
https://youtu.be/Fl0mcGIgOgA

Ei kai laakeri voi tuo hajota noin vain?



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vaihdoin palat Xantiaan, mitäs nyt?
ViestiLähetetty: 30.07.2015 00:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
Eikä vanteetkaan näyttäneet ottavan kiinni satuloihin.
Onpa kuvan liittäminen vaikeeta.
Oli joko liian pieni tai liian iso. :evil:

Näin sitten:
Kuva



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vaihdoin palat Xantiaan, mitäs nyt?
ViestiLähetetty: 30.07.2015 00:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2764
Paikkakunta: Koria
Onko aluvanteissa tasapainotuksena liimapainoja sisäpinnassa? Uudet jarrupalat siirtävät jarrusarulaa ulospäin, osuuko lyijypalaan kerran kierroksella? :roll:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vaihdoin palat Xantiaan, mitäs nyt?
ViestiLähetetty: 30.07.2015 01:22 

Viestit: 151
Jos vaihdoit myös eteen, yksi tapa saada ääntä aikaan on se, että käsijarruvaijerin tukilsilmukka ottaa kiinni vanteeseen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vaihdoin palat Xantiaan, mitäs nyt?
ViestiLähetetty: 30.07.2015 07:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
Beksi-Eki kirjoitti:
Jos vaihdoit myös eteen, yksi tapa saada ääntä aikaan on se, että käsijarruvaijerin tukilsilmukka ottaa kiinni vanteeseen.

Vaihdoin vain eteen.
Ikinä ei ole tällaista sattunut.



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vaihdoin palat Xantiaan, mitäs nyt?
ViestiLähetetty: 30.07.2015 09:23 

Viestit: 146
Keula ilmaan ja renkaita pyörittelemään. Luotettavin ja nopein konsti todeta, mikä tuota ääntä aiheuttaa ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vaihdoin palat Xantiaan, mitäs nyt?
ViestiLähetetty: 30.07.2015 09:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
Petsku kirjoitti:
Keula ilmaan ja renkaita pyörittelemään. Luotettavin ja nopein konsti todeta, mikä tuota ääntä aiheuttaa ;)

Sepä se. :)



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vaihdoin palat Xantiaan, mitäs nyt?
ViestiLähetetty: 30.07.2015 22:55 

Viestit: 1242
Ihan samantaajuinen ääni, kuin olisi pyöränpultit tosi löysällä... ei kai?



Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vaihdoin palat Xantiaan, mitäs nyt?
ViestiLähetetty: 31.07.2015 00:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
Sitruunaseppä kirjoitti:
Ihan samantaajuinen ääni, kuin olisi pyöränpultit tosi löysällä... ei kai?

Mulla kävi sama mielessa, ei olleet. :)



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vaihdoin palat Xantiaan, mitäs nyt?
ViestiLähetetty: 31.07.2015 07:56 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Aivan, kuin jokin renkaasta, vanteesta jokin kohta nappaisi johonkin kiinni. Tarkista kj-vaijeri, tasapainoitukset, satulan kiinnitys, jne. Myös jarrujen laahaus, kiekon kunto.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vaihdoin palat Xantiaan, mitäs nyt?
ViestiLähetetty: 31.07.2015 10:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
Noi vanteet on -93 Xantiasta ja ekaa kertaa alla breikissä.
Ei kai niissä ole eroja? Siis vanteiden sopimisessa
Ovat 15"..



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vaihdoin palat Xantiaan, mitäs nyt?
ViestiLähetetty: 31.07.2015 10:51 

Viestit: 146
Samat ovat :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vaihdoin palat Xantiaan, mitäs nyt?
ViestiLähetetty: 31.07.2015 12:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
katohhan uudestaan , alkupään santuissa oli 14 tuuman vanteet ja vasta myöhemmin 15 tuumoo


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vaihdoin palat Xantiaan, mitäs nyt?
ViestiLähetetty: 31.07.2015 13:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
kokemjne kirjoitti:
katohhan uudestaan , alkupään santuissa oli 14 tuuman vanteet ja vasta myöhemmin 15 tuumoo

Tämä on tiedossa.



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vaihdoin palat Xantiaan, mitäs nyt?
ViestiLähetetty: 31.07.2015 14:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Liian pitkät pyöränpultit, menee navasta vähän liikaa läpi ottaen laakeripesään kiinni..?

Tasapainon aiheuttamaa naputusta etsin viime kesänä Xm:stä, tuli kun vaihdoin köykämiinivanteelliset pyörät toisiin. Jarrusatulassa oleva levymäinen jousi joka vähentää kolinoita jarrupaloista, oli ihan hitusen liian ulkona, ja just sopivasti sattui liimapaino olemaan vanteessa ko. jousen kohdalla, löytyi sitten selkeä raapimisjälki kun pyörän irroitti. Tuo "korjaantui" painamalla jousi kunnolla paikalleen...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vaihdoin palat Xantiaan, mitäs nyt?
ViestiLähetetty: 31.07.2015 15:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
jasu kirjoitti:
Liian pitkät pyöränpultit, menee navasta vähän liikaa läpi ottaen laakeripesään kiinni..?

Tasapainon aiheuttamaa naputusta etsin viime kesänä Xm:stä, tuli kun vaihdoin köykämiinivanteelliset pyörät toisiin. Jarrusatulassa oleva levymäinen jousi joka vähentää kolinoita jarrupaloista, oli ihan hitusen liian ulkona, ja just sopivasti sattui liimapaino olemaan vanteessa ko. jousen kohdalla, löytyi sitten selkeä raapimisjälki kun pyörän irroitti. Tuo "korjaantui" painamalla jousi kunnolla paikalleen...

Tuota pulttien pituutta olen miettinyt.
Tosin luulisin että peltivanteessa ne menis vielä pidemmälle.
Nimim. Kerran Mersun "käsijarrun" tuhonnut.



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vaihdoin palat Xantiaan, mitäs nyt?
ViestiLähetetty: 31.07.2015 19:59 

Viestit: 1242
Nyt mä kekkasin; jarrulevyn reunasta on lohjennut sitä lasittumaa- kakkaa. Uuden palan reuna hakkaa sitä kohtaa. Jess. Se se on. Lasittumarannut on molemmin puolin levyä.



Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vaihdoin palat Xantiaan, mitäs nyt?
ViestiLähetetty: 31.07.2015 20:35 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Sitten vaan vasaralla naputellen lasittumat/ruostekrantut pois. Sitä on tehty. Kun oikein hyvin menee, niin kiekon reuna tuleekin paljon ohkasemmaksi.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vaihdoin palat Xantiaan, mitäs nyt?
ViestiLähetetty: 01.08.2015 16:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
Sitruunaseppä kirjoitti:
Nyt mä kekkasin; jarrulevyn reunasta on lohjennut sitä lasittumaa- kakkaa. Uuden palan reuna hakkaa sitä kohtaa. Jess. Se se on. Lasittumarannut on molemmin puolin levyä.

Tää vois olla se. :)
Tosin ajattelin, että 10 km lenkki riittäisi muokkaamaan palat.
Tutkin asian huomenna.



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vaihdoin palat Xantiaan, mitäs nyt?
ViestiLähetetty: 01.08.2015 18:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2764
Paikkakunta: Koria
ealab kirjoitti:
Kun oikein hyvin menee, niin kiekon reuna tuleekin paljon ohkasemmaksi.
Olikos näissä joku 10 - 20% kulumissääntö? Kun levy kuluu tietyn rajan alle, ( viimeistään 20% :roll: paksuudesta pois) niin menee katsastuksessa hylkyyn. Eihän reunan rosojen poisto kylläkään paksuuteen vaikuta. :oops:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vaihdoin palat Xantiaan, mitäs nyt?
ViestiLähetetty: 01.08.2015 18:22 

Viestit: 909
^ Jarrulevyissa on minipaksuus, katsastaja mittaa jos on sillä tuulella. Yleensä uuden paksuus -2 mm.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vaihdoin palat Xantiaan, mitäs nyt?
ViestiLähetetty: 01.08.2015 18:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
Vähän katselin, että nää on viimeiset palat näille levyille.
Täytyy huomenna paukutella plakit pois.



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vaihdoin palat Xantiaan, mitäs nyt?
ViestiLähetetty: 01.08.2015 19:58 

Viestit: 909
^^ minimipaksuus siis piti kirjoittaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vaihdoin palat Xantiaan, mitäs nyt?
ViestiLähetetty: 05.08.2015 22:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
Tänään ennätin viimeinkin tutkimaan kolinan syytä.
Se selvisikin heti, kun kuskin puolen fillarit olivat ilmassa, löysällähän ne.
Vähän kummastutti, kun oikean puolen pyörät olivat kuitenkin tiukalla.
Eiku pultit kiinni ja koeajolle.
Lähdin Malminkartanosta Kaivokselan kautta kohti Kannelmäkeä.

Olo oli melko tuskastunut, kun Kehä ykköselle noustessa sama ääni alkoi kuulumaan taas. :shock:
Erittäin rauhallisesti ajamalla takaisin kotiin (taas tuli manattua sitä, ettei tullut yhtään työkalua mukaan) tutkimaan, mikä mättää.
Pihassa koitin pulttien tiukkuutta ja vot, ne olivat kireellä, kaikki.
Eipä auttanut muu kuin ottaa etupyörä irti ja ruveta ihmettelemään lisää.
Homma selvisi, kun työnsin pultin paikoilleen ja katsoin, miltä näyttää toisella puolella.
Perskuta, niistä loppui kierre kesken.
Vsx:ästä pultit tilalle ja homma pelitti taas. :)



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vaihdoin palat Xantiaan, mitäs nyt?
ViestiLähetetty: 06.08.2015 09:16 

Viestit: 146
jasuhan sen sitten oikein tuolla aiemmin arvasi = tiesi.
Mikset uskonut ;)


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 29 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: