|
Kirjoittaja |
Viesti |
xs2jammu
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999 Lähetetty: 05.12.2019 21:03 |
Viestit: 983 Paikkakunta: Vihti
|
Kaapelimies kirjoitti: Taisivat olla piirilevyjen väliset jousiliuskat kun menettävät jännityksensä, tai hapettuva juotospiste johon liuska ottaa kontaktia. Omissa Xantuissa juuri tuo kohta ei ole vaatinut ikinä huomiota, kaikki muut kyllä  . Saako noita korjattua ?
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999 Lähetetty: 07.12.2019 03:32 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Saahan sinne juotettua uuden jousiliuskan jotka ovat tusinatavaraa. Juottamiseen ei kannata ryhtyä, jos ei ole asia hallussa.
Itse olen korjannut laittamalla leivinpaperista siivun siihen "päälle", jolloin se puristuu tiukemmin.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
xs2jammu
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999 Lähetetty: 07.12.2019 09:25 |
Viestit: 983 Paikkakunta: Vihti
|
Huikko kirjoitti: Saahan sinne juotettua uuden jousiliuskan jotka ovat tusinatavaraa. Juottamiseen ei kannata ryhtyä, jos ei ole asia hallussa.
Itse olen korjannut laittamalla leivinpaperista siivun siihen "päälle", jolloin se puristuu tiukemmin. OK, seuraan nyt tilannetta. Eilen ajettu se 300 kilsaa ilman että teki kertaakaan.
|
|
|
|
 |
Juuso
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999 Lähetetty: 08.12.2019 23:56 |
Viestit: 533 Paikkakunta: Mäntyharju
|
xs2jammu kirjoitti: No niin nyt alkaa olla 3000 km takana tällä ja alkaa pääsemään jyvälle autosta. Kaikki on mennyt suht normaalisti ja nyt istuu kuskikin vähän mukavammin kun istuintyynyä tuli vähän korjattua ja korotettua. Mutta vaikka kaikki onkin mennyt mukavasti , niin eilen teki kerran ajossa sen että nopeusmittari kuoli kesken kaiken ja viisari putosi nollaan, teki mysö aamulla kerran töihin mennessä. Tätä kestää ehkä 15-20 sekuntia ja sitten herää takaisin, mikä näissä oli ongelman ydin ? Pysähtyykö matkamittarikin? Mulla oli yhdessä Veekutosessa sama vika, mutta siihen kuului sellainen kummallinen ominaisuus, että kun mittarin pysähtyessä kesken ajon antoi auton liukua, sammutti moottorin ja käänsi virrat takaisin päälle niin hups! mittari heräsi eloon! Moottorin käynnistys pudotti heti neulan nollille. Ja myös matkamittari lakkasi rullaamasta. Saattoi kestää päiväkausia ja yhtäkkiä ilman mitään varoitusta toimi taas jonkin aikaa, kunnes. . . Sitä vikaa etsittiin kissojen, koirien kanssa. Vasta moottorin päämaadoitusnavan puhdistus poisti ongelman. Lopullisesti.
[size=50] DS19 58 DS21ieH 5v. 71 C8 V6 04 BX19GTi 16V 90 Xantia TCT Activa 96 Xantia V6 Break 98, 2 x 00 14 x Xantia 1.8-2.0 95-01 Traction avant B15H -54 (projekti)
|
|
|
|
 |
xs2jammu
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999 Lähetetty: 09.12.2019 19:49 |
Viestit: 983 Paikkakunta: Vihti
|
Sanoisin että matkamittari myös pysähtyy silloin. En oikein vaan kerennyt katsoa sitä niin tarkaan vielä, nyt on menty jo yli 400km ilman että on vika ilmaantunut. Täytyy paneutua noihin maa pisteisiin varmuuden vuoksi.
|
|
|
|
 |
A-L
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999 Lähetetty: 15.12.2019 04:21 |
Viestit: 36
|
Parissa XU-Xantiassa noita on korjailtu mittariston vaihdolla. Muistelen, että siellä oli jotain mittariston juotoksia, jotka ikääntyessään ja likaantuessaan menettävät kontaktin, ja siten mittariston käytös heikkenee. Putsaamalla kaiketi hyvinkin elpyvät. Laiskan on silti helpompi noukkia toimiva mittaristo vara-autosta. Vielä sitäkin helpompi tietysti ensin katsoa, että akun tienoilla tapahtuu tarpeeksi. Jos matkamittari toimii silti, se viittaa nopeusmittarin anturivikaan.
|
|
|
|
 |
xs2jammu
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999 Lähetetty: 15.12.2019 11:47 |
Viestit: 983 Paikkakunta: Vihti
|
No, mittari on ollut nyt oireitta ja seuraan tilannetta.
Sitten toinen kymysys eli kuinka helposti pääsee katsomaan lämppärin läppien toimintaa. Tuli mieleen että aukeeko lämmönsäätöläppä tarpeeksi vai ei. Nyt talvimaskin aikaan nimittäin moottori käy kyllä mittarin mukaan lähemllä 90 astetta ja joskus jopa vähän ylikin eli ilmeisesti nesteen lämpö pitäisi riittää sisätilan lämmittämiseen.
Kohta on kyllä hyvä Xantia tarjolla ja hommaan toisen XM:n itselleni jo pelkästään ajoasennon takia. Jotenkin alkanut Xantia tuntumaan kuskin paikalta ahtaalta. Aina kun hyppään XM:ään niin tulee paljon kotoisampi olo, no ehkä se C6 vois olla ratkaisu käyttöautoon tai sitten ei.
|
|
|
|
 |
xs2jammu
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999 Lähetetty: 30.12.2019 17:53 |
Viestit: 983 Paikkakunta: Vihti
|
Pikku hiljaa alkaa ärsyttämään toi lämmityslaite tai paremminkin se lehmänhenkäyslaite. Miten automaatti-ilmastoinnilla varustettu lämmityslaite toimii ? Olenko ymmärtänyt että lämmönsäätöläppää ohjaa servo, joka saa tiedon keskikonsolin toiveesta ? Missä kohtaa tämä mahdollinen servo on siinä lämppärin mötikässä ? Sisäkennon letkut tuntuu kuumilta ja nyt moottorikin käy siinä vähän alle 90 asteen ja 90 asteen tietämissä mittarin mukaan. Mikäs muu voi vaikuttaa siihen että lämpöä ei saa sisälle ? Servicestä ei paljoa apuja näin vanhaan irronnut, joten nyt viisaat kertokaa mulle, kiitos.
|
|
|
|
 |
XM-Hannu
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999 Lähetetty: 30.12.2019 18:06 |
Viestit: 2764 Paikkakunta: Koria
|
Olikos näissä jo RI-suodatin? Jos on, niin laskeeko ilmaa läpi? Entä puhallusilman lämpötila-anturi? Antaako oikeaa tietoa? Tapahtuuko puhallusilman lämmönsäätö sekoittamalla kennon läpi tulevaa- ja kennon ohittavaa ilmaa? Läppämoottorin toiminta? Tässä vaan arvauksia...
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999 Lähetetty: 30.12.2019 20:25 |
Viestit: 2643 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Onkos siinä lämppärin kennolle menevissä letkuissa havaittavissa lämpötilaeroa, vai meneekö vesi suoraan inputista outputtiin käymättä lämmitysruudun kautta..?
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
xs2jammu
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999 Lähetetty: 31.12.2019 19:43 |
Viestit: 983 Paikkakunta: Vihti
|
Sen verran sain tänään tehtyä että vaihdoin raittarin ja mittasin että sullakeista tulee noin 43-45 asteista ilmaa kun lämmönsäätö on täysillä.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999 Lähetetty: 05.01.2020 12:19 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
xs2jammu kirjoitti: Sanoisin että matkamittari myös pysähtyy silloin. En oikein vaan kerennyt katsoa sitä niin tarkaan vielä, nyt on menty jo yli 400km ilman että on vika ilmaantunut. Täytyy paneutua noihin maa pisteisiin varmuuden vuoksi. Jos ei matkamittari pysähdy, niin juotostäpithän siellä ovat varmaankin kuluneet loppuun. Ne ovat Xantiassa kyllä ihan normaali huoltokohde, mutta onneksi niiden korjaus on niin helppo juttu, että se onnistuu vaikka tämmöiseltä kädettömältäkin. Juotostäppien pitäisi siis näyttää tältä, mutta ne ovatkin kuluneet tämmöisiksi. Ne juotostäppejä vasten painavat varsinaiset jousiosathan tulevat itse mittarikellojen sisältä, mutta niille tuskin tarvitsee mitään tehdä. Matkamittarin pysähtelyä tuo ei aiheuta, joten jos sitä ilmenee, on kyse muusta. Juuson mainitsema päämaadoitusnavan puhdistus, kuten muutkin maadoituksen tsekkaukset kannattaa toki tehdä. On tullut vastaan katkenneita päämaadoituspiuhoja Xantioissa. Nuo juotostäpit taas on hyvä katsoa samalla, kun mittariston polttimoita vaihtelee. Silloinhan mittaristo on sopivasti käsissä, eikä tarvitse kuin reunoilta ruuvien avaukset, että piirilevy lähtee irti. https://citroenkerho.fi/citikkagalleria/index.php?/category/745
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
xs2jammu
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999 Lähetetty: 08.01.2020 20:23 |
Viestit: 983 Paikkakunta: Vihti
|
Siis ihan oikeesti, just ku mä olin siinä uskossa että tää V6 olis se jolla vois ajaa talven läpi. Niin todentotta sitten kasahti jäähdytin ja kaikki nesteet pihalle. Miten jäähdytin tulee tässä V6:sessa parhaiten pois paikaltaan, vaikuttaa tutun tuntuisesti ahtaalta kuten aina. Sitten tarttee vielä löytää jostain se uusi jäähdytin tähän.
|
|
|
|
 |
Akseli
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999 Lähetetty: 08.01.2020 22:35 |
Viestit: 723
|
xs2jammu kirjoitti: Siis ihan oikeesti, just ku mä olin siinä uskossa että tää V6 olis se jolla vois ajaa talven läpi. Niin todentotta sitten kasahti jäähdytin ja kaikki nesteet pihalle. Miten jäähdytin tulee tässä V6:sessa parhaiten pois paikaltaan, vaikuttaa tutun tuntuisesti ahtaalta kuten aina. Sitten tarttee vielä löytää jostain se uusi jäähdytin tähän. viewtopic.php?f=9&t=27966&p=255578&hilit=xantia+v6+syyl%C3%A4ri#p255578
-00 Xantia Activa V6 -97 Xantia V6 Automaatti
|
|
|
|
 |
xs2jammu
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999 Lähetetty: 09.01.2020 08:31 |
Viestit: 983 Paikkakunta: Vihti
|
Akseli kirjoitti: xs2jammu kirjoitti: Siis ihan oikeesti, just ku mä olin siinä uskossa että tää V6 olis se jolla vois ajaa talven läpi. Niin todentotta sitten kasahti jäähdytin ja kaikki nesteet pihalle. Miten jäähdytin tulee tässä V6:sessa parhaiten pois paikaltaan, vaikuttaa tutun tuntuisesti ahtaalta kuten aina. Sitten tarttee vielä löytää jostain se uusi jäähdytin tähän. viewtopic.php?f=9&t=27966&p=255578&hilit=xantia+v6+syyl%C3%A4ri#p255578No täytyypä tutkasta uudelleen, usko vaan loppui kun oikeesti oli aika helkutin ahdasta.
|
|
|
|
 |
xs2jammu
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999 Lähetetty: 09.01.2020 21:23 |
Viestit: 983 Paikkakunta: Vihti
|
Nyt on pakko sanoa että haluun nähdä sen joka ottaa ton jäähdyttäjän pois ilman että purkaa keulaa. Miten päästä ohittamaan metallinen hydeputki siitä akun vierestä, ei mahdu millään jäähdytin siitä kohtaa ja varsinkaan vesiletkuliitäntä.
|
|
|
|
 |
INikki
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999 Lähetetty: 10.01.2020 00:27 |
Viestit: 373
|
Onko sulla alavesiletkun liitännässä sellaista ylimääräistä liitäntää? Jos on niin sitten voi tehdä tiukkaa, mutta sen voi leikata pois koska uudessa ei sitä todennäköisesti ole. Muistaakseni joutui hydeputken kiinnityksiä irroittamaan että sai sen siirtymään pois tieltä.
Liitteet: |

Jaahdyt.jpg [ 35.99 KiB | Katsottu 19582 kertaa ]
|
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999 Lähetetty: 12.01.2020 13:42 |
Viestit: 2821
|
Tuleehan se 406:ssakin sieltä välistä ja sain takaisinkin aikoinaan.
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999 Lähetetty: 12.01.2020 19:05 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
xs2jammu kirjoitti: Usko itseesi, usko Pentti ja usko mitä muut sanovat. Juhuu, se on poissa paikoiltaan ja välistä otettuna. Jännittää kyllä miten sen uuden saa sinne kolhimatta sitä, täytyy yrittäää suojata vaikka pahvilla kennoja vähän. Olen käyttänyt etolasta saatavaa määrämittaan leikattavaa muovista kirjoitusalustan tyyppistä noin 0,5mm vanhaa kovaa muovia suojana. Ei vie juurikaan tilaa ja kestää sitkeänä yllättävän kovia iskuja.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
xs2jammu
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999 Lähetetty: 12.01.2020 21:31 |
Viestit: 983 Paikkakunta: Vihti
|
Huikko kirjoitti: xs2jammu kirjoitti: Usko itseesi, usko Pentti ja usko mitä muut sanovat. Juhuu, se on poissa paikoiltaan ja välistä otettuna. Jännittää kyllä miten sen uuden saa sinne kolhimatta sitä, täytyy yrittäää suojata vaikka pahvilla kennoja vähän. Olen käyttänyt etolasta saatavaa määrämittaan leikattavaa muovista kirjoitusalustan tyyppistä noin 0,5mm vanhaa kovaa muovia suojana. Ei vie juurikaan tilaa ja kestää sitkeänä yllättävän kovia iskuja. Hyvä vinkki, kiitos 
|
|
|
|
 |
xs2jammu
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999 Lähetetty: 07.02.2020 21:04 |
Viestit: 983 Paikkakunta: Vihti
|
Mukava aamu taas. Pääson noin kilometrin aamulla töihin mennessä, kun lämppäri alkoi huutamaan täysillä. Ei vastannut mihinkään katkaisimen asentoon ja ilmeisesti tossa liukukatkaisijassa ei ole sitä kohtaa missä lämppäri on OFF-asennossa. No eiköhän se ole se perinteinen kolmionmuotoinen transistori juttu siinä lämppärin kyljessä joka pitää vaihtaa.
Aika hyvin tulee kilometrejä, katsoin että 6500km lokakuun puolesta välistä on tullut mittariin vaikka seisoi sen puoltoista viikkoa vartoomassa uutta jäähdytintä.
|
|
|
|
 |
xs2jammu
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999 Lähetetty: 29.04.2020 21:02 |
Viestit: 983 Paikkakunta: Vihti
|
No niin , edellisestä päivityksestä onkin jo aikaa. Olinhan mä jo myymässä tät ja ehkä saatan vieläkin laittaa myyntiin tai sitten en. Jotenkin alkanut tuntumaan , että josko pitäisin tätä talviautona vaikka siinä ei ole pukamagrilliä ja sitä kaikkein kuuminta ilmaa ei tule vieläkään läpi kennoston. Nyt kuitenkin tulee just 10tkm täyteen tällä ja suvikumit on vaihdettu alle. Miettinyt että pitäiskö takapuskuri vaihtaa semmoiseen missä ei olis peruutustutkan reikiä ja miltähän se näyttäisi takaspoilerilla. Voin siis olla latista tavaraa jos joltain löytyy valmiiksi EYC-värinen takapuskuri V6:seen ja takaspoileri. Lisäksi ryhdissään oleva kuljettajan istuimen pehmuste vois olla hankinnassa.
Pena
|
|
|
|
 |
|
|