Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 3/4 [ 80 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Xantia II takajarrut
ViestiLähetetty: 25.10.2017 18:22 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Uutta vaan! Eiköhän pulttikaupasta löydy sopivia. Tuskin ovat ei-standardimittaisia. Ja lujuuksiakin löytyy. Kierre luultavasti M10x 1?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II takajarrut
ViestiLähetetty: 25.10.2017 18:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3153
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Uudet ei merkkiliikkeen tiskiltä hankittunakaan montaa euroa maksaneet, ainakaan viimeksi hankkiessa...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II takajarrut
ViestiLähetetty: 25.10.2017 18:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
ealab kirjoitti:
Uutta vaan! Eiköhän pulttikaupasta löydy sopivia. Tuskin ovat ei-standardimittaisia. Ja lujuuksiakin löytyy. Kierre luultavasti M10x 1?
Servicen mukaan Berlinessä M9-1,25x135 ja Breakissa M10-1,25x140
Kiristysmomentti molemmilla 47Nm.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II takajarrut
ViestiLähetetty: 25.10.2017 19:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 709
Berlinen M9 pultteja oli viime viikolla saatavana 12kpl, josta tuli ostettua 4kpl...



C5II 2.0 HDI break automatic AM6
C5II 2.0 HDI berline automatic AM6
C5II 2.0 16v berline man.
C4 I 1.6 16V
ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II takajarrut
ViestiLähetetty: 25.10.2017 20:17 

Viestit: 5879
Paikkakunta: Lahti
svc kirjoitti:
ealab kirjoitti:
Uutta vaan! Eiköhän pulttikaupasta löydy sopivia. Tuskin ovat ei-standardimittaisia. Ja lujuuksiakin löytyy. Kierre luultavasti M10x 1?
Servicen mukaan Berlinessä M9-1,25x135 ja Breakissa M10-1,25x140
Kiristysmomentti molemmilla 47Nm.


Liukkosen pultista pitäisi löytyä, ei meinaa löydy ihan joka kaupasta, ei edes pulttikaupasta, ja liukkosen mukaan tilausaika noilla on pitkä jos on loppu.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II takajarrut
ViestiLähetetty: 25.10.2017 22:14 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Turussa Metaplan, raviradan takana, suurinpiirtein.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II takajarrut
ViestiLähetetty: 26.10.2017 09:24 

Viestit: 318
Paikkakunta: Helsinki
Juu uudet tarkoitus hankkia. Kun on takakelkka purettuna niin voi hifistellä koko takapään muutenkin kunnolla. Täytyy nostaa hattua niille jotka esim. hydeputkia tohon hässäkkään vaihtelee kelkka paikallaan...
Jarrusatulat tosiaan näyttäisivät symmetrisiltä, kuten aiemmin mainittiin, joten vielä on yhdet sileät sivut asennettaviksi kynkkiä vasten.



*B11 -52
*3CV AK350 -65
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II takajarrut
ViestiLähetetty: 26.10.2017 09:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
HanaAna kirjoitti:
Jarrusatulat tosiaan näyttäisivät symmetrisiltä, kuten aiemmin mainittiin, joten vielä on yhdet sileät sivut asennettaviksi kynkkiä vasten.


Hyvin on Pierre tuon suunnitellut. Olisiko vaan huolto-ohjelmasta unohtunut satuloiden kääntö 100tkm välein... :lol:




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II takajarrut
ViestiLähetetty: 26.10.2017 10:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3153
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Igor kirjoitti:
HanaAna kirjoitti:
Jarrusatulat tosiaan näyttäisivät symmetrisiltä, kuten aiemmin mainittiin, joten vielä on yhdet sileät sivut asennettaviksi kynkkiä vasten.


Hyvin on Pierre tuon suunnitellut. Olisiko vaan huolto-ohjelmasta unohtunut satuloiden kääntö 100tkm välein... :lol:

Selvitään vähemmillä osilla, tarvitaan vain kahta osaa takajarruihin, eikä neljää mikäli ei olisi suunniteltu noin. Kaipa se kustannuskysymyskin on..? Noin ne tosin oli jo -70 kun ensimmäinen versio takalevyjarruista Sitikalta julkaistiin...

Ei kai näitä enää suunniteltu kestämään niin pitkään että syöpyminen/hapettuminen tulisi ongelmaksi..?



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II takajarrut
ViestiLähetetty: 26.10.2017 13:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
Jep, kustannuskysymyshän se tuon on varmasti ratkaissut.




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II takajarrut
ViestiLähetetty: 26.10.2017 14:00 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Onkohan vaan putkijuntturin ja ilmausnipan kierteet samat? Riippuuko vuosimallista?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II takajarrut
ViestiLähetetty: 26.10.2017 14:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3153
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
ealab kirjoitti:
Onkohan vaan putkijuntturin ja ilmausnipan kierteet samat? Riippuuko vuosimallista?

Ei riipu, on samat. Myös C-vitosen takasatuloissa, ainakin niissä mitä on tullut käpisteltyä...

Saa toki korjata, jos toisenlaista tietoa löytyy...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II takajarrut
ViestiLähetetty: 26.10.2017 14:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7831
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
jasu kirjoitti:
ealab kirjoitti:
Onkohan vaan putkijuntturin ja ilmausnipan kierteet samat? Riippuuko vuosimallista?

Ei riipu, on samat. Myös C-vitosen takasatuloissa, ainakin niissä mitä on tullut käpisteltyä...

Saa toki korjata, jos toisenlaista tietoa löytyy...

Ja jos et muuten usko, niin helpottaako tieto siitä, että molempien puolien satuloilla on sama varaosanumero? :)



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II takajarrut
ViestiLähetetty: 26.10.2017 17:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3153
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Teuski kirjoitti:
jasu kirjoitti:
ealab kirjoitti:
Onkohan vaan putkijuntturin ja ilmausnipan kierteet samat? Riippuuko vuosimallista?

Ei riipu, on samat. Myös C-vitosen takasatuloissa, ainakin niissä mitä on tullut käpisteltyä...

Saa toki korjata, jos toisenlaista tietoa löytyy...

Ja jos et muuten usko, niin helpottaako tieto siitä, että molempien puolien satuloilla on sama varaosanumero? :)

Miulla mitään tietoa varaosanumeroista tässä yhteydessä ole, joten taidanpa uskoa ilman korjauksia...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II takajarrut
ViestiLähetetty: 27.10.2017 08:07 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
C5II:een teinkin satulapuoliskojen vaihto-operaation. Xantia Breakiin ei onnistunut, koska pultit niin jämähtäneet..... Sen sijaan vaihtosatulat.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II takajarrut
ViestiLähetetty: 28.05.2019 09:17 

Viestit: 26
Paikkakunta: Pohjanmaa
Täällä samaa tautia -99Xantia breakissa.
Kokeilin vääntää noita pitkiä pultteja joilla jarrusatulat kiinni kynkässä.
45asteen käännöllä pultin toinen pää ei vielä hievahtanutkaan.
Onko noita käytännössä mahdollista saada ehjinä auki?
Vai säästänkö aikaa ja väännän suosiolla poikki ja porailen/taistelen tumpit sitten pois?
(Joo, luin toki että ovat kovaa materiaalia).



--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Palloilua BX 16TRS -88:lla 1994-02.05.2012 ja CX 25GTI -85:llä vuodesta 2006 lähtien. Nyt myös 07/2016-> Xantia break 2.0i -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II takajarrut
ViestiLähetetty: 28.05.2019 14:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1334
Paikkakunta: Järvenpää
Ainahan voi yrittää nuitkutella, liuottaa, vasaroida kantaa, mutta siinä se pulttikin väsyy ja katkeaa pian. Vaikka pitkä pultti onkin 45 astetta tuntuu jo siltä että myötöraja paukkuu..Lämmityskään ei juuri auta kun xantiassa rautapohjainen tukivarsi. Berlinen M9 on helppo kasvattaa M10 kokoon vaikka poraus ei ihan keskelle osuisikaan. Mutterinkin olen taakse joskus laittanut, eikä sitä kukaan katsuri huomannut..



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II takajarrut
ViestiLähetetty: 28.05.2019 17:10 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Voivat hyvin olla jämähtäneet satulaan. Siten, että kynkän puolesta lähtisi auki. On nähty. Liuotushoitoa ja hissukseen eestaasväntämistä. Se on auttanut usein, pieni kiertoliike irrottaa jumeja. Viimeksi auttoi takakynkän sokkaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II takajarrut
ViestiLähetetty: 28.05.2019 20:24 

Viestit: 5879
Paikkakunta: Lahti
Wesa kirjoitti:
Mutterinkin olen taakse joskus laittanut, eikä sitä kukaan katsuri huomannut..


Eikä haittaa vaikka huomaa kunhan pultit on alkuperäisillä lujuuksilla ja lukituksilla.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II takajarrut
ViestiLähetetty: 30.05.2019 15:27 

Viestit: 109
HanaAna kirjoitti:
Okei, jotain tälläista vähän epäilin. Takakelkka on irroitettu, niin kaipa tän voi tehdä kerralla ja kunnolla. Saas nähdä miten saa osia, kaikki putket jne. aikas ruosteessa on koko paketti...


Onko takakelkN IRROTUS VAIKEAA?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Xantia II takajarrut on "hitaat"
ViestiLähetetty: 23.09.2019 18:37 

Viestit: 1242
Kun säie koskee kyseistä autoa ja sen takakjarruja, kysyn päivänpolttavavn kysymyksen; mikä voisi olla Xantia II:n takajarrujen hitauden syy?
- Katsastus hylättiin ko. syystä.
- Jarrujen symmetrisyys oikea/vasen ja jarruvoima oli erinomainen, kun ne lopulta jarruttaa.
- Onko Xantia II:ssa jokin kuormanjakoventtiili tms kuorman mukaan jarruvoimaa säätävä jutska?
- dynamometrillä perä painui kunnolla alas, kun jarrut otti täydellä voimalla... kuormanjakoventtiilin säätö???
- Olisiko tiedossa jotain muuta syytä tai vikaa, miksi esim kuormanjakoventtiili takajarruissa olisi "hidas"
- Minä en ole ilmannut jarruja, vaikka toinen satuloista oli mulla auki.
- Ilmausnippa oli jäänyt löysälle, sieltä oli tullut nestettä yli, kiristin sen, "kai ne ilmat ton tullu ulos, kun lientäkin näkyy" ja painuin katsastamaan



Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II takajarrut
ViestiLähetetty: 23.09.2019 19:18 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Koetapa aluksi ilmausta. Molemmat puolet. Siitä olisi sekin hyöty, että jarrusylinteriin saataisiin tuoreempaa LHM:ää. Vastaa kuten jousitusjumppa, jousisylintereihin nestevaihtoa. Olisi taas vähän aikaa herkempi jousitus.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II takajarrut
ViestiLähetetty: 24.09.2019 10:37 

Viestit: 5879
Paikkakunta: Lahti
Takajarrujen kuormitussäätö tulee takajousituksen kautta, mitään erillistä venttiiliä siellä ei ole, palloista vuotava typpi kertyy pikkuhiljaa takajarruihin. kunnollinen ilmaus saattaa vaatia kynkän nostoa tunkilla jos molemmat puolet on ilmassa.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II takajarrut
ViestiLähetetty: 24.09.2019 17:35 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Ilmaukseen riittää, kun auto on ylimmässä asennossa, vaikkakin pukeilla.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia II takajarrut
ViestiLähetetty: 24.09.2019 17:40 

Viestit: 318
Paikkakunta: Helsinki
Itsellä kävi sama homma leimalla. Jarrujen ilmaus poisti viiveet. Oireena myös perän nousu jarruttaessa...



*B11 -52
*3CV AK350 -65
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 3/4 [ 80 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: