Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/3 [ 60 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 05.12.2019 21:03 

Viestit: 983
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
Kaapelimies kirjoitti:
Taisivat olla piirilevyjen väliset jousiliuskat kun menettävät jännityksensä, tai hapettuva juotospiste johon liuska ottaa kontaktia. Omissa Xantuissa juuri tuo kohta ei ole vaatinut ikinä huomiota, kaikki muut kyllä :lol: .

Saako noita korjattua ?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 07.12.2019 03:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Saahan sinne juotettua uuden jousiliuskan jotka ovat tusinatavaraa. Juottamiseen ei kannata ryhtyä, jos ei ole asia hallussa.

Itse olen korjannut laittamalla leivinpaperista siivun siihen "päälle", jolloin se puristuu tiukemmin.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 07.12.2019 09:25 

Viestit: 983
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
Huikko kirjoitti:
Saahan sinne juotettua uuden jousiliuskan jotka ovat tusinatavaraa. Juottamiseen ei kannata ryhtyä, jos ei ole asia hallussa.

Itse olen korjannut laittamalla leivinpaperista siivun siihen "päälle", jolloin se puristuu tiukemmin.


OK, seuraan nyt tilannetta. Eilen ajettu se 300 kilsaa ilman että teki kertaakaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 08.12.2019 23:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 533
Paikkakunta: Mäntyharju
xs2jammu kirjoitti:
No niin nyt alkaa olla 3000 km takana tällä ja alkaa pääsemään jyvälle autosta. Kaikki on mennyt suht normaalisti ja nyt istuu kuskikin vähän mukavammin kun istuintyynyä tuli vähän korjattua ja korotettua. Mutta vaikka kaikki onkin mennyt mukavasti , niin eilen teki kerran ajossa sen että nopeusmittari kuoli kesken kaiken ja viisari putosi nollaan, teki mysö aamulla kerran töihin mennessä. Tätä kestää ehkä 15-20 sekuntia ja sitten herää takaisin, mikä näissä oli ongelman ydin ?


Pysähtyykö matkamittarikin? Mulla oli yhdessä Veekutosessa sama vika, mutta siihen kuului sellainen kummallinen ominaisuus, että kun mittarin pysähtyessä kesken ajon antoi auton liukua, sammutti moottorin ja käänsi virrat takaisin päälle niin hups! mittari heräsi eloon! Moottorin käynnistys pudotti heti neulan nollille. Ja myös matkamittari lakkasi rullaamasta. Saattoi kestää päiväkausia ja yhtäkkiä ilman mitään varoitusta toimi taas jonkin aikaa, kunnes. . .

Sitä vikaa etsittiin kissojen, koirien kanssa. Vasta moottorin päämaadoitusnavan puhdistus poisti ongelman. Lopullisesti.



[size=50]
DS19 58
DS21ieH 5v. 71
C8 V6 04
BX19GTi 16V 90
Xantia TCT Activa 96
Xantia V6 Break 98, 2 x 00
14 x Xantia 1.8-2.0 95-01
Traction avant B15H -54 (projekti)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 09.12.2019 19:49 

Viestit: 983
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
Sanoisin että matkamittari myös pysähtyy silloin. En oikein vaan kerennyt katsoa sitä niin tarkaan vielä, nyt on menty jo yli 400km ilman että on vika ilmaantunut. Täytyy paneutua noihin maa pisteisiin varmuuden vuoksi.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 15.12.2019 04:21 

Viestit: 36
Parissa XU-Xantiassa noita on korjailtu mittariston vaihdolla. Muistelen, että siellä oli jotain mittariston juotoksia, jotka ikääntyessään ja likaantuessaan menettävät kontaktin, ja siten mittariston käytös heikkenee. Putsaamalla kaiketi hyvinkin elpyvät. Laiskan on silti helpompi noukkia toimiva mittaristo vara-autosta. Vielä sitäkin helpompi tietysti ensin katsoa, että akun tienoilla tapahtuu tarpeeksi. Jos matkamittari toimii silti, se viittaa nopeusmittarin anturivikaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 15.12.2019 11:47 

Viestit: 983
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
No, mittari on ollut nyt oireitta ja seuraan tilannetta.

Sitten toinen kymysys eli kuinka helposti pääsee katsomaan lämppärin läppien toimintaa. Tuli mieleen että aukeeko lämmönsäätöläppä tarpeeksi vai ei. Nyt talvimaskin aikaan nimittäin moottori käy kyllä mittarin mukaan lähemllä 90 astetta ja joskus jopa vähän ylikin eli ilmeisesti nesteen lämpö pitäisi riittää sisätilan lämmittämiseen.

Kohta on kyllä hyvä Xantia tarjolla ja hommaan toisen XM:n itselleni jo pelkästään ajoasennon takia. Jotenkin alkanut Xantia tuntumaan kuskin paikalta ahtaalta. Aina kun hyppään XM:ään niin tulee paljon kotoisampi olo, no ehkä se C6 vois olla ratkaisu käyttöautoon tai sitten ei.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 30.12.2019 17:53 

Viestit: 983
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
Pikku hiljaa alkaa ärsyttämään toi lämmityslaite tai paremminkin se lehmänhenkäyslaite.
Miten automaatti-ilmastoinnilla varustettu lämmityslaite toimii ? Olenko ymmärtänyt että lämmönsäätöläppää ohjaa servo, joka saa tiedon keskikonsolin toiveesta ? Missä kohtaa tämä mahdollinen servo on siinä lämppärin mötikässä ? Sisäkennon letkut tuntuu kuumilta ja nyt moottorikin käy siinä vähän alle 90 asteen ja 90 asteen tietämissä mittarin mukaan.
Mikäs muu voi vaikuttaa siihen että lämpöä ei saa sisälle ? Servicestä ei paljoa apuja näin vanhaan irronnut, joten nyt viisaat kertokaa mulle, kiitos.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 30.12.2019 18:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2764
Paikkakunta: Koria
Olikos näissä jo RI-suodatin? Jos on, niin laskeeko ilmaa läpi? Entä puhallusilman lämpötila-anturi? Antaako oikeaa tietoa? Tapahtuuko puhallusilman lämmönsäätö sekoittamalla kennon läpi tulevaa- ja kennon ohittavaa ilmaa? Läppämoottorin toiminta? Tässä vaan arvauksia...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 30.12.2019 20:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2643
Paikkakunta: Päijät-Häme
Onkos siinä lämppärin kennolle menevissä letkuissa havaittavissa lämpötilaeroa, vai meneekö vesi suoraan inputista outputtiin käymättä lämmitysruudun kautta..?



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 31.12.2019 19:43 

Viestit: 983
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
Sen verran sain tänään tehtyä että vaihdoin raittarin ja mittasin että sullakeista tulee noin 43-45 asteista ilmaa kun lämmönsäätö on täysillä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 04.01.2020 19:09 

Viestit: 983
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
Nyt raittarin vaihdon jälkeen sanoisin että lämpöä tulee huomattavasti paremmin vaikka ei se vanha raittari nin kauheelta näyttänyt. No pääasia että autossa tarkenee :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 05.01.2020 12:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
xs2jammu kirjoitti:
Sanoisin että matkamittari myös pysähtyy silloin. En oikein vaan kerennyt katsoa sitä niin tarkaan vielä, nyt on menty jo yli 400km ilman että on vika ilmaantunut. Täytyy paneutua noihin maa pisteisiin varmuuden vuoksi.
Jos ei matkamittari pysähdy, niin juotostäpithän siellä ovat varmaankin kuluneet loppuun. Ne ovat Xantiassa kyllä ihan normaali huoltokohde, mutta onneksi niiden korjaus on niin helppo juttu, että se onnistuu vaikka tämmöiseltä kädettömältäkin. Juotostäppien pitäisi siis näyttää tältä, mutta ne ovatkin kuluneet tämmöisiksi. Ne juotostäppejä vasten painavat varsinaiset jousiosathan tulevat itse mittarikellojen sisältä, mutta niille tuskin tarvitsee mitään tehdä.

Matkamittarin pysähtelyä tuo ei aiheuta, joten jos sitä ilmenee, on kyse muusta. Juuson mainitsema päämaadoitusnavan puhdistus, kuten muutkin maadoituksen tsekkaukset kannattaa toki tehdä. On tullut vastaan katkenneita päämaadoituspiuhoja Xantioissa. Nuo juotostäpit taas on hyvä katsoa samalla, kun mittariston polttimoita vaihtelee. Silloinhan mittaristo on sopivasti käsissä, eikä tarvitse kuin reunoilta ruuvien avaukset, että piirilevy lähtee irti.

https://citroenkerho.fi/citikkagalleria/index.php?/category/745



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 08.01.2020 20:23 

Viestit: 983
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
Siis ihan oikeesti, just ku mä olin siinä uskossa että tää V6 olis se jolla vois ajaa talven läpi. Niin todentotta sitten kasahti jäähdytin ja kaikki nesteet pihalle. Miten jäähdytin tulee tässä V6:sessa parhaiten pois paikaltaan, vaikuttaa tutun tuntuisesti ahtaalta kuten aina. Sitten tarttee vielä löytää jostain se uusi jäähdytin tähän.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 08.01.2020 22:35 

Viestit: 723
xs2jammu kirjoitti:
Siis ihan oikeesti, just ku mä olin siinä uskossa että tää V6 olis se jolla vois ajaa talven läpi. Niin todentotta sitten kasahti jäähdytin ja kaikki nesteet pihalle. Miten jäähdytin tulee tässä V6:sessa parhaiten pois paikaltaan, vaikuttaa tutun tuntuisesti ahtaalta kuten aina. Sitten tarttee vielä löytää jostain se uusi jäähdytin tähän.

viewtopic.php?f=9&t=27966&p=255578&hilit=xantia+v6+syyl%C3%A4ri#p255578



-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 09.01.2020 08:31 

Viestit: 983
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
Akseli kirjoitti:
xs2jammu kirjoitti:
Siis ihan oikeesti, just ku mä olin siinä uskossa että tää V6 olis se jolla vois ajaa talven läpi. Niin todentotta sitten kasahti jäähdytin ja kaikki nesteet pihalle. Miten jäähdytin tulee tässä V6:sessa parhaiten pois paikaltaan, vaikuttaa tutun tuntuisesti ahtaalta kuten aina. Sitten tarttee vielä löytää jostain se uusi jäähdytin tähän.

viewtopic.php?f=9&t=27966&p=255578&hilit=xantia+v6+syyl%C3%A4ri#p255578



No täytyypä tutkasta uudelleen, usko vaan loppui kun oikeesti oli aika helkutin ahdasta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 09.01.2020 21:23 

Viestit: 983
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
Nyt on pakko sanoa että haluun nähdä sen joka ottaa ton jäähdyttäjän pois ilman että purkaa keulaa. Miten päästä ohittamaan metallinen hydeputki siitä akun vierestä, ei mahdu millään jäähdytin siitä kohtaa ja varsinkaan vesiletkuliitäntä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 10.01.2020 00:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 373
Onko sulla alavesiletkun liitännässä sellaista ylimääräistä liitäntää? Jos on niin sitten voi tehdä tiukkaa, mutta sen voi leikata pois koska uudessa ei sitä todennäköisesti ole. Muistaakseni joutui hydeputken kiinnityksiä irroittamaan että sai sen siirtymään pois tieltä.


Liitteet:
Jaahdyt.jpg
Jaahdyt.jpg [ 35.99 KiB | Katsottu 19590 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 12.01.2020 13:38 

Viestit: 983
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
Usko itseesi, usko Pentti ja usko mitä muut sanovat. Juhuu, se on poissa paikoiltaan ja välistä otettuna. Jännittää kyllä miten sen uuden saa sinne kolhimatta sitä, täytyy yrittäää suojata vaikka pahvilla kennoja vähän.


Liitteet:
IMG_20200112_121759.jpg
IMG_20200112_121759.jpg [ 77.15 KiB | Katsottu 19347 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 12.01.2020 13:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Tuleehan se 406:ssakin sieltä välistä ja sain takaisinkin aikoinaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 12.01.2020 19:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
xs2jammu kirjoitti:
Usko itseesi, usko Pentti ja usko mitä muut sanovat. Juhuu, se on poissa paikoiltaan ja välistä otettuna. Jännittää kyllä miten sen uuden saa sinne kolhimatta sitä, täytyy yrittäää suojata vaikka pahvilla kennoja vähän.


Olen käyttänyt etolasta saatavaa määrämittaan leikattavaa muovista kirjoitusalustan tyyppistä noin 0,5mm vanhaa kovaa muovia suojana. Ei vie juurikaan tilaa ja kestää sitkeänä yllättävän kovia iskuja.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 12.01.2020 21:31 

Viestit: 983
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
Huikko kirjoitti:
xs2jammu kirjoitti:
Usko itseesi, usko Pentti ja usko mitä muut sanovat. Juhuu, se on poissa paikoiltaan ja välistä otettuna. Jännittää kyllä miten sen uuden saa sinne kolhimatta sitä, täytyy yrittäää suojata vaikka pahvilla kennoja vähän.


Olen käyttänyt etolasta saatavaa määrämittaan leikattavaa muovista kirjoitusalustan tyyppistä noin 0,5mm vanhaa kovaa muovia suojana. Ei vie juurikaan tilaa ja kestää sitkeänä yllättävän kovia iskuja.


Hyvä vinkki, kiitos :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 19.01.2020 20:43 

Viestit: 983
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
Siis ihan oikeesti, niin hankalalta kuin se tuntuikin ottaa pois, niin takaisin laitto meni kuin sulaan voihin. Tuli ihan tunne että mitä mulla jäi laittamatta paikoilleen. No kone käytetty kuumaksi ja koeajolenkki tehty, nyt tuntuu että sisällekin tulee paremmin lämpöä kuin ennen jäähdytin vauriota. Autodoc toimitti jäähdyttimen suht nopeesti, tilasin sen keskiviikkona ja oli perillä sueraavan viikon perjantaina. En tiedä oliko sillä mitään merkitystä, mutta en ottanut ihan halvinta vaan Nissen merkkisen josta aikaisempaa hyvää kokemusta. Se on kyllä sanottava, että ei tässä mikään taida olla helpossa paikassa, mutta olis se kiva kun näkis sen lämppärinletkun ilmahatun :mrgreen:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 07.02.2020 21:04 

Viestit: 983
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
Mukava aamu taas. Pääson noin kilometrin aamulla töihin mennessä, kun lämppäri alkoi huutamaan täysillä. Ei vastannut mihinkään katkaisimen asentoon ja ilmeisesti tossa liukukatkaisijassa ei ole sitä kohtaa missä lämppäri on OFF-asennossa. No eiköhän se ole se perinteinen kolmionmuotoinen transistori juttu siinä lämppärin kyljessä joka pitää vaihtaa.

Aika hyvin tulee kilometrejä, katsoin että 6500km lokakuun puolesta välistä on tullut mittariin vaikka seisoi sen puoltoista viikkoa vartoomassa uutta jäähdytintä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 29.04.2020 21:02 

Viestit: 983
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
No niin , edellisestä päivityksestä onkin jo aikaa. Olinhan mä jo myymässä tät ja ehkä saatan vieläkin laittaa myyntiin tai sitten en. Jotenkin alkanut tuntumaan , että josko pitäisin tätä talviautona vaikka siinä ei ole pukamagrilliä ja sitä kaikkein kuuminta ilmaa ei tule vieläkään läpi kennoston. Nyt kuitenkin tulee just 10tkm täyteen tällä ja suvikumit on vaihdettu alle. Miettinyt että pitäiskö takapuskuri vaihtaa semmoiseen missä ei olis peruutustutkan reikiä ja miltähän se näyttäisi takaspoilerilla. Voin siis olla latista tavaraa jos joltain löytyy valmiiksi EYC-värinen takapuskuri V6:seen ja takaspoileri. Lisäksi ryhdissään oleva kuljettajan istuimen pehmuste vois olla hankinnassa.

Pena


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/3 [ 60 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: